Murat bugün bir değişiklik yapalım, sen fotoğraf at ben beğeneyim
Ergin senin dediğini daha önce yapacaktım zaten de okuldan girdiğim için siteye foto yükleme olaylarında problem yaşıyorum...
Malum Meb.internet.
İyi o zaman bugün geçti yarın sabah evden çıkmadan yaparsın
http://mortons.mortonsmedia.net/medi..._378683606.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:22 ----------
Bu sefer oldu herhalde
Uzuuuunnnnn bir aradadan sonra tekrar foruma yazayım dedim.
Eskiden hergün merakla kim ne yazmış, ne bomba patlatmış dediğim forum bu hale gelmesi üzdü beni.
Belki eskisi gibi olur olmaz bilemem ama sanırım burada ki paylaşımları halen özlüyorum.
Başlık üyeleri ile zaten irtibatımız devam ediyor hatta eskisinden de sık ve eğlenceli ama buranında tadı başkaydı.
Geçen hafta novablue soru sormuş,Ergin ve Murat haricinde cevaplayan olmadı malesef...
Bizlein haricinde, bir çok tkipçimiz vardı ama herhalde başlığın durgunluğundan onlar da takip etmeyi bıraktılar.
Başlığı canlandırmak lazım.
Uleeeeyyyyyyynnnnnn,kendinize gelin canlanın biraz bre zındıklar bre martabazlar(o da ne demekse).
Doğrusu madrabaz olacak.
TDK;
1. isim Hayvan, balık, sebze, meyve vb. yiyecekleri yerinden getirerek toptan satan kimse
2. Hile yapan kimse
"Hiçbir hareketi tanımıyor, sadece mahir bir madrabaz edasıyla çıkarına bakıyor." - E. İ. Benice
Ekşi;
https://eksisozluk.com/madrabaz--138491
Ahhhh vfr ahh :( motorlarinizin kıymetini bilin. Gönlüm hala vfr de
Günaydınlar,
Muratçığım teşekkürler
Engin eninde sonunda gelirsin içine aşk düştüyse, geçiş dönemi diye düşün bunu
Günaydın arkadaşlar, selamlar saygılar...
Günün sorusu: Sevgili VFR 800'ümüzün(benimki 2005) kavrama olayı kuru tipmi, ıslak tipmidir? Neden soruyorum bahara doğru yağ değişiminde BOR katkı maddesi kullanmayı düşünüyorum... geçmiş konularda birkaç kullanan arkadaş bahsetmiş, acaba güncel olarak BOR kullanan var ise durum hakkındaki bilgilerini paylaşabilirlermi? şimdiden teşekkürler...
Ne demek efendim halen bekleriz.
Sanırım ben halen motoruma aşığım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------
Uğur,benim bildiği kadarı iile motorlarda kullanılan şanzımanlar ıslak tip, bilindiği gibi binek otomobiller de kuru tip. Dolayısı ile kavrama da ıslak tip çünkü sürekli balata çalışır durumda, araçlarda ki gibi baskı işlevini gördükten sonra ayrılmıyor halen yağın içinde çalışmakta ki zaten 1. vitese atarken trak dye ses yapmasının nedeni de sürekli dişliler çalışmaya devam etmekte olduğu için bu sesi verir.
Bor maddesini bir arkadaşım aracına koymuştu, çekişe katkısı olduğunu ve de yakıt ekonomisi olduğunu ilave etmişti ama bu kişiden kişiye değişebilecek bir durum belki de o anlık psikolojik bir hissiyat da olabilir. Ben motorapek güvenmediğim katkı maddelerinden emn değiilim. O yüzden herhangi bir tavsiye vermem zor.
Selamlar herkese,
Can sıkıntısında youtube da videolara bakarken şöyle bir video buldum;
http://www.youtube.com/watch?v=HREqf4wIukA
Video 5 part izlemenizi tavsiye ederim. Adam eski bir fireblade i yeni gibi yapıyo Ben çok beğendim. Adamın elindeki tüm malzemelere sahip olmak biraz zor, yapılan temizliğin çok zaman alması ve kullanılan kimyasalların tam olarak nereye sıkılacağı konusunda bilgimin yetersiz olmasından acaba diyorum İstanbul da bu işi yapan uzman yerler var mıdır? Motorumuzu versek artık ücreti ne kadarsa onuda versek 1 gün sonra yada 3-5 saat sonra motorumuzu sanki mağazadan teslim alıyormuş gibi pırıl pırıl geri alsak çok güzel olurdu. Bu işi yapan biryer bilen varsa paylaşması çok iyi olur
Uğur, genel kanı Emre'nin dediği gibidir ve doğrudur. Motosikletlerin çoğu ıslak tip yani yağ içinde dönen kavramadır. Az sayıda (benim bildiğim BMW nin bazı modelleri) motosiklet otomobiller gibi kuru tipindedir.
Islak sistemde kaydırıcı özelliği olan motor yağı katkıları motor bloğunun içinde ve vites dişlilerinde çok işe yararken kösele türevi maddelerden üretilen balatalarda performans düşürücü etki yapmakta hatta sık sık debriyajın kaçırmasına neden olmaktadır.
Bununla birlikte metal yüzeylere yapışan (Bor,ceratec...) katkılar metal olan yüzeylere yapışarak çok ince bir film tabaka oluşturur böylece daha az sürtünme dolayısıyla performans artışı yakıt tasarrufu ve daha düşük çalışma sıcaklığı elde edilirken, yağ katkısı balatalara yapışmadığından dolayı olumsuz bir etkisi olmamaktadır.
Tabi ki güvenip güvenmemek kişiye kalmakla birlikte konuyla ilgili küçükte olsa şüpheler varsa kafada iç rahatlığı açısından kullanmamak en mantıklısıdır...
Ben şimdiye kadar sahip olduğum tüm motosikletlerimde BOR veya LIQUI MOLY CERATEC kullandım hiç zararını görmedim.
Aksine performans artışı yakıt tasarrufu sessiz çalışma konularında olumlu etkilerini görürken en önemlisi bariz bir şekilde vites geçişlerinde yumuşama (pıtır pıtır ) oldu.
Ali usta neder bu ise
Akira( Emre) ve TROE akradaşlar ilginize teşekkür.. söylediklerinize göre kullanılabilirde kullanılamayabilirde.. Troe yanlış anlamadıysam vfr800 de kullandın ve sorun yaratmadı... Acaba Hakikaten Ali Usta neder bu işe (Smerty)
Günaydın...
Evet Uğur doğru anlamışsın VFR800 de kullandım çok faydasını gördüm. Ben de yanlış hatırlamıyorsam Ali Ustaya daha önce soruldu bu işe sıcak bakmıyor diye hatırlıyorum...
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)