Merhaba Arkadaşlar,
İzin verieseniz bir kaç soru sorarak tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Ben önümüzdeki mart ayında ikinci el bir 2012 model bir S&T Kanuni yani Hyosung GT 250 Naked almak istiyorum. Bu bölümün çoğunu okudum. Gerek başka forumlar olsun gerek motosiklet.net olsun, bana çok yararlı bilgiler sağladı. ncak hala bir aç kafama takılan soru var..
1. S&T Kanuni adı altında piyasaya sürülen Hyosunglarda montajdan kaynaklanan problemler oluyor mu ? Hiç duydunuz mu ?
Montaj farkı yada bundan dolayı bir sorun duymadım.
2. Motorun krank sarması hatta kırmasıyla ilgili durumun tamamen kullanıcıdan kaynaklanan, bilinçsiz, eğitimsiz bir şekilde motoru zorlayıp redline da uzun süre gezmesinden dolayı olduğunu düşünüyorum, haksız mıyım ?
Enjeksiyonlularda devir kesici giriyor devreye istesende krankı kıracak kadar çok yüklenmezsin ve nakedlarda o hızlara cıkmak işkence naked kullanızısıda o tarz genelde motor kullanmıyor.
3. Motorun yağ yakma sorunu olduğu arasıra forumlarda paylaşılıyor, gerçekliği nedir ?
Rektifiye görmüş motorlarda yağ eksiltme oluyor ama standart kullanım zamanında yağ değişimi yapan gerekli yağı kullananda hiç duymadım. Yok diyebilirim konuyu okuduysan aktif kullandığımı ve comet sahibi baya kişiyi tanıdığımı döreceksin
4. Arka silindirin hava girişi öne oranla daha az olduğundan kaynaklanan zaman içinde fazla ısınma ve yıpranmayla devre dışı kalmasında söz ediliyor, aslı var mıdır? Hiç böyle bir örneğe rastladınız mı ?
Rektifiye sonra kötü ustaların elinden cıkan motorlarda olabilir. Standardında zaten arkanın silindir capı daha küçük ve ateşeme şidedi daha düşüktür. sadece hava değil aynı zamanda yağ sogutmalıdır. bu nedenle sorun olmaz dünyada V motor cogunlukla sorun olsa hepsinde olur hem bir çoğu granajlı motordur.
5. Motorun özellikle virajlarda (6.000 devir üstü) yattığında bir denge eksikliği, bir arka tekerin virajda gezinmesi, bir güvensizlik olduğu söyleniyor..Doğru mudur ? Doğru ise iyi bir hamur özellikli lastikle bu sorun giderilir mi ? Ne düşünüyorsunuz ?
LAstik kaynaklı olduğunu düşünüyorum ama ninjadan 140 ile viraşa girdim ancak onunla kıyaslaya bilriim ninja 250 daha kararlı virajlarda.
6. Bence arka frenin kitlenme vakası tamamen kullanıcıdan kaynaklanan bir durum olsa da, siz genel olarak frenleri ve amortisörleri yeterli görüyor musunuz ?
Bir çok motorda arka tek kaliperdir bizim motor cifttir buda ayarsız kullanımda kilitlenmeye meyil verir organik balata bunu kullanıcı hatasını minimize eder.
7. Uzun yolda örneğin Ankara - İzmir, sollamalar (yükselmesi) ve virajlar (alçalması) harici 120 - 130 km/h gibi hızlarda uzun süre gidilesi midir ?
Defalarca gittim gittik hic sorun olmadı...
http://www.motosiklet.net/forum/etki...e-antalya.html
http://www.motosiklet.net/forum/etki...07-2013-a.html
http://www.motosiklet.net/forum/etki...urla%27ya.html
8. Biliyorum dilinizde tüğ bitti, biliyorum sıkıldınız ve usandınız açıklama yapmaktan fakat benim gibi motor üstünde daha 17.000 km si yeni dolmuş acemi kullanıcılar için çok yararlı olacağına eminim.
Değerli yorumlarınız, görüşleriniz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Tekeriniz düz bassın, yağ, su görmeyesin..
Saygılarımla..