Belki de V-max’tan bu yana motosiklet kullanıcılarını bu denli heyecanlandıracak bir model üretmenin sıkıntısını yaşıyordu Yamaha. V-max modelinin ABD dışındaki üretimi de 99 yılında durdurulacaktı üstelik. 1999 yılında düzenlenen Tokyo MotorShow’a kendisinden beklenen bir şekilde sükse yaparak çıktı.
Yamaha, o yıl ki fuarda sergiledikleri konsept modeli hakkında “her konsept modelinin çektiği kadar dikkat çekti” diyecek kadar mütevazi olabildiği gibi ürettiği bu sıra dışı konsept modelini 2005 yılı sonlarında piyasaya sürebilecek kadar da cesur olabiliyordu. Hatta, kendi ürün portföyü içerisinde MT serisi motorları için yeni bir klansman açıp "Torque Sports" adı vermişti.
Yamaha, MT-01 için “Minimal… maksimal… MT-01 zıtlıkların yığını gibi görünüyor, daha önce bildiğiniz hiçbirşey gibi değil, hava soğutmalı 1670cc V-twin sanki bir spor motosiklet gibi sarsıyor. MT-01, ruhu kışkırtan karakteri ile devrimci bir motosiklet, maksimum torkunu, çoğu motosikletin hala yarı uykuda olduğu zamanda, 3750rpm de salıveriyor. Tork Sporların ana fikri budur – mega dürtü buradadır, gazı açtığın anda. Ve bu mega yetenek, uzun vuruşlu motor R1 tarzı makas salıncak ile bir aluminyum süperspor türevi şase, 43 mm (upside-down) çatal, radyal bağlanmış kaliperler ve eşsiz güzellikte yontulmuş, radikal tasarım.. MT-01 – bu dünyadaki hiç bir şey onun gibi olamaz. “ diye bahsediyor.
Ayrıca, bu “sıra dışı makine” için silindirlerin çalışması ve bu çalışma sesinin sürücü tarafından hissedilmesi için selesinden egzozuna kadar özel bir tasarım uygulayan Yamaha, çıkardığı sesten dolayı uygun da bir isim bulmuşlar : KODO. (Kodo (Japonca):1.kalp atışı, nabız 2. gizli gücün dışa vurumu).
Aslında bulunduğu çizgisi, sıra dışı tasarımı ile gerçekten zıtlıklardan oluşmuş bir motor. Barındırdığı 1670cc lik V-twin kalbi ve gayet yüksek fiyatı ile Türkiye sınırları içersinde gerçekten kullanılması bir miktar hayal gibi görünse de şimdiden Avrupa’da kendine belirli bir hayran kitlesi oluşturmuş, hatta fan siteleri açılmış durumda. Hatta 90 hp güç üreten bu tork makinesi üç farklı modifikasyon aşamasından geçirilerek tek kişilik bir pist canavarına dönüştürülüyor, hem de orijinal Yamaha desteği ile…
Son olarak bu makinenin Türkiye'deki hediyesi 28.250,00 YTL olarak belirlenmiş.
Ses#1
[MEDIA]http://mt-world.yme.com/podcast/MT-01_sound1.mp3[/MEDIA]
Ses#2
[MEDIA]http://mt-world.yme.com/podcast/MT-01_sound2.mp3[/MEDIA]
Ses#3
[MEDIA]http://mt-world.yme.com/podcast/MT-01_sound3.mp3[/MEDIA]
Ses#4
[MEDIA]http://mt-world.yme.com/podcast/MT-01_sound4.mp3[/MEDIA]
Ses#5
[MEDIA]http://mt-world.yme.com/podcast/MT-01_sound5.mp3[/MEDIA]