Bizim motorlardaki yağ tüketme problemiyle ilgili yeni bir şey buldum.
Burgmanusa forumlarındaki bir kullanıcı bu problemle ilgili şöyle bir açıklama getirmiş:
Kendisi 2004'te sıfırken aldığı motoru şu an 83000 km. de imiş. Hergün 110-120 km/s ile 250 km yol yaptığını ve yaklaşık 500 gr yağ koyduğunu ifade etmiş. Gitgide artan yağ tüketimi karşısında bir çözüm bulmaya çalışmış. Kendisi de aynı zamanda motor tamircisi olduğu için motoru söküp silindir, piston, segman ve valfleri masaya yatırmış.
İnceleme sonucunda piston, subap, silindir kafası ve segman yataklarında büyük miktarda kurum oluştuğunu görmüş. Buna sebep olarak, yanma odasında oluşan basıncın segmanları aşıp kartere ulaştığını ve karterde oluşan bu ekstra basıncın ise motor yağını filtre kutusuna zorladığını söylemekte. Filtre kutusundaki yağ da silindire ulaşıp yanmakta ve söz konusu kurumu oluşturduğunu belirtmiş.
Hazır açmışken yeni piston segman kiti satın alıp, motordan çıkanlarla karşılaştırmış. Görmüşki yeni segman ile eski segman birbirinden farklı. Yeni segman farklı bir kesime sahip ayrıca biri kromken diğeri döküm gibi olduğunu belirtmiş.
Sonuç olarak yeni piston segmanı takalı 25 bin km olmuş ve 6 bin km'de bir sadece 140 gr gibi bir yağ tüketmiş.
Alttaki mesajında ise motorun üzerinden çıkan piston segmanları ölçtüğünde spekler dahilinde olduğunu asıl problemin Suzuki nin segman tasarımından kaynaklandığı söylenmekte. Suzuki nin ya hatalı bir malzeme kullandığı veya yanlış tasarladığı belirtilmekte.
Mesaj linki
burada
Motorunu rektefiye ettiren arkadaşlar da durum nasıl acaba yağ tüketimi konusunda?