Yamaha Tracer 9 GT PLUS GT+
Reklamlar
-
02 Haziran 2024, 21:01
#1
KONUYU MODELLER KISMINDA AÇMAYA ÇALIŞTIM ANCAK EKLEMEDİĞİ İÇİN BURAYA AÇTIM. MODERATÖR ARKADAŞLAR UMARIM BU KONUYLA İLGİLENİR.
Forumda 9 gt başlığı var ancak Gt+ veta Gt Plus başlığı olmadığı için açma gereksinimi duydum.
Sonuçta Tracer modelinin zirvesi.
1 hafta önce 2023 modelinin sahibi oldum. Eski Tracer 900 kullanıcısı olarak aradaki bariz farkları biraz da olsun anlatabilirim. Almayı düşünenler için ön bilgi olabilir.
Öncelikle standart bilgileri paylaşmakta fayda var.
2019 Tracer 900 115 hp iken 119 hp olmuş,
silindir piston mesafesi artmış 62,1nm
tork 87,5 dan 93 NM 'e çıkmış
motor hacmi 847'den 890 cc'ye çıkmış
boy 2,16m den 2,175m'ye çıkmış
genişlik 65cm den 88,5 cm e düşmüş
yükseklik 1,345 m'den 1,43m'ye çıkmış
aks mesafesi yani iki teker arası da 1,44m den 1,5'm ye çıkmış
Koltuk yüksekliği 84,5 cm den 81'e düşmüş, koltuk ucunda ek bir parça var onunla 70'li cm 'lere inebiliyor.
Boş ağırlık 210 kg'dan 223kg'a çıktı çünkü çok elektronik var fakat hiç rahatsız etmiyor.
Adaptive hız sabitleyici (ACC) ile artık radar kontörlünde öndeki araç hızına göre ayarlanabilen hız sabitleme var. Radar ayrıca BC yani Brake control ile aniden gelişen olaylarda kullanıcı tepki vermezse frene yardımcı oluyor. Radyal frenleme olduğu için her koşulda frenleme yardımı sunuyor baya bir güvenlik sağlıyor.
7 inç TFT ekran çok başarılı, hızlı açılıyor ve çok net ve detaylı bilgiler veriyor, çok detaylı olduğu için değinemeyeceğim ancak ayarlardan, telefon bağlantısı ve garmin navigasyona kadar hizmetler sunuyor.
3. nesil quicshifter gerçekten herhalde dünyanın en iyisi, hiç kullanmamış biri olarak daha bir haftada bağımlısı oldum.
KYB aktif süspansiyonlar yarı aktif ve yönetilebilir ancak arka süspansiyon el ile ayarlanıyor, keşke onda da elektronik kontrol olsaymış. Modlarda 2 kademe ön süspansiyon ayarı mevcut.
Street, rain, sport ve custom olmak üzere 4 sürüş modu var, custom ile özelleştirebiliyorsunuz. Street mod benim için en ideali.
Selesi çok rahat. Standart konfor sele ile geliyor.
Elcik ısıtmalar 10 kademe, üstünde geliyor.
Viraj aydınlatmaları var, zaten farlar uzunlar çok iyi.
Viraj ABS var.
Yan çantalar GT paket klasiği olarak geliyor ancak benim her zaman orijinal bir topcase tercihim oluyor bence gerekli.
Üstünde Pirelli Batllax lastiklerle geliyor, michelin road serisi sever biri olarak şuan hiç rahatsız etmedi, başarılı bile buldum.
Yakıt tüketimi de eski modeller gibi dikkatli kullanılırsa bir tık da daha iyi olabilir çünkü yeni emisyon kurallarına göre ayarlanmış. Şehir içi 5- 5.5 lt, uzun yolda 4 litrelere yaklaşıyor, tabi gaz açarsanız işer değişir
Egsoz sesi çok değişmiş ve güzelleşmiş. Ancak ortada egsoz kalmamış katalizör ucunda birkaç delik kalmış
GELEYİM EKSİKLERE.
Premium bir motor yapıyorsun ve
Neden anahtarsız çalıştırma olmaz.
Neden o koca TFT ekranda lastik basınç bilgileri olmaz lastik basınç sensörü olmaz
Bu kadar paraya neden Garmin ücretli
Neden fren hortumları çelik hortum olmaz.
Keşke bir de kör nokta uyarısı olsa.
Evet eksikler bunlar ancak motorun gidişi keyfi çok güzel, virajlardaki sallanmalar Slide Control ve yarı aktif amortisörler ile resmen bitirilmiş ip gibi dönüyor, keşke herkes bu motora sahip olsa, çünkü güç ve kontrol açısından deneyimi olanlar bu motorla şehir içi ve dışında bana göre bir çok motordan çok daha fazla keyif alacak. Tracer 700 ile başlayan deneyimimde 900 ve son olarak gt plus'a geçerek son noktayı koyduğumu düşünüyorum, tabi ki bu saydığım eksikleri de ekleyip yeni gt plus modelleri gelebilir ancak çok özel bir şey olmadıkça gerçekten şuan 2023-24 kasalar bir çok yönü ile uzun yıllar kullanılabilecek kalitede.
Aklıma gelirse daha da eklerim. Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.
Reklamlar
-
02 Haziran 2024, 21:13
#2
Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim. Gerçekten de insanın ağzını sulandıracak bir motor.
-
02 Haziran 2024, 21:14
#3
Güle güle kazasız belasız kullanın.
-
02 Haziran 2024, 22:38
#4
-
03 Haziran 2024, 11:22
#5
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin inşallah. Makine çok güzel duruyor
-
03 Haziran 2024, 12:45
#6
hayırlı olsun o bahsettiğiniz eksikler muhtemelen fuarda yenilenmiş bir şekilde gelicek.mt09da anahtarsız giriş,brembo staylema frenler alt üst,gps tabi telefona bağlı ama detaylı haritalı şekilde geliyor.a dan z ye her şey var ama hala bir avrupalı motorda olan lastik basınç sistemi enteresan şekilde olmamayı sürdürüyor.kesinlikle her motorda abs gibi standart olması gereken bir detay basınç ölçme.kazasız belasız efsane motor kendisi doyması uzun ve zor olucak.
-
03 Haziran 2024, 14:01
#7
Çok uzun süre "o paralar istenmese koşa koşa alacağım" diye baktığım motordu Tracer 900GT.
15 kilo şişmanlaması ve aks mesafesinin 1,5 metreye ulaşması hiç hoşuma gitmedi ama semi-active süspansiyon gelmiş olması çok güzel bir ekleme.
Arka preload manuel kalacaktır, bu zaten kiloya göre belirlenen bir şey, değişecekse o yola çıkmadan önce bir kere ayarlanır. compression ve rebound'u otomatik ayarlaması yeterli.
Frenler genelde Yamaha'nın en para harcamadığı bir kaç noktadan biri. Çelik fren hortumu olmaması da şaşırtmadı. Belki MT09SP'deki gibi bir upgrade model eklerler onlara Brembo veya Nissin güzel bir sistem gelir ama GT+ adı gelmişken adını nasıl daha da uzatacaklar bilemedim. belki de model yılı güncellemesinde fren sistemini komple değiştirirler ama pek sanmıyorum. MT09'da da SP'ye Stylema getirdiler, standart olanda yine Tracer'daki gibi dıştan iki pistonun belli olduğu Yamaha'nın imzası kaliper var.
Güle güle kullan.
-
03 Haziran 2024, 20:36
#8
tommygun adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim. Gerçekten de insanın ağzını sulandıracak bir motor.
Teşekkür ederim umarım bir gün de sen aklındaki motoru alarak bizim ağzımızı sulandırırsın
Cyan adlı üyeden alıntı
Güle güle kazasız belasız kullanın.
çok teşekkürler cümlemiz kazasız belasız..
nicknamer adlı üyeden alıntı
Hayallerim
Yine ben aşık oldum
Darmadağınım
Direnemedim motosikleti satıp gidip araba aldım. Ama kalbimde taşımaktan vazgeçmiyorum. 1 km bile olsa süreceğim bunu
Hayırlı olsun, taş değmesin
Çok teşekkürler tez zamanda bu hayalini gerçekleştirmeni canı gönülden dilerim
spacenet adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin inşallah. Makine çok güzel duruyor
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
hayırlı olsun o bahsettiğiniz eksikler muhtemelen fuarda yenilenmiş bir şekilde gelicek.mt09da anahtarsız giriş,brembo staylema frenler alt üst,gps tabi telefona bağlı ama detaylı haritalı şekilde geliyor.a dan z ye her şey var ama hala bir avrupalı motorda olan lastik basınç sistemi enteresan şekilde olmamayı sürdürüyor.kesinlikle her motorda abs gibi standart olması gereken bir detay basınç ölçme.kazasız belasız efsane motor kendisi doyması uzun ve zor olucak.
Teşekkürler. Lastik basıncı halen aksesuarlar kısmında satıyorlar herhalde ondandır :D Zaten 2 ya da 3 senede bir yamaha modelde yenilikler eklemeler yapıyor ki, eminim bu eksiklerin bir kısmı kesin giderilecek, anahtarsız çalıştırma ve frenlerde değişiklik gelecek gibi, benim için bu eksiklerin çok önemi yok çünkü şu an premium bir motor olmuş, daha iyisi daha da ileri seviyede olacaktır ancak şuan gayet tatmin ediyor.
killingroad adlı üyeden alıntı
Çok uzun süre "o paralar istenmese koşa koşa alacağım" diye baktığım motordu Tracer 900GT.
15 kilo şişmanlaması ve aks mesafesinin 1,5 metreye ulaşması hiç hoşuma gitmedi ama semi-active süspansiyon gelmiş olması çok güzel bir ekleme.
Arka preload manuel kalacaktır, bu zaten kiloya göre belirlenen bir şey, değişecekse o yola çıkmadan önce bir kere ayarlanır. compression ve rebound'u otomatik ayarlaması yeterli.
Frenler genelde Yamaha'nın en para harcamadığı bir kaç noktadan biri. Çelik fren hortumu olmaması da şaşırtmadı. Belki MT09SP'deki gibi bir upgrade model eklerler onlara Brembo veya Nissin güzel bir sistem gelir ama GT+ adı gelmişken adını nasıl daha da uzatacaklar bilemedim. belki de model yılı güncellemesinde fren sistemini komple değiştirirler ama pek sanmıyorum. MT09'da da SP'ye Stylema getirdiler, standart olanda yine Tracer'daki gibi dıştan iki pistonun belli olduğu Yamaha'nın imzası kaliper var.
Güle güle kullan.
Çok teşekkürler. Maalesef bu paralar ülke şartları ve ötv vergiler vs. para olmaktan çıktı, tabi yine klasik olacak biz zaten neredeyse bir motor parası da vergi veriyoruz. Maddi imkanlarla artık sınıra geldiğimi düşünüyorum zaten bundan sonrasını da düşünmek istemiyorum. İnsan mefhumu malum doyumsuz..
Kilosunun artması aslında orta sehpaya alınması dışında pek de hissedilmiyor dengesi çok iyi, aks mesafesi artması bence güzel, 5 beygir daha güçlü ve çabuk tekere gelebilme ihtimali var, bu risk yerine çok tatlı yanlaması bence o aks mesafesi sayesinde oluyor, belki siz de takılmayacaksınız.
Çelik hortum diyorum ama frenler cidden nissin olsa da brembo hissi verecek kadar sağlam duruyor. Brake Control sistemi de eklenince aslında bazı açıklar kapanmış, viraj abs'si olması da zaten bir hayli pozitif etki sağladı, çelik hortumlar da olsa belki hissi olarak da mutlu eder diye düşünüyorum yoksa teknoloji zaten fren konusunda çok sağlam olmuş. 2025 de bahsettiğiniz bu değişiklikler muhtemelen de oabilir.
-
03 Haziran 2024, 21:55
#9
Hayırlı olsun kazasız belasız , iki tekerlek arası ciddi uzamış 1,5 mt ile büyük enduroları yakalamış konfora ve yüksek hızda stabil gidişe artısı olsada viraj performansı azalmıştır..
-
03 Haziran 2024, 23:00
#10
Hayırlısı olsun. Çok güzel motor.
Kardeşimde 2017 modeli var, söylediği kadarıyla eğlenceli de bir motormuş.
Benim v-strom 650'yi arkadaşımın kardeşindne almıştım, abisinden kalan motoru çok fazla sürmemiş, abi bu biraz orta yaşlı motoru gibi kaldı diyordu, o da tracer 9 alıcam diyordu ki ingiltereye taşındı, orada yerli diye rahat rahat triumph falan alırsın demiştim ama yok tracer 9 aklımda kalmasın bir alıp gezicem diyordu.
Geçen ay benim eski xmax'ı İstanbul'da Yamaha Ersoy Moto yetkili servisine götürdüğümde orada bir tane vardı, yakından baktım çok güzel görünümü vardı. Bakıma diye bırakmışlar.
Düzgün iş yapan yetkili servis arıyorsan orayı tavsiye ederim, diğer yamaha yetkili servisleri gibi değiller, servisin sahibi zaten aynı zamanda oranın ustası, tek kişi ile muhattap oluyorsun, Gökhan usta da zaten işi iyi biliyor, orjinal yamaha servis manuellerini bilgisayardan ingilizcesini okuyarak iş yaptığını gördüm, başka yerde böyle usta görmemiştim.
-
04 Haziran 2024, 01:46
#11
Hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın. Güzel anlatmışsınız motorun artı ve eksilerini.
-
04 Haziran 2024, 09:45
#12
İyi günlerde kullanın,tekeriniz düz bassın.
-
04 Haziran 2024, 11:00
#13
Güle güle kullanın. Hayırlı olsun.
-
04 Haziran 2024, 11:20
#14
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun kazasız belasız , iki tekerlek arası ciddi uzamış 1,5 mt ile büyük enduroları yakalamış konfora ve yüksek hızda stabil gidişe artısı olsada viraj performansı azalmıştır..
Çok teşekkürler, aslında enduro sınıfında dememek lazım çünkü sport touring bu makinalar. Viraj performansı aksine daha da iyi çünkü amortisörler yarı aktif ve çok iyi tepki veriyor, spor bir makina olduğunu hatırlatıyor.
espresso adlı üyeden alıntı
Hayırlısı olsun. Çok güzel motor.
Kardeşimde 2017 modeli var, söylediği kadarıyla eğlenceli de bir motormuş.
Benim v-strom 650'yi arkadaşımın kardeşindne almıştım, abisinden kalan motoru çok fazla sürmemiş, abi bu biraz orta yaşlı motoru gibi kaldı diyordu, o da tracer 9 alıcam diyordu ki ingiltereye taşındı, orada yerli diye rahat rahat triumph falan alırsın demiştim ama yok tracer 9 aklımda kalmasın bir alıp gezicem diyordu.
Geçen ay benim eski xmax'ı İstanbul'da Yamaha Ersoy Moto yetkili servisine götürdüğümde orada bir tane vardı, yakından baktım çok güzel görünümü vardı. Bakıma diye bırakmışlar.
Düzgün iş yapan yetkili servis arıyorsan orayı tavsiye ederim, diğer yamaha yetkili servisleri gibi değiller, servisin sahibi zaten aynı zamanda oranın ustası, tek kişi ile muhattap oluyorsun, Gökhan usta da zaten işi iyi biliyor, orjinal yamaha servis manuellerini bilgisayardan ingilizcesini okuyarak iş yaptığını gördüm, başka yerde böyle usta görmemiştim.
Teşekkürler. Tracer kullandığınız zaman sevmezseniz bir daha bakmazsınız ama severseniz bağımlılık yapıyor. benim 700 de dahil 3. tracer'ım. Bundan başka motor ya çok gereksiz güçlü ya da çok zayıf kalıyor benim için.
Ersoy motoru yıllardır bilirim ama hiç gitmedim, teşekkür ederim tavsiyeniz için, Tuna bana çok yakın yoksa tercih ederim, ilerde de düşüneceğim çünkü Tuna'nın kadro neredeyse tamamen değişti ancak halen beni memnun ediyorlar, aklımın bir köşesine de ersoy motoru koydum şimdi zaten kızıltoprak'tan hasanpaşa'ya taşınmış.
Memcoş48 adlı üyeden alıntı
Hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın. Güzel anlatmışsınız motorun artı ve eksilerini.
Çok teşekkür ederim.faydam olduysa ne mutlu. Naçizane daha 2-3 günlük deneyim ama eski tracer kullanıcısı olduğum için bazır şeyleri kolay ayırt ettim mukayese de edebiliyorum. İleride ufak bir video da çekeceğim umarım. O zaman onu da paylaşırım.
yec adlı üyeden alıntı
İyi günlerde kullanın,tekeriniz düz bassın.
Çok teşekkürler.
uakdem adlı üyeden alıntı
Güle güle kullanın. Hayırlı olsun.
Çok teşekkürler.
Daha da iyileri sizlerin olsun.
-
04 Haziran 2024, 11:32
#15
Semi-active süspansiyonlar tur motorlarında bence büyük bir nimet.
Ancak @Nikk'le benim takıldığımız üzere aks mesafesinin o derece uzaması, ne süspansiyon takılırsa takılsın motorun devrilme kabiliyetinde ve tekrar yön değiştirme kabiliyetinde azalmaya sebep olacaktır. Bu kimi rahatsız eder ne kadar hissettirir falan tabi subjektif konular ama Yamaha hafif ve kıprak motor uygulamasını en çok uygulayan firmalardan biriyken bu ağırlık ve aks mesafesi ilginç bir gelişim olmuş. Yüksek sürat stabilitesine de ciddi katkısı olur, Yamaha da sanırım bu alana oynadı bu değişikliği yaparak.
Bu arada Tuna benim uzak duracağım servislerden biri. Kadro değişince bir şey değişti mi bilmiyorum ama 1 sene kadar önce bir arkadaşımın Tenere'si için gittiğimizde yine uzak duracağımdan emin oldum - değişim daha yakın tarihliyse bilmiyorum. Ersoy'dan da pek memnun değildim ama illa yetkili Yamaha servisine gidecek olsam yine Ersoy'a giderdim - Göhkan'a sırnaşıp sen yap başkasına elletme demek şartıyla :D Son Yamaha'mı da daha garantisi varken 10bin km'de servise götürmeyi bırakıp kendim bakım yapmaya başlamıştım. Şu an sıfır bir Yamaha alsam 5bin hadi 10bin km'den itibaren yine aynısını yapardım gibi geliyor.
-
04 Haziran 2024, 20:51
#16
killingroad adlı üyeden alıntı
Semi-active süspansiyonlar tur motorlarında bence büyük bir nimet.
Ancak @Nikk'le benim takıldığımız üzere aks mesafesinin o derece uzaması, ne süspansiyon takılırsa takılsın motorun devrilme kabiliyetinde ve tekrar yön değiştirme kabiliyetinde azalmaya sebep olacaktır. Bu kimi rahatsız eder ne kadar hissettirir falan tabi subjektif konular ama Yamaha hafif ve kıprak motor uygulamasını en çok uygulayan firmalardan biriyken bu ağırlık ve aks mesafesi ilginç bir gelişim olmuş. Yüksek sürat stabilitesine de ciddi katkısı olur, Yamaha da sanırım bu alana oynadı bu değişikliği yaparak.
...
Adında / kodunda GT olan bir motosiklet modeli için aks mesafesinin 1500mm'ye uzatılması çok olumlu ve iyi bir şey. Bu haliyle bile çok uzun değil; örneğin benim V Strom'un aks mesafesi 1560mm. Bence aks mesafesini çok optimum bir noktaya yerleştirmişler. Bununla birlikte 223 kg'ın bir Tracer için gereğinden ağır olduğuna %100 katılırım. Yine de o ağırlığı çok güzel uzatacak gayet yeterli bir güce de sahip.
-
04 Haziran 2024, 21:19
#17
-
05 Haziran 2024, 11:33
#18
Cyan adlı üyeden alıntı
Adında / kodunda GT olan bir motosiklet modeli için aks mesafesinin 1500mm'ye uzatılması çok olumlu ve iyi bir şey. Bu haliyle bile çok uzun değil; örneğin benim V Strom'un aks mesafesi 1560mm. Bence aks mesafesini çok optimum bir noktaya yerleştirmişler. Bununla birlikte 223 kg'ın bir Tracer için gereğinden ağır olduğuna %100 katılırım. Yine de o ağırlığı çok güzel uzatacak gayet yeterli bir güce de sahip.
Evet bir Gran Tourer için bu doğru bir aralık demeni yanlışlayamam. Ancak ortada 6cm civarı baya önemli bir artış var. Yeni nesil (bir önceki) Tracer 900'le çok muhabbetim olmadı, çok mu gevşekti yüksek süratli virajlarda acaba, bu denli artış görünce öncesinde ne vardı diye düşündürtüyor bana.
223kg benim için herhangi bir motorda çok ağırken; günümüzün mid-size adv motorlarının en iyileri 204-205kg aralığına gelmiş o yüzden bir GT de 223kg olabilir de dedirtiyor.
Velhasıl cincik gibi bir makine olmuş ama param olsa eski seriye yönelebilirdim dedirtecek iki konu var. Tabii ki bunlar tamamen benim kıçımın keyifleri.
-
benim talebim var ya kaldım ben aylardır uğraşıyorum.
bu ekran niye çiftleşmiş? r1 ekranlı kırmızı renk ve sarı renk amortisörlüsünü arıyorum. bulamadım. 3 tane var ve en düşüğü 23.500 km’de.
1) bu ekran niye iki tane oldu yenide? eskisi ne güzelmiş. tenere ekranı bile güzel.
2) bana km ile ilgili ne diyebilirsiniz kaç
bin e gider.
bir de memnun musunuz nasıl sizce?
değiştirmeyi düşünüyor musunuz gs le, ağırlıklı herkes gs e geçiyor next olunca.
-
nicknamer adlı üyeden alıntı
benim talebim var ya kaldım ben aylardır uğraşıyorum.
bu ekran niye çiftleşmiş? r1 ekranlı kırmızı renk ve sarı renk amortisörlüsünü arıyorum. bulamadım. 3 tane var ve en düşüğü 23.500 km’de.
1) bu ekran niye iki tane oldu yenide? eskisi ne güzelmiş. tenere ekranı bile güzel.
2) bana km ile ilgili ne diyebilirsiniz kaç
bin e gider.
bir de memnun musunuz nasıl sizce?
değiştirmeyi düşünüyor musunuz gs le, ağırlıklı herkes gs e geçiyor next olunca.
Motor hakikaten çok güzel de ekran tasarımı biraz tuhaf.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)