cemalkd adlı üyeden alıntı
Onur çok geçmiş olsun arkadaşım, ben de motoru almamışken forumda ilk alıcağın zamanki hevesini hatırlıyorum, hakkaten sinir bozucu bi durum.
Benim başıma bu tür bişey gelmedi henüz, 2500 km kadar oldu kullanalı, önceki sahibi yağını biraz geciktirmesine rağmen ben alır almaz değiştirdim, yarısı artçılı, otoban şehir içi karışık 100kmde 3,6-3,7lt yakmış ortalama, bi damla da yağ eksiltmemiş. Aldığımda bakımsızdı ama ufak tefek yağdı, filtreydi, balataydı işlerinden sonra çok sağlam motor çıktı. Zorlamıyorum da zaten paşa paşa geziyorum.
Yalnız merak ettiğim bişey var, bilgisi olan diğer arkadaşlar da yorumlarnı paylaşabilir mi??
Şu krank tornalama işi bana hiç akıl karı gelmiyor. Anladığım kadarıyla yamulan krankın bombe yaptığı yer traşlanıyor. Efendi efendi 6000 devirde gittiğimizi var sayalım, saniye de 100 tur dönen bişeyin dengesinin sağlanması için haliyle başka yerlerinden de traşlanıyor. Eğer bu yapılmıyorsa ya da makinaya bağlanıp dengesi ölçülmüyorsa demek ki krank dengesiz dönüyor ve yataklara inanılmaz kuvvetler geliyor... He tabi bi de hyosung'daki amcalara fazla malzeme koydukları için salak muamelesi yapıyoruz, krankın yüzey işlemlerine harcadıkları zaman ve para da ayrı mesele....
Yok eğer tornalamak dedikleri şeyden kasıt alıp yamulan yeri ters yöne eğip düzeltmekse, azraille bi kankalık durumu söz konusu olabilir bu arkadaşların. O krankın malzeme cinsinin yanında ne şekilde üretildiği de önemli, ne kadar sürede soğutuldu, az önce dediğim gibi yüzeyine ne tür işlemler yapıldı vs... Metali kalıcı şekil değişimine uğratırsan bu malzeme özellikleri etkilenir. Belki az etkilenir belki çok etkilenir ama mutlaka kötü etkilenir. Bu düşük bi miktar ya da ihtimal de olsa krank hayati bi parça, özellikle viraj dönerken falan olur da sıkıntı yaratırsa sen debriyaja basıp da edene kadar mazallah yandaki kamyonun altında bulursun kendini.... Benim gidonda ufak bi eğiklik var, onu bile düzelttirmiyorum, yarın öbür gün sert fren yapınca giderse yapıcak hiçbişey kalmaz...
Manifolt konusunda gelince, zaten kauçuğu sertleşmiş de sökerken falan fazla esnetince yırtılmış gibi geliyor. Ustanın günahını almayayım yine de, ama manifoltu bulamadım dediği zaman komik oluyo biraz, bizim bakkal amcaya hyosung gt250 manifoltu desem gider bulur alır gelir!!
Neyse, sabah sabah katlettim bütün neşeni de ciddi iş bu krank meselesi
Cumartesi ben bi tanışmak için gidicem Mert Usta'ya. Alayım seni de istersen bi yerden