Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yamaha Xvs1300a Midnight Star

    REKLAM ALANI
  1. #1
    aydınlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2006
    Şehir
    Nazilli
    Motosikleti
    Super 51
    YENİ YAMAHA XVS1300A MIDNIGHT STAR

    Yeni jenerasyon bir “cruiser”: Yamaha’nın 2007 model, etkileyici bir stile sahip yeni jenerasyon su soğutmalı XVS1300A Midnight Star modeli “cruiser” konseptine yeni bir boyut getiriyor.

    Yamaha mühendislerinin XVS1300A projesine başladıklarında amaçları; yüksek torklu ve kullanması kolay, sınıfının lideri olacak ortasiklet bir “cruiser” yaratmaktı. Bu amaç, yeni yaratılan bir ‘uzun iki teker arası mesafeli’ şaseye monte edilecek, tamamen yeni bir 1300 cc., çift silindirli V makina yaratılarak ve son olarak da, bu motosiklete çok etkileyici bir “cruiser” görüntüsü dizayn edilerek başarıldı.

    XVS1300A bir çok yönden klasik, geleneksel bir model olmakla beraber, aynı zamanda da son teknolojiye sahip. Bu model “cruiser” segmentinin bütün özelliklerini sergilerken Yamaha’nın en sofistike şase ve makina teknolojilerini de üstünde taşımakta ve bu sebeplerden dolayı XVS1300A 21. yüzyılın yeni jenerasyon cruiser’i olarak tanımlanmaktadır.

    Yüksek performanslı, su soğutmalı makina: XVS 1300A’nın makinasının kısa stroklu oluşu ve su soğutma sistemi “cruiser” geleneklerine her ne kadar aykırı gelse de, bu geleneksel olmayan yapı makinaya kendine özgü, sürücü tarafından kolay hissedilen bir karakter vermektedir.

    Bu yeni 60° çift V silindirli makina geniş bir çalışma bandında yüksek performans vermek üzere dizayn edilmiştir. XVS1300A’yı ister şehir trafiğinde kullanın, ister bir yolcuyla uzun yolda kullanın, motor size her zaman hızlı bir akselerasyon sağlayacak, saatler boyu tempolu ve rahat seyahat edebileceksiniz.

    Makinanın 60° V özelliğinden dolayı motor geniş bir çalışma bandı boyunca güçlü tork verebilmekte ve çalışma vibrasyonunu sürücü bütün bedeninde güçlü şekilde hissedebilmektedir.

    Bütün bu avantajlarının yanında 60° V yapı, ağırlığın ortada toplanmasını sağlayarak motosikletin kullanımını kolaylaştırmada önemli bir rol oynamaktadır.

    Su soğutmalı bu makinanın radyatörü şasenin alt boruları arasına gizlenerek motosikletin geleneksel hava soğutmalı “cruiser” görüntüsü bozulmamıştır. Soğutma sisteminin sulu olmasının avantajları çok açıktır; daha fazla güç, daha sessiz bir motor.

    Geleneklerle teknolojinin birleşmesi; bu yeni jenerasyon XVS1300A, iyi performans isteyen ama klasik hava soğutmalı “cruiser” görüntüsünden vazgeçmek istemeyen motosiklet kullanıcıları için yaratıldı.

    Her ne kadar XVS1300A sürücüsüne makinanın çalışma vibrasyonunu hissettirecek şekilde dizayn edilmişse de, bu vibrasyon motosiklet ve sürücüsü için çok zararlı olan mekanik vibrasyonla karıştırılmamalıdır. Bütün “cruiser” sürücüleri tarafından her zaman hissedilmek istenen vibrasyon; motor çalışırken silindirlerin içinde meydana gelen patlamadan oluşan, makinanın kalp atışına benzer çalışma vibrasyondur. Bu vibrasyon motorun çalıştığını, hayatta olduğunu anlatır. Diğer mekanik parçaların hareketinden oluşan zararlı vibrasyon ise XVS1300A’nın makinasının iki yanına konulan balans ağırlıklarıyla elimine edilmiştir.

    Bu üstün performanslı motorun emisyon değerleri EU-3 standartlarına uyacak kadar düşüktür. Motor, çok verimli çalışan yüksek teknoloji ürünü bir enjeksiyon sistemiyle beslenmektedir. Egzos sisteminde ise, EU-3 regülasyonuna uygun katalizör ve oksijen sensörü bulunmaktadır.

    XVS1300A’nın gücünü arka tekerleğe aktarmak için kayışlı sistem kullanılmıştır. Bu temiz ve sessiz sistem büyük hacimli, yüksek torklu çift silindirli V makinalar için en uygun sistemdir.

    Yamaha mühendislerinin bu yeni model “cruiser’ı sürücüsünü her yönüyle tatmin edecek bir motosiklet haline getirebilmek için ne kadar zaman ve efor harcadıkları çok açık şekilde görülmektedir. Gösterilen bu özen egzos susturucusundan çıkan ses içinde geçerlidir. XVS1300A’yı yaratan ekip bir çok değişik materyal test ederek ve değişik sistemler geliştirerek motosikletin imajına en uygun, alçak frekanslı tok bir egzos ses tonu ayarlamışlardır.

    Yeni dizayn çift beşikli şase: XVS1300A’nın tamamen yeni bir dizayn olan şasesine silindir kapağından ve motor bloğunun üç yerinden bağlı olan motor, şase içinde esnemezliği arttıran parça olarak görev yapmaktadır.

    XVS1300A’nın en önemli özelliklerinden biri 48/52 ön/arka ağırlık dağılımıdır. Hiç bir “cruiser” modelinde bulunmayan bu özellik gözle görülemez ama motosikleti hareket ettiren sürücü tarafından hemen hissedilir. Bu orandaki bir ağırlık dağılımı motosikletin kontrolünü ve dönme kabiliyetini oldukca arttırarak XVS1300A’nın hem şehir içi trafikteki, hem de uzun yoldaki performansıyla öne çıkmasını sağlamaktadır. Ayrıca, ön taraftaki ekstra ağırlık oranı motosikletin yüksek hızlarda çok dengeli olmasını sağlayarak “cruiser” sınıfına yeni bir standart getirmektedir.

    XVS1300A’nın 41 mm. ön çatal ve ‘monocross’, gizlenmiş tek arka amortisörden oluşan süspansiyon sistemi sürücü ve yolcu için çok konforlu bir sürüş imkanı sağlamaktadır.

    Ayrıca sürüş konforunu arttırmak için, sürücüye rahat hareket imkanı veren oldukca büyük, rahat bir gidon tutuş pozisyonu olan ve sürüş yorgumluğunu azaltan düz profilli bir sele dizayn edildi.

    Bu güçlü motosikleti dengeli bir şekilde durdurabilmek için önlerde çift, 298 mm. disklerle beraber çift pistonlu kaliperler, arkada 298 mm. tek diskle beraber Midnight Star 1900 kaliperi kullanılmıştır.

    XVS1300A’nın arkasında, motosikletin imajını güçlendirecek 7 kollu aliminyum döküm jant ve geniş 170/70-16 lastik kullanıldı. Önde ise XVS1100’ün 7 kollu aliminyum döküm jantı kullanıldı.

    XVS1300A Midnight Star’ın motor ve mekaniğindeki mükemmellik dış görünüşüne de yansıtılmiştır. Bu güçlü ”cruiser”a baktığınızda adeta rüzgarın ön fardan arka çamurluğa doğru motosikletin yumuşak hatlı gövdesi üstünde aktığını görebilirsiniz. Motosikletin bu göz alıcı formu aynı zamanda motorun gücünü ve hız kabiliyetini de yansıtmaktadır. Motorun imajını en çok güçlendiren parça ise 18.5 litrelik su damlası şeklindeki uzun benzin deposudur.

    XVS1300A’nın göstergeleri, gövdenin akıcılığını bozmaması adına depo üstüne değil de, gidona monte edilmiştir. Tek parça olan gösterge gurubunda bir analog hız göstergesi ve uyarı ışıkları bulunmaktadır.



    http://www.beldeyama.com.trden alıntıdır.Resimlerine bakmak için sitesine bakabilirsiniz.
    [FONT="Arial Black"]Acı çekmeyenler,başkalarının acı çekebileceğini akıllarına bile getiremezler[/FONT]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Yaşam tarzını belirleyecek kadar iddaa'lı bir model.Bence çok güzel olmuş.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  3. #3
    aydınlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2006
    Şehir
    Nazilli
    Motosikleti
    Super 51
    cruiser lardan pek hoşlanmam ama bu model HARİKA OLMUŞ
    [FONT="Arial Black"]Acı çekmeyenler,başkalarının acı çekebileceğini akıllarına bile getiremezler[/FONT]

  4. #4
    ozkansava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    Nilüfer/Bursa
    Motosikleti
    JONWAY 150 T-2 YY Furnace
    Çok güzel bir model
    Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr

  5. #5
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Bu tür motorlara dijital göstergeler çok sacma bence..Kendi tarzlarının bile dışına çıkmıslar şunların haline bak orjinallige sadık kalanda kalmadı..

  6. #6
    on7_kral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    İST-Avrupa Yakası
    Güsel bi makine yaa
    [B][U]motosiklet.net@hotmail.com[/U] [/B] (İsteyenler Ekleyebilir) :cat:

  7. #7

    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Afganistan da scooter takılıyor...
    Digital gösterge çok kötü, klasik şasede çok sırıtmış. Teknolojinin bokunu çıkarmak bu olsa gerek...
    Hız tutku olmamalı...

  8. #8

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    bu japanlar ısı bılıyor valla yıne kralını yapmıslar motorun

  9. #9
    gaddar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    motor güzel olsa ne yazar
    alım gücü belli bizi bozar

  10. #10
    koyulacivert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul / Kozyatağı
    Motosikleti
    Dorado V5
    mühtiş , süper , fevkalade... vb söylenecek söz yok ama bide ucuz olacağını bilsem
    Dorado V5

  11. #11
    aybiketa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul / Kadıköy
    Motosikleti
    Kawasaki EN 500
    ama ben ağlarım

  12. #12
    Mad Bike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Wildstar 1600
    cruiser hatları çok modernleşti bence stili bu kadar değiştirmemeleri lazım..tabi seveni elbet çıkacak
    MOTOR GÜÇLÜ ADAM İŞİDİR

  13. #13
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    BEn altımda teknolojik cruiser isterim diyenlere tam manası ile yetecek bir alet.Ama sanırım cruiser kullanıcıları teknolojiden biraz uzakta olmak isteyeceklerdir.Baksanıza zincir yağlamalarına bile gerek yok.Ama şekil bakımından muhteşem gözüküyor.Bazı özel zevklere hitap edecek özel bir motor...
    AKIN FİDAN

  14. #14
    rsc86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir bornova altındağ ve pınarbaşı
    Motosikleti
    moskoviç 1.5lpg ilk hedef YZF 125 ileri
    class bir cruiser

  15. #15
    neptun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    inanılmaz bir alet yamaha yapmış gene yapacağını ama fiyatının yaklaşılır gibi olmadığı kesin.

  16. #16
    cemal yortanlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    b.çekmece-istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA XVS 1300A MİDNİGT
    bu topic 2006 dan beri yenilenmemiş.ekim ayında tekrar ithal etti yamaha.tabi eskiye nazaran teknolojik yeniliklerde eklenmiş örneğin kombine fren sistemi silindirkapaklarının seramik olması vs vs gibi.nasip oldu bir tane aldık.daha önceki çok sevdiğim xvs 95o ile mukayese dahi kabul etmiyor.criuser seven biriiçin ideal bir makine her beklentinize karşılık veriyor eskiye nazaran yakıt ekonomiside sağlanmış.yalnız orjinal aksesuarlar her yamahada olduğu gibi bundada biraz fazla.tam aksesuarları alıyım derseniz bir xcity 250 scooter parası harcamanız lazım.

  17. #17

    Üyelik
    25 Aralık 2012
    hayırlı olsun cemal bey güle güle kullanın, allah kaza bela vermesin.

    950 ile mukayese kabul etmiyor derken tam olarak ne kastettiniz?
    öyle dişe dokunur bir cc farkı yok aralarında. hatta bir amerikan forum sitesinde 1300'den 950'ye geçiş yapan bir adamın
    tam aksine 950'yi öve öve bitiremediğini okumuştum.

    950'den 1300'e geçiş kağıt üzerinde bana nedense çok anlamlı gelmiyor. yakıt daha fazla, vergi dilimi yüksek. su soğutmanın verdiği risk v.s.
    tüm bunların karşılığında 1300 artı olarak değecek bir fark vermiyormuş gibi geliyor.

    kullanıcısı olarak her ikisini biraz daha detaylı kıyaslama yapabilirseniz şahsım adına çok memnun olurum.

    özellikle 950'den farklı hissettirdiği noktalar beni oldukça meraklandırıyor..

    tekrar hayırlı olsun,

    saygılar,

  18. #18
    ERDINC_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2011
    Motosikleti
    YAMAHA XVS 1300 A
    Selamun Aleykum

    xvs 1300 kullanan kimsecikler yokmu

  19. #19

    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Neden kimse deneyimlerini aktarmıyor

  20. #20

    Üyelik
    30 Nisan 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha xvs 1300a / Midnightstar
    Herkese selam,
    yedek parça ararken yukardaki makaleye rastladım. Önce beğenerek okudum, sonra tarihi görünce biraz buruldum. Sayfada biraz aşağılara inince konunun hala nefes aldığını gördüm ve iki satır karalamak için hayatımda ilk kez bir foruma üye oldum.
    6 ayı geçti biz xvs 1300 ile tanışalı. Bu arada çok büyük motosiklet tecrübelerim, 100 binlerce km, 10 larca değişik motor vs tecrübelerim yok, ama işte düştü ya akla, girdi ya kalbe, e bizim motorda başlangıç motoru (gv250) zaten çıkacağız yukarlara, vulcan bakıyorum (klasik), kuzene bakıyorum (xvs 950), dragstarlar efsaneydi ama geçtiii gitti diyorum o yüzden biraz da yeni olsun diye bu serilere bakıyorum. arada bir vrod falan kafa karıştırıyor ama yokk net değil
    daha çok vulcan 900 e doğru giderken "o dönem için uygun şartlarda" bir xvs 1300 denk geldi ve aldım.
    aldım ! ama ne oldu ne bitti anlamadım bile Bir baktım adam motoru bıraktı parayı aldı gitti. Hayalim gözümünde önündeydi. Sanki ilk defa motora binecektim, veya ilk kez motor görmüştüm. Kalbim ağzımın içinde atıyordu gerçekten aşk işte bu
    Bu arada diğer modellerden deneme sürme vs şansım oldu ama xvs1300 çok da yaygın olmadığı için bulamamıştım çevremde.
    ilk gün binemedim heyecandan, ertesi gün sakin organize sanayi bölgesinde geniş ve trafiksiz caddelerde, akşam saatlerinde denemelere çıktım.
    İşte o anda kalbim artık başka yerimde atmaya başlamıştı. :D
    hafif hafif gaz tepkisini öğrendim, sonra aşırılara baktım, 2 vitesin sonunu göremiyorum 110 120 .. oluveriyor. çekiyorum sağa bir s.gara :D
    ciddi ciddi şunu düşündüm; neden bu kadar yukarı bir anda çıktım ki, 500-1000 cc arası ile bir geçiş yapmalıydım. ne yapacağım ben şimdi bununla vs.
    frenleri deniyorum, bizim fabrika servislerindeki otobüsler gibi duruyor, çok hoşuma gitmişti (kombine frenler çok başarılı ve gerçekten duruyor!)Bir abs değil tabi ama kombine fren gerçekten çok başarılı. Arka freni kilitlemek de çok kolay değil. Kampanadaki gibi; "şimdi bassam kitleyecek basmasam durmayacak" soruları oluşmuyor, ama kilitlenmiyor diye yazan arkdaşlar da oluyor, öyle bir şey yok
    ilk bindiğim andan itibaren motorun dengesini çok sevdim. şöyle denemeler yaptım 50-100 km ile çoğu motor o dengeyi yakalıyor ama 20-30 kmlerde bu ebatlarda bir motor için kullanması bile zor sayılacak hızlarda, şu uzun beton tümseklerden geçtim ellerimi gidona yakın tutarak, ve motor oluktaki su gibi gidiyordu, çok şaşırmıştım.
    bir hafta içerisinde artık korku yerini daha bilinçli bir sevdaya bırakmıştı, yakıt tüketimimi ölçtüm bir kaç kez ve +- 0,5 olmak üzere ben 5 lt ölçüyorum. Ama bu bahsettiğim ulaşım aracı olarak son derece beyfendi kullanım şekli ile. Cobra egzozla türkü söyleteyim, efendime söyleyeyim, bmw ci abilerle oynayayım vs dersen x 1,5 oluyor (7,5 lt civarı) çok aşırısını, örn süreki 160-180-200 ile seyahat şeklinde bir deneme şansım olmadı malesef, ki benim karakterime de çok uyan şeyler değil açıkcası.
    twitter dışında sosyal medya kullanmadığım ve hatayımda ilk defa bir forumda yazdığım için kusurlarım olduysa affola. Soruları olan arkadaşlara bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım.
    yaş 31
    yer Bursa
    Carbondioxid bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler