Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Suzuki Burgman Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6041

    Üyelik
    15 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBR 600f,2006 Fazer 6,Burgman 400
    Evet motorum 2004 model 24000 km de. Yani vidalayip bakiyoruz en ust cizgide tamamdir. Tesekkur ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6042
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    benim bildiğim kadarıyla yağ çubuğu olan araçlarda çubuk vidalanmadan bakılır. önceki motorumda böyleydi mesela. burgmanda özellikle vidalayarak bakın dediyse onu bilemem tabi.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  3. #6043

    Üyelik
    15 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBR 600f,2006 Fazer 6,Burgman 400
    Acikcasi kafam karisti bu yag meselesinde onceki sayfalarda bir arkadas kitapciginda vidalamadan bakiliyir diye yazmisti. Genelde tum tamircilerde vidalayarak bakiyor. Ayrica yag cubugu seviyesinin ortalarda oldugu konusunda hem fikirler.

  4. #6044
    maariz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 2005
    Bu kadar kafalar karıştıysa,akşamı sabredin.Servis Manueline bakar yazarım doğrusunu

  5. #6045

    Üyelik
    17 Şubat 2013
    vidalayarak bakılıyo diye biliyorum. yağ yakma sebebide pistonların , piston yuvalarından 0,5 daha ufak olması. yukarı çıkarken yağı tam çekemiyo ve motordaki yanma sayesinde yağ buharlaşıyo. egsozdan mavi duman çıkmaz ama yanık yağ kokusu gelir. 500 km de 100 ml falan yakıyo. ama çogu motor yağ yakarmış. bırakalımda burgmanın kusuru bu olsun. kayış değişikliği yapıcam yakın bir zamanda neyi önerirsiniz?

  6. #6046

    Üyelik
    15 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBR 600f,2006 Fazer 6,Burgman 400
    Bu arada bugun muayeneye goturdum motoru samandiraya. Yaklasik 15 dakika cakili sasi numarasi aradik etiketi kabul etmedi orada herkese sordu bilen cikmadi. Bende bilmiyordum nihayetinde bulduk etiketin saginda boru uzerinde ve boya ile ayni renk cakildigi icin dikkatli bakilirsa fark ediliyor. Bilmeyenler icin Yaziyorum.

  7. #6047

    Üyelik
    22 Şubat 2006
    Şehir
    beşiktaş-göztepe
    Motosikleti
    BURGMAN 400 K5
    Alıntı maariz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birincisi,motor sıfır mı? İkinci el mi? Kaç model?
    Bir diğer ayrıntı,eğer motor 2006 öncesi üretimse,evet yağ eksiltme bu modellerde standart.Ben ipone yada motul'den başka yağ koymanızı tavsiye etmem.Eksiltmeyi azaltacaktır.
    Burgmana yağ eklerken sırası ile ;

    Öncelikle motoru,orta sehpaya alarak yağın stabil olarak haznede birikmesini sağlayın.
    1-Yağ çubuğunu çıkarın
    2-İyice silin ve tam olarak (sonuna kadar vidalayarak),yerine oturtun.
    3-Tekrar çıkararak,yağ seviyesini kontrol edin.
    4-Eğer çizginin tam ortasındaysa (normalde!) 100-150 km daha ekleme yapmadan gidebilirsin.
    5-Eğer yağ çizginin ortasından aşağıda ise,200 ml,200 ml ekleyerek ve yukarıdaki sırayı takip ederek yağekleyin ve çizgiyi tamamlayın.
    6-Son olarak motoru ,rölantide 3 dk çalıştırın ve mümkünse 1 km civarı bir tur atın.
    7-Sonra ki 300-400 km ye kadar içiniz rahat olsun....
    Not:Özellikle motoru yorduğunuz sürüşler olursa(sık sık sert gaz verme,artçı ile seyahat yada şehir içinde çok dur-kalk vb.),yağı mutlaka kontrol edin çünkü bu durumlarda eksiltme artıyor.

    Kısaca motoru yağsız bırakmazsanız,Burgman hiç sorun çıkarmaz.

    Ayrıca arkadaşlar,bu 2003-2006 üretimi Burgmanlarda bir üretim-tasarım hatasıdır.Belli bir km den sonra yağ yakma sorunu başlıyor.Ben bu sıkıntının slindir ve pistonlarda var olan bir hatadan olduğunu biliyorum.Yalnız,kafama takılan soru şu;-Biz bu kotorları 2.el olarakda alsak başından beride kullanıyor olsak suçumuz nedir? Japonya Suzuki'ye bu konuda ayrıntılı bir e-mail atmayı ve eğer parçalarda sıkıntı varsa parça talep etmeyi düşünüyorum.Eğer benim bu eylemime katılmak isteyenler olursa,irtibata geçsinler.Motor şasi numaralarını da ek olarak yazacağım.
    Ayrıca , "Sen bu motoru alalı 10 sene olmuş,adam sana niye parça versin,yıllarca kullanırken iyi de sonradan mı kötü falan gibi mesajlar yazmayın,üzerim .Suzuki gibi tüm dünyada satış organizasyonu bulunan firmalar bu tip konularda hassastırlar ve olumlu sonuca ulaşamasak bile,emin olun mantıklı bir cevap verirler.Şansımızı denememektense (koyun olmaktansa),ben şansımı denemeyi düşünüyorum.


    Aşağıda şöyle bir çözüm var,biraz el becerin varsa yapılabilecek bir şey aslında...

    İtalya ve Amerika burgman forumlarında biraz araştırdım bende onlar da bir tasarım hatası olduğunu düşünüyorlar genelde anladığım kadarıyla.Yağ eksilttiğini bile bile aldım başka da hiç bir sorunu yok zaten,herşeyinden memnunum Allah a şükür.
    İnceleyip bana da dönüş yaparsan sevinirim.


    http://burgmanusa.com/gallery/Oil-io...514_2.jpg.html


    http://burgmanusa.com/gallery/album109

  8. #6048
    maariz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 2005
    Arkadaşlar bugün,yağ eksiltmesi ile ile ilgili Japonya'ya yazdığım mail sonucunda Suzuki Genel Müdürlüğü'nden Asım Bey aradı sağolsun.Sırası ile ;

    -Burgman ların (650 -400) hobi motoru olduğunu(hob motoru ne la,maket mi bu zıkkım ),Burgman sahiplerinin bu motorları söküp takmayı çok sevdiğini,milletin bu sebeple internette yalan yanlış yazdığını söylerek beni aydınlattı.Yani neymiş,K3-K6 modellerde üretim hatası yokmuş
    -Ayrıca,motorumu hiç yetkili servise götürüp götürmediğimi sordu,götürmediğim için fırça ile karışık bir,"nereden biliyorsunuz o zaman" yedim
    -Ha ayrıca,9 senelik motora ne yapmalarını bekliyormuşuz

    Sonuç ; "Bir servise götürün işçilik ücretini ödeyin(tavsiye edilen 50 TL+KDV/saat miş),önce bir sorunu kesinleştirsinler,öyle yazın taaa Japonya'ya Kardeşim! Ayrıca siz neden Japonlara yazıyorsunuz,burada benim gibi mantıklı çalışanları varken efendim değil mi

    Ne güldüm bugün ya ))

    Kısacası Suzuki Türkiye tüm K3-K6 kullanıcılarını kaderine terk etmiştir.

    NOT:BU ARADA SAKIN MOTORUNUZU,ÖYLE ISITMADAN BİNMEYİN! PİSTONLARI,SİLİNDİRLERİ AŞINDIRIR SONRA DA ÜRETİM HATASI VAR FALAN DİYE ŞİKAYET EDERSİNİZ ))))))))))))))))))))))))) SAÇMALAMAYIN LANNN

  9. #6049

    Üyelik
    27 Mayıs 2012
    merhaba,
    yurtdışından parça getiren arkadaşlar bunların montajını (debriyaj, kayış, balata vs) kendisi mi yapıyor, yoksa gittikleri-tavsiye ettikleri bir usta var mı ?

  10. #6050
    maariz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 2005
    Ben yurtdışından almıyorum,genel de de bir ustanın takmasından yanayım.

    Arkadaşlar bu arada,Burgman USA forumlarında bulunan,yağ yakma ile ilgili basit bir çözümü komple Türkçeye çevirip resimli şekilde dosyaladım.En ısa sürede bir dosya paylaşım sitesine yükleyip,linkini vereceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:52 ----------

    http://www.yukletr.com/download.php?file=ea5a83f3694cd6763152d6cb9581a338

  11. #6051
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı yanc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba,
    yurtdışından parça getiren arkadaşlar bunların montajını (debriyaj, kayış, balata vs) kendisi mi yapıyor, yoksa gittikleri-tavsiye ettikleri bir usta var mı ?
    ben yurtdışından getirdiğim kayışı ve bilyeleri kadıköy delta motorda taktırmıştım. elimde tork tabancası olsa kendimde takabilirdim ama.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  12. #6052
    maariz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 2005
    Arkadaşlar bu arada ,paylaşmışolduğum çözümle ilgili bir devam adımı daha var.Aşağıdaki linkteki resimlere bakarsanız çok net anlarsınız.
    Hava filtresi kutusuna yeni bir delik açarak,yeni hortumu oraya takıyorsunuz.Ayrıca,hortumda bulunan yakıt filtresini 6000 km de bir değiştirin demiş.Bir son nokta ise,hortumu mutlaka emme manifoldunun altından geçirin demiş.

    http://burgmanusa.com/gallery/album109/1513_1511_1493_1508_1497_1514_13.jpg.html

  13. #6053

    Üyelik
    27 Mayıs 2012
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben yurtdışından getirdiğim kayışı ve bilyeleri kadıköy delta motorda taktırmıştım. elimde tork tabancası olsa kendimde takabilirdim ama.
    Merhaba,
    Yamaha Delta mı ?

  14. #6054
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı yanc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Yamaha Delta mı ?
    suzuki delta
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  15. #6055

    Üyelik
    15 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBR 600f,2006 Fazer 6,Burgman 400
    Hadi bakalim insallah bu cozum olur ben daha benim motorla 100 km yaptim su anda belirgin bir eksiltme yasamadim bakalim karsima nasil bit tablo cikacak bu arada burgmancilar olarak ne Zaman sahil turu yapacagiz

  16. #6056
    maariz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 2005
    Haftaya Cumartesi öğleden sonrası için Anadolu Yakasında sahil turu öneriyorum.Kadıköy'den-Pendik'e.Katılanlar?

  17. #6057

    Üyelik
    15 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBR 600f,2006 Fazer 6,Burgman 400
    Ben buyuk ihtimalle katilirim tabii hava durumu musaade ederse

  18. #6058
    maariz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha TDM 900 2005
    O Zaman şimdiden üçledik ;

    maariz
    ekinci
    kadirsoyy

    Yok mu arttıran?

  19. #6059

    Üyelik
    15 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBR 600f,2006 Fazer 6,Burgman 400
    Yanliz ben kartaldan katilabilirim

  20. #6060
    ERDINC_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2011
    Motosikleti
    YAMAHA XVS 1300 A
    Selamun Aleykum ;

    Arkadaslar 2006 model 21000 de burgman almak üzereyim yarın veya 2 gün sonra alıcam gibi, ben gv650 mi sattım, bu motora yabancı biri olarak motora baktığımda ilk dikkat etmem gereken şeyler nelerdir malum kasası cok bakımlı fakat dışı baskasını içi beni yakar nitelikte. tabirinizle k6 diye genel şikayetlere baktım k7 den baska şikayet yazan olmamış sorunsuz gözüyle mi bakmam gerekli yoksa yeterli bilgi bulunmuyor mu diye düşünmeliyim


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler