Prensip gereği sıfır motor düşünüyorum. Bisiklette bile balatalar ve zincir uzun süreli kullanımlarda sık sık değişmek zorunda kalınıyor. Sadece bir takım bisiklet balatası 18 Avro. Zinciri değişince arka dişlisi de değişiyor ve o da kafadan 100 lira civarı tutuyor. Yinede benzinidir, vergisidir olmadığı için yıllık masrafı 300-400 lirayı pek geçmiyor. Motorun benzin hariç yıllık masrafının 1000 lirayı geçeceğini düşünüyorum.
Honda düşünmüyorum. Benim için görünüş çok önemli. Honda' nın jant tasarımını hiç beğenmedim. Burgmanlar çok asil görünüyor. Jant tasarımı da harika. Birde Peugeot' un mega scotter modellerini arada sırada görüyorum ama Türkiye' de pek yoklar sanırım.
Burgman 650 neredeyse araba fiyatına. Babam onun fiyatına ne der bilmem. Öncelikle ABSli AN400 var mı diye yetkili satıcılara danışacağım. Bulamazsak mecburen 650' ye kalacağım.
Uzun yolculuklara çıkmak için sadece tek bir adım atmanız yeterli. Ben bisikletle ne yolculuklara çıktım (izleyebiliyorsanız profilimde linki olan bloğuma giriş yapmaya çalışabilirsiniz), siz motorla mı çıkamayacaksınız? Kararlı olun, kafanıza takın ve hayallerinizin peşinden koşuşturun. Zaman bir şekilde bulunur. Para da bir şekilde bulunur. Bu dünyaya yaşamaya geldik. En güzel şekilde vakit geçirmeye geldik. Dünya sandığımızdan çok daha büyük ve bu güzel dünyayı tanımamız gerek. Siz birinci aşamayı tamamlamışsınız. Bu sizin hayaliniz. Şimdi ikinci aşamaya geçip yol hazırlıkları yapmanıza (zaman, bütçe ayarlama, eşyalarınızı toplama) sıra geldi. Üçüncü aşamada, yani yola çıkma aşamasında tur günü gelip çattığında tekerleği ilk döndürüşünüzde, yola ilk çıkışınızda esas zorluklar aşılmış oluyor. Yolculuğu tek başınıza olsanız da sürdürmeniz çok ama çok kolay oluyor. Yanlızlığa üç güne kadar alışıyorsunuz.
Hesaplamama göre bisikletle 1 ayda yapılabilecek bir turu (ayda 2000-2500 klm) motorla yapmaya kalktığımda 2 haftada yapabiliyor ve benzer masraflara denk geleceğini düşünüyorum. Bu tip bir motorla rahat bir sürüşle günlük 250 klm yapılır. Bisikletle günde ortalama 120 klm yapılıyor. Bisikletle seyahat ederken hep en az rampalı güzergahları tercih ediyorum. Fakat en güzel yöreler genellikle dağlık yerlerde oluyor :( 2009 Türkiye turumda sırf o 10 kilometrelik yokuşu yüzünden Olimpos' a inmeyip pas geçmiştim. Motora nasipse geçtikten sonra en rampalı güzergahları kullanarak turlar yapmayı arzuluyorum
Evet.. Güvenlik ekipmanı çok önemli. Kasksız bisiklet bile sürmek tehlikeli. Motorsikletlerini ve bisikletlerini en ufak bir korunma önlemi bile olmadan kullananları dehşet içinde izliyorum. Nitekim bu kişiler gazetelerin 3. sayfalarında sıkça yer alıyorlar. Motorsiklet eğitimleri şart. Umarım sürücü kursundaki eğitimler yeterli olur. Siz sanırım sürücü kursları haricindeki ücretli motorsiklet eğitimlerini kastediyorsunuz. Bisikletimin selesine oturarak kendimi motor kullanıyormuş gibi hissetmeye çalışıyor ve alışmaya çalışıyorum.
Mesajınız için teşekkürler.