ssener adlı üyeden alıntı
Merhaba.
İlk kez bir motosiklete 2002 yazında bindim (artçı olarak) 125 cc bir cross'tu. İndiğimde heyecanımı fark edemedim taa ki keyif çayını karıştırana kadar. Ne kadar adrenalin salgılamışsam artık, elim ayağım tutmuyor, çayı karıştıramadım.
2005 Aralık A2 ehliyetimi aldım.
26 Ağustos 2013 19.900 km.de 2004 model burgman 400 aldım. İlk kaskımı kafama takıp, ilk eldivenlerimi elime geçirdim. Motoru çalıştırdı(k)m. 19 km yolculuk sonunda motoru almama aracı olan ağabeye teşekküre gittim. İş yerinin önünde motoru söndürüp "Abi sanki vuruntu var" dedim. "Çalıştır bakalım" dedi. O oldu, hala çalışmıyor. Eski sahibini aradım, kontak arızası yapmış, Adana'da Devlet Hastanesi karşısında Ali Usta tamir etmiş... Doğru, kontak arızası vardı, yaptım dedi, ayağı kırıkmış gelemedi. Suzuki Servisi Galip Bey geldi sağ olsun. Motoru bugün çalıştırabilmiş, kontakta temassızlık var der. Başka her şeyi normal, temiz, sıkma canını der.
Kontak açıkken FI yanıp sönüyor, ya da bazen hiç bir ışık yanmıyor. FI yanıp sönerken motor marş sesi geliyor (gıj gıj gıj) ama motor çalışmıyor. Far yanıyor, sinyal çalışıyor, marş basıyor, motor neden çalışmıyor?
Kontak seti 1.000 TL der ustam. Diğer bir kaç şey daha (ayak basma yeri kırıktı, elcikler kötüydü) 1.500 TL sırf malzeme.
Hevesim kursağımda, güleyim mi ağlayayım mı?
Alırken baktırmadın mı demeyin lütfen, baktırmadım, inanılmaz methiyeler aldım, çok temiz süper, uçar, kaçar. Motordan anlamam, safımdır, kim ne derse inanırım.
Sorularım:
- Otobanda kullandım, 70 - 80 km hızla, rüzgar etkiler mi?
- Sanki alt taraftan bir vuruntu yapıyor, gürültülü, normal midir?
- Gaz kolu çok sert geldi, tamam çevirince gidiyor ama sanki çok da istekli değil, normal mi?
- Kontak seti 1.000 TL eder mi?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Not: Yıllarca hayal kurdum, ilk motoru alınca "Ben de geldim aranıza, bakın bu da ilk gezimin fotoğrafı" demeye. Kısmet. Ben de süremesem de bir Burgman 400 sahibiyim, aranıza geldim.
Saygılar.