Honda VFR 800 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Eylül 2013, 22:11
#2381
Triumph Tiger 800 , Suzuki GSR 600 , Honda VFR 1200 X Crosstourer , Yamaha X City 250 , Honda VFR 800 , Yamaha XT 660 R , Ymaha DRAGSTAR 650 , BMW K 1200 LT , Honda ST 1300 PAN EUROPAN , Suzuki GSX 1300 R HAYABUSA , Kawasaki VN 800
Reklamlar
-
20 Eylül 2013, 10:00
#2382
Günaydın dostlarım
akira2012 adlı üyeden alıntı
Valla Muzaffer abi bana sorarsan içlerinde en güzeli tabii ki VFR sonrasında CBF gelir.
Hayabusa ise bana sadece abartı geliyor tabii ki bu benim şahsi görüşümdür ve duyduğum kadarı ile virajları galiba pek iyi değilmiş.
Sana sormak istediğim bir konu var ki aslında bunu Eskişehir'de de sormuştum sana ama buradabiraz daha detaylı anlatmanı rica deceğim ki başlıkta ki arkadaşlar kususura bakmazlar ise CBF ile VFR arasında motor,tork,ses,yol tutuş ve diğer konularda ki fikrini her iki motoru da sürmüş birisi olarak anlatmanı rica edeceğim.
Bir kaç kelime ile olmaz ama baştan söyleyeyim. Sanırım bu konuda Murat'da görüşlerini belirtebilir. Benim en merak ettiğim şey ise ara hızlanmalar arasında ki farklar. Biri sıralı 4 diğeri V4(yazılması bile güzel) gerçi ben hep V motoru sevmişimdir.
Murat hocam birçok şeye açıklık getirmiş zaten eksik kalan kısımlarıda ben tamamlayım o zaman.
Öncelikle Hayabusa için yazmış oluğun yoruma katılıyorum, ancak motoru birkere sürsen eminimki vazgeçmekte zorlanırsın görüntüsü güzel olmamakla birlikte yol tutuşu ve otobandaki virajı harikadır.
Ben motosikletlerde birkaç noktaya önem veririm TORK, VİRAJ, KONFOR, EGSOZ sesi ve GRANAJ Bahsettiğin iki motoru bu yönde kıyaslamam gerkiyorsa TORK her iki motorda fazlasıyla yetiyor ama agresif kullanımlarda CBF1000 nin torku bir tik daha iyi, virajlı yollarda sık sık vites değiştirmeden yol alabiliyorsun.
VİRAJ için şunu söyleyebilirim. Her ikisinin VİRAJ kabiliyeti ve dengesi çok iyi ancak CBF1000 arka teker ebatının 160 oluşu virajlarda daha fazla ve kolay yatmasına yardımcı olmaktadır, benim arka lastiğime ne kadar yattığıma bakınca lastiğin heryeri asfalta değdiğini görüyorum VFR800 ise ne kadar yatarsam yatim en kenar çizgisinde hala asfalta değmemiş olan yerlerin olduğunu gördüm bunuda lastik ebatına bağlıyorum yoksa her iki motorda aynı şekilde yatmaktadır
EGSOZ sesi içinse Murat hocama katılıyorum zevkler ve renkler tartışılmazmış kişiye göre değişir ben sıralı dört hastasıyım
GRANAJLI motor benim için hem fotonejik hemde aerodinamik yapısıyla ön plana çıkmakta, üstelik motoru yıkarken büyük kolaylıklar sağlamaktadır Bu yönüle VFR800 çok seviyorum
KONFOR ise uzun yolculuklarda hem artcı hemde sürücü için kesinlikle CBF1000 öneririm ama VFR800 konforuda yabana atılacak gibi değil, sadece CBF1000 bir tik daha yukarda
Dilinim döndüğünce anlatmaya çalıştım ama bunlar aslında anlatılmaz yaşanır
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
-
20 Eylül 2013, 18:26
#2383
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
Önümüzde ki dönemde 3 adet alternatifimiz var eğer Allah'tan bir aksilik yada işlerimiz de bir aksilik olmaz ise inşallah 2. motosikleti düşünüyoruz ki Murat ve Muzaffer abi sizler tanımadınız ama benim motosiklet hevesimi (özellikle VFR hayalimi) gerçekleştirebilmem de ortağım Ozan'ın payı %100'dür.
Bunları sorgulamamın ana nedeni de bu yüzdendir.
VFR1200,VFR800 ve de CBF 1000 arasında düşünüyoruz tabii ki zaman ne gösterecek bilemeyiz o yüzden şimdiden araştırma yapıyoruz.
Önümüzde ki sene olası gezi,tur ve festivaller de grup olarak daha fazla katılım ve daha büyük zevk ve kusursuz bir terapi.
Tamam belki sizin Adana grubu gibi 20-30 motor olamayabiliriz ama bizde grup da ki sayımızı artıralım yavvv.
Yalnız son cümlelerim sanki çok resmi odu yavvv...
Zamanında bir VFR1200 kaçırmıştık bakalım bu sefer neye kısmet. Potenza'da bir de VFR1200'ü karşılaştıracak bir şeyler yazabilrse daha da iyi olacaktır.
-
20 Eylül 2013, 21:15
#2384
Pazar gunu birsey yapilirsa katilabilirim suan sarostayim yarin aksam ustu donmeyi dusunuyorum bir aksilik olmazsa ekibi toplayalim emre bey lafim size:d
-
21 Eylül 2013, 11:14
#2385
Elbette bir şeyler yapmak isteriz ama siz ne yapmak isterdiniz acaba Mert bey?
-
21 Eylül 2013, 12:58
#2386
Valla 4-5 vfr sahibi yada motor tutkunu diyelim arkadasla masanin ustunde turkiye haritasi yada avrupa yaa beyaz ulkeler:d bir tota cizerken olmak isterdim acikcasi ama o olmuyorsa bir pazar kahvaltisi motorla bir gezi falan olabilir :d hakan zaten baba oldu elini ayagini cekti artik sadece takip ediyor :d
-
21 Eylül 2013, 16:09
#2387
Ulen Mert ne yapayım ben seni o kadar söyledim sana Eskişehir eskişehir diye.
Len sana uğryacağım dedin ertesi gün bir baktım Side'desin.
Dillere destan gezinin neferi yarn telefonlaşalım ona göre bir hareket yaparız.
-
21 Eylül 2013, 19:56
#2388
-
21 Eylül 2013, 20:38
#2389
barış makineler yakıyor ortalığı bende sevgilimi komple beyaza boyatıyorum,,üzerinde birkaç birşey daha olacak sonuçlanır sonuçlanmaz buraya resimleri atıp yorumlarınızı alacağım
-
21 Eylül 2013, 21:21
#2390
beyaza yorum mu? super olmus daha sımdıden :D
bu arada boya var mıydı motorda?
-
21 Eylül 2013, 21:38
#2391
zaten komple boyalıydı aldığımda...benden önceki sahibi motoru 2010 renkleri olan siyah beyaza boyatmıştı...bende şimdi sedef beyazına boyatıyorum...cantlar da fosforlu siyah olacak
-
22 Eylül 2013, 13:15
#2392
Beyler eğer bugün çıkmak isteyen olursa buradan yada facebook'dan haberleşmemiz gerekli.
Yine bir hafta sonu ve ben telefonumu dün gece Erdal'ın işyerinde unuttum.
-
22 Eylül 2013, 18:30
#2393
Arkadaşlar uzun bir süredir yoktum aranızda,malum o günlerde de yazmıştım bu belimle ilgili sıkıntılarım vardı,geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ediyorum.Forumu o günden bugüne kadar okudum,maşallah Eskişehir gezisi çok güzel olmuş,çokta eğlenmişsiniz,gidemesem de yazılanlar ve resimler çok güzel gözüküyor.
cbf1000,hayabusa ve vfr1200 ile ilgili bende bildiklerimi paylaşmak isterim.
Hayabusa,özellikle uzun ve dar olmayan virajlarda gayet başarılı bir model,2010 modelini arkadaşlarımla kefken e giderken kullanmıştım.O zaman bende Bandit 1200s vardı,giderken değiştirdik bu arkadaşımla.Tabi Bandit ten sonra hayabusa bambaşka bir şeydi ama gördüğüm kadarıyla o motor uzun düzlükleri ve uzun virajları daha çok seviyor.Ama kısa ve dar sürekli virajlı bir yolda 600rr arkasından ayrılmaz,en büyük sebebi de h.busa nın tekerlekler arası mesafesinin uzun oluşu.Zaten bu mesafe dikkat edin SS lerde çok kısa dır,touring ve nakedlarda ise uzundur daha çok.
Onun dışında gücü ile,sesi ile,dengesi ile tadına doyum olmaz.(benzin tüketimini saymazsak
cbf1000 i olan bir arkadaşımla da (ben vfr1200 ü yeni almıştım) ist-ayvalık yapmıştık,ben binmedim kullanmadım da ama arkamdan gayet güzel geliyordu.Tabi konforlu bir 2.motor istersen ben olsam cbf1000 alırdım.105hp olmalı şu anki satılan model.Denildiği gibi hem dik oturuyorsun hemde selesi çok rahat.Bisiklet gibi bence,hele de artçı konforunu da düşünürsen rahatlığı vfr ile karşılaştırılmaz fikrimce.O motorun tüketiminin de iyi değerlerde olduğunu düşünüyorum,şu anki satılanlarda yol bilgisayarı gibi birşey var,göstergelerin sağ alt kısmında,sanırım anlık ve ortalama tüketimi gösteriyor.Bandit i sattığımda bana herkes o modeli almamı tavsiye etmişti,o zamanki cbf1000 ler arkadan çift eksoz çıkışlı idi.Ben de bilemiyorum sanırım takıntı oldu o günlerde,çünkü Bandit in arka lastiği 180 55 idi,cbf ile şimdiki gibi 160 60 tı.İçimden dedimki, 180 lik arka tabanı bırakıp 160 a mı düşüceğim ne alaka.....gibi hissi ve saçma bir düşünce oldu.Zaten şimdiki motorumu görünce aklım başımdan gitmişti.Ama ne zaman mototal e gitsem cbf1000 in üzerine oturup ne kadar rahat keşke bunu mu alsaydım dediğim de oluyor.
Gelelim 1200F e...
Ben 7.000 km de aldım motorumu.İlk işim güzel bir takım lastik alıp,tüm bakımlarını yapmaktı.Öyle de yaptım,ama bir hata yaptım(bu tamamen şahsi fikrimdir) michelin pure 2ct aldım.. :( (neyseki bitti o kötü günler şimdi M5 ile çok mutluyum)
Benim bu motorda gördüğüm ilk güzel şey torkunun ne kadar yüksek ve üst devirlere gerek kalmadan yürüdüğü idi.(128kgm/8500 dd)hiç bir devirde motor yığılmıyor vites düşürmeden de gayet iyi ilerliyor.Ben ilk başlarda alışamadım eğilmeye,sonrasında direksiyon yükseltme aparatı aldım ebay'den,şimdi daha touring gibi oldu
Sert seleye alışmak biraz zaman aldı,yanlış anlaşılmasın bu yazacağim,ama bu motor tecrübesiz bir kullanıcı için pek iyi olmayabilir çünkü gaz tepkisi çok hassas,pek hata affetmez diye düşünüyorum.Beni en çok frenleri ve viraj dengesi etkiledi,ilk aldığımda bir kaç kez virajda sıkıntı yaşadım,ama hepsi benim hatam idi...
Frenleri neden etkiledi,çünkü çok iyi tepki veriyor,hatta belki inanmazsınız çoğu zaman arka freni sıkmak bile yeterli kalıyor.Zaten kombine fren var ama bu kadar iyi bir fren beklemiyordum japon yapımı bir motordan.Tek kelime ile kusursuz!
Viraj dengesine gelince,ilk aldığım zamanlarda pek cesaret edemedim yatırmaya,high side filan olurum dedim,kaçırırım dedim.Hep korka korka girdim,sonra hissettim ki,siz çektikçe motoru o daha da yatır beni diyor.İşte bu hissettiğim aslında motora alışma safhalarımdı demek.
Konfor var mı derseniz,bence artık var,çünkü iyice alıştım ama ilk zamanlar her geziden sonra satıp cbf1000 alayim ben dedim.Alışamamıştım.
Ne kötü yanı var derseniz...Bence tek bir kötü yanı var.Bu kadar güce ve cüsseye yakışmayan küçücük bir depo.Bence küçük,bir çok site de de bu konu çok eleştirildi.17,5lt deniliyor ama yok arkadaş,bence 15lt hiç bir zaman bu menzil size yetmeyecek,hatta 180km yol gidince gözleriniz benzinci arayacak ve bir benzinlik geçince yanıp sönmeye başlayan son çubukla aranızda duygusal bir bağ oluşup,''acaba bir sonraki benzinlik nerede'' diyeceksiniz.Geçen hafta gene iğneada taraflarında aynısı başıma geldi ve en son çubuk+iman power ile uyduruk bi benzinciden 5lt kadar benzin aldım..
Birde seleyi değiştireceğim yakında artık iyice sertleşti sanırım..
-
22 Eylül 2013, 21:20
#2394
akira2012 adlı üyeden alıntı
Beyler eğer bugün çıkmak isteyen olursa buradan yada facebook'dan haberleşmemiz gerekli.
Yine bir hafta sonu ve ben telefonumu dün gece Erdal'ın işyerinde unuttum.
Seninde şu telefonla yıldızın barışmadı. Ne çektin sen be Emre...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------
Potenza paylaşım bilgiler için çok teşekkürler... Tekrar geçmiş olsun
Triumph Tiger 800 , Suzuki GSR 600 , Honda VFR 1200 X Crosstourer , Yamaha X City 250 , Honda VFR 800 , Yamaha XT 660 R , Ymaha DRAGSTAR 650 , BMW K 1200 LT , Honda ST 1300 PAN EUROPAN , Suzuki GSX 1300 R HAYABUSA , Kawasaki VN 800
-
22 Eylül 2013, 21:40
#2395
bu arada vfr nın sesını begenmeyenler amerıkan dusmanı olmalı orjınal egzozlu halını resmen ıcıme cektım en son bulusmada. yahu o rolantıdekı gurleme varken daha ne ıstıyorsunuz bırader leo vınce ıle beraber nasıl olur bılemem ama orjınal motor sesı cok hosuma gıttı benım...
-
22 Eylül 2013, 22:39
#2396
Potenza bilgilerin gercekten cok guzel yakit ve vergi konusundada biraz bilgi verebilirsen cok sevinirim ben saffetin garajindaki tanitimini izlemistim onlarda soyluyordu tel olmadigi icin gazda okuyucu var direk tepkimeyi motora iletiyor tel gevsemesi degismesi gibi bir durum yok bende 1200 dusunenlerdenim ama ayni keyfi alamazsiniz falan diyorlar kullaann kisilerin senin yorumun nedir 800 ile kiyasladiginda
-
23 Eylül 2013, 00:44
#2397
smerty,rica ederim,yaşadıklarımı anlatmak istedim.Benimki 2010 model,bu sene sonunda 3yaştan düşecek ama ilk aldığımda ödediğim vergi 1.taksit:390tl idi.Çok koymuştu :(
Şu anda son ödediğim 625tl idi..orasını hiç sorma fakat 2014 te bu taksit 413,5 tl olacak :( :( Sanki e320 ye biniyoruz..)
Aynı keyfi alırmısınız,onu tam cevaplayamayacağım çünkü vfr800 ü uzun süre kullanmadım.109hp diye biliyorum gücünü.Torkunu çok yüksek devirlerde verdiğinden,devirden düştüğü zaman geç topluyor vs gibi şeyler okudum,ama göreceli kavramlar bunlar.Herkesin her dediğine pek itibar etmemek gerek.
keyiften kasıt tam olarak nedir,bu da göreceli,tarz ile ilgili sanırım,benim şahsi fikrim çok daha keyif alırsınız olacaktır.
Tüketime gelince,ş.içinde kullanmıyorum,onun için tam net birşey diyemem bazı arkadaşlar 7.5lt yi buluyor bazıları 8den çok diyorlar.
Uzun yol için ekonomik gidersen,mesela 6.vites 5.500 devirde 160km ile gidiyorsun,biraz yavaşlasan 4.000 lerde 140 km ile gidiyorsun bu şartlarda 5.5-6lt arasında değişiyor
Ben çok gaz açtığımda daha da artıyor,depoda küçük olunca 2çubuğa düştüğü zaman tekrar dolduruyorum. :( bazen zırt pırt durduğumu hissetmiyor değilim :(
-
23 Eylül 2013, 01:03
#2398
Tesekkurler benim keyif anlayisim 150 kadar suratle s arasi uzun yolculuklar yapmak sici trafiginde 800 bile zorluyor 1200 dahada zorlayacaktir zaten beklentim virajlarda ayni guvenle donmek frenler zaten dahada iyidir kesin yakit tuketimide normal ama su vergi yokmu 1237 olacagina 1999 yapslarmis hersey guzel olacakmis :d
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------
Birde menzil cok onemli ben 300 km yapmadan durmuyorum bu ozelligini cok cok seviyorum motorumun
-
23 Eylül 2013, 09:46
#2399
Günaydın rüzgar sevdalıları,hepinize keyifli bir hafta dilerim
-
23 Eylül 2013, 09:57
#2400
Bugün de resim benden olsun dedim.
Herkese Günaydınlar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler