Bugün yaza hazırlık baabında ufak bir bakım opersyonuna soktum motoru.
Karbüratör temizliği (gaz kesme sorununa çözüm olabilir bir ihtimal)ve hava filtresi kutusu temizliği gibi işlemler sırasında gözüm benzin filtreine takıldı. İçini açıp bakayım dedim, fotoğrafı aşağıda
Bu arada depo içindeki paslanmanın etkileri karbüratörün dibinde biriken pastan fark edilebiliyor.
Sizce pis bir karbüratör mü bu?
Söktükten hemen sonraki görüntüsü aşağıda..
Comet'e egzoz almayı düşünüyorum ne almalıyım sizce ? daha tok bir ses istiyorum motorumda
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:07 ----------
Birde size bi sorum olucak beyler motoru ben yeni aldıgım için pek bilmiyorum ama 1. viteste kök gaz verdiğimde motor verdiğimden çok sonra yiyor gazı ve bir anda açılıyor 50 metre gittikten snra bunun nedeni nedir ? gaz telini değiştirsem düzelirmi ?
vitesi arttırırken debriyajı hızlı bırakırsan öyle olur kavramayı daha düzgün yaparsan sorun olmaz ...
eğer böyle devam edersen motorundan ilerde şangır şangır bir ses gelcek ve parça değişimi gerekicek oda masraflı bayağ parçanın adı ise piyano yatağı silindir üst kapağında bulunuyor..
hocam ben vites attırmaktan bahsetmemiştm düşün şmdi 1. vitesdeyiz gazı bir anda kökledik ama geç yiyor anlatabildimmi ? sebebi nedir ? hemen almasını istiyorum gazı ....
Engin'cim sanırım sarı parçaların içindeki deliklerin tıkalı olup olmadığını kontrol etmen gerekiyor.
onca şeyi vakit ayırıp nasıl söktün ya?
benim motorda grenajları sokmeye bile üşeniyorum ben
bu arada seni götürdüğüm tamircide bir f650GS'in kurum tutan motorunu temizlemek için benzin filtresinin içine bir sprey sıkıp karburatör temizliğini yapiyorlardı. motor çalışır durumdayken 15 - 20dk boyunca benzine karıştırılan bu sprey (sürekli gaz veriliyor tabi yoksa motor boğuluyor) daha sonra farkedilir bir şekilde motorun daha rahat çalışmasını sağlamıştı.
gerçi o motor 40bin'deydi senin motorda kurum bağlama gibi bir şey olmamıştır herhalde
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Arkadaşlar merhaba.
Motorumdan gayet memnun kaldım ve model yükseltmeyi düşünüyorum.
O yüzden motorum satılıktır. Düşünen olursa;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...46355858/detay
Bulut'çum o memelerden rölanti memesi tıkalıydı. Arada stop ettiren o dur muhtemelen.
Bunun haricinde sökme işlemini bir tamircide yaptım ne olur ne olmaz diyerek Şuanda da tamirhaneden yazıyorum bunu
Sanıyorum o bahsettiğim kesilmenin de nedeni gene karbüratördeki tıkanıklıklar.
Ama esas sorun diyafram denilen ucunda iğne olan parçadaydı.
O parça rahat rahat inip çıkmıyordu depodaki paslar hareketini engelliyordu.,Birazdan toplayacağız karbüratörü. Bakalım nasıl olacak.
Hazır motor sökülmüşken elektrik tesisatını da elden geçireceğim usta karbüratörle uğraşırken.
Kablolar feci durumdaymış..
hyosungsource'dan komple elektrik tesisatı ısmarlanabiliyor mu?
gerçi o kadar masraf etmeye değer mi düşünmek lazım.
eğer uygun fiyatlıysa yapılabilir.
sen tazyikli suyla yıkatmaya devam et
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
On numara motor, bir fırsatını bulsam alacağım ,
mondi 150mc, 2011 cbr, 2011 cıbıf, 2011 ybr125 arasında gidip geldim, bu arada kredi ve kredi kartı başvurularında bulundum ama malesef birtürlü istediğim sonuca ulaşamadım. Motoru babama aldıracağım için ( nasıl olsa para benden çıkmayacak ) ) naked 250 almaya karar verdim. İncelemekten ve resimlerine bakmaktan bıkmadım, ah keşke birde binebilsem
Baştan başladım tek tek dolaşıyorum bu başlığı, güzel resimler var
Elektrik tesisatında sorun yok aslında. Sadece ekstradan içeriye kırmızı lambalar vs. döşenmiş.. Onları söküp attım. Dandikleşmiş kabloları onardım, bantla güzelce sardım sarmaladım, değişmsi gereken kabloları değiştrim komple..
Şuan sıfırladım sayılır tesisatı..
Tazyikli suyla yıkmakala alakası yok yalnız ısrarla söyleyeyim. Motorun grenajlarını söküp bakınca seninde için rahat eder. Yeterli izolasyon varsa su bir problem oluşurmaz emin ol
Amca, senin avatar sakat yav. Yahudi değilim ama bedava da olsa Adolf Hitler avatarına sahip birisine motor vermem..
Hayırlısı olsun..
Bugün 200 km civarı bir yol yaptım..
Karbüratör temizliğinden sonraki gözlemlerim:
- Motorun titreşimi bariz oranda azalmış durumda, buna etken olan şey karbüratör müdür yoksa sök-tak sırasında saplmaların, civataların tekrardan sıkılması mıdır bilemem ama titreşim müthiş oranda azaldı şuanda..
- Yakıt sarfiyatı konusunda ölçüm yapamamakla birlikte motorun ivmelenmesi daha pürüzsüz sanki. Yani daha az oranda gaz açıyormuşum gibime geldi. Bu durum da sarfiyatı olumlu yönde etkileyecektir muhtemelen.
- Bazı devirlerde ortaya çıkan gaz kesilmesinde herhangi bir değişme olmadı malesef. Gene eskisi gibi kafasına göre devir düşmeleri yaşıyorum anlık olarak. Bu tür denemeler beni sorunun cdi üntiesinden olduğu fikrine daha da yaklaştırıyor. Bakalım hayırlısı.
- Motorun rölantideki devri sabitlendi, minik te olsa düşmeler, çıkmalar yaşamaktayken (hatta arada stop da ediyordu) şuan için rölantideki çalışması saat gibi.
Gözlemlerim bunlar
Engin bravo motoru bu kadar kurcalamak büyük cesaret ister. Sen azmettin başardın. Sezona hazırlıyorsun.Havalar iyice ısınmadan böyle bir operasyon yapmak gerekiyor. Devirin düşüp çıkması dengesizleşme sorununu bende yaşamıştım. Sapanca yolunda devir saati sapıttı. sonra motorun çalışması durmuştu. tekrar marşa bastığımda çalıştı. bir süre yapmıştı bunu. Ama Sana dediğim gibi Kadıköy Hasanpaşa'da En iyi Hyosung ustası derler,Niyazi usta... Ona götürdüm. 5 dakikada olayı çözmüştü.
Havalar ısınır ısınmaz benimde tıpkı senin gibi bir operasyon yapmam lazım. Motoruna iyi bakıyorsun tebrikler dostum.
O ustaya gittim ve frekanslarımız tutmadı ki benim için hayatta aslolan en önemli şey frekans tutması..
Neyse, gelelim bugünkü değişikliklere
Motorun gösterge aydınlatmalarındaki dipsiz ampullerin hepsini (2 adet devir ve hız saati gösterge ampulü, 1 adet benzin gösterge ampulü, 4 adet N,Sinyal ve uzun far ampulü olmak kaydıyla hepsini led ampullerle değiştirdim..
Yarın gece fotolarını ekler atarım buraya..
Muhteşem oldular..
Gerek düşük akım çekmeleri gerekse de ışık kuvvetlenmesi açısından beklentilerimi misliyle karşıladı bu değişiklikler..
Beri yandan, önceki sayfada kırdığımı belirttiğim arka reflektör ve plaka aydınlatma kısmını led ampulle değiştirdim ve o kısımda hoş bir modifikasyon yaptım onun da fotosunu yarın paylaşırım..
Yarına yapılacak bir başka mühim değişiklik ise motora 4'lü sinyal butonu takmak olacak..
O da bitince toplu fotoları paylaşacağım..Hayırlısı
Aklımdaki orta vadeli bir diğer modifikasyon ise tamamen orjinalinde varmışçasına görünecek bir stop led sistemi olacak..
Fikir olgunlaşsın paylaşırım
Bu arada dün gece hyosungsource.com'dan arka çanta bağlantı demiri ve bazı contaları sipariş ettim..Bağlantı demiri ihtiyacı olan varsa ben montajlamadan şablon olarak kullanmak amacıyla haber versin.. Tornacıda boş yere motor bekletmesin kimse. Hazırından kopyalayarak seri üretime geçelim
GT250 Comet'lerde arkadaki silindir kapağında yağ terlemesi durumu neyi gösterir. Önemli bir problemmidir?
Bilgisi olan arkadaşlar açıklarsa sevinirim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:35 ----------
Sahibinden.com sitesinde İstanbul'da sıfır S&T Kanuni GT250 satış ilanı hiç yok. S&T Kanunide bir sorun mu var acaba?
Selam gt 250 ahalisi..Uykunuzdan uyandırayım sizi
Motorumdaki son gelişmeler: 4'lü flaşör eklemesi ve arka frenle kombine yanan ikaz flaş ledi..
Video çekimi yarın akşama
İyi uykular
Selam arkadaşlar.
Osbourne yaptığın değişiklikleri ben de motorumu aldığımda aynen uygulamayı düşünüyorum. Comet alırsam bir de çift disk yaptırıcam.2011 cometler hala gelmedi =/
Fakat esas sorum şu olacak.
gt250R almayı düşünüyorum. Oturuş pozisyonu çok mu rahatsız? Sizce ne kadar fark var arada. Bazı zamanlar uzun yol yapmayı düşündüğüm için cidi bir problem olarak kafamı kurcalıyor. Sizlere danışmak istedim.
Bir de çift disk yaptırma işlemi neredeyse comet'i R fiyatına getiriyor. gt250R alsam ve uzun yola gitdiğimde grenajları söküp comet gidonu, kafası taksam olmaz mı?
hem naked hem R motorum olsun
R ile naked arasında oturuş pozisyonu ve rahatlık açısından dağlar-taşlar kadar fark var..
R modeli tipik bir ss motor formunda. Öne eğilip depoya yapıaşrak sürüyorsun. Naked olan comet te ise gayet dike yakın bir otorum söz konusu.
Uzun yol için racing bir makine zaten düşünülmemeli rahatlık açısından. Comet, R modele göre rahatlık açısından beş,on gömlek üstündür.
Çift disk gereksiz bana kalırsa. Zira 250 cc olan R ve comet modellerinin en yüksek süratleri tek diski kaldırır durumda. Her ne akdar çift disk güvenli frenaja olumlu katkı sağlasa da bence gereksiz. Sadece disk takmakla kalmayıp fren merkezini de değiştirmek egrekecek ki bir sürü masraf.
Bunlar yerine direk 650 cc lik olan model alınabilir.
Comet gidonu takılmış bir R model nasıl görünür bilemedim şimdi ama nakedı varken ne gereği var diye düşündürdü beni açıkçası
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)