Honda VFR 800 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Aralık 2010, 14:53
#281
omersirin adlı üyeden alıntı
Selamlar, baştan sonra vfr topiğini okudum.Gördüm ki vfr neredeyse mükemmel, kemale ermiş bir makina.Banditimi satıp vfr almak bu durumda benim için kaçınılmaz oldu.Ancak kafamda bazı sorular var. Bunlardan biri; 2006- 2005 modellerin arasında kasa, teknik vb. farklarin olup olmadığı ve fark varsa bu farkin/farkların boyutunun derecesi.Yoksa 2005 ile 2006 ve üzeri modelleri arasında neden ciddi değer farkı var? Değerli katkılarınızı bekliyorum. Soru üstune soru oldu,pardon!
Aradaki tek teknik fark yeni makine 7000'de değil 6800 devirde Vtec açıyor. 2005 sonrasında görünüş olarak tek fark ise sarı yerine şeffaf stoplar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:49 ----------
abdg3022 adlı üyeden alıntı
Hocam selamlar, fotoğrafınızı gördüm ve en iyi cavbı sizden alabileceğimi düşünüyorum. VStrom DL650 - CBF 1000 - VFR 800 arasında kararsız kaldım.
Yarı İstanbul yarı Bodrum da yaşıyorum. Çok sürat tarzı yerine touring motor seviyorum. Fakat arkadaşlar ısrarla VFR800 diolar. Benimse endişelerim var:
1- VFR800, uzun yolculuklarda rahat mı, bel ağrıtı mı?
2- VFR800 arkadaki yolcunun (Özellikle uzun yolda) rahatlık durumu ne derecede?
3- Şehir dışı bozuk yollarda VFR800 ün kullanımı rahatsız eder mi?
4- Son olarak da şehir içi manevra rahatlığı nedir?
Siz çift kişi VFR 800 kullanıcısı olarak beni aydınlatabilir misiniz?
Teşekkürler....
VFR yerine DL650 almalısın. Her bakımdan daha konforu ve daha cimri. VFR uzun yolda yorucu bir motordur. Şehiriçinde de sıkışık trafikte sert debriyajını sıkmaktan dolayı bir noktadan sonraağrılar yüzünden gözünden yaş gelebilir.
Amacın motor kullanmaksa DL, hava basmaksa VFR
Reklamlar
-
10 Aralık 2010, 15:23
#282
[QUOTE=overrider;2216986]Aradaki tek teknik fark yeni makine 7000'de değil 6800 devirde Vtec açıyor. 2005 sonrasında görünüş olarak tek fark ise sarı yerine şeffaf stoplar.[COLOR="Silver"]
Görünüş farkına ilave; ya 2008 ya 2009'dan itibaren şasi rengi siyah...
-
10 Aralık 2010, 16:19
#283
erginturhan adlı üyeden alıntı
Buldum valla Emre hastasıyım VFR'min
Kerim geçen gün Tuğushan buyur gel dedi gittim kimse yok
O eşantiyondaki rakamın en sağına bir sıfır daha gelir inşallah... Kazasız belasız...
bir dahaki sefere bu tür aksilik yaşamayız Ergin abi,o akşamda benim doktora gitmem gerekti biraz kopukluk oldu sanırım.
Kerim,kaan,ergin olarak üçünüz birleşmeyegörün bu arada,yanınıza sokulamayız artık vfr ciler olarak voltranı oluşturursunuz
Saygılar - Burak
-
17 Aralık 2010, 17:12
#284
1- VFR800, uzun yolculuklarda rahat mı, bel ağrıtı mı?
2- VFR800 arkadaki yolcunun (Özellikle uzun yolda) rahatlık durumu ne derecede?
3- Şehir dışı bozuk yollarda VFR800 ün kullanımı rahatsız eder mi?
4- Son olarak da şehir içi manevra rahatlığı nedir?
Siz çift kişi VFR 800 kullanıcısı olarak beni aydınlatabilir misiniz?
Teşekkürler....[/QUOTE]
aldıktan sonra 4000 km yapmışım ve sanırım sizin sorularınıza eski bir dl 650 kullanıcısı olarak tatmin edici yanıt verebilirim
1-uzun yolda kesinlikle bel agrısı yapmaz fakat omuzlarda birazcık hissedebilirsiniz
2-esimin söylediği : v:strom daha rahattı tutunmak zorunda kalmıyordum,ama bunda tutunma ihtiyacı hissediyorum (rahat ama dl daha rahattı)
3-amortisör ayarını yaptıgınız taktirde vfr ile toprak yolda bile dl den daha rahat ve güvenli hissederek ilerleyebiliyorsunuz (en büyük nedeni ağırlık merkezinin aşagıda olması inanılmaz dengeli)
4-şehir içi debriyaja eliniz alışana kadar biraz ağrı yapabilir ,sıkışık trafikte çok çabuk fan açar ama hiçbir zaman bu yüzden durmak zorunda bırakmaz dengeli oluşundan dolayı 3-5 km ile giderken bile ayagınızı yere uzatma girişiminde bulunmazsınız ben hararet dışında dl den daha rahat ettiğimi söyleyebilirim
dl için:
-artçılı kullanımda eger artçınız sizden ağır ise düşük hızlarda ve düşük hızlı manevralarda ön taraf haddinden fazla hafifliyerek sizi sıkıntıya sokar agırlık merkezi yukarıda oldugundan ne oldugunu anlamadan yan yatırabilirsiniz
-160 km ve üzerinde yelkenli gibidir aldıgınız sert rüzgarlar sonucu en sol şeritten bir anda sağ şeride geçmiş olarak bulabilirsiniz kendinizi aynı zamanda ön taraf güvensizliğihissettirecek kadar hafifler(benim değiştirmemdeki en büyük sebep buydu daha ğır ve otrlı bir motor)
-düşük hızlarda şehirler arası yolculukta ise üff canım sıkıldı dedirtecek kadar rahatlığı vardır
-vfr ile frenleri mukayese bile kabul etmez(sadece frenler için bile vfr diyebilirsiniz)
-dl tabiki vfr den az yakar sonuçta biri 2 silindir diğeri ise 4 silindir makinaya sahiptir fakat v-tec açmadan yani 150 km civarı eyrederseniz bu farkı çok önemseyeceğinizi sanmıyorum
ikiside çok uzun yıllar boyunca size ciddi bir sıkıntı yaşatmadan hizmet edebilir iki makinanın da 100.000 mile 160.000 km motor buloğu açılmamış olanları mevcuttur
servis aralığına bakarsanız vfr nin maliyetleri daha düşüktür
eger kendiniz yapıyorsanız yağ yağ filtresi değişimi dl de daha kolaydır tabi orta sehpa şart yoksa bir parmak kriko edinmek gerekebilir; zincir temizliği açısından (tabiki ön dişliyede ulaşım dahil) ikisinin de zorluk derecesi aynıdır
uzun yolda ikisininde gece aydınlatması çok iyidir ama dl ye zenon takıp şehir içinde dolaşırsanız bolca küfür yiyebilirsiniz :(
boyunuz 180 cm ve civaı değilse dl yi tvsiye etmem her ne kadar sele yüksekliği kağıt üstünde fzla olmasada sele genişliği nedeniyle sıkıntı yaşayabilirsiniz
dl de vfr de kullanıcı dostudur ufak sürüş hatalarını tolore eder
her ikiside top case ve side case ler ile yüksek sürratte bile extra bir dengesizlik hissettirmez tam yüklü halde dl nin çekişi düşüş gösterir
asla dl ye bir enduro gözüyle bakmayın çnkü değildir
biri 110hp diğeri ise 67 hp
şahsi kanatimi sorarsanız dl çook güzel bir motordur ama vfr daha güzeldir
ama benden tavsiye deneme fırsatınız var ise mutlaka ikisinide artçılı olarak deneyip kararınızı öyle verin
-
22 Aralık 2010, 15:20
#285
DL kullanmadım dolayısıyla yorum yapamıyorum.
Ancak VFR hakkında söylediklerinize katılıyorum... Özellikle düşük süratteki dengesine... VFR başka bir şey...
-
erginturhan adlı üyeden alıntı
Alper41 çok teşekkürler...
omersirin çok teşekkürler, daha iyileri sizin olsun...
erdalım çok teşekkürler, hepimizin inşallah...
volkanix çok teşekkürler, hepimiz kazasız belasız inşallah...
UğurDuyar çok teşekkürler, hepimize inşallah...
overrider inşallah olmam dostum, sana pişman olma olasılığımı düşündürten sebep nedir? Bu başlığın aynı zamanda VFR isteyenler için yol gösterici de olmasını istiyorum bu yüzden deneyimlerinden faydalanmak isterim...
Kusura bakma dostum cevap biraz geç oldu ama sıkışık trafikte ağırlığı ve debriyajın sert olması parmakları ve kolları iflas ettiriyor.
Ben ilk görüşte aşık olduğum VFR'mi zevkimi alıp sattım. CBF 150 ile mantık evliliği yaptım. Gayet mutluyuz şu an
-
Rica ederim... Sıkışık trafikte haklısınız debriyaj zorluyor ama boşa atarak çözüyorum o sorunu... Kollarımdan yana bir sorunum yok ama sol el kas yaptı o doğru
Ağırlık konusuna hiç katılmıyorum... Tamam alet 250kg. ama ağırlığını hissettirmeyecek kadar dengeli çok düşük hızlarda bile ayağı yere koyma ihtiyacı olmuyor, durduğumda ayağımı yere koyunca ise uygun açıda tutunca herhangi bir ağırlık sorunu yaşamıyorum... Sonuçta ben gayet memnunum halimden... Sizin de mutluluğunuzun daim olmasını dilerim
-
savaskayan adlı üyeden alıntı
dostum,bakım masrafı ne kadardı?
Bir de yakıt tüketimini ayrıntılı olarak yazarsan aydınlatıcı olacaktır.
Savas aga,hayirdir vfri alcan? yakiti ne yapcan be aga? sana fazla gelir vfr az yaksa bilem
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
erginturhan adlı üyeden alıntı
Rica ederim... Sıkışık trafikte haklısınız debriyaj zorluyor ama boşa atarak çözüyorum o sorunu... Kollarımdan yana bir sorunum yok ama sol el kas yaptı o doğru
Ağırlık konusuna hiç katılmıyorum... Tamam alet 250kg. ama ağırlığını hissettirmeyecek kadar dengeli çok düşük hızlarda bile ayağı yere koyma ihtiyacı olmuyor, durduğumda ayağımı yere koyunca ise uygun açıda tutunca herhangi bir ağırlık sorunu yaşamıyorum... Sonuçta ben gayet memnunum halimden... Sizin de mutluluğunuzun daim olmasını dilerim
Ağırlığı giderken farketmemen normal, sıkışık trafikte aralardan geçerken yapılan manevralarda motoru olduğu yerde yatırmak ve doğrultmak gerektiği anlarda kollara çok yük biniyor. Bunu kastetmiştim. Bunun dışında hafif eğim varsa geri geri gitmek imkansız gibi bir şeydi benim için. Orta ayağa almak da keza öyle
Aman düşecek, yatacak, çizecekler vs. muhabbeti de ayrı geriyodu beni. CBF 150 ile kafam da rahat parmaklarım da. Kedi gibi heryere de kıvrılıp giriyorum fazla yorulmadan Üstelik üstüne bi sürü para kaldı, yakıt masrafım da yarıya indi. Eğlence faktörü bakımından karşılaştırırsak VFR 8, CBF150 4 alır bana göre bir de 120km/h üstüne çıkamıyorum doğal olarak ama trafiğin o kadar iyi aktığı da çok nadir zaten. Başka da bi eksikliğini hissetmiyorum.
Sonuç olarak VFR güzel motor ama görünüşü ve gücü dışında türkiye şartlarına pek hitap etmiyor bence.
-
Çok güzel bir motor almışsınız.. Hayırlı olsun.. Kaza bela olmadan uzun keyifli sürüşler dilerim..
-
Hayırlı olsun allah kaza bela vermesin ...
-
Acayip bişeymiş.Çok beğendim.
Hayırlı uğurlu olsun,kazasız belasız inşallah.
-
İyi kullanımlar dilerim...
-
ersinisdj, çok teşekkürler, hepimize kazasız belasız, zevkli sürüşler olsun inşallah...
ceycey_, çok teşekkürler, amin, siz de kaza bela görmeyin inşallah...
inci1903, haklısınız acayip birşey... Hepimiz kazasız belasız inşallah, daha iyileri sizlerin olsun...
Ali Sungur, çok teşekkürler, bilmukabele...
overrider adlı üyeden alıntı
Ağırlığı giderken farketmemen normal, sıkışık trafikte aralardan geçerken yapılan manevralarda motoru olduğu yerde yatırmak ve doğrultmak gerektiği anlarda kollara çok yük biniyor. Bunu kastetmiştim. Bunun dışında hafif eğim varsa geri geri gitmek imkansız gibi bir şeydi benim için. Orta ayağa almak da keza öyle
Aman düşecek, yatacak, çizecekler vs. muhabbeti de ayrı geriyodu beni. CBF 150 ile kafam da rahat parmaklarım da. Kedi gibi heryere de kıvrılıp giriyorum fazla yorulmadan
Üstelik üstüne bi sürü para kaldı, yakıt masrafım da yarıya indi. Eğlence faktörü bakımından karşılaştırırsak VFR 8, CBF150 4 alır bana göre bir de 120km/h üstüne çıkamıyorum doğal olarak ama trafiğin o kadar iyi aktığı da çok nadir zaten. Başka da bi eksikliğini hissetmiyorum.
Sonuç olarak VFR güzel motor ama görünüşü ve gücü dışında türkiye şartlarına pek hitap etmiyor bence.
Ağırlık; evet çok sıkışık trafikte mükemmel bir manevra kabiliyeti olduğunu ben de hiç düşünmedim.
Orta sehpa; ilk hafta çok zor olduğunu düşündüm ikinci haftadan itibaren ise kolayca orta sehpaya alabilmeye başladım.
Düşürme, çizilme ve üzülme riski malesef her zaman her türlü araç için var ben sonuçta sahip olduğum araçların birer mal olduğunu düşünüyorum elbette bir tarafı çizilirse üzülüyorum ama sağlık olsun diyerek geçebiliyorum.
Ha ekonomik durumum daha iyi olsa ne olurdu? İyi olurdu VFR'yi tamamen zevk için uzun yola çıktığımda kullanır, şehir içi için başka bir motosiklet alabilirdim, hatta belki eski motorumu satmazdım ne bileyim... Hoş para çok olsa her beğendiğimden almak isterdim sanırım
Benim çıkardığım sonuç da şu; herkesin bir beğendiği var, VFR uzun zamandır hayalimdi, aldım, severek kullanıyorum, herhangi bir sıkıntısını yaşamıyorum ve gerçekten çok memnunum. Ancak şunu da gözardı etmiyorum, kişisel tercihler, istekler, tutkular, ihtiyaçlar herkes için farklıdır ve bu çok doğaldır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:18 ----------
-
VFR ile ilgili bu başlığı takip ediyorum. Ancak kullanıcı sayısının azlığından mıdır? yoksa kullanıcılarının aktif olarak yazmamasından mıdır? bilemedim. Topic çok hareketli olmuyor.
V F R kullanıcıları değerli katkılarınızı (her anlamda) bekliyoruz...
-
01 Şubat 2011, 14:19
#296
tifosi haklısın hem sayı az hem de pek aktif katılmıyor arkadaşlar...
VFR'si olanlar çok memnun olduğundan mıdır nedir buralara pek uğramıyor, keyfini sürüyorlar
-
18 Şubat 2011, 05:08
#297
hastasıyım bu motorun hala satılıyor galiba bazı honda bayi sitelerinde gördüm ama resmi sitede yok üretilmiyosa büyük eksiklik kayıp:D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
21 Şubat 2011, 17:26
#298
Not düşelim
19.02.2011 günü 6000km. bakımı yapıldı... Yağ ve işçilik toplam 177TL ödendi...
-
21 Şubat 2011, 20:26
#299
yağ olarak ne kullandın?ben geçen12000bakımını 105liraya hallettim...yağ;motul 5100 15w-50 ve k&n yağ filtresi...sökme takma yağ değişimi benden ...
-
21 Şubat 2011, 20:54
#300
hayırlı olsun
hayırlı olsun kazasız gunlerden bınmen dılegıyle vfr 800 saftlı sanırdım, meger zıncırlıymıs
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler