Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Motoru aktif kullanmaya başlamadan egzozdaki kötü görüntüyü halletmek istiyorum.Egzoz'un (Smokhead) boyası yada kaplaması artık herneyse yer yer dökülmeye/kalkmaya başlamış.Nasıl bir yol izlemeli ki (Boya/Kaplama) uzun süre tekrar sorun çıkarmasın.Motorun estetiğini çok bozuyor kafayı taktım halletmem lazım.Önerileriniz ?
Bir gün mutlaka ...
Yapmak isterdim ama bende o kadar el becerisi yok Şaka bir yana benim sıkımtım nokta atışı yapmaktan başka çarem olmayışı.Motoru hafta için en fazla iş yerine getirebirim. Burdan alıp sanayiye götürme şansım yok.Etrafımda motor kullanmayı bilen başka biri de yok.Egzoz tüpünü bağlantı yerinden söküp bir şekilde bu tamiratı yapan yere ulaştırmaya çalışacağım.Ama işte sorun burda; nerde, kim, nasıl, ve ne kadara yapar.Onu öğrenmeye çalışıyorum.Senin bahsettiğin egzozcu bu işi halleder dersen ona gönderelim.
Bir gün mutlaka ...
Ahmetin egzozu gordun cift egzoz yaptılar işçilikleri falan iyi ama anlayışları kıt derdini anlatana kadar akla karayı secersin konuşurken ses kaydı yap hatta videoya al yapılacakları egzozda ciz anlat her türlü yaparlar ama ne kadar isterler bilmiyorum fiyat pazarlıgıda yapmayı unutma acık adresi ahmet verir burdan
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
Motorun resmi bu,egzoz çok bozuyor.
Bir gün mutlaka ...
ekzoz boyası ıle boyasan olmazmı
Tüm forum ahalisine merhaba, iyi günler herkese. Uzun zamandır bu başlığı takip ediyordum bütün yazıları okumaya çalıştım yaz mevsimine doğru doğru da Hyosung 250 Naked almayı planlıyorum.Amacım ikinci el temiz bi naked almak. Neyse şimdiden foruma girip sohbet falan edeyim , tanışalım dedim.Adım Alim, 21 yaşındayım ve İstanbul'da oturuyorum Elazığ'da üniversite okuyorum.Umarım tanışmaya fırsatımız olur ... Ama tabi ki de birkaç sorum olacak.Önceki sayfalardan olmamasına dikkat etmeye çalıştım ama cevaplarsanız sevinirim:
1) Hyosung S&T birleşmesinden sonra herhangi bir kalite farkı hisseden oldu mu ? Yani gözle görülür, mekanik falan?Özellikle birleşmeden önceki ve S&T birleşmesinden sonraki iki motoru da görmüş kullanmış kişiler cevap verebilirse daha tutarlı görünür diye düşünüyorum.
2) Boyum 1.69 acaba kısa kalır mıyım motor için ? Rahat bir şekilde sürebilir miyim kollar bacaklar kısa kalmasın sonra
Teşekkür ederim şimdiden cevaplar için.
aslında bir saatlik bir işin var.biraz zımpara yarım kova su bir adet 600 derece yanmaz egsoz boyası birazda boş zaman.önce bir güzel zımparaliyorsun kalın dan ince zımparaya dogru ıslatarak.yeterli pürüzsüzlüge ulaştıgında bir güzel temizleyip kurut.sonra bir kat ince atıyorsun sonra egsozu ısıtman lazım.ikinci kat boyayı mutlaka ısıtıp at .sonrada motorda kalsın egsoz boşta çalıştır kuruyana kadar. bu boyaların en iyisi arexons ,presto da idare eder.bende motopark dan polattan almıştım.2 kutu arexons ile hem motor blogunu hemde tiger egsozu bir güzel boyadım.bişeyin istedigin gibi olmasını istiyorsan kendin yapacaksın. kolay gelsin.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
malum, S&T satın almasından sonra karbiratörlüden enjeksiyonlu üretime geçildi. dolayısıyla cdi ünitesiydi (beyin), sensörüydü bir takım elektronik aksamlar eklendi. bilindiği gibi bütün elektronik aksamlar, elektrik beslemesi konusunda hassastırlar. yüksek ve düşük voltajı sevmezler. enjeksiyonlu arabasından - motosikletine, televizyonundan, dizüstü bilgisayarına bütün elektroniklerde bu hassasiyet vardır. düzenli voltaj ölçümleriyle elektrik beslemesinin sağlıklı kalmasını sağlarsan elektronik konusunda sıkıntı yaşamazsın. neticede bu bölümde kullanılan parçalar kalitesiz değil, dünyada pek çok sektöre üretim yapan büyük firmaların ekipmanları kullanılmış. bütün enjeksiyonlu araçlarda olduğu gibi altarnatör, statör, akü üçlüsüne dikkat etmen gerekir. birinde aksaklık varsa besleme sisteminin tümünü etkileyecektir.
şasidir, yakıt tankıdır, grenajıdır iki üretimde de kullanılan materyal olarak aynı. benim gördüğüm boya konusunda biraz farklılık var. karbüratörlü modellerin boyası daha canlı. bu noktada topu distribütöre atıyorum. brezilyalı kasinki'nin modellerinde de boya konusunda ilave bir itina gösterme durumu var. ama bizim ülkemizde böyle değil.
motor bloğu aynı kalitede değişen bir şey yok. sadece enjeksiyonlu üretimle gelen sensör ihtiyacından dolayı bunların konumlandırılacağı noktalarda ufak revizyonlar var. ama kalite aynı.
ön ve arka dişli sayıları, dolayısıyla zincir bakla sayısı değişti. karbüratör ve elektronik ateşleme de gitti yerine enjeksiyon, cdi (beyin) geldi. haliyle iki sürümün arasında yakıt sarfiyatı ve sürüş ruhu anlamında azda olsa farklılık oluştu. ancak iki üretim de yeterli ölçüde performanslı.
Cevap için teşekkürler, aslında daha önce aklıma gelmemişti ybr 125 in de sele yüksekliği 78 cm miş Hyosung 'unki ile aynı.Ybr de sağlam basabildiğime göre Hyoda da sorun cıkmaz herhalde : )
---------- Post added at 14:26 ---------- Previous post was at 14:03 ----------
Cevabın için çok teşekkürler öncelikle demek istediğinizi anladım fakat yanlışsam düzeltin S&T 'nin motorsikletin elektroniğiyle ilgilisi var mı? Şu yönden soruyorum , Kore'deki yeni model Hyosung 250 de enjeksiyonlu , cdi li falan olmayacak mıydı zaten ?
bir de zaten ben elektronikten pek hazetmeyen birisi olarak her zaman olabildiğince mekanikten yanayım bu yüzden eski manuel göstergeli modeller daha çok hoşuma gidiyor eğer yeni model alırsam sırf bu yüzden değiştireceğim : ) Ne kadar elektronik o kadar problem neredeyse.
Bir de bu cümleyle ne demek istediğinizi tam olarak anlayamadım biraz daha açıklar mısınız ? "sadece enjeksiyonlu üretimle gelen sensör ihtiyacından dolayı bunların konumlandırılacağı noktalarda ufak revizyonlar var"
öncelikle önceden yazdıklarım üzerinde şöyle bir düzeltme yapayım. enjeksiyon ve cdi (beyin) ifadelerini bir arada kullanmıştım. enjeksiyonlu sistemde beyinin adı ecu'dur (engine control unit). karbüratörlü sistemde ateşlemeyi yöneten sistem ise cdi (capacitor discharge ignition). yani orada bahsettiğim her cdi'in silinip ecu ile değişmesi gerekiyor. ama zaten anlam bakımından bir değişiklik olmayacak. zira her cdi'dan sonra parantez içerisinde "beyin" ifadesini kullanmıştım.
ilk sorunu tam anlamadım ama şu şekilde cevaplayayım. üst paragrafla beraber dikkate alırsan belki sorunu cevaplandırır. s&t, hyosung'u satın aldıktan sonra üreticinin adı s&t olarak değişti. s&t motors üretici firmanın adı, hyosung üretilen motosikletin adı. bu motosiklet bildiğim kadarıyla avrupa, amerika, avusturalya, hindistan gibi lokasyonlara hyosung markası ile; birezilya'da kasinki ve türkiye'de s&t kanuni markasıyla satılıyor. bazı coğrafyalarda da sadece s&t adıyla satılıyor. s&t satın alması 2008 yılında gerçekleşti ve satın alma sonrası bütün modeller enjeksiyonlu olarak üretilmeye başladı. sadece amerika için gv 650'nin özel olarak karbüratörlü üretildiğini duymuştum. çünkü amereika piyasasında karbüratörlü gv 650 için özel tasarlanmış performans kitleri var. anlatmak istediğim karbüratörlü üretim en azından gt serisi için yapılmıyor. yani hepsinde ecu var ve elektronik aksam mevcut.
bu şu demek değil. elektrikli aksam bolsa kötüdür, bozulur. artık çinli bile enjeksiyonlu üretim yapıyor. yeni teknoloji nispeten yeni bir özen gerektiriyor. o da voltaja dikkat etmenin gerekliliği. en azından periyodik bakımlarda bilen birisi tarafından bu ölçüm yapılırsa sıkıntı yaşamazsın. bu kesinlikle şu da demek değil karbüratörlü modeller çağ dışı kalmış ve artık alınmamalı. tüketici neyi ne için isteyip, tercih ettiğini biliyorsa ortada sorun yok demektir.
"sadece enjeksiyonlu üretimle gelen sensör ihtiyacından dolayı bunların konumlandırılacağı noktalarda ufak revizyonlar var" burada demek istediğim, misal enjeksiyonlu sistem için silindir siparişi vereceksin. kullanılan 3 farklı ecu (beyin) markasına göre bu parça farklılık gösteriyor. rastgele birini alıp takamazsın yani. mesela enjeksiyonlu modelde motor ısı sensörü diye bir eleman var (hararet göstergesi değil yanlış anlaşılmasın. sistem anladığım kadarıyla tehlikeli ısı, normal ısı seviyesi şeklinde iki tip bildirimde bulunuyor. tehlikeli ısıda sistemi kes gibi). bu gibi motor bloğu üzerindeki sensörlerin yerleştirilebilmesi için onlara yeni yerler tasarlamak gerekiyor. yani üzerinde durmanı gerektirecek bir konu değil.
cevaplar için çok teşekkürler bilgilendirici oldu
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)