Honda VFR 800 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Eylül 2014, 16:16
#4101
Tekrar merhaba,
Dün motoru test için aldım. 50 km sınırı vardı o yüzden fazla gezemedim. Kısa da olsa eğlenceli bir geziydi. Şimdiye kadar VFR 800 eski kasa sürmedim. Bu nedenle karşılaştırmamı daha çok şu an kullandığım motor olan CBF 1000 ile yapabiliyorum.
Öncelikle boyum 1,75 m. Motorda iki ayağım tamamen yere basılı halde sorunsuz durabiliyorum. CBF ile benzer yüksekliğe sahip (VFR belki 1-2 cm daha alçak). Koltuğu sert olmasına rağmen yaklaşık 1 saat süren sürüşte herhangi bir rahatsızlık vermedi. Motorun sürüş pozisyonunu çok beğendim. Öne doğru eğik oturuşun rüzgarın içine dalıyormuşunuz hissi yaratması sürüş zevkini artıyordu. Motoru yürütmeye başlayınca, ayaklarım pegleri aramadı. Motor ilk saniyeden sizinle bütünleşiyor. Tek garipsediğim nokta (sinyal vb.) kumanda düğmelerinin yerleşimi oldu. Fakat ona da 20 dk sonra alıştım.
Motorun gazını her açtığım o kükreyişle yüzüme bir gülümseme yayıldı. Motorun alt devirleri boş (yine CBF'e göre, doğal olarak). Sürekli devir yükseltme ihtiyacı duydum. Fakat bu biraz da motorun sesini duymak istememden olabilir. CBF'te yaşadığım titreşim sorunu bu motorda yoktu. Bu nedenle sürüşün daha konforlu olduğunu söyleyebilirim. Depo genişliği güzel ayarlanmış. Motoru bacaklarımla sardığımda hiç rahatsız olmadım. Amortisör sertliği güzeldi. İlk başta biraz sert gelse de yüksek hızlarda stabilitesini görünce şehir içindeki ufak tefek zıplamaları önemsemedim. Üstünde gelen lastiklerin yol tutuşu iyi.
Traction control denemek için birkaç kez zorladım. "Aman nerde kaldı bu tc?" derken devreye giriyor ve -afedersiniz- motorun götünü topluyor. Aşağıdaki videonun sonlarına doğru bi kalkışta tam ön teker yerden kesilecekken devreye girdi. Yine de bu özelliğin yağmurlu havalar dışında kullanılması için bir neden göremedim. Motor kendi halinde oldukça dengeliydi. Yumuşak gaz tepkisi sayesinde hatanızı kolayca telafi edebilirsiniz.
Beklemedeki valfler 7000 d/d civarında açılıyor. Eski kasalar için "valfler açılınca motor öne atlıyor, aman dikkat önünüzdeki araca çarparsınız" gibisinden uyarıların bu motosiklet için geçersiz olduğunu söyleyebilirim. Bu "zıplamayı" hissetmek için çok kez deneme yaptım fakat çok belirgin bir nokta yok. Bunun yerine, 7000 d/d sonrasında, muazzam bir kükreme ve kademeli olarak arttığını hissettiğiniz çekiş var.
Motorun sesi, alt devirlerde aksak ritim güzel bir şarkı gibi geliyor. Devir yükselince orkestra gibi maşallah. Hiç susmasın istedim.
Motorun frenleri, sesinden sonra en beğendiğim yeri. Kombine abs olmadığı için ön frene basınca yığılma bekledim ama gayet stabildi. Arka fren pek çok motordaki gibi biraz "süs". Frene asılınca motor sizi öne doğru atmıyor. Kademeli sertleşen ve güven veren bir fren sistemi var. Videoda da görebilirsiniz bir yerde lazım oldu ve ondan sonra motorun frenlerine güvenebileceğimi anladım.
Motosikletin güzelliği zaten aşikar. Trafikte herkesin kafası size doğru çevriliyor. Arabalar sizi görünce hemen gazı açmaya başlıyor. Yine videoda görebileceğiniz gibi bir Audi beni görünce gazı açtı hemen. Emanet motor olduğundan ve ara ara yoklayan yan rüzgar yüzünden çok fazla zorlayamadım.
Motorun vites kutusu kusursuz. Benim CBF, VFR'nin yanında baya bir kemikli kalıyor. 1'den 2'ye geçerken boşa düşmek filan yok. Vites geçişleri yumuşak olsa da hissiyat yeterli.
Motorda beni rahatsız eden iki nokta vardı. Birincisi fan devreye girince tüm sıcak havayı sol bacağınıza doğru veriyor. Sol bacağımın içi hafiften haşlandı. Şehir içinde bu konsantre ısı akışı rahatsız ediyor. İkincisi alt devirler. Bana çok boş geldi. Şehir içinde kalkışlarda sıkıntı oldu. Belki benim acemiliğimden fakat kalkışta keşke biraz daha tork olsaydı dedim her seferinde.
Motorun gidişi güzel, görünüşü güzel, sesi inanılmaz güzel, yüksek devirlerde sunduğu güç güzel. Yeterli param olsa bugün CBF'imi satıp gider alırım VFR'yi. Kendi motoruma geçince, motorun sesi ve hissiyatı baya bir yavan geldi.
Çok uzattım, affedin. Daha da yazmak istediklerim var ama dönüp dolaşıp motorun sesi güzeldi diyeceğim
Reklamlar
-
20 Eylül 2014, 16:41
#4102
Paylaşımınız için teşekkürler. Türkiye'ye gelmeyen yeni VFR800 hakkında sayenizde bilgilenmiş olduk. Elinize sağlık. Ama kıskandım açıkçası
-
22 Eylül 2014, 11:50
#4103
Merhaba KutlayGül...
Öncelikle paylaşımınız videonuz ve yorumlarınız için teşekkür ederim, emeğinize ve elinize sağlık.
Sormak istediğim bir kaç şey var aslında şu anda VFR kullanıcısı olarak en yakın bilgi alabileceğim kişi sizsiniz.
Şu anda kullandığınız CBF'e göre oturuş pozisyonu ne kadar rahat malum ki CBF de daha dik oturuş pozisyonu var ancak kendi motorunuzla biraz daha detaylı kıyaslamanızı rica edeceğim tabii şöyle bir durumda var sizin test ettiğiniz yeni kasanın benzin deposu bizim kullandığımız kasalara göre bariz bir şekilde yenilenip inceltilmiş ve sanırım motora daha rahat tutunabilyorsunuz. Bileklerinize yük bindiğini hissedebildiniz mi?
Diğer merak ettiğim bir olay ise frenler. CBF ve VFR de kombine fren sistemi ile kıyaslarsanız frenlemede stabilizesi, fren mesafesi ve özellikle virajlarda ki fren yoklanmasında farklar nedir? Asıl demek istedğim ise arada çok büyük farklar var mı?
Videonuzda gördüğüm kadarı ile genelde otoban kullanımını terch etmşsiniz ki gayetde güzel bir test sürşü olmuş, peki dar ve kısa virajlarda ki durumu ne olabilir sizce bu motorun ve bozuk yollarda ki amortisör durmu hakkıda fikriniz ne olabilir?
Motorun alt devrlerdeki isteksizliğinden bahsetmişsiniz ki haklısınız evet. Genel olarak VFR alt devirlerde isteksizdir sanırım halen devam ediyor bu durum ama devir yükseldikçe karakteri çok değişir bizim kasaların. Bu özelliğinin devam ettiğini duymak ve izlemek halen sevindirici(en azından benim için).
Traction control ise sanırım vraj çıkışlarında agresif sürücüler için biraz daha popoda ki yusufu az hissetmek içiniyi olmuş ve ıslak zeminde de kullanışlı bir yardım olmuş.
Son soru ise; her iki VFR modelini de çıplak gözle görmüş bir kişi olarak sizce hangisi daha hoş ve güze, yeni kasa mı yoksa eski kasa mı?
Bir VFR hayranı ve sever olarak hem akıcı sürüşünüz ve bunları bizimle paylaşıp bizim de ağızımızın sularını akıttığınız için teşekkür ederim.
-
22 Eylül 2014, 17:48
#4104
-
22 Eylül 2014, 20:12
#4105
Ali İMANCI adlı üyeden alıntı
Merhabalar İzmir de bp den benzin aldıktan sonra sizinle selamlaştık cbr600f im vardı sanırım tek repsol vfr sizde,İzmir den geçiyordunuz sanırım
-
23 Eylül 2014, 14:21
#4106
Evet bendim. Ankara ören ayvalık çandarlı çeşme falan turladım.) Sanıyorum tek repsol vfr bu.
-
23 Eylül 2014, 23:09
#4107
Merhaba herkese; 1999 model VFR 800 FI hakkında, varsa kronik sorun ya da sorunlar, yakıt tüketimi ve sürüş izleniminden bahsedebilirseniz, ayrıca bu araç hakkında tavsiyeleriniz olursa okumaktan memnun olurum. Kazasız sürüşler.
-
24 Eylül 2014, 00:43
#4108
Ali İMANCI adlı üyeden alıntı
Evet bendim. Ankara ören ayvalık çandarlı çeşme falan turladım.
) Sanıyorum tek repsol vfr bu.
İyi yapmışsınız tam zamanı bu havalar gezmek için,ne soğuk ne çok sıcak.Siz motoru bu şekil de mi aldınız yoksa repsol imajı size mi ait
-
24 Eylül 2014, 14:45
#4109
gursus adlı üyeden alıntı
İyi yapmışsınız tam zamanı bu havalar gezmek için,ne soğuk ne çok sıcak.Siz motoru bu şekil de mi aldınız yoksa repsol imajı size mi ait
Motorun orjinal rengi akrilik siyahtı. Ben getirdim repsolü.
-
30 Eylül 2014, 00:49
#4110
merhaba arkadaşlar, çarşamba günü hayırlısıyla bi motora bakmaya gidicem (istanbul'dan-ankara'ya) şu aşağıda linkteki motor sizce nasıl? bi fikir alışverişi yapabilirmiyiz. sahibiyle epey telefonda konuştum samimi dürüst bi insan gibi geldi fiyat olarakda uygun geldi açıkcası çarşamba günü büyük ihtimal satın alacağım ama öncesinde size sormak istedim. bana biraz akıl verin :( motorun kazası boyası yok dendi, sadece sol karenajda 2 cm bi çizik var
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...79642653/detay
-
30 Eylül 2014, 11:17
#4111
Schizophren adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar, çarşamba günü hayırlısıyla bi motora bakmaya gidicem (istanbul'dan-ankara'ya) şu aşağıda linkteki motor sizce nasıl? bi fikir alışverişi yapabilirmiyiz. sahibiyle epey telefonda konuştum samimi dürüst bi insan gibi geldi fiyat olarakda uygun geldi açıkcası çarşamba günü büyük ihtimal satın alacağım ama öncesinde size sormak istedim. bana biraz akıl verin :( motorun kazası boyası yok dendi, sadece sol karenajda 2 cm bi çizik var
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...79642653/detay
Merhaba,
Görüntü güzel. Gidip bir bakın çıplak gözle bakınca da size güzel görünürse ve almak isterseniz sizin tanıdığınız birine ekspertiz yaptırın. Sonuca göre karar verirsiniz... Alırsanız şimdiden hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız keyifle kullanmanızı dilerim...
-
30 Eylül 2014, 16:08
#4112
Schizophren adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar, çarşamba günü hayırlısıyla bi motora bakmaya gidicem (istanbul'dan-ankara'ya) şu aşağıda linkteki motor sizce nasıl? bi fikir alışverişi yapabilirmiyiz. sahibiyle epey telefonda konuştum samimi dürüst bi insan gibi geldi fiyat olarakda uygun geldi açıkcası çarşamba günü büyük ihtimal satın alacağım ama öncesinde size sormak istedim. bana biraz akıl verin :( motorun kazası boyası yok dendi, sadece sol karenajda 2 cm bi çizik var
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...79642653/detay
Motoru ve sahibini tanırım. Sahibi düzgün bir arkadaştır.Bildiğim kadarı ile motorda düzgün bir motordur. Her iki taraf içinde hayırlısı olsun.....
-
01 Ekim 2014, 18:24
#4113
Ali İMANCI adlı üyeden alıntı
Motoru ve sahibini tanırım. Sahibi düzgün bir arkadaştır.Bildiğim kadarı ile motorda düzgün bir motordur. Her iki taraf içinde hayırlısı olsun.....
ne motoru nede satıcı arkadaşı tanırım.ama vfr yi iyi bilirim.candır can.şimdiden hayırlı olsun.keyifli sürüşler dilerim.
-
02 Ekim 2014, 00:15
#4114
yardımlarınız, yorumlarınız, cevaplarınız için çok teşekkür ederim. açıkcası o motorda eminim çok temizdi ama gerek birkaç çizik gerek biraz boyalı olması içime sinmedi. ayrıca yan çanta almam gerekicekti (yan çanta fiyatlarını bilirsiniz) yerine aşağıdaki motoru aldım, pazarlıkla 23'e belki biraz fazla oldu ama içime sindi allah size daha güzellerini nasip etsin 1-2 güne fotolarıda paylaşırım artık başlığın devamlı müdavimiyim
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...76855484/detay
-
02 Ekim 2014, 12:46
#4115
Güle güle kullanın. Kazasız belasız binin.
-
04 Ekim 2014, 22:03
#4116
-
04 Ekim 2014, 23:07
#4117
Öncelikle herkese iyi bayramlar diliyorum.
Çok geçmiş olsun üzüldüm ama olan olmuş, nazarlık olsun...
Çantalar kolay zaten çantaların rengini değiştirmen gerekiyordu bence. Grenaj ise sorunlu çünkü rengin candy glory red. Bizim rengi tutturmak çok zor, umarım pasta ile yok edilecek derecede az bir çiziktir diyeyim...
El kitabını aldıysan tamamını bir okumanı öneririm öncelikle bir çok ayrıntıyı bulabilirsin kitapçıkta, örneğin hidrolik sıvıları için 18000km ya da 2 senede bir gibi bir öneri var kitapçıkta. Lastiğin dişleri iyi durumdaysa, halen yumuşaklığını koruyorsa ve yanaklarında çatlaklar oluşmamışsa kullanmaya devam edebileceğini düşünüyorum.
Motorumuz ağırdır boy ve kilo olarak bundan sonra da zorlanabileceğini söyleyebilirim. Bu sorunu park ederken akıllıca park edip yani tekrar çıkacağın zaman geri itmek durumunda kalmayacak şekilde park ederek çözebilirsin.
Koruma takozu konusu 1. ve 3. fotoğraftaki şekilde çözülmüş ancak sol taraftakini takmak için soğutma suyu haznesini modifiye etmek gerekiyor bu yüzden çok az kişi bu yöntemi seçiyor. 2. fotodakini yeni gördüm. Bir de pratik bir yöntem var, 2. fotoda görünen grenajı şasiye bağlayan vida yerine takılan koruma takozu, çoğu kişi bu yöntemi tercih ediyor ancak hepsi de sorunlu. En iyisi olabildiğince dikkatli olup düşürmemek bana göre, yan yatarsa da boyatıp kafaya takmamak ancak bu da bizim renk için zor.
Tekrar hayırlı uğurlu olsun en kötü kazan yan yatırmak olsun diyor keyifle kullanmanı diliyorum, fotoları bekliyoruz.
-
08 Ekim 2014, 16:58
#4118
-
08 Ekim 2014, 18:22
#4119
-
08 Ekim 2014, 23:55
#4120
Bende sağ grenaj da ufak bir çatlakla devam ediyorum. 4 ayda bir rutine bağladığımdan satana kadar böyle devam etme kararı aldım Grenajım çatladığında motor ben üstündeyken 3-5km hızla manevra yaparken stop etmesi sonucu devrildi. Benim korumalarım kestamitten dandik bir koruma ama şu ana kadar ayna yada sinyale zarar gelmedi. Grenajın alt tarafı ve üst tarafı çiziliyor genelde. Rizoma belki mühendisliğini konuşturup tam koruma sağlamış olabilir. Bence alıp takın. Düştüğünde şasiye zarar verebileceğini düşünenler var ama ben öyle düşünmüyorum. En azından durduğu yerde düştüğünde bişey olmuyo. Test ettim Bizler anadolu yakasındayız ve buluşmalarımız bu tarafta oluyor. Telefondan görüştüğümüz için buluşmaları forumda duyurmuyoruz. 09.10.2014 de göztepe kahve dünyasında bir buluşma olacak. Saat 20:00-21:00 gibi. Müsait olursanız bekleriz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler