st kanuni ile hyo arasındaki titresim farkını yaşayanlardan biri benim... mete de aynı şeyi benim gibi söyledi.... ama sebebi nedir bilmiyorum.... fiyat yüksek bencede....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Bir ara S&T ile uzun yol yapan bi abimizin bloğu yayınlanmıştı. O zincirin sürekli gevşediğinden şikayet ediyordu. Bu o motorsa ya da aynı sorun varsa değiştirmiş olabilirler.
Ankarada maalesef fazla satılık Comet olmuyor. Benim aldığım dönemde de sadece 2 tane vardı birini ben aldım birini de başka bi abimiz aldı. Bunun dışında ara sıra S&T nin ankara bayisine uğrayıp bakmakta fayda var. Ara sıra internette ilan verilmese de satılık Comet bulunabiliyor orda.
Markasını hatırlamıyorum ama kore malı diye biliyorum..ama kullandığım zincirin ömrü bitince D.I.D zincir alıcam ve dişli takımını değişeceğim..
İstanbul da oturan comet sahiplerinin bi gün toplanması bence S&t ve Hyosung sahiplerinde ki sorularına tamamen olmasa da yeteri kadar cevap bulmalarını sağlayacaktır....
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
Bende konuyu baştan sonra okuduktan sonra Comet 250 almaya niyetlendim bakalım.Gerçi önümde daha uzun bir zaman dilimi var ama kafamdaki şüpheleri gidermek benim için en zor işti ve giderdim.Kafamda beliren 2007 model bir Comet.Rengi farketmez.Pek acelem yok zaten elimden geldiğince temizine bakmaya çalışacağım çünkü öğrenci adamın altından kalkacağı fiyatlar değil pek sık sık sorun çıkartırsa.Comet tercih etmemin sebeblerini yazayım;
-Performans olarak sınıfında bir numara,çok hızlı kullanacak birisi değilim.Fakat ara hızlanmalar benim için önemli.Uzun yolda 120-130 gibi hızlarda stabil olması benim için önemliydi,oldukça stabil olduğu söyleniyor.Zaten bu hızlardan yüksek seyir hızım olmaz,tabi arada kaçamaklar olur ama kısa süreli...
-Motosikletin motoru Çift silindir ve V motor.Bunun avantajını anlatmaya gerek yok zaten.
-Parça fiyatları YBR ve CBF'ye göre genel olarak uygun.
-Performansına göre makul bir yakıtı var.
-En önemlisi CBF'den ziyade YBR'ye nazaran ikinci elinin uygun olması.
-Tasarım olarak CBF ve YBR,Comet'in yanında ruhsuz kalıyor.
-Aslında tarz olarak tam istediğim bir model,oturuş pozisyonu naked da değil SS da değil.Belki uzun yolda biraz yoracaktır ama uzun yolun tadı mola vere vere çıkar bence ve mola verince bu sıkıntı olmaz sanıyorum ki.
Olumsuz yanları ise çoğu motosiklette yaşayabileceğiniz sıkıntılardan,pek de olumsuz yanı olduğu söylenemez.Sadece aklıma takılan en önemli mevzu arka tarafın hafif kalması,özellikle motosiklette oldukça önemli bir mevzu.Çok hafif birisi de değilim ama 60-70kg arkadaşla aramdaki 20-30kg'ın moment olarak pek farkı olacağını sanmıyorum.Aklımda Türk usülü çözümler dönüyor ama motosiklete uygulanabilitesi oldukça düşük şeyler.Hani Arkaya çimento torbası mı atsak?Künk kapağı mı bağlasak diye kendime sormadım değil
Bu mühendislik hatasını toparlamanın elbette yolları var.Arka amortisör ayarını yumuşak yapmak,lastik havasını güvenliği tehlikeye düşürmeyecek biçimde inik tutmak ve en en en önemlisi kullanırken sınırları fazla zorlamamak ve biraz daha dikkat etmek hataları düzeltebilir.
Keskin virajlarda fazla gaza dokunmamak,aniden gaz kesmemek,arka freni kullanmamak,viraj çıkışında aniden toplanmamak yararımıza olacaktır.Birde yoldaki kasislere,çukurlara,döküntülere dikkat etmek lazım.Bazı arkadaşlar bahsetmiş;yoldaki negatif etkilere maruz kalınca rahatsız oluyoruz,korkuyoruz demiş.Hatta biri teker boşa çıkıyor gibi oluyor demiş,arka tarafın hafif olmasından dolayı yaşanıyor bu tür şeyler.Sadece biraz dikkatli olmak lazım.Öyle abartılı bir durum da yok gördüğüm kadarıyla.Hafif olmasının avantajları da var elbette,bunu da gözardı etmemek lazım.Birde birşey sormak istiyorum kullanıcılara,virajlara sınırlarda girince arkada hafif kayma oluyor mu?Kayma derken kastım şu,yolu bırakmaz ama hafif kaydığını hissedersiniz bahsim o...Teşekkürler...
Bir süredir askerlik işlemleri ile uğraştığımdan hala motoru servise götüremedim ama cevaplar için çok teşekkür ederim.
Zincir değiştikten sonra 125 km yol yaptım şehir içi şehir dışı, zincir gerginliği takıldığı gibi aynıydı. Parmakla bastırınca 1 parmak kadar oynama yapacak kadar.
Sesin arka frenden gelmediğine emin oldum, çünkü ses sadece gaz verirken var, gazı kestiğimde yok, birinci ikinci viteste hiç yok.. Tam gazlamaya başladığım anda, gene zincir sürtmesi gibi bir ses ötmeye başlıyor.
Zincir çok mu gergin diye düşünüyorum ama aynı ses zincir değişmeden önce, çok gevşekken de vardı.. Kendim bakayım diye düşündüm ama motor hala garantili olduğu için fazla uğraşmadım, mümkün olan en kısa sürede servise gideceğim..
Bir şeyler çıkınca buraya yazaağım, cevaplar için çok sağolun..
@mutlumete sesin zincirden geldiğine eminmisin? bendede benze bir durum var, belkide aynıdır, sadece gaz kolunu çevirdiğimde bi cızırtı geliyor, sesin nerden geldiğini dinlemek için debraja bastığımda ses kesiliyor, sadece gaz verdiğimde geliyor ses ustaya sürdürttüm motoru normal mekanik bi ses dedi? başka arkadaşlarda da var mı aynı sorun acep?
Var bendede sana benzer bir ses ama öyle çok belli etmiyor kendini, zamanla daha belirğin oluyor ozaman bakıyorum zincir kurumaya yüz turmuş yağlıyorum sesde eski dikkat cekmicek hale geliyor. Diğer arkadaşın dediği gibi 1 ve 2 viteste bu ses hiç duyulmuyor, ozellikle yavaş gitmenize ramen olması gereken vitesten daha yüksek bir vitesteyseniz bu ses çok net geliyor.
Örneklemek gerekirse 30km hızla 3. viteste gidin ses çok daha belirgin, ama bu sanırım normal bir ses dediğim gibi düşük hızda yüksek viteste bu sesin çok gelmesinin asıl sebebi motorun o an çok sessiz calışması, bence ses sabit motor sesine bağlı olarabize azalıp çoğalıyormuş gibi geliyor bize,zincirin yağ durumuda etken.
2-3 gün önce did zincir aldım dişlileride 1-2 haftaya kanuniden alacagım o zaman aradaki ses farkını yazarım. Zira şuan bende üstündeki zincir ve dişliden son derece şikayetçiyim.20.000 km'de ve sanayide baktırdıgımda zincirde burkulma var dedi ayrıca zincirin arka dışliyi sıkı bir şekilde kavraması gerekirken bi noktada dişliye sarılmışken zincir saga sola oynatılabiliyor.Hatta bi usta arka dişlinin bir bölümünün digerlerlerine göre dişli merkezine daha yakın oldugu için bu oluyor dedi kumpaslada ölçtü öyle belirgin bi fark yoktu ama yinede usta bundan dedi . Neyse sonuç olarak zincir dişli takım halinde degişecegim için pekte o noktaya takılmadım.
Eski zinciri kontrol etmenin en pratik yolu ve o gelen sesin kaynagını bulmak için yapılması gereken sudur.
Zıncir gerginligini degişik noktalarda kontrol etmek.
Gerginligi kontrol et 20 cm motoru yurut tekrar kontrol et bu ıslemi 1 metre kadar tekrarla. Zincirin bazan sıkı bazan gevsek oldugunu goreceksin.
Bunun kaynagı tamamen zincirdir. Zincir bazı noktalarda fazla uzarken bazı noktalarda az uzamıs degişim zamanı gelmiş demektir.
İlk zincir değişimimde dişli ible birlikte degimiştim ikinci zincir degişimine geldiginde dişli degismeden zincir degiserek denedim gerginligi kontrol ettim asıl sorunun zincir oldugunu tspit ettim. Bu nedenle zinciri değiştikten sonra dişlilerin durumunu merak edıyorsanız dedıgım yontemle kontrol edebılırsınız.
Ha bu arada zincirin bazan gevsek bazan gergın olması nedeni ile yolda giderken ozellıkle ıkı kısı ıle 100/km hızlarında sureklı bır tak tak ses oluyor bu zıncırın saseye vurmasından kaynaklanıyor. ( hepsi de birebir tecrubemdir. )
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Aranızda Bursa ve çevre illerde Comet'ini satan varsa ilgileniyorum.
15.000 km yi geçmemiş olması iyi olur.
2006 model üstü arıyorum.
Fiyat olarak 4.500 daha fazlasını veremem.
Evet zincir bazı noktalarda gevşek bazı noktalarda da sıkı ve evet o tak tak seside geliyor fakat sık sık zinciri yaglayınca bu sorunlar azalıyor. Yani zincirin sıkı gevşek olması ve gelen o tak tak sesi çözülüyor fakat tabiki bu şekilde kullanmak saglıklı degil. Önümüzdeki hafta dişlileride alıp zincir dişli takımını degiştirecegim.
Yok arkadaş benim her girdiğim her kullanıcı topiğinde insan kalmıyo kaçıyolar benden.
İstanbul'da bir tane kestirdim gözüme.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...c-motoru/detay
Bu motoru bileniniz var mı?
Bu şekilde kontrol etmek yanıltır..... Ya zincirin sağlam çarkın bozuksa?....
Senin yöntemle anlamanın imkanı yok....
Ama şu yöntemi deneyin.... Farkı anlıyacaksınız....
Arka çark ve ön çarkın tam ortalarında bir yerlerde zinciri sıkı bir şekilde tutun... Ve zinciri kendi ekseninde yukarı aşağı şekilde oynatmaya çalışın...Yani zinciri bükmeye ,çevirmeye çalışın... Eğer boşluk fazla ise zincir baklaları aşınmıştır... Yani bozulmuştur...
Eğer zincir bolken şekil buzuklukları (yani eski haline gelememe) sıkışmalar falan varsa gene zincir bozuktur....
Zincirin bozuk olduğu zoraki kullanımlarda zincirin aşırı bol şekilde kullanılmaması gerekir... Her an kırılma tehlikesi arz eder... Sık sık gevşeme varsa zincir gerilmelidir... Kopması durumunda daha başka hasarlar açabilir ve başınıza kötü olaylar gelmesine neden olabilir....
Zinciri ve çarkı birlikte değiştirmekte her zaman fayda vardır.... Zaten genelde takım satılır.. Daha doğrusu marka mallarda... Güç yettiğince iyisini almak en idealidir... Bu arada çarkı değiştirirken arka teker rulmanlarını ve takoz lastiklerini kontrol etmekte fayda var... Çarkı ve zinciri bozan nedenler bu rulman ve takozu haydi haydi bozar...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Bu motor hakkında yorum yapıcak bir Allah'ın kulu yok mu yahu!!!
Almama ramak kaldı sadece temiz denk getirirsem önümüzdeki hafta içinde bile alabilirm.
Ybr topiği gibi oldu burası kimsenin beni taktığı yok.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...-hyosung/detay
@kanucan ikiside az km de al birini gitsin michelin lastik iidir ;) onu al
ayrıca sende benim gibi sarışın seviyorsun anlaşılan
Sarışın esmer farketmez kanucan affetmez.
Comet olsun rengi farketmez acayip kanım ısındı motora yav.
Bakalım önümüzdeki hafta yada olmadı ağustosun 1. yada 2. haftası alabilirim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:52 ----------
Ben neredeyse o adamı arıcaktım.''Ne zaman vermiş ilanı'' diye bi bakayım dedim. 2009 u görünce vazgeçtim o motor mutlaka 15 bin civarına gelmiştir.
bu motor guzel fiyatı da makul. 2007 model 33.000 binde motorumu 4.000 tl ye sattıgıma gore bu da 4.500 ederı var demektır. Ama motorla beraber cantayı alma ne o oyle 500 tl
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)