Hyosung Gt 250 Comet Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
22 Kasım 2012, 13:09
#3361
tekfur34 adlı üyeden alıntı
yağ demişken
yarın motoru bakıma sokmayı düşünüyorum. bi problemim yok, periyodik bakım. fiyatlar hakkında bilginiz var mı?
servise laf arasında sormuştum, 200 tl gibi bi rakam verdiler. biraz yüksek gibi geldi.
2 lt sentetik yağ 80 TL. orjinal hava filtresi 50 TL. (orjinal olmayan 25 TL ama yakıt sarfiyatı artar dedi) bujiler 30 TL. filan filan...
sizce nasıl bu fiyatlar???
O sentetik lafını iredelemek lazım, benim bi kere idareten aldığım PO yağın üstünde de sentetik yazıyodu ama bildiğin yarı sentetik standart bi yağdı. Tam sentetik olduğundan emin olmak lazım. Ben en iyi seçimin Castrol Power 1 Racing 10w-50 olacağını düşünüyorum, litresi 25-30 TL arasında. Bostancı oto vedat'tan 4lt 80TL'ye almıştım bu sene başında. Öncesinde ipone 4000rs kullanmıştım, ona bile fark atıyor diyebilirim. Hele ki bizim ki gibi boşa geçmek için 10 türlü naz yapan bi motorda
Ben o 25TL'lik hava filtresiyle 3,6lt/100km civarı geziyorum bu arada şehir içi-şehir dışı, 1-2 kişi karışık. Hava kutusunun içine de açıp baktım önceki orijinal filtreden fazla bi toz birikimi yoktu. Orijinal satılan hava filtrelerinde çok büyük kar marjı vardır, motorum konusunda titiz olmama rağmen bu filtreyi tercih ediyorum. Velomoto üretiyor ya da ürettiriyor zannedersem, sitesinde 17TL.
17TL toptan fiyatı bu arada galiba, merkez yedek parça 20TL'ye satıyor.
Reklamlar
-
22 Kasım 2012, 15:22
#3362
ben şimdiye kadar bi kaç farklı yağ kullandım (shell, elf, castrol, motul ve ustanın kafasına göre koyduğu 1-2 farklı yağ daha). açık ara farkla en iyisi motul 5000 10w40. merkez yedek parçaya gidip elden alırsan 25 tlye veriyolar. sitede 30 lira + kargo.
-
22 Kasım 2012, 16:38
#3363
Ben Motul kullanmadım da şu ana kadarların içinde Petronas Full sentetikten memnun kaldım. Şu an motorda Moris diye bir yağ var traktör gibi çalışıyor :D
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
22 Kasım 2012, 17:14
#3364
Ben son 2 yağ değişiminde hep Ipone kullandım. Fiyatı da lt.si 35 TL'di.
-
22 Kasım 2012, 17:59
#3365
Hangi yağı kullandık, ne oldu ne hissettik, neden hoşumuza gitti, gitmedi onları da yazalım bari bir işe yarasın.
Motosikleti ikinci el aldım. Yağ değişimi zamanı gelince 10-40 motul 300v koydurttum. ilk etapta fark ettiğim vites geçişleri bariz yumuşamış, boşa daha rahat geçer olmuş ve vibrasyonda azalma meydana gelmişti. bunları pek çok full sentetik yağ ile değişim gerçekleştirdiğinizde zaten hissedersiniz. lakin sonrasında yeniden yağ değiştirme dönemi gelip değişimi yaptığınızda bu farkları tekrar hissedersiniz. Çünkü yağ kilometreler geçtikçe özelliğini yitirmeye başlar ve tazelediğinde fakı hissedersiniz.
Bahsettiğim yağı kullanmaya başladığımdan beri her kilometresi geldiğinde yağı değiştirmeme karşın vites geçişi ve vibrasyon konusunda bir fark hissetmiyorum. bunu da şuna şuna bağlıyorum ancak kesinlik içermeyen şahsi görüşümdür; demek ki kullandığım yağ kilometre bazında değişim vakti geldiğinde de özelliğini, performansını yitirmemiş. yinede ne olur ne olmaz diye değiştiriyorum tabi. bildiğim tek dezavantajı ise faiş sayıla bilecek fiyatı.
-
22 Kasım 2012, 18:33
#3366
ben de dediğine katılıyorum. motulun ömrü diğerlerinden çok daha uzun. özellikle tamircinin koyduğu yağlar 1500'den sonra vites geçişlerinde saçmalamalara, boşa çok çok zor almaya başlıyodu. motulu 3 bin kullandım, hala ilk günkü gibiydi ama kmsi geldiği için değiştirdim. senin aldığını bilmiyorum ama 10w40 5000 için 25 tl gayet iyi bi fiyat.
-
22 Kasım 2012, 19:26
#3367
Motul 10w40 i 5100 diye geciyor yarı sentetik kullanan herkes cok memnun ben henüz kullanmadım. Motulun full sentetiği 7100 olarak geciyor gt kulanıcısı bu yagı kullandı mı bilmiyorum. Benim farkı hisettiğim olay Castrol Power 1 den sonra Petronas Full sentetik koyunca motor baris sesiz ve titreşimsiz calışmaya başladı ve 3000 km ki bu orta Anadolu gezisindeki agır kullanım sartları altında Full yüklü bir günde 800 km non-stop 300 kmlerden bahsediyorum. Konyada mecburi Moris diye bir yağ koydum bu ne dedim felaket titreşimli çalışmaya başladı ilk saniyeden itibaren ama onun dışında o yagın bir kötülüğünü görmedim 2000 km oldu cok istikararlı motor hala titriyor :D Buna Antalyadan İstanbula 3 molada 800 km yolu da katarak düşünmek lazım sadece benzin almaya duruldu yağ eksiltmedi... lt si 20 TL ydi :D hakkını verdi fazlası ile...
Şöyle bir konu var bizim motorlara ( tüm şanjuman ve motor yağlamasını birlikte olan düşük cc motorlar ) full sentetik önermiyorlar. Bu durumda Motul 5100 en ideali sanirim ama ben bu seferde Shell Full sentetik Adv deniycem cbr250r kullanıcısı RüzgarSA cok memnun kaldı full sntetik Motul Dan farkı yok diyor 7100 den yani onun lt si 45 TL ydi sanirim...Shell 23 tl
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
22 Kasım 2012, 19:31
#3368
puser adlı üyeden alıntı
Hangi yağı kullandık, ne oldu ne hissettik, neden hoşumuza gitti, gitmedi onları da yazalım bari bir işe yarasın.
Motosikleti ikinci el aldım. Yağ değişimi zamanı gelince 10-40 motul 300v koydurttum. ilk etapta fark ettiğim vites geçişleri bariz yumuşamış, boşa daha rahat geçer olmuş ve vibrasyonda azalma meydana gelmişti. bunları pek çok full sentetik yağ ile değişim gerçekleştirdiğinizde zaten hissedersiniz. lakin sonrasında yeniden yağ değiştirme dönemi gelip değişimi yaptığınızda bu farkları tekrar hissedersiniz. Çünkü yağ kilometreler geçtikçe özelliğini yitirmeye başlar ve tazelediğinde fakı hissedersiniz.
Bahsettiğim yağı kullanmaya başladığımdan beri her kilometresi geldiğinde yağı değiştirmeme karşın vites geçişi ve vibrasyon konusunda bir fark hissetmiyorum. bunu da şuna şuna bağlıyorum ancak kesinlik içermeyen şahsi görüşümdür; demek ki kullandığım yağ kilometre bazında değişim vakti geldiğinde de özelliğini, performansını yitirmemiş. yinede ne olur ne olmaz diye değiştiriyorum tabi. bildiğim tek dezavantajı ise faiş sayıla bilecek fiyatı.
@cemalkd, castrol power1 10w50 yi yaklaşık 4-5 defa denedim motosikletimde. full sentetik değil yarı sentetik bir yağdır. 3 seferdir motul 5100 10w50 kullanıyorum ve vites geçişleri olsun, motorun sesi ve çalışması olsun çok farklı (2012 ybr 125'im var, öncesinde de 2009 vardı. 2012nin ilk yağ değişimini yine castrol 10w50 ile yaptım ve takip eden değişimlerde motul kullandım o yüzden motor değiştirmek yağ hakkındaki görüşlerimi etkilemedi) ayrıca kitapçıkta 6000 km de bir demesine rağmen malum yağ filtresi olmayışı, epi topu 1 litre yağ alması (az yağ çabuk kirlenir) yaklaşık 3000 kmde vitesleri sertleştiriyordu castrolde. motulda ise 4200 km kullandım hiç bir değişim yoktu ne performansta ne viteslerde. tabi acıdım değiştirdim sonra ve anladım ki motul'un 5100 (ester) bile böyleyse 7100 ve 300V kim bilir nasıldır... sonuçta onlarda double ester var. motul babamın oğlu değil hatta fransız firması olduğu için oldukça tereddütlü yaklaşmıştım bu işe ancak castrol motorun karterine asla giremez artık. arabamda da 4 litresi 60 lira olan magnatec değil de yüksek performans yağı kullansam kesinlikle castrol değil mobil1 alırım.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
22 Kasım 2012, 19:40
#3369
300v bildiğim kadarı ile yüksek devirler de tam performans sağlıyor ancak 5100 veya 7100 kadar uzun ömürlü değil... ayrıca şu bir gerçek hyosung zaten yüksek deviri sevmiyor . gerek silindir üzerinde bulunan yağ kanallarının dar oluşu ve yağ pompasının görevini tam anlamı ile yerine getirmediğinden hyosung içinde kullanılan yağların ömrü tahmin edilenin altında bitiyor..ve evet nerdeyse tüm yağları denedim ve en iyisi motuldu.. aslında bi 10 lt alıp saklamak lazım.
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
-
22 Kasım 2012, 20:53
#3370
Chronix adlı üyeden alıntı
300v bildiğim kadarı ile yüksek devirler de tam performans sağlıyor ancak 5100 veya 7100 kadar uzun ömürlü değil... ayrıca şu bir gerçek hyosung zaten yüksek deviri sevmiyor . gerek silindir üzerinde bulunan yağ kanallarının dar oluşu ve yağ pompasının görevini tam anlamı ile yerine getirmediğinden hyosung içinde kullanılan yağların ömrü tahmin edilenin altında bitiyor..ve evet nerdeyse tüm yağları denedim ve en iyisi motuldu.. aslında bi 10 lt alıp saklamak lazım.
bakımları kaç bin km. de bir yapıyorsunuz? yağ ne durumda çıkıyor?
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
22 Kasım 2012, 22:53
#3371
ozgurakman adlı üyeden alıntı
1)bakımları kaç bin km. de bir yapıyorsunuz? 2)yağ ne durumda çıkıyor?
1)4000 km'de bir yapılıyor.
2)bunu motul 300v 10-40 için cevaplayabilirim, bulaşık detarjanı renginde dolduruyorum (misal piril yeşilinin biraz sulandırılmışı) 4000 km sonra değiştirdiğimde pekmez renginde oluyor. yanmış yağ kanserojen etki gösterir mümkünse ellememek lazım ama ama parmak ucu ile ovaladığımda kayganlığını muhafaza ettiğini ettiğini görüyorum. süresinde değiştirildiğinde (4000 km) gerek vibrasyon gerek vites geçişleri konusunda vaktim geldi yenile beni şeklinde belirtiler daha oluşmamış oluyor. zaten bildiğim kadarı ile yanma ve yağ özelliğini kaybetme dereceleri en yüksek olan yağ. bunu da sanırım ester katkısına borçlu.
-
23 Kasım 2012, 10:56
#3372
Gt ler zahmetinde dediği gibi yağ - hava soğutmalı olmasından yağın ömrünü çabuk bitiriyor. Aynı sürede hava soğutmalı motorlarda ki yağ değişmezken bizim motorlarda yağ pekmeze dönüyor ya kaliteli yağ kullanmalı ömrünü çabuk tamamlamayan yada 2500-3000 arası yağ değişmeli bu motoru bitiren kotu,eksik yada ömrünü tamamlamış yağ ile kullanmak olur.
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
23 Kasım 2012, 20:16
#3373
zenon adlı üyeden alıntı
Gt ler zahmetinde dediği gibi yağ - hava soğutmalı olmasından yağın ömrünü çabuk bitiriyor. Aynı sürede hava soğutmalı motorlarda ki yağ değişmezken bizim motorlarda yağ pekmeze dönüyor ya kaliteli yağ kullanmalı ömrünü çabuk tamamlamayan yada 2500-3000 arası yağ değişmeli bu motoru bitiren kotu,eksik yada ömrünü tamamlamış yağ ile kullanmak olur.
Sabit, yarın muayeneye gideceksin değil mi? saat 9:00. planında değişiklik yoksa en kötü ihtimalle 9'da muayene istasyonunda buluşuruz.
-
24 Kasım 2012, 03:22
#3374
walla arkadaslar supersiniz. foruma bi ucundan dalayim diyorum ama, sizin bildiklerinizi ben sormayi bile akil edemiyorum
anlasilan yag kosunda motul da hemfikirlik var. sentetik, yari sentetik ester olayini deniycez artik.
servis konusunda @zenon onerdigi icin motopark bir anda agir basti. onumuzdeki hafta bu isi halletmem lazim. yag seviyesi dusmus cunku.
size motorun resmini de gonderecektim ama, mobil versiyonda oyle bi secenek bulamadim...
-
24 Kasım 2012, 11:33
#3375
puser adlı üyeden alıntı
Sabit, yarın muayeneye gideceksin değil mi? saat 9:00. planında değişiklik yoksa en kötü ihtimalle 9'da muayene istasyonunda buluşuruz.
puser sms attım ama burayada yazım ben arnavutköydyim burda iyi yağmur yağıyordu sabah randevuyu iptal ettim gelme ihti maili olanlarada haber verdim. Ama istanbukun geri kalanı kuruymus demek ki. Neyse bende muayneyi haracciya aldım. Ayrıca burda yağmur hala devam ediyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------
tekfur34 adlı üyeden alıntı
walla arkadaslar supersiniz. foruma bi ucundan dalayim diyorum ama, sizin bildiklerinizi ben sormayi bile akil edemiyorum
anlasilan yag kosunda motul da hemfikirlik var. sentetik, yari sentetik ester olayini deniycez artik.
servis konusunda @zenon onerdigi icin motopark bir anda agir basti. onumuzdeki hafta bu isi halletmem lazim. yag seviyesi dusmus cunku.
size motorun resmini de gonderecektim ama, mobil versiyonda oyle bi secenek bulamadim...
Tekfur o servis babamın oğlu değil işten anlamıyor gibi gitme herşeyin fiyatını sor sonuçta servistir bosbuldumu öpebilir bende olmadı ama sende bosbulunma hatta ara fiyat al sor sonuçta yapılan işin takılan parçanın fiyatı beli koyup istersende yağını al git birşey diyemezler. Ayrıca dün merkez yedek parçada sordum motul 5100 30 tl dediler 5000 ne 25 tl dediler bilginize ne fark bilmiyorum benim bildiğim 5100 daha iyi.
-
24 Kasım 2012, 14:21
#3376
zenon adlı üyeden alıntı
Ayrıca dün merkez yedek parçada sordum motul 5100 30 tl dediler 5000 ne 25 tl dediler bilginize ne fark bilmiyorum benim bildiğim 5100 daha iyi.
hacı ben onu yanlış yazmışım ya. 5100 işte. dediğin gibi adedi 30 liraydı ama 25e verdi bana. hatta sen de demiştin ya celalle 25e aldık falan diye unuttun mu =)
bu arada ben de merkezi denemeyi düşünüyorum servis konusunda. deneyen varsa fikirlerini alabilirim. rutin bakım değil benimkisi. rölantide bi acayiplik var onu göstercem. 120den sonra hızlanması çok zor oluyo ona baktırcam. bi de fren balataları değişicek. motorda iş çok ama bunlar öncelikli
-
25 Kasım 2012, 10:56
#3377
onursakin adlı üyeden alıntı
hacı ben onu yanlış yazmışım ya. 5100 işte. dediğin gibi adedi 30 liraydı ama 25e verdi bana. hatta sen de demiştin ya celalle 25e aldık falan diye unuttun mu =)
bu arada ben de merkezi denemeyi düşünüyorum servis konusunda. deneyen varsa fikirlerini alabilirim. rutin bakım değil benimkisi. rölantide bi acayiplik var onu göstercem. 120den sonra hızlanması çok zor oluyo ona baktırcam. bi de fren balataları değişicek. motorda iş çok ama bunlar öncelikli
natural motor'a götürdün mü hiç. sana yakın sayılır. suzuki recep diye bir usta varmış. fena değil diyorlardı.
-
25 Kasım 2012, 12:54
#3378
Merkez hakkında benim görüşüm olumsuz.bikere bakıma girdim geziden önce ofisim yakın diye.bakımdan sonra eleman bit turda attı bana verdi motosikleti.gereksiz yere zincirin gerginliği ile oynamıştı.ofise dönerken ilginç bir ses yapıtıydı motosiklet mesafe 1 2 km ama zincirin ömrünü yedi resmen a adam zinciri bol diye bir germiş olamaz böyle birşey.zincire kıyamadım ofisteki aletler ile ben kendim eski pozisyonuna aldım.yoksa gidip oraya kalayı basacaktım.be davul hadi mallık yapıtın gereksiz yere gerdin zinciri tur attığında görmedin mi bu hayvani kasılmayı
-
25 Kasım 2012, 21:04
#3379
@puser yok hiç götürmedim ona. baktım şimdi merterdeymiş. olabilir sağol
@undocab hadi ya ben de önündeki motorları görünce dedim heralde işini iyi yapıyo ki bu kadar motor var. bi de ilgilendi baya gittiğimde. bindi inceledi falan. ama öyle diyosan kötüymüş. aslında ümraniyedeki mert fena değil ama çok uzak bana. motoru bıraktıktan sonra geri dönmek, sonra motoru almaya gitmek falan çok zor oluyo. bi de bişey çıkıyo geri dönüyosun falan işkence resmen.
-
25 Kasım 2012, 23:16
#3380
f
cennet mahallesindeki çakırca motor" mustafa usta" hakkında bilgisi ve tecrübesi olan var mı?
st kanuni yetkili servisi ayrıca hyosung un servis eğitimi aldığına dair de sertifikası varmış..
forumun bi yerinde övgüyle bahsedilmişti.. ama belki kendisidir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler