Suzuki Burgman Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
02 Eylül 2010, 02:47
#5661
Nomarka adlı üyeden alıntı
Bir kere masraf açıldı mı arkası kesilmiyor. Dün de aküsü bitti maalesef.
Dün akşam işten eve dönmek için marşa bastım. Gıy gıy gıy etmeye başlamışken çat diye birden durdu. Göstergeler falan fişi çekilmiş gibi aniden gitti. Akü bitmiş olamaz dedim çünkü aniden sustu herşey. Sigortalara, bağlantılara baktım hepsi sağlam. Birde aküye bakayım dedim. Bir ölçtüm ki 3-4 Volt gösteriyor, evet suçluyu bulduk. Bugün sabahtan söküp şarja bağladım. Fakat hiç birşekilde şarj almıyordu. Yani akü komple ölmüştü. Aslında bu kadar dayanması bile müthiş bir olay çünkü 4.5 senedir aküyle hiç alakam olmamıştı, taki düne kadar. Ve bugün yeni aküyü alıp takmamla motorum yeniden canlandı, ve moralim yerine geldi
Bu arada aklınızda bulunsun bazen aküyü bitiren , koltuk altındaki aydınlatmada olabiliyor, bendeki bir keresinde nasıl olduysa bozulmuş ve sürekli yanık kalmış. Bir sabah bir geldim akü bomboş. Motorcuya gittim abi akün bitmiştir , iyi dedim gittim akü aldım. Ertesi gün o da bitti. Sonra farktettimki ışık sürekli yanıyor ve akü boşalıyor. Boşu boşuna bir akü almış olduk. Motorcum sağolsun hiç kontrol etmeden bitmiş dedi kesin eminmiş gibi.
Reklamlar
-
02 Eylül 2010, 09:27
#5662
zetzetto adlı üyeden alıntı
Bu arada aklınızda bulunsun bazen aküyü bitiren , koltuk altındaki aydınlatmada olabiliyor, bendeki bir keresinde nasıl olduysa bozulmuş ve sürekli yanık kalmış. Bir sabah bir geldim akü bomboş. Motorcuya gittim abi akün bitmiştir , iyi dedim gittim akü aldım. Ertesi gün o da bitti. Sonra farktettimki ışık sürekli yanıyor ve akü boşalıyor. Boşu boşuna bir akü almış olduk. Motorcum sağolsun hiç kontrol etmeden bitmiş dedi kesin eminmiş gibi.
Evet, benimde aklıma geldi akşam seleyi kapatırken özellikle baktım ışık sönüyor. Zaten yanık kalan birşey olsa bu sabah motorla işe gelemezdim .
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
06 Eylül 2010, 23:28
#5663
Arkadaslar merhaba temiz azkmli k6 400 lük aramaktayim warsa etrafınızda paylasirmisiniz
-
08 Eylül 2010, 12:23
#5664
Arkadaşlar herkesin bayramı kutlu olsun,sağlık,mutluluk diliyorum.Kazasız keyifli sürüşler
[COLOR="Red"]HİÇ BİRŞEY HAYATINIZDAN DAHA ÖNEMLİ DEĞİL. LÜTFEN BİRAZ DAHA DİKKAT [/COLOR] ::pulp::
-
08 Eylül 2010, 22:52
#5665
Tüm burgmancıların ramazan bayramı kutlu olsun.
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
09 Eylül 2010, 00:00
#5666
İyi bayramlar, mutlu sağlıklı, kazasız.
-
11 Eylül 2010, 23:00
#5667
variator sorunu
Merhaba arkadaşlar...
Motorda bir süredir silkelenerek kalkma ve az da olsa kalkışlarda felan bi şakırdama geliyordu.
Bu şakırdama son günlerde artınca sesi geldiği yer olan varyatör bölümünü açtım. Sanırım ses ön varyatör (gerçek ismi olmayabilir) den geliyor. Bunun içindeki baga deniliyor sanırım değişme zamanı geldmiş. Aynı zamanda arka varyatördeki bagalarıda değiştirmek istiyorum.
Şimdi bunları en uygun nerede bulabilirim ? ortalama kaçadır fiyatı ?
Teşekkür eder iyi bayramalr dilerim ..
-
12 Eylül 2010, 02:20
#5668
weed adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar...
Motorda bir süredir silkelenerek kalkma ve az da olsa kalkışlarda felan bi şakırdama geliyordu.
Bu şakırdama son günlerde artınca sesi geldiği yer olan varyatör bölümünü açtım. Sanırım ses ön varyatör (gerçek ismi olmayabilir) den geliyor. Bunun içindeki baga deniliyor sanırım değişme zamanı geldmiş. Aynı zamanda arka varyatördeki bagalarıda değiştirmek istiyorum.
Şimdi bunları en uygun nerede bulabilirim ? ortalama kaçadır fiyatı ?
Teşekkür eder iyi bayramalr dilerim ..
Merhaba weed,
Şanzımanı açtığında ön kısım varyatör yani bagaların olduğu kısımdır. Arkası ise debriyaj kısmıdır burada baga bulunmaz, debriyaj balatası bulunur. Bahsettiğin sorun genelde debriyaj balatası bittiğinde olur. Motor silkelenerek kalkar ve ötme sesi gelir. Sürüşe bağlı olarak değişsede genelde 20-24 bin km de balata bitiyor. Ama 30-35 binde olup da bitmeyeni de var . Şu an ki fiyatları konusunda bir fikrim yok, uzun zaman olmamasını da diliyorum
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
13 Eylül 2010, 00:18
#5669
cevab için teşekkür ederim.
Benim motor 2. el ve güya 9000 de idi ancak 3000 km yani 12000 de bu sorunlar çıktı. Yani Km silinmiş gibi. Neyse ..
Şimdi benim ön varyatörden kastım şu küçük olan ve tekere değilde motora bağlı olan kısımdan bahsediyorum. Şakırdama sesi Oradan geliyor. Onun içinde de baga gibi bi şey var mı ?
Bu debriyajı ve bagaları değiştirme için malzemeleri nereden bulabilirim ? Ankarada yaşıyorum ama istanbulda olur.
Ön tarafda olan yani motora bağlı olan kısım için ne düşünüyorsun ? Onun içindekilere ne deniyor ? ne kadardır ?
Tekrar teşekkür ederim yardımların için.
-
13 Eylül 2010, 14:07
#5670
weed adlı üyeden alıntı
cevab için teşekkür ederim.
Benim motor 2. el ve güya 9000 de idi ancak 3000 km yani 12000 de bu sorunlar çıktı. Yani Km silinmiş gibi. Neyse ..
Şimdi benim ön varyatörden kastım şu küçük olan ve tekere değilde motora bağlı olan kısımdan bahsediyorum. Şakırdama sesi Oradan geliyor. Onun içinde de baga gibi bi şey var mı ?
Bu debriyajı ve bagaları değiştirme için malzemeleri nereden bulabilirim ? Ankarada yaşıyorum ama istanbulda olur.
Ön tarafda olan yani motora bağlı olan kısım için ne düşünüyorsun ? Onun içindekilere ne deniyor ? ne kadardır ?
Tekrar teşekkür ederim yardımların için.
Siz en iyisi Ankara daki Suzuki servisine gidin. Varyatör kısmını açtırıp içini komple bir temizletin. Böylece yolunda gitmeyen bişey varsa onu da görmüş olurlar. Bu kilometrelerde baga ve debriyaj balatası falan değişmemesi lazım.
Not: Bagalar, o dediğiniz motora yakın olan kısımda bulunur. Çalışırken az bir miktar onlardan da ses gelir. Bknz:
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
13 Eylül 2010, 14:29
#5671
Tamam çok teşekkür ederim verdiğin bilgi için.
Bu gün kendim açıcam varyatörü. Bu tip işleri kendim yapmayı tercih ederim her zaman. Hem para kaybı oluyor hemde yarın bi gün uzun yolda kalırsak ne yapacağımı bilmiş olurum.
Varyatörün içini açıp görücez bakalım. Ancak bu bagalar oldukça pahalı geldi bana. Tanesine 18 lira istediler.
Hafta sonu ispanyaya gidicem. j costanın satış yerleri var orada. Zaten ispanyada üretiliyor. jcsota varyatör almayı düşünüyorum. Heralde orada daha ucuzdur. Kayış debriyaj felanda alırımn artık.
Varyatörü açtıktan sonra izlenimlerimi burada anlatırım.
Bu arada anladığım kadarı ile 2. el aldığım motorun km si orjinal değilmiş. En az 10 000 km silmişler. Ben bunun mümkün olmadığını düşünüp üzerinde hiç durmamıştım. Ama görülüyorki memlekette bozuk adam çok. Orjinal km sini demiş olsa gene alırdım neyse.
Bu kayış için neler diyebilirsin ? değişmesi gerektiğini nasıl anlarız ? ben baktım sağlam gibiydi ama gözden kaçırdığım bi şeyler olabilir mi ?
Kolay gelsin. Tekrar çok teşekkürler..
-
14 Eylül 2010, 00:08
#5672
Piyasa öyle olmuş ki artık kime güvenip motor alacağını şaşırıyor insan. Umarım başka sorunlarla karşılaşmazsınız.
JCosta bayağı övülüyor yurtiçi ve yurtdışı forumlarında. Açıkçası bende nasıl bir değişim yaptığını çok merak ediyorum. Eğer takacak olursanız izlenimlerinizi kesinlikle bekliyoruz. Burada da yurtdışında olduğu gibi 250 €'dan satıldığını duymuştum Burgman 400 için. İspanyada belki bir ihtimal daha uygun olabilir.
Kayışın genişliği minimum 21 mm olması lazım. Üzerinde çatlaklar olmamalı.
Şimdiden hayırlı olsun.
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
14 Eylül 2010, 16:04
#5673
Evet varyatörü çıkardım. İçindeki misketler biraz deforme olmuştu 4 tanesinin üzerinde derin kesikler oluşmuş ve neredeyse tamamı hafif de olsa bombelenmişti. Fiyatları pahalı olunca 26.00 mm olan genişliklerini tornada 25.50 mm ye düşürürek hepsini tornadan geçirdim. Şimdi tertemiz ve yeniymiş gibi oldular. Bakalım akşam takıcam.
Ancak debriyaj kasnağını tornada özel kumpas ile bombe varmı die kontrol ettim oda sağlam çıktı. 0.10mm kadar sapma görülüyorki saç teli 0.06mm olduğunu düşünürsek bir problem yok.
Ancak benim şu anda asıl sorunum motordan gelen şakırdama sesi. Varyatörü sökmeme rağmen gelmeye devem ediyor. Bu ses daha öncede vardı ama çok az geliyordu ve ben hiç dikkate almamıştım. Belkide normal sesidir diye düşünmüştüm. Ancak son dönemde iyicene arttı. Sanırım ses krank kolundan geliyor. Benden önceki motoru yağsız bırakmış olabilir. 3000 km den sonra yağı kontrol edeyim dedim ve hiç yağ kalmamıştı. Motora bir litre yağ ekledim ve çizgiye anca geldi. Yani bende yağsız kullanmışım motoru. Zaten lanetler yağ eksiltip duruyor. Ancak motorda çekişde hiç bir sıkıntı yok. Gayet güzel. Yakıt ortalaması 150 kuruş.
Full servis manueli var bende motorun. Oradan baktım oldukça tefferruatlı bir iş krank kolunu sökmek. Yenisi felanda zaten motor parası kadar mübareğin.
Neyse sonraki aşama krank kolu belki önümüzdeki yazın başında felan açarım motoru.
Şimdi bu misketleri takıp denicem. Ortalama 25.40 mm çapına geldiler. Olmassa artık yenisini alıcam.
Herkese kolay gelsin ..
-
14 Eylül 2010, 18:01
#5674
Servis kılavuzuna göre minimum 26 mm olması gerekiyor. Benimkileri de ölçmüştüm. Genelde misketin bir tarafı aşındığı için kimi yerinde 25 kimi yerinde 26 mm geliyor. Bakım yaptırdığım usta tüm misketleri tek tek matkaba bağlayıp zımpara kağıdıyla hepsini güzelce zımparalamıştı.
Gelen sesin şimdi motordan olduğu kesinleşti demek ki. Subab ayarından falan değil, dediğiniz gibi motor yağsız kaldığından rektefiye isteyecek şimdi. Aklınızda olsun rektefiyeden sonra yağ tüketimi ciddi azalıyormuş. Rektefiye de segmanlar değiştiği için yeni gelen segmanların tasarımı farklıymış, bu da yağ tüketimini bayağı azalttığını duydum.
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
14 Eylül 2010, 22:00
#5675
Evet tornada 25.50 mm ye düşürerek sildiğim misketleri motora taktım. Motordaki kalkışda silkelenme ve yüsek hızda oluşan hafif titreme tamamen gitti. Motor gayet güzel gidiyor. Ancak çapı küçüldüğü için muhtemelen yüksek hıza fazla çıkamayacak. ve azda olsda fazla devir döndüğü için az biraz fazla yakacak. Ancak bütün bunlar 160 tl lik yeni misket parasının yanında hiç bi şey. Bütün işçiliği ben yaptım. Oldukça kolay oldu. Yani herkes kendisi rahatlıkla yapabilir. Açmışken şanzıman yağınıda değiştirdim.
Yani misket ile ilgili sıkıntısı olan arkadaşlar. Yeni misket yerine mevut misketleri ,performans artışı yanında az da olsa artan yakıt tüketimini göze alıyorsanız tornacıda yarım milimetre incelterek kullanabilirsiniz. en aşşaa 10 000 km kullanırsınız heralde.
Debriyaj balataları oldukça iyi durumda idi. Yaklaşık 4.5 mm kalınlığı vardı. Debriyaj tasınıda gene tornada ince zımpar ile hafif temizledim. Balatalarıda ince zımpara ile temizledim. Sonra hafif benzinli bezle ile son kez tası ve balataları sildim.
Son bir şey sorucam. Benden önceki lavuk farları xenon ile dğeiştirmiş. Artan amper de kontak anahtarını hafif deforme etmiş. Şimdi arada sırada yolda giderken elektriği kesiyor.
Bu kontağın yenisi var mıdır ? nerde bulurumn ?
Bütün cevabların için teşekkürler..
-
15 Eylül 2010, 10:20
#5676
Ellerinize sağlık. Alet edevat yönünden bayağı imkanınız var anlaşılan. Servislere bir sürü para vermektense en güzeli kendi başına yapmak. Kendi motoru olduğu için daha özene bezene yapıyor insan.(Usta bir ara benim motora da bakım yapalım)
Bilgilendirme için çok teşekkürler. Böylece JCosta işi yatmış oluyor değil mi.
Motora ekstra yük bağladığınızda maalesef kontak dayanmıyor. Bunun için mutlaka araya röle konulması gerekiyor. Anlaşılan Xenon uygulamasını yapan yer bundan kaçmış.
Kontağın o şalter kısmı(soketin bağlandığı kısım) değişebiliyor. Yenisi için Suzuki servislerine tek tek sormanız gerekli(Eğer İstanbul da iseniz Altan-Yücel-Batuhan motor) Eğer ellerinde yoksa da istetiyorlar ve 10-15 gün içinde geliyor.
Bu arada motorunuz kaç model?
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
15 Eylül 2010, 14:25
#5677
Motor 2004 model. bana sattıkalrında 9000 km deydi. Şimdi 12 binlerde. Ancak km sinini düşürülmüş olduğu bariz ortada. Misketler gitmiş. Ayrıca debriyajında 5 adet yaprak vardı. Araştırdığım kadarıyla bu modelde 3 yaprak oluyo fabrika çıkışı. Yani debriyaj bitene kadar kullanmışlar. Bu da en aşşaa 20 000 km demektir. Yani bu deyus herif ortalama 10 bin km silmiş .. neyse..
Ancak bu servislerdeki fiyatlar oldukça pahalı olur gibime geliyor. (ufacık bi miskete 20 tl dediler).
Olmassa ben kontağın o kısmına bi düzenek yaparak kontak parçasını komple kaldırıp araya bi şeyler uydururum. Ama genede 20-30 tlden fazla para vermem yenisine.
Parça fiyatlarına bakıyorum yurtdışındada fiyatlar yüksek. Benim misketi tornada temizleyen usta bunu bende yaparım dedi. Bende yap ardından satalım dedim. Şimdi uğraşıyor misketi birebir yapacak. Dış yüzeyini teflon malzemesinden yapacak. Eğer yaparsa önce kendi motorumda denicem 2-3 bin km. Sonra internette ebayda felan satıcam valla. Bu kadar yüksek fiyat ayıptır. Maliyeti 1-2 lira olan malzeme. Eğer yaparsa takımını 50 tl den satarım normalde 180 tl istediler.
Benim asıl derim şu anda felaket ses çıkaran krank kolunu nasıl sökeceğim. Motoru indirmek gerekirmi acaba ? yoksa yan kapağını felan açıp motoru çıkarmadan halletmek mümkün mü ?
-
15 Eylül 2010, 22:58
#5678
Bildiğim kadarıyla debriyaj balatası orjinalde de 5 parçalı. Ama balata kesin değişmiştir, misketler o kadar eskidiğine göre.
Yedek parçalar maalesef çok pahalı. Bir misket bile 18 TL ise en iyisi muadilini yapmak. Hatta kolpa isimli eski Burgman kullanıcısı bir arkadaşımız yapmıştı hatırladığım kadarıyla. Ama işin boyut yönü yanında birde ağırlığı var. 26mmx12.8mm ve 21 Gr olmalı(Daha hafif olursa ivmelenme artar.)
Motoru indirmek konusunda birşey diyemeyeceğim ama eğer İstanbul'da iseniz haftasonu yardıma gelebilirim
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
-
16 Eylül 2010, 10:33
#5679
-
16 Eylül 2010, 23:34
#5680
Vespa lar bayağı bir tecrübe kazandırmış size anlaşılan. Şahsen ben motoru indirmeye kendime güvenemem. İtalyanlara göre Japon motorlar kesinlikle daha sorunsuz. Ama her motorun bir kusuru var. Burgman ın da maalesef böyle bir sorunu var.
Misket ticaretine başlarsanız bende talibim .
Umarım motor fazla masraf çıkarmaz. Tatil dönüşü göreceğiz. İstanbul'dan birşeye ihtiyacınız olursa yardımcı olurum. Mutlu keyifli bir tatil geçirmenizi dilerim.
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)
Bu Konudaki Etiketler