aslında yetkili serviste mi ya da güvendiğiniz bir usta mı anlamında sormak istemiştim.
bu bakımlar yapılırken motosiklet bir bilgisayara bağlanıyor mu?
hem osbourne'a hemde sana bir yer tavsiye edebilirim anadolu yakasında.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
Kanuni yetkili servisi gittiğim yer. Ama bir cihaza bağlanmadı.
motorumu hasanpaşa'da uğurlu motora götürüyorum (cbr125'ide oraya götürüyorudum). burda periyodik bakımlar dışında motosiklet bir bilgisayara bağlanıp ritmine bakılıyor ve egzos değerleri ölçülüyor. her bakımdan sonrada usta motorla birlikte keşfe çıkıp motorda bir sıkıntı var mı yok mu kontrol ediyor.
Ergün usta hyosunglardan pek hoşlanmıyor ama işini çok düzgün yapan ve işinden zevk alan biridir. (hyosung sevmiyor dediğime bakma, banada ninja 250 alma diye baya ısrar etmişti )
istersen telefon ve adres bilgilerini vereyim, gitmeden önce bir arayıp konuşursun. avcılar'dan hasanpaşa'ya boşuna yol tepmemiş olursun böylece.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
sadece viraja yatarkenmi yoksa ortlama bi hızda gazı kesip debiyajı sıkıtığında da aynı şeyi hissediyormusun tam sol ayağının altında eğer öyleyse ..zincirini kontrol et tam kıvrılmayan bi bakla var tahminimce ve ön dişlide her turda o bakla denk geldiğinde üst tarafa vuruyor olabilir.. zincirini komple elden geçirmeni tavsiye ederim..
Eğitimde Özgürlüğe Hayır Diyenlere [B][COLOR="DarkRed"]HAYIR[/COLOR][/B]
valla arkadaşım benden çok yaşıyacaksın inşallah .tesbitine katılıyorum.o zincirin degişmesi gerek.aynı olay benimde başıma geldiginden biliyorum.geçen sene kış aylarında zincir temizligini bayagı bir aksatmıştım.bir ara aynen o gup gup sesini duymaya basladım.usta bir tur atıp geliyor yok bişey sende amma evhamlısın yav diyor.ama ben biniyorum ses var.tabii ustayla aramda bir 20 kg fark var.neyse bir aya yakın öyle bindim.zinciri temizleyip yaglayınca ses azalıyordu.ama yag bitince yine başlıyordu.bir gün motoru yıkayıp temizlerken benim çocuk buldu arızayı.zincirin baklalarından biri iç tarafda kalan yüzeyden artık ona tam olarak ne deniyor bilmiyorum pulmu desem dış baklamı desem yani yüzey yok düşmüş sadece iç pimler tutuyor.iç tarafda oldugu içinde her kontrolde kaçırıyoruz.burası ön dişliye gelince gup gup yapıyor.zincirin öndişliyle teması savruk oldugu için ön dişliyide bozmuştu onuda degiştirdim. yani kesin galiba sanırım zincirden
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
Valla bana çok yakın orası, tam tarif edebilir misin gidip baktırayım egsoz ölçümlerine vs. Çok iyi olur hyodan anlayan bir usta bulmak..
Bakımlar derken ben henüz kendi ustama bana kaza yaptırmayacak ve yolda kaldırmayacak aksamları için bakım yaptırmıştım zaten henüz çok yeni..
Neyse de ustanın ayrıntılı bilgilerini bekliyorum
Evet tam sol ayağımın altında ve zincire yük bindiğinde vs. olyor çoğunlukla..
Aslında zinciri gözümle muayene ettim epeyce ve bulamamıştım bir şey ama düşününce aklıma da yatmaya başladı bir baklanın arızalı oluşundan kaynaklı diye..Çünkü Bursa'dan dönüşte iki kişi binmiştik ve çok fazla vurma yapmıştı, ben tek binerken o kadar sık gupguplama yapmıyor..
Eğer öyleyse derhal söküp kontrol etmem gerek çünkü dediğiniz gibi ön dişliyi pert eder bu şekilde..
Geçende sipariş vermiştim, aslında elim gitti ön dişli de ısmarlasam mı diye hyosungsource dan ama niyeyse almadım ve siparişi vermiş oldum..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:15 ----------
Hyo ve ben..
2 saat evvel iş dönüşü arkadaş servisten çekti
http://www.youtube.com/watch?v=WMWXOcRkZc0
kesinlikle xring2 almalısın bi arkadaşımın vardı 2 haftada bir zincir geriyordu 3 4 ay önce xring2 aldı 150 tl ye hala bir germe yaptığını görmedim zincirle alakalı...
o bahsettiğim olayı gözle göremezsiniz mutlaka söküp kontrol etmelisiniz anca o zaman zincirin bükülmeyen yeri varsa görüceksiniz..
Eğitimde Özgürlüğe Hayır Diyenlere [B][COLOR="DarkRed"]HAYIR[/COLOR][/B]
Evet şimdi baktım internetten 520-112 imiş..
x ring olsa da yeter yav x2 ringler çok pahalı hem tek farkı da ömürlerinin daha uzun olması ama dediğiniz gibi uzun vadeli kullanım için x2 ring en doğrusu olacaktır..
Teşekkürler bilgiler için..
Şu an kafamdaki en önemli sorun şu gaz kesme hadisesi..Bakalım haftasonu bi ölçtüreceğim ne çıkacak..
Gerilerde yazmıştım, ayrıntılı anlatayım..
Normalde rölantide olan bir durum değil..
Bunun haricinde her viteste, her devirde ve motorun sıcaklığı fark etmeksizin arasıra oluyor..
Gazı sabit olarak örneğin yarım açmış vaziyette yol aldığımızı farz edelim..
Hafif gaz açtığımda bazen bir anda devirde 2-3 bin rpm lik düşme oluyor, gaz ile oynamıyorum (hala yarım açık) ve 5 sn kadar sürdükten sonra tekrar normale dönüyor..
Devirde düşme olduğu sıralar gazı bırakıp sonra yüklenip denedim, gaza asılıp devri iyice yükseltmeye çalışarak denedim hepsinde de aynı süreler içerisinde geri geldi devir..Bi şey değişmedi yani..
Kendimce ihtimaller:
- Karbüratör pis
- Benzin filtresi pis (ahmaklık edip kontrolünü unutuyorum her seferinde)
- CDI ünitesi arızalı (büyük ihtimalle buradan kaynaklı bir sorun)
Durum ve tahminlerim bu yönde..
Ama devir tamamen yok olmuyor, devir düştüğünde gazı açınca gene gidiyor motor..O müşürden olsa gene de gaz verince gider miydi?
Bir de alakası var mıdır bilmem ama motoru boşa almayınca marş almıyor..Debriyajı sıkmam fark etmiyor..Sanki ayaklık açıkmışcasına boşa marş basıyorum..İlla ki boşa alıp marş basmam gerekiyor..
Çok nadir olarak vitesteyken ve debriyajı sıkarak marş alıyor..
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)