Suzuki Burgman Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
17 Eylül 2010, 14:10
#5681
weed adlı üyeden alıntı
Eyvallah Nomarka kardeş
Ancak Ankaradayım. Bu motordan önce 3 vespa değiştirdim. (İtalyan motor) vardı. Onların motorlarını birer kez indirmiştim. Sorun gene yağsız kullanmaktı. 2 zamanlı motor oldukları için yağ eklemek zorundasınız benzine. Vespalarda bu işi kendisi otomatik yapıyor. Ancak bir keresinde yağ şamandırası bozuldu, br diğerinde mikseri bozuldu vs.vs. her defasında motoru açmak zorunda kaldım.
Bu motoru alınca ohh dedim yağ değiştirme derdi bitti. Ancak bu sorun gene geldi buldu beni. İnanılır gibi değil benim için. Neyse bunuda indiricez artık. Bizim tornacı işe başladı ufak ufak. 8 adet yapacak bakalım. Eğer tutarsa piyasada satmaya başlarım
Tornacı canavar gibi her türlü boyut ve gramajını tuttururum diyor.
Motorun seside iyicene arttı. Traktör gibi ses çıkarmaya başladı. Bende artık kullanmıyorum. İşde 15 günlük bi ispanya-italya tatilimiz var. Gelince girişecem. Havalarda gzel olursa daha bi iyi olur.
Sökme sırasındaki tecrübe izlenim ve resimleri burada paylaşırım. Asıl derdim bu krank'a bi şey olmuşsa onun içinden çıkmak masraflı olacak. Hadi piston segman neysede. Bu arada USA forumunda birisi 250 dolara yakın para harcamış piston değişimi için. Bu tr için bile yüksek bi fiyat. Ben vespanın pistonunu 70-80 liraya alıyordum. Segmanıda yanında. rektefeden sonraki piston çapını bilsem onuda alıcam avrupadan ama açmadan bilemiyorum. Eğer sübablara bi şey olmamışsa bu benim tek tesellim olacak.
Kolay gelsin ..
Senin yaşadığın piston sorununu bende yaşadım.Motorum oldukça gürültülü çalışıyordu aynen traktör gibi. Piston sekman değişimi ve parça fiyatları malesef ucuz değil hatta aşırı pahallı.Suzukinin sitesinde parça fiyat listesi var 0.5 piston olarak geçiyor. Yani yeni takacağın piston eskisine göre 0.5 mm daha büyük çap olarak. Ben buradaki bir ustaya değiştirtmiştim pistonu toplam 1000 TL gibi bir rakama mal olmuştu galiba işçilik dahil. Umarım sorununu en kısa zamanda halledersin.
Reklamlar
-
20 Eylül 2010, 13:39
#5682
iki aydır kullanmıyordum. bu gün kullandım özlemişim. burgmanı seviyorum valla
-
20 Eylül 2010, 16:42
#5683
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
21 Eylül 2010, 11:00
#5684
Nomarka adlı üyeden alıntı
Vedat Bey biz de sizi özlüyoruz
. (Buradan anlıyoruz ki Burgman a binilince yazı yazılıyor
)
evet sinancım, yaz boyu bmw yi kullandım. yolum uzundu yorucu olmasına rağmen, otobanda daha güvenli geliyor bana, ama bmw den sonra burgmana binince güzel bi değişiklik oluyor. gerçi uzun süre burgmanı kullandıktan sonra bmw ye binincede güzel oluyor. neyse geçinip gidiyoruz. ALLAH kaza bela vermesin önemlisi bu.
kış moduna geçtik nasılsa bir akşam buluşalım derim. sevgiler...
-
21 Eylül 2010, 14:21
#5685
Amin. GS'e bindiğinizi tahmin etmiştim . Her ne kadar Burgman'dan memnun olsakta bizim de gönlümüzde bir GS yatıyor.
Aynı araba reklamındaki gibi; "BMW keyiftir" .
Bir zamanlar buluşma yapılıyordu değil mi ahh ah :(
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
03 Ekim 2010, 16:05
#5686
Traktör gibi çalışma sıkıntısından ötürü bu gün kendim motoru indirdim.
Motoru indirmek oldukça zahmetli. Bütün yan korumaları felan çıkarmak gerekiyor.
Neyse motoru indirdim. Ben problemin pistondan olduğunu düşünüyordum. Ancak motorun çekişinde bir sıkıntı olmaması kafamda soru işaretleri bırakmıyor değildi. Pistonda sıkıntı olsa en azından çekişi düşerdi felan.
Moto indirim ve piston gümleğine kadar açtım. Pistonda ufak tefek çizikler hariç bir sıkıntı yoktu. sübablar felan rutin kurumlardan başka bir şey yoktu. Peki bu ses nerden geliyordu ?
KRANK !!
Başıma gelecek en kötü şey geldi. Krank kolunda piston hareket yönünde boşluk vardı. Gene krank kolunu sağa sola oynattığımdada boşluk vardı. Bu boşluk belli bir ölçüye kadar normal ama bana gene anorma geldi. Doğal olark ses yapanda bu. Başıma gelen en kötüsü dedim çünkü krank kolunu çıkarmak için motoru komple dağıtmak gerekiyor. Elimde motorun full manueli var. Hep oraya bakarak geldim buraya kadar. ORaya baktığımda krank kolundaki olası boşlukların ölçülerini vermişler. Yarın gerekli ölçü aletleri ile kontrol edicem. Muhtemelen krank kolu veya bilyesini değiştirmek gerekecek. Ama işde motorun komple içinin açılacak olması büyük bir sıkıntı.
Neyse bakalım neler olacak yarın pistonu beraber gömlekle motorcuya götürüp rektefe gerekirmi die soracam.
Gelişmeleri gene burada paylaşırım .
-
04 Ekim 2010, 00:26
#5687
Paylaşımınız için teşekkürler. Servis klavuzu çok güzel detaylı hazırlanmış. Açıklamalarına da harfiyen uyulduğu sürece motoru komple dağıtıp toplamak mümkün. Boşluğun tam nerede olduğunu anlamadım, biyel kolunun kranka bağlandığı kısımda mı yoksa krankın oturduğu yataklarda(rulman) mı boşluk var?
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
04 Ekim 2010, 11:52
#5688
krank kolunun krank a bağlandığı yerde boşluk var. Yani pistonu çıkardıktan sonra krank kolunu hafif ileri geri piston yönünde (sağa sola değil) hareket ettirdiğimde yarım milim kadar başluk var. Yani piston krank a her tur attırdığında bu boşluktan dolayı ses çıkarıyor.
Bir de gene krank kolunun krak a bağlandığı yerde sağa sola hareket yönünde de boşluk var. Ancak bu boşluk belli bir ölçüye kadar kabul ediliyor. Ancak bana genede fazla geldi.
Neyse krank ı komple çıkarınca anlayacaz. Motorun yan kapağını söktüm. jeneratörün kasnağını çıkarmak için bu gün tornada özel bi çektirme yapıcaz. Akşam kasnağı çıkarıp motorun orta kapağınıda açıcam sonra krank elime gelecek bakalım.
Evet servis manueli gerçekten mükemmel hazırlanmış. Her türlü ince detay verilmiş. Bende krank kolunu orada verilen ölçüler dahilinde mi kontrol ettikten sonra gerekli değişiklikleri yapıcam.
Ancak görülen o ki krak kolunun krank a bağlandığı yerdeki bilye bozulmuş. (daha önce vespadada başıma gelmişti)
Bulabilirsem piyasadan bilyesini bulucam. Olmassa alıcam artık suzukiden. yaklaşık 80 tl civarında sanırım. Bu arada gene diğer bilyeleri kontrol edip dandik ses çıkaranları gerekirse değiştiricem.
Gelişmelerden haberdar ederim..
-
04 Ekim 2010, 14:22
#5689
Tamam anladım. Ellerinize sağlık gerçekten. Demek ki motor yağsız kalınca o kısmı yemiş ve boşluk yapmış. Ayrıca motoru bu kadar dağıtmışken; aşınmamış olsa da bence segmanlarını da değiştirin (biraz masraf tutacak ama). Yağ tüketimini azaltmış olursunuz. Sİze kolay gelsin.
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
04 Ekim 2010, 16:02
#5690
Tamam iyi oldu hatırlattığın. Masraf mesele değil. Neticede usta parası vermiceğim için ciddi yatırımlar yapabilirim.
Bu arada parçaları en ucuz nerden alabilirim ? Ankaradayım ama istanbuldan almak hiç zor olmaz benim için.
Yurt dışındaki fiyatlar türkiyeyi aratmıyor. Barcelonadaydım ve arabadan çok motorsiklet vardı. Aklınza gelebilecek her türlü motoru her türlü insan kullanıyor. Yaşlı genç erkek kadın .. hatta bi iki defa mini etekli hatunlar bile gördüm kullanan. yağmur altında bile motor kullanıyorlar üstlerine özel bi yağmurluk giyip. neyse demem o ki o kadar motorun bol olduğu bir yerde bile fiyatlar tr ile aynı. Gerçi ortalama maaşın 2000 euro olduğu bi yerde buradaki kadar koymuyor bu parça fiyatları. neyse ..
İyi günler..
-
04 Ekim 2010, 17:19
#5691
Yurtdışında temel ulaşım aracı olduğu için bir motosiklet kültürü var ve saygı var. Evet yurtdışıyla aramızdaki fiyatlar çok farketmiyor ama maalesef dediğiniz gibi işte. Burada 3 adet servis var Altan, Yücel ve Batuhan motor. Fiyatı bir yana(hangisi daha ucuz bilmiyorum bu arada), stoklarında malzeme bulamayabilirsiniz. Suzukinin stoğunda bile olmayabiliyor bazen. Hepsine sormanız lazım. Size kolay gelsin.
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
04 Ekim 2010, 17:24
#5692
Hedef a.ş. diye bi yerden sordum. Yok felan dediler ama bizim buradaki tornacı bu tip rulmanın piyasada bulunabileceğini söyledi. Olmazsa yarın söktükten sonra gidip piyasadan bakıcam.
Sanırım kafamızda şartlandırmışız suzukiden başka hiç bir yerde bulunmaz diye. Ancak neticede suzuki kalkıpta rulman üretecek hali yok. Muhtemelen piyasada bulunabilen bir rulman taktı. Yani bu ön cam gibi motora ve markaya özel bi malzeme değil. Gene vespa tecrübemden yola çıkarak söylüyorum bunları.
Neyse bakalım. Hele bir sökeyim zaten sanayi bölgesindeyim. Her türü malzeme bulhnuyor. Bulunmasada tornacımız sağolsun yaparım diyor..
-
04 Ekim 2010, 17:50
#5693
Evet sonuçta bir üreticiden alıyordur Suzuki. Fakat dışarıdan aynı ölçülerde bile olsa bir sürü çeşit rulman var. İçinin dizaynından tutun, kullanılan alaşımlarına kadar farklıdır. Çok stres altında olan kritik bir bölge olduğu içinde burada ben kesinlikle orjinal yedek parçadan şaşmam. Sonuçta ince mühendislik hesapları sonucunda özel olarak yaptırılmıştır bu parça. Tabi bunlar benim düşüncelerim. Karar sizin yine de...
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
05 Ekim 2010, 13:29
#5694
slm arkadaşlar elimde burgman 650 nin ön panjur ve lastik paspasları var ikiside sıfır sayılır işine yarayan varsa msj atsın
-
07 Ekim 2010, 13:13
#5695
arkadaşlar merhaba. burgman 400'ün yedek parçalarını en uygun nereden temin edebiliriz. ikinci el yedek parça bulmak mümkün mü? bir de şu sorumu cevaplarsanız çok sevinirim. 2004 model'e 2005 veya 2006 komple ön grenaj far sinyal dahil. takılabilir mi? toplamamız gereken bir 2004'ümüz var da. yardımcı olursanız çok sevinirim.
-
07 Ekim 2010, 14:13
#5696
malibu79 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhaba. burgman 400'ün yedek parçalarını en uygun nereden temin edebiliriz. ikinci el yedek parça bulmak mümkün mü? bir de şu sorumu cevaplarsanız çok sevinirim. 2004 model'e 2005 veya 2006 komple ön grenaj far sinyal dahil. takılabilir mi? toplamamız gereken bir 2004'ümüz var da. yardımcı olursanız çok sevinirim.
Yedek parçalar için Suzuki servislerini tek tek arayıp sormanız lazım, bir ihtimal çıkma parçalarda olabilir.
2004-2005-2006 modellerin grenaj ve farları tamamen aynıdır. Tek fark sinyallerin rengidir, yani takılabilir elbette. Size kolay gelsin...
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
07 Ekim 2010, 20:35
#5697
Nomarka adlı üyeden alıntı
Yedek parçalar için Suzuki servislerini tek tek arayıp sormanız lazım, bir ihtimal çıkma parçalarda olabilir.
2004-2005-2006 modellerin grenaj ve farları tamamen aynıdır. Tek fark sinyallerin rengidir, yani takılabilir elbette. Size kolay gelsin...
çok sağol arkadaşım.
-
07 Ekim 2010, 23:27
#5698
Benim motorda son durum..
Bu gün motoru tamamen dağıttım. Bir kaç yeri açmak çin tornada vs. özel anahtarlar yapmam gerekti. Neyse motoru tamamen açıp krank kolunu çıkardım.
Ne yazıkki krank kolunun ve bilyasının değişmesi gerekiyor. Krank kolunda fazlasıyla boşluk vardı zaten. Krank kolunu sökünce bilyaların kolun iç yüzeyinde aşındırma yaptığını gördük. Bizim motor yenileme ustası kolun ve bilyaların değişmesi gerektiğini söyledi. Bende parça fiyatlarını sordum. Bayaı bi pahalı ya mal olacak gibi türkiyeden. Bende USA daki bi parça satan siteden almaya karar verdim. Piston takımı, krank kolu ve bilyası toplamda 320 tl gibi bi rakam tutuyor. Türkiyede bunun fiyatı 530 tl civarında. Bir kaç parça daha ilave edip hepsini ordan getirticem. Türkiyede bir çok yere sordum fakat fiyatlar ne yazıkki 3 aşşağı 5 yukarı aynı. 10-20 lira fark oynuyor. 2. el almakda istemiyorum. Şu ana kadar 5 para harcamadım. Herşeyi kendim yaptım. Motorun son halini görünce tabii bi korku sardı acaba geri toplayabilirmiyim die ama artık geldim buraya kadar. SErvis klavuzu herşeyi anlatmış. Parçalar gelsin inşallah sıkıntısız toplarım.
gelişmelerden haberdar ederim gene
-
08 Ekim 2010, 01:06
#5699
Toplamanız sorun olmaz servis kılavuzu var nasıl olsa. Değerli paylaşımlarınız için çok teşekkürler. Gümrükte takılmayacağına garantiniz varsa yurtdışından getirtmek en iyisi ama hakkaten bu kadar fark var mı yurtdışı Türkiye fiyatları arasında? Hangi yurtdışı sitesine bakmıştınız?
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
08 Ekim 2010, 21:43
#5700
Gümrükte bir sıkıntı çıkacağını düşünmüyorum. Çok defa gümrükden mal getirttim. Çok sıkışırsam türkiyede çok nadide bir motorun parçaları felan derim..
http://www.suzukipartshouse.net
uzun süre amerika ve ilginteredeki forumnalrdan araştırdığım kadarı ile en ucuz veren yer bu site. Turkiyeyede yolluyorlar ama korkunç kargo parası istiyorlar. Bende USA daki kuzanime yollattırıp oradan buraya kargolattıracam artık. SAnırım bi 30 doalr kadar da kargo parası vermek durumunda kalacam. Ancak genede 150 tl kadar bir para tasarrufu sağlanmış oluyorum.
Yukarıdaki sitede her türlü parçayı bulmak mümkün. Çok lu alımlarda daha fazla kar getirityor türkiyeye göre..
İyi günler herkeze..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)
Bu Konudaki Etiketler