s den bahsediyorum ve yeni 2012 ve 11 touring modellerinden 750s bendede vardı
s den bahsediyorum ve yeni 2012 ve 11 touring modellerinden 750s bendede vardı
Merhaba,
Vfr1200 ile ilgili birşeyler yazıldığını görünce bende yorumlarımı eklemek istedim.
5 sene kadar Bandit 1200 kullandıktan sonra yaklaşık 9 aydır Vfr yi kullanıyorum.
Evet motorun sıcağı eğer düşük hızlarda gidiyorsanız özellikle yazın çok geliyor ayaklara.Ama bu motor öyle 100 le 90 la kullanılacak bir motor değil uzun süre.Ben bu yaz 10 günde 2000km kadar yol yaptım,rotam ise İstanbul-Antalya-Olympos-Kaş-Kalkan-Fethiye-Dalyan-İst. idi.Tarih ise 15-25 Temmuz idi.Finike de 45C sıcağıda gördüm,%70 nem oranını da.Deri pantolon ve mont ile kullandım.(Siyah renkte).Zaten bir kere bu motor touring değil,eğer touring düşünüyorsanız cbf serisini seçmelisiniz Honda da.
Oturma pozisyonu alışkanlık gerektiriyor,ilk zamanlar Bandit ten sonra zor oldu daha eğik oturmak,ama zamanla alıştım.Hiçbir yerim de ağrımıyor.Bu birazda kondisyon ve vücut yapısı ile ilgili.(1.76 boy ve 78kg dayım)
Bana göre tek kötü yanı küçük benzin deposu.Ama frenleri,viraj dengesi ve aktarma sistemi(şaft var biliyorsunuz) çok çok iyi.
Bu gezide 2 yan çanta takılıydı(Givi E35)
Tüketimine gelince:Eh hangi motora yüklenirseniz o da o oranda fazla yakacaktır.Ama Vfr ile 6.Vites 5500 devirde 150 ile gidiyorsunuz,130 a filan düşerseniz tüketim daha da makul,çünkü motorun torku yüksek fazla abanmanıza gerek yok kasayı rahatça ilerletiyor.Mesela eski motorum 1200 Bandit,aynı tempo ve hız ile gittiğimizde uzun yolda eski kasa Transalp ile 100 km. de aynı benzini (lt. olarak) tüketmişti.Büyük motor fazla tüketim demek değildir,bilakis kullandığınız makinenin ideal tork ve hp devirlerini biliyor ve bu aralıkta kullanıyorsanız inanın daha küçük cc. motorlar ile aynı tüketimi yaparsınız.Ama tek bir şartla,uzun yolda!Şehir içinde büyük cc,dur-kalklar ile çok daha fazla yakar küçük cc den.
Gs ile karşılaştırmak çok mantıksız,birisi elma diğeri armut.Fiyat olarak karşılaştırırsanız bu sefer konun içine renkler-zevkler girer.Çünkü tarzları çok farklı.Ben gs daha ucuz olsa bile gene almazdım,çünkü tarzım s-touring.
9 ay ve yaklaşık 5500 km kadar kullanan birisi olarak,kendi görüşlerimi böyle ifade etmek isterim.Umarım biraz daha aydınlatmışımdır sizleri.
Herkes hakettiğini yaşar.
cross runnerdan yanayım ben biraz daha sporttouring bir motor hatta touringi öne basıyor diyebilirim
Herkesın kendı zevkı kendı görüsüdür üzerıne yorum yapılmaz ancak o çırkın GS ıle VFRyı kıyaslamak ta abesle ıstıgaldır
cross runner la sporttourıngın ne alakası var hala anlamıs degılım honda bunu boyle tanıtıyorsa o hondanın saçmalıgıdır enduro olmus o motor bızım VFRlerımız ıle uzaktan yakından alakası yok
VFRler zaten oldum olası sport tarafı agır basan tourınglerdır o yuzden 1200 bence gayet keyıflı bır motor
Herkese selamlar. 600f kullanıcısıyım. Yaza doğru motor değiştirim 600RR almayı düşünüyordum. Fakat vfr800 de kafamı kurcalamakta. Çok tatlı makine aşırı hoşuma gidiyor. Tasarım olarak ta far ve kuyruk egzoz kısmı hariç çok farklı değil gibi. Birazda ağırlık farkı var sadece, biri 170 kg biri 218 kg sanırım. İstanbul da olan bir arkadaşımızla bir gün buluşup çay içip laflamak ve aynı zamanda motor hakkında bilgi alıp incelemek isterim. Yada gezi yaptığınız bir gün motorumla size katılıp motorunuzu yakından görüp incelemek isterim. İnternet'te malum araştırarak bir yere kadar öğrenebiliyorsunuz.
bigün 600 rr kiraladığımda vfr 800ü olan biri ile bi 10 dklık takas edecek bi vfrli arıyorum
performansını merak ediyorum ona göre hayallerime yön vericem
vfr alsam mıııı almasam mı
performans???
sakın 600rr ile vfr yi karşılaştırmayın,eğer performans istiyorsanız 600rr alın.Vfr bir performans makinası değil,keyif aracıdır!
Yanlış anlaşılmasın kesinlikle yavaş bir makina demiyorum ama asıl amacı keyif ve viraj olan,15.000km olunca ''Artık satmam gerek yoksa elimde kalacak'' diye düşünmeyeceğiniz Honda'nın bana göre en özel modelidir.
t-erel'e katılıyorum, ses olsun performanslı olsun canavar olsun diyen almasın, güven dolu insanı rahat ettiren gerçekten çok hoş bir motor, insanın bindikçe binesi geliyor, 15 ay oldu 18000 km. olmak üzere benimki, hiç kaşındırmıyor beni, yeni bir şey baksam mı diye aklımdan geçirmiyorum, daha uzun seneler beraberiz kendisiyle... Hatta elden çıkartılacak bir motor değil bence (devamının da olmadığı düşünülünce), ilerde bir enduro alırım VFR'me de sadece hafta sonları uzun uzuuun asfaltlarda binerim diyorum...
VFR'ye binen yanlış anlamaz zaten süratini bilen biliyor ;)
Birbirimizin ne demek istediğini çok iyi anlıyoruz bence...
şöyle söyleyeyim.
RR seviyorum ama hiç kullanışlı gelmiyo. Eşim ile beraber kullanıcaz ve genelde uzun yol giderim.
VFR de ki grenajlar çok hoşuma gidiyo. Çanta takılabilmesi yolcum için çok iyi olacak.
Vtec motor olması benim için güzel çünkü hantal makine svmem güçlü birşey olması lazım.
normal çalışırken rolantide ses çıkartıp etrafı rahatsız etmesin ama gazı açınca bi kükresin
sanırım bu istediklerime VFR 800 cevap veriyo
performans dediğim bu kadar performans 200 bana yeter üstünde gözüm yok uzun yol gidicez
Ve sonunda oldu..) bugun izmir motorcu göçmenden 2006 model vfr mi aldım )) artık burada siz arkdaşlar ile deneyimlerinizdende faydalanarak bol bol sohpet ederiz
cepforum, hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız keyifle kullanın, fotoğraflarını da görmek isteriz...
Bu pazar ilk uzun gezimi yaptım cok eylenceli ve bir okadar yorucuydu ama sanırım kendimi çok kasmamdan dolayı bilek ve boynumda ağrılar oluştu birde ilk cc kullandığım motor olması ve almadan önce herkezin aman önce ufak motor al sonra büyüğe gecersin yoksaaaa şeklindeki felaket seneryolarıyla dolu bilgi arşivimde etkili olsa gerek ) saatte 100 km gecmeden 150 km lik gezimi bitirdim... Ve bu motoru aldığım için kendime teşekkür ederim) yakıt konusundada oldukca cimri bir motor olduğunu bu gezimde gosterdi... Fotograflarimidamyarin işyerime geçince ekleyeceğim ..vfr almayı düşünen herkeze tavsiye ederim...
[QUOTE=cepforum;2516273]Bu pazar ilk uzun gezimi yaptım cok eylenceli ve bir okadar yorucuydu ama sanırım kendimi çok kasmamdan dolayı bilek ve boynumda ağrılar oluştu
Bunun sebebi omuzlarınızın kasılı kalmasıdır. Sık sık kendinize omuz düşürmeyi hatırlatınız. Özellikle virajlardan önce omuz düşürür ve depoya, topuk dayama parçasına tutunursanız, sırt ve boyun ağrılarınız hızlıca kaybolurlar.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
16.11.2011 tarihinde 18000km. bakımı yapıldı... Debriyaj ve fren hidrolik yağları değiştirildi, motor yağı değiştirildi toplam 170TL ödendi...
oocan, bana da erken geldi aslında...
Kitapçığında 2 yılda bir ya da gerektiğinde değiştirin deniyor. 1 sene 4 ay geçti aldığımdan beri, dolayısıyla hem 1,5 sene gibi bir süre değiştirilmesi için makul bir süre gibi geldi, hem de rengi sararmış olduğu için değiştirilmesini uygun buldum. Yeni hidrolik sıvısı konulduğunda eskisinin renginin sararmış olduğunu farkettim. Bir de servisime (Esengül) güveniyorum, değiştirilmesi gerekli dediklerini değiştiriyorum.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)