Olur şimdilik bir sorun gözükmüyor,aküsü bitecek yakında ya :( :( son dakika bişey olmazsa(ki olmasın artık) gelirim.
Olur şimdilik bir sorun gözükmüyor,aküsü bitecek yakında ya :( :( son dakika bişey olmazsa(ki olmasın artık) gelirim.
Aaaa yoksa Riva'mı?
Akşamda Kadıköy'de eğer künefe yersek ben Cumartesi sabahı buradan Kaş'a koşarak giderim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------
Yok Ergin daha bujileri istemedim.
Bugün veya yarın sipariş edeceğim buji ve balataları.
Balatalarda önde organik arkaya da HH sipariş edeceğim.
Sipariş vermek istersen haberleşelim.
sansını kaybettın
saka bı yana super bı planım vardı.kac gundur yaratıgı yalnız bıraktık.carsambakı nobetıme gotureyım dedım.sonra persembe bayrampasada akraba zıyaretı sonrası yıne bırlıge motorla donus.sonra cuma gunku bulusmaya motorla ıstırak etme vs.hersey superdı...tabı kı meteorolojı hemen el attı konuya.yagmur varmıs persembe.pöf.
cuma gunu rıva mı kunefe mı sımdı :D yoksa rıva donusu kunefe mı? bu arada dun eşimi goturdum kunefe ıstedı dıye dılım getırdıler.normalde ozel tabakta getırıolar.cok daha ıyıydı tabaktakı.gıdersek unutturmayın
baslıgın son halıne sevındım bu arada
+emre onlere organıc yani FA yani uzun omurlu yani orta performans(yaaaniii :D) , arkaya da spor olanı FF takcam demıssın.ben de tam tersını yapmayı dusundum.neden mi ? cunku arkayı fazla kullanmıyorum pek lazım olmuyor panıklerde.onleri cok sıkıyorum ve ıyı tutması lazım dıye dusunuyorum.sen anladıgım kadarıyla onler ck sıkıldıgı ıcın uzun omurlu olsun dusuncesınde mısın? cok fazla bı fark olur mu tecrube edenler bı cevaplasın please
++yurtdısı sıparıs verebılecek kapasıtede olup bana yardımcı olmayanlara teessuflerımı bılahare bıldırecegım su garıbımıze bı dene led stop alalım derım sevındırelım muıbarek bayram oncesı odemeyı shıppıng dahıl nakıt yaparım. cek senet bızde bulunmaz :D
ben önlere organik takmak istememin nedeni çabuk ısınsın daha iyi fren vekısa mesafe diye düşünmüştüm.hımm demekki yanılmışım.
peki normali nedir bunun?
bayag bı sardım bu konuya.en teknık olarak burayı buldum tam senın kalemın :D
1.
Organik Balatalar >
Kullanılan ilk sürtünme malzemesi pamuktur. Pamukların mukavemeti düşük olduğundan farklı malzemeler geliştirilmeye başlamıştır. Malzeme bilimindeki ilerlemeler yeni malzemelerin üretilmesini sağlamıştır. Organik Balata,Günümüzde kullanılan organik malzemelerde, % 10 ila 60 arasında Selüloz, Pamuk veya Grafit kullanılmaktadır. Ana bileşenleri Amyant (Asbest), Kaolen, Talk türü minerallerdir. Bunların arasında en çok kullanılan malzeme amyanttır.Amyant (veya Asbest) hidratlı kalsiyum ve magnezyum silikattan oluşan bir mineraldir. Yüksek sıcaklıkta kullanılabilirliği en büyük özelliğidir. Amyant yanmayan bir malzemedir ve yüksek sıcaklıkta yapısı ve mekanik özellikleri fazla bozulmaz. Genelde lif olarak üretilebildiğinden çok fazla tercih edilir. En büyük özelliklerinden biri de ısıyı ve elektriği iletmemesidir.
2.
İnorganik (Metalik) Balatalar >
Organik balatalarda 400 - 450 °C’ nin üzerinde, mekanik özelliklerinde değişmeler olur. Organik kısımlarda meydana gelen kimyasal reaksiyonlar balatanın çözünmesine ve gereğinden fazla aşınmasına neden olur. Özellikle diskli frenlerde oluşan yüksek basınçtan dolayı açığa çıkan yüksek ısı organik malzemelerin kullanılmasının güç olduğunu göstermiştir. Bu nedenle metalik bazlı, inorganik bileşimde balatalar geliştirilmiştir. Genelde bakır, kurşun ve grafitten üretilen balatalar kullanılır. Yeni üretilen metalik balatalar,hem yüksek sürtünme katsayılarıyla hem de yüksek aşınmaya karşı direnciyle özellikle yarış arabalarında çok tercih edilmektedirler.
2.a.
Sinter Bronz Balatalar >
Bu tip balatalar bu gün normal araçlarda özel durumlar hariç pek kullanılmamaktadır. Buna sebep, yüksek fiyatın yanında sinter balataların ağırlığı ve yüksek sıcaklıklarda sürtünme katsayısında büyük bir düşmenin meydana gelmesidir. Sürtünme katsayısının düşmesi daha ziyade ısı tesiriyle sinter malzeme içinde olan hafif ergime dereceli malzemelerin ( Sn, Pb ve benzeri ) erimesiyle sürtünme yüzeylerinde meydana getirilmiş oldukları yağlama olayından doğmaktadır. Bu sıcaklık tesiriyle meydana gelen sürtünme katsayısındaki azalma, balata malzemesine katılacak olan demir ile bir miktar ortadan kaldırılabilir. Fakat tecrübeler ile kalkış durumunun kötüleşerek karşı sürtünme yüzeylerindeki bozulmasının ( yiv ve çizgilerin teşkili ) oldukça arttığı tespit edilmiştir. Burada ayrıca, sürtünme esnasında sürtünme titreşimleri ile meydana gelen, işitilebilen gürültüleri de dikkate almak gerekir
2.b.
Seramik Balatalar >
Bugün kullanılan seramik balatalar aşınmaya dayanıklı bir sürtünme ortamı yaratmaktadır. Bu tip balatalar ilk olarak uçak disk frenleri için geliştirilmiş olup sıcaklığa dayanıklı ve sürtünme katsayısı sıcaklıkla değişmeyen bir malzeme olarak bilinmektedir. Yüksek basınçlara dayanıklı, aşınmaya mukavim, iyi sürtünme özellikleri gösteren bu malzeme üzerinde gerekli yük azaldığı takdirde malzemenin aşınması ve karşı yüzeylerin hasar görmesi artmaktadır. Seramik malzeme sert ve kırılgan olduğu için saç bir malzeme üzerine sinterlenmekte ve perçinlenerek balata malzemesi olarak kullanılabilmektedir. Bütün sürtünme yüzeylerinin seramik balata ile sinterlenmesi hem maliyeti ve hem de malzemenin yüksek yüklenebilme ( 80 N/cm² yüzey basıncına kadar ) özelliği sebebiyle hiç uygun değildir. Bugün seramik balatalar daha ziyade ağır paletli araçlarda ( iş makineleri, tanklar v.s. ) yani diğer malzemelerin kullanılması mümkün olmadığı durumlarda kullanılır.
@ Ergin
@Smerty
@Emre
Üstatlar ampulü değiştirdim umduğumdan daha kolay oldu. Evet Plastik kafa biraz delirtmiş olabilir ) Sadece honda üzerine çalışan bir ustamız var onu aradım bu gün Antalya Hondaya maneti soracak 2 - 3 gün içerisinde getirtirim dedi. Orijinal olacağı için fiyat standart olacak zaten. Arkadaşlar Eskişehir festival işini zorlayın lütfen görüşelim. Birde şu buluşma işlerini özelden mi yazsanız olan var olmayan var :D dibimiz düşüyor burada... Küçük şehirlerde olmanın dezavantajı böyle bir buluşma yapılamıyor. Avantajı ise her motordan bir kaç tane oluyor ekipte. Tabi konu olan VFR olunca grubun ayrıcalıklısı oluyorsunuz 3 fazer 6 1 Fazer 8 (yakında 2 olacak) 2 Cbr 250 ve tabiki 1 VFR var ekipte. Şu motoru aldığıma o kadar memnunum ki anlatamam. Bunun en çok sizin objektif yorumlarınıza borçluyum. Bir kez daha teşekkür ederim arkadaşlar beni de aileden biri yaptığınız için...
yabancı sıtelerden de bayag bı etut ettım.ulastıgım sonuc.
organıc : daha sessiz, calısması ıcın ısınması gerekmıyor yanı daha hızlı tepkı verıyor,calısma ısı aralıgı fazla olmadıgı ıcın ve ısıyı ıyı ıletemedıgı ıcın cabuk tukenıyor ve toz cıkarıyor, dıgerlerınden daha ucuz.
sinteredlarda : calısma ısı aralıgı cok genıs bu yuzden anı ısı degısımlerınden etkılenmıyor ve performansı degısmıyor, tum hava sartlarında kullanılabılıyor, daha sesli, performanslı kullanımda diske zarar veriyor, ısıyı kalıpere ılettıgı ıcın kalıpere de zarar verıyor, en pahalı.
seramiklerde : toz ve ses ortaya cıkarmıyor, organıklerden bıraz daha uzun omurlu, dıske metaller kadar zarar vermıyor, organıklerden daha ıyı bır ısı skalasına sahıp ama metallerle boy olcusemıyor, performans konusunda metallerden zayıf kalıyor.
Otomobilin gözünü seveyim. Yok FA'mış yok FH'mış .
Horoz misali. Takar yola devam ederim.
Barış,aslında bundan aylar önceki ikileme tekrar düştüm. Şimdi hangisi daha iyi bunu çözemedim.
Benim için güvenlik ön planda olduğu için organik tercih etmiştim çabuk tepki versin,ısınmasına gerek kalmadan hem yumuşak hemde çabuk frenleme olarak düşündüm.
Bundan uzun bir süre önce,başka bir forumda bir eğitmene mail atmıştım. Bu balatalar konusunda,umarım forum admin'leri banlamaz beni.
Olduğu gibi ekle yapıştır yapıyorum.
akira2012: Merhaba Boğaç,
Bu haftasonu Pazar günü İstanbul-Tekirdağ-Çanakkale-Bursa-Yalova gezimizden sonra balatalardan gelen seslerden sonra değiştirmem gerektiğini fark ettim artık.
Forumlarda EBC'nin GG serisi için daha sağlıklı demişsin ama motorum için ön fren için GG serisi var ancak arka fren için ise HH serisi içinde bakır lifleri(lif değilde bakır tozu dense daha doğru olur) ile sinterlenip sıkıştırılmış seriden var. Bakırın ısı iletgenliğinin fazla olmasından dolayı çabuk ısınması sağlanıyor ama sinterleme işleminin asıl amacı olan aşınma dayanımını artırmak olduğundan çekincelerim var. Forumunda bilirkişisi sen olduğuna göre sana danışmak istedim.
VFR 800 için,Gold marka önler için S3 buldum ama arkalar için K1 bulamadım ancak bulabileceğim bir yer önerebilir misin? Arkada K1 kullanmanın avantajları nelerdir?
Özelden mesaj attım kusura bakma,site kurallarında belki sizin cevabınız reklam diye algılanmasın diye gönderdim.
Backbone(ileri sürüş eğitmeniymiş):Arkada HH olabilir. Biraz daha uzun dayanır. Arka fren daha az iş yaptığından çok önemli değil. Gold bu dönemde rahat bulunmuyor. EBC alabilirsiniz. Kısa tutuyorum bu hafta komple eğitim. İyi akşamlar.
Ben bu cevaptan sonra, önlerde GG yani organik kullanayim dedim ama şimdi de kafam karıştı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------
Gel canım gel. Sen ne kadar da şirin şeymişsin,nasıl oldu da fark edememşim ben seni.
Çok ağır sapık gördüm kendimi
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
Barış, sen hangi model led istediğine bak.
Fiyatlarını karşılaştır,sonra link'ini at ki beraber siparişini verebileyim.
Günaydınlar...
Uploaded with ImageShack.com
Valla benim balatalar rodajini yeni tamamladi asiri derecede memnunum on frenden oyle boyle degil arka daha tam yer etmedi kanimca o cok iyi tutmuyor ama tepkimesi gun ve gun artmaya basladi uzun yol yaptigimdan cok frenleme yapmiyorum orjinalda vardir bir hikmet sen gel al direk orjinalleri taktir kafan tahat etsin
Emre hakikaten ağır sapıkmışsın ; hem ramazan hem ailedeniz dedik hem hemcinsinim. Sanayide tanıdıklarım var k.çına saçtan koruma yaptırmak isteyenler müracaat edebilirler yada emre için başka bir çözüm bulmamız şart )
Günaydınlar...
Uploaded with ImageShack.com
Arkadaşlar yarın bir araya geliyor muyuz?
Ergin,sen Ali ustadan orjinal mi taktırdın balataları?
Yarın buluşma var, gelecek olanlar tekrar yazsın lütfen. Ben kesin geliyorum.
Hayır Emre, ben gold taktırdım.
Saat 19:00 gibi buluşuruz, geç kalacaklar için 19:15'e kadar buluşma yerinde bekleyip, sonrasında hareket edip Riva'ya gideriz. Daha geç gelecek arkadaşlar direk Riva'ya gelirler.
Buluşma yeri haritasını atıyorum. Bir de ayrıntılı yazayım isterseniz konumu... TEM'den Fatih Sultan Mehmet Köprüsüne doğru giderken son çıkış olan Kavacık kavşağından çıkıyoruz. Bağlantı yolundan ana yola çıkar çıkmaz sağa doğru ayrılan bir yol var o yolun ağzında emniyetli bir yerde bekleriz. Benim tel: 0542 412 05 27
Uploaded with ImageShack.com
ben de gelıyorum.valla akrabalardan azar ısıtcez ıftar satısından dolayı ama olsun. vfr > akraba :D
Emre hocam Türkiye' de hem kolay erişilebilirliği hem de fiyat-performans açısından alabileceğin tek marka EBCdir.(sinter metal serisi HH, organiği unut) Ha çıtayı yükseltirim diyorsan orjinalleri-galfer-brembo. Sakın dandik bir şey alma yoksa disklerin fiyatını duyunca dudağın uçuklar.
Günaydınlar...
Bugünkü buluşma böyle olur mu acaba
Uploaded with ImageShack.com
Uploaded with ImageShack.com
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)