Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki Burgman Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5581
    vedatarpacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    koşuyolu
    Motosikleti
    suzuki burgman an400
    dün akşam motorumu teslim aldım. sesini duyunca iyiki pistonu sardırtmışım dedim ilk aldığım günkü gibi olmuş desem yeridir. fevzi ustayada buradan gerek kendi motoru gibi temiz işçiliği ve maddi olarakta beni üzmemesinden ötürü teşekkürü bir borç bilirim.(reklamlarrrr) ama hakikaten helal olsun. üzmedi beni.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5582
    Nomarka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    Gölcük/KOCAELİ
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    Vedat Bey, yeni "motor"unuz hayırlı olsun. Sardırtmasız nice kilometrelere inş.
    2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km

    "Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."

  3. #5583

    Üyelik
    15 Nisan 2010
    Alıntı vedatarpacı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dün akşam motorumu teslim aldım. sesini duyunca iyiki pistonu sardırtmışım dedim ilk aldığım günkü gibi olmuş desem yeridir. fevzi ustayada buradan gerek kendi motoru gibi temiz işçiliği ve maddi olarakta beni üzmemesinden ötürü teşekkürü bir borç bilirim.(reklamlarrrr) ama hakikaten helal olsun. üzmedi beni.

    o sesi bi duymak isterdim. bnm motorun sesindemi bi gariplik var acaba yoksa tüm burgmanlar mı böyle

  4. #5584
    weed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2005
    Alıntı Nomarka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıca bu problemin oluşmaması için yıkanırken kontak kilit mekanizması kapatılmalı ve hatta bu bölgeye mümkünse su tutulmaması gerekir.

    Onun dışında bu modellerin sorunsuzluğu onu kullanan kişilerin kullanım tarzına, yaptığı bakımlara bağlı. Alacağınız motor, varsa bildiğiniz tanıdığınız bir motor olsun. Değilse bakımlarının zamanında yapılıp yapılmadığını araştırın, yağının sık sık kontrol edilip edilmediğini sorun ve iyi bir servise gösterin. Benim diyeceklerimde bunlar, size kolay gelsin.
    Şimdi yaklaşık 10 bin km civarında ilk elden bi 2004 an400 var.
    Acaba bunu mu alsam yoksa daha yüksek 20 000 km civarında olan 2006 felan mı alsam ? ikiside yaklaşık oalrak aynı rakamlara.
    Teknik olrak bir fark yok ise bana göre 2004 ün görünüşü daha güzeldi. ayrıca immobilizerin başa iş açmaktan öte bi işe yarayacağını düşünmüyorum. Çalınma olayına gelince Allaha emanet. Eğer kımıldayan yaprak dan bile o sorumlu ise ve motor çalınıyorsa yapacak bi şey yok. Kuldan değil Haktan sormak lazım nedenini.

    Neyse dediğim gibi temiz ve düşük km li bir 2004 mü yoksa orta km li bir 2006 mı ?
    Ne dersiniz ?

  5. #5585
    Nomarka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    Gölcük/KOCAELİ
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    Alıntı weed adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi yaklaşık 10 bin km civarında ilk elden bi 2004 an400 var.
    Acaba bunu mu alsam yoksa daha yüksek 20 000 km civarında olan 2006 felan mı alsam ? ikiside yaklaşık oalrak aynı rakamlara.
    Teknik olrak bir fark yok ise bana göre 2004 ün görünüşü daha güzeldi. ayrıca immobilizerin başa iş açmaktan öte bi işe yarayacağını düşünmüyorum. Çalınma olayına gelince Allaha emanet. Eğer kımıldayan yaprak dan bile o sorumlu ise ve motor çalınıyorsa yapacak bi şey yok. Kuldan değil Haktan sormak lazım nedenini.

    Neyse dediğim gibi temiz ve düşük km li bir 2004 mü yoksa orta km li bir 2006 mı ?
    Ne dersiniz ?

    20 bin civarlarında kayış ve debriyaj değişimi gerekiyor. Alacağınız 2006 model de bu değişimler olduysa sorun yok. Olmadıysa düşük km'li 2004 modeli almak daha yerinde bir karar olur. (Eğer söz konusu farklar çok önemli değilse sizin için)
    2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km

    "Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."

  6. #5586
    vedatarpacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    koşuyolu
    Motosikleti
    suzuki burgman an400
    Alıntı shelbyozzy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o sesi bi duymak isterdim. bnm motorun sesindemi bi gariplik var acaba yoksa tüm burgmanlar mı böyle
    motor yapılmadan önce devamlı acaba bir gariplik var mı diye düşünürdüm motorun sesinde, hakikaten varmış.

    Alıntı Nomarka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vedat Bey, yeni "motor"unuz hayırlı olsun. Sardırtmasız nice kilometrelere inş.
    sinancım sağol. derdimiz böyle dertler olsun ALLAH kaza bela vermesin.

    sinan, debriyaj demişken benim motor 34 binde ve haalaa debriyaj değişmedi. özellikle debriyajı söylediğimde fevzi usta, - debriyajın çok iyi durumda dedi. ilk kullandığım günden beri motoruma hiç ani ivmelendirme yaptırmadım. sanırım o yüzden debriyaj iyi durumda.

  7. #5587
    Nomarka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    Gölcük/KOCAELİ
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    Alıntı vedatarpacı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor yapılmadan önce devamlı acaba bir gariplik var mı diye düşünürdüm motorun sesinde, hakikaten varmış.



    sinancım sağol. derdimiz böyle dertler olsun ALLAH kaza bela vermesin.

    sinan, debriyaj demişken benim motor 34 binde ve haalaa debriyaj değişmedi. özellikle debriyajı söylediğimde fevzi usta, - debriyajın çok iyi durumda dedi. ilk kullandığım günden beri motoruma hiç ani ivmelendirme yaptırmadım. sanırım o yüzden debriyaj iyi durumda.
    İnşallah Vedat Bey. Sizin motor hiç dur-kalk yapmıyor o zaman. Yoksa değişti de siz mi hatırlamıyorsunuz. Maşallah gerçekten .
    Debriyajın eskimemesi için kalkış yaparken debriyajın tam kavrama noktasında tutmamak lazım. Yani kalkışları çok yavaş yapmamak gerekiyor. Tabi çok ani yapılması da zararlı.
    2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km

    "Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."

  8. #5588
    vedatarpacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    koşuyolu
    Motosikleti
    suzuki burgman an400
    Alıntı Nomarka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnşallah Vedat Bey. Sizin motor hiç dur-kalk yapmıyor o zaman. Yoksa değişti de siz mi hatırlamıyorsunuz. Maşallah gerçekten .
    Debriyajın eskimemesi için kalkış yaparken debriyajın tam kavrama noktasında tutmamak lazım. Yani kalkışları çok yavaş yapmamak gerekiyor. Tabi çok ani yapılması da zararlı.
    valla sinancım değiştiği unutulacak bir parça değil ki, maşallah diyim
    ama kayışı 24 binde değiştirdim.

  9. #5589
    weed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2005
    2004 10 km de an400 aldım.
    Ancak motora çok yabancı olduğum için bir kaç soru sormak istiyorum.
    motorda bir kaç kafama takılan nokta dikkatimi çekti sırasıyla..
    1- kalkışta 30 - 40 km arası hafif gaz verirken motor titriyor. sonra düzeliyor. neden ?
    2- farları hiç sönmüyor. normal mi ?
    3- egzosu modifiyeli ile değiştirmiş. sesi çok çıkıyor. nasıl düzeltirim ?
    4- motorda yüksek hızda hafif bir vibrasyon var. neden olur ? nasıl düzelir?

    Bu konularda bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim.

    iyi günler..

  10. #5590

    Üyelik
    25 Ekim 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    Alıntı weed adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2004 10 km de an400 aldım.
    Ancak motora çok yabancı olduğum için bir kaç soru sormak istiyorum.
    motorda bir kaç kafama takılan nokta dikkatimi çekti sırasıyla..
    1- kalkışta 30 - 40 km arası hafif gaz verirken motor titriyor. sonra düzeliyor. neden ?
    2- farları hiç sönmüyor. normal mi ?
    3- egzosu modifiyeli ile değiştirmiş. sesi çok çıkıyor. nasıl düzeltirim ?
    4- motorda yüksek hızda hafif bir vibrasyon var. neden olur ? nasıl düzelir?

    Bu konularda bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim.

    iyi günler..
    dostum bunların hepsi normal yinede daha iyi bilen tecrübeli arkadaşlar yardımcı olurlar ,siinaann ordamısın??

  11. #5591
    Nomarka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    Gölcük/KOCAELİ
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    Alıntı orangeblue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum bunların hepsi normal yinede daha iyi bilen tecrübeli arkadaşlar yardımcı olurlar ,siinaann ordamısın??
    Evet geldim Kemal .

    weed,
    1) Motor 20-30 km gibi düşük hızlarda giderken titreme yapar bu normal. Hızlandığınızda titreme kaybolur. Varyatörün yapısından kaynaklı bir durum. Bu parça şanzımanda bulunan hızlandıkça daralan yavaşladıkça genişleyen bir tür kasnak. Farklı bir marka varyatör taktırdıktan sonra bu titreşimleri yaşamadıklarını söyleyenler var. Denemek lazım.

    2) Güvenlik gereği farlar hiç sönmez. Şimdiki motorların çoğunda farı kapatamazsınız. Avrupa normları gereği...

    3) Aldığınız kişiye sorun isterseniz. Orjinal egzozu duruyor ve sağlamsa onu taktırın.

    4) 40'tan 120'ye kadar vibrasyon yok denecek kadar az. Yüksek hız derken 120 ve sonrasını kastediyorsanız bu herkeste olan bir durum. 120'den sonra motorun stabilitesi azalıyor. Rüzgardan daha fazla etkilenmeye başlıyor. Yolda sabit tutabilmek için daha fazla efor sarfetmek gerekiyor. Tavsiyem gerekmedikçe 120 nin üstüne çıkmayın. Ama bunun dışında rahatsız edici bir vibrasyon varsa tekerleklere balans yaptırmanız gerekebilir.
    2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km

    "Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."

  12. #5592

    Üyelik
    24 Ekim 2006
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    2008 piaggio fly 100
    Alıntı weed adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2004 10 km de an400 aldım.
    Ancak motora çok yabancı olduğum için bir kaç soru sormak istiyorum.
    motorda bir kaç kafama takılan nokta dikkatimi çekti sırasıyla..
    1- kalkışta 30 - 40 km arası hafif gaz verirken motor titriyor. sonra düzeliyor. neden ?
    2- farları hiç sönmüyor. normal mi ?
    3- egzosu modifiyeli ile değiştirmiş. sesi çok çıkıyor. nasıl düzeltirim ?
    4- motorda yüksek hızda hafif bir vibrasyon var. neden olur ? nasıl düzelir?

    Bu konularda bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim.

    iyi günler..
    Bu sorduklarından sadece bir konuya dikkat çekmek istiyorum oda egzoz. Çünkü bende motorumu alırken satan kişi egsozu deldirdim falan dedi sonra motorun pistonda sorun olduğu ortaya çıktı, Yani satıcı pistondan gelen sesi saklamak için egzozu deldirip oynamıştı ayrıca orjinal egzozda oldukça pahallı, hatırladığım en son 1500 tl gibi bir rakamdı. Delik egzoz'u da tamir ettirip eski sesine kavuşturmak mümkün olmadı.
    05 Suzuki Burgman 400

  13. #5593
    weed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2005
    Sesi beni rahatsız ediyor. Ben böyle sessiz sedasız çalışna bir motoru tercih ederim.
    Artık egsozuna bi ayar çektiririm.
    Titremede beni rahatsız etti.. Rahatsız derken huzursuzlandırıyordu sanki bir yerinde sorun varmış gibi. Ama normal diyorsanız sorun yok.
    evet 100 km lerden sonra hafif bir vibrasyon oluyor. Bende lastiklerden olduğunu düşünüyordum ama bu lastiklere nasıl balans ayarı yapılacak onu anlayamadım. Yani arabalardaki gibi mi ? bir tarafına bir ağırlık bağlayıp felan ?

    Birde Ankarada bunun bakım servis felan yapacak dürüst bi yer nerde var bilen varsa paylaşırsa sevinirim.
    Bilgi veren bütün arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Çok sağolun..

  14. #5594

    Üyelik
    24 Ekim 2006
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    2008 piaggio fly 100
    Alıntı weed adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sesi beni rahatsız ediyor. Ben böyle sessiz sedasız çalışna bir motoru tercih ederim.
    Artık egsozuna bi ayar çektiririm.
    Titremede beni rahatsız etti.. Rahatsız derken huzursuzlandırıyordu sanki bir yerinde sorun varmış gibi. Ama normal diyorsanız sorun yok.
    evet 100 km lerden sonra hafif bir vibrasyon oluyor. Bende lastiklerden olduğunu düşünüyordum ama bu lastiklere nasıl balans ayarı yapılacak onu anlayamadım. Yani arabalardaki gibi mi ? bir tarafına bir ağırlık bağlayıp felan ?

    Birde Ankarada bunun bakım servis felan yapacak dürüst bi yer nerde var bilen varsa paylaşırsa sevinirim.
    Bilgi veren bütün arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Çok sağolun..
    Normalde burgman pek sessiz bir motor değildir ama sanırım egzoz'a yaptırabileceğin pek birşey yok, çünkü ben pistonu değiştikten sonra çok uğraşmıştım ama birşey yapamadılar sesi kesmek için . Sendeki şu anda orjinal egzozmu yoksa başka marka bir egzozmu onu tam anlayamadım?
    Balans olayına gelince bende de bazen titreme oluyordu ama lastik havalarını tam ayarında şişirince kesiliyordu. öncelikle git bir lastiklerin havasını ölç.
    Kolay gelsin.
    05 Suzuki Burgman 400

  15. #5595
    Nomarka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    Gölcük/KOCAELİ
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    Herkese birşeyler oluyor bu aralar . Benim de stoplar yanmıyordu. Ampüllerin ikisi de patlamış. Ayrıca fren kolundaki switchlerden biri de bozulmuş. Hepsini değiştirdim bugün. Şimdilik bir sorun yok.


    weed, aynen arabalardaki gibi janta ağırlık yapıştırıyorlar. Fakat motorlara uygun balans makinesi her yerde bulunmuyor. İstanbulda bile sadece 3-4 motorcu da var biliyorum.
    2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km

    "Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."

  16. #5596
    weed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2005
    bendeki egzos sonradan takılmış performans egzosuymuş. çok lazım bi şeymiş gibi takmışlar o da çok gürültü yapıyor. orjinali dğeil yani.
    bende bendekinden başka bir burgmane binip inceleyemediğim için sesin ne kadar anormal olduğunu bilemiyorum ama normalden falza geldi.

    Artık ankarada zor yaptırırım bu balans ayarı işini.
    ist e yol düşerse anca..

  17. #5597

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    uskudar/istanbul
    Motosikleti
    silver o bir kral,simdilik prenses brg 07
    bu burgmanlar çakma kardeşim hepsi 20000 km oldumu dökülüyor.
    Alın bir silver wing rahatınıza bakın....)))

    Arkadaşımızın sorusuna gelecek olursak;titreme kalkışta kaç devirdeyken oluyor bu cok önemli.
    Eger 2500 3500 devir arası oluyorsa ve vuruntu şeklindeyse varyator tası ve debriyaj balatası kontrolu yapılması gerekıyor.Bu devırlerın dısında vuruntusuz bir titreşimse eger; bu burgmanların hastalığı hiç bir şey yapamazsın.....
    titreşimsiz scooter bir tane var zaten oda burgman 650

    blans ayarı konusunda yapman gereken ortalama 50 veya 60 km hızla gıderken kontrollu bır şekilde gıdonu bırakmaya çalış(DİKKATLİ).
    Eğer gidon sallanmaya başlarsa balansın bozuk.....
    hayat üçbucuk ile dört arasındadır.Ya üç bucuk atarsın yada dört dörtlük yasarsın.

  18. #5598
    weed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2005
    evet vuruntu hissedilir bir şekilde ve kalkıştan ziyade 30-40 gibi km lerden sonra hızlanma esnasında oluyor.
    ama dediğiniz tekerlek balans konusunda sıkıntı yok. direksiyonu bırakıyorum ve çok net düz gidebiliyorum..
    Benim hafif titreme diyebileceğim balans olayı daha çok gaz verirken-hızlanırken hissediliyor. böyle yavaş yavaş azalıp artan çok hafif titreme diyebiliriz.
    bunlar şu an için bir şeye engel değil gayet güzel gidiyoum felan ama ileride dahada büyüycek bir sorunu şimdiden çözme derdindeyim.

    verdiğin bilgiler için çok teşekkürler..
    İyi günler dilerim..

  19. #5599
    Nomarka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    Gölcük/KOCAELİ
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    weed,

    Bu dediklerine bakılırsa problem varyatör kaynaklı. (Kalkış esnasında olsa idi debriyajda olurdu problem) Varyatörünü açtırıp bir baktırın. Ters giden birşeyler olabilir. (Bagaları veya tası eskimiş, kirlenmiş vs. olabilir.)

    Bu arada balanssızlık problemi bende de var. İyice eskimiş olan lastiklerimi değiştirebilsem balansını da yaptırıp kurtulacağım bu dertten.
    2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km

    "Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."

  20. #5600
    vedatarpacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    koşuyolu
    Motosikleti
    suzuki burgman an400
    Alıntı creativefx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu burgmanlar çakma kardeşim hepsi 20000 km oldumu dökülüyor.
    Alın bir silver wing rahatınıza bakın....)))

    Arkadaşımızın sorusuna gelecek olursak;titreme kalkışta kaç devirdeyken oluyor bu cok önemli.
    Eger 2500 3500 devir arası oluyorsa ve vuruntu şeklindeyse varyator tası ve debriyaj balatası kontrolu yapılması gerekıyor.Bu devırlerın dısında vuruntusuz bir titreşimse eger; bu burgmanların hastalığı hiç bir şey yapamazsın.....
    titreşimsiz scooter bir tane var zaten oda burgman 650

    blans ayarı konusunda yapman gereken ortalama 50 veya 60 km hızla gıderken kontrollu bır şekilde gıdonu bırakmaya çalış(DİKKATLİ).
    Eğer gidon sallanmaya başlarsa balansın bozuk.....
    beyefendi eğer burgman düşmanıysanız lütfen burayı terkedin. burada herkes burgman dan memnun sürücülerdir. olabilir beğenmek zorunda değilsinizdir. fakat bizim seçimimize saygı göstermelisiniz. kimse size zorla burgman satmıyor.

    35bin km ye geldim ben çok memnunum herkese tavsiye ederim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)

Bu Konudaki Etiketler