yosh1963, ilk önce başın sağolsun allah geride kalanlara sabır versin.
650'lin hayırlı olsun allah nazardan ve kazadan uzak tutsun iyi günlerde kullan ilk 650 senden allah isteyenlerede versin.
Sevgiler.
Bora
yosh1963, ilk önce başın sağolsun allah geride kalanlara sabır versin.
650'lin hayırlı olsun allah nazardan ve kazadan uzak tutsun iyi günlerde kullan ilk 650 senden allah isteyenlerede versin.
Sevgiler.
Bora
Asya 150 T1 - 650 Km / Suzuki Burgman AN 400 K6 - 21.000 Km / Suzuki Burgman AN 400 K8 - 38.000 Km
Suzuki Burgman AN 650 K11 - 4.000 Km
yosh1963, selam 650 hayırlı olsun. İyi günlerde kullan. Allah kaza bela vermesin. Olmayanlara da nasip etsin
Oğuz...
yosh1963, başın sağolsun ama bir şekilde hayat devam ediyor. Grup içindeki ilk 650 olmanın ayrıcalığını yaşayacaksın bu da sana herkesin soru sorması anlamına geliyor öncelikle hayırlı olsun senin için her zaman ilk günkü gibi olsun dedikten sonra ilk sorumu patlatıyorum.
550km yaptığına göre en az 2 depo yakmış olmalısın yakıt tüketimi nasıl bu günkü şartlarda deponu doldurup ne kadar yol yaptın. Şimdiden teşekkür ederim.
2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
Çakma Vstrom
Sevgili yosh1963 kardesim...
Öncelikle başın sağolsun..Dediğin gibi haya devam ediyor..
Devamında yeni makinen, benim idolüm, hayalim her şeyim 650'in hayırlı olsun..Kazasız belasız iyi günlerde kullan..
Eminimki her 400 burgman kullanıcısının gönlünde yatan asla 650..Arkadasımın dediği gibi sen aramızda bir ilksin..İnsallah 650 kullanıcılarıda artarda paylaşımlarımız dahada renklenir...
S&S
yosh1963 basınız sagolsun allah geride bıraktıklarına sabır versin
yosh 1963
başın sağolsun
allah kazadan beladan saklasın.
GIVI V46 Topcase,Tank Bag
Isıtmalı Elcik
Simdilik olctugum en yuksek deger bir depo ile 240 km. oldu Depo ikaz sinyali verdigimde son 1,5lt 'yi haber veriyor...Ama rodaj+sehir ici dur kalk ve kis sartlari (isitma otm. jigle vs) goz onune alindiginda daha saglikli degerlendirilebilir.Bu arada depo 15Lt. bes bolumlu depo gostergesi yaklasik her 3 Lt'de bir sonerek ve son 1.5Lt'de de ikaz vererek calisiyor.Ayrica odometre disinda 400'de oldugu gibi iki tane tripmetre var a ve b....her ikisindeki ortalama tuketimi Lt/Km bazinda okuyabiliyorum...Boylece gunluk ve ayrica bir depo ile toplam gidilen degerleri karsilastirabiliyorum...Yani su ilk 500 kusur km icin iki depodan biraz daha fazlasini yaktim...Muhtemelen sehir disi olsaydi bu rakkam 500'un ustune rahatlikla cikacak idi.
yosh1963, başın sağolsun, ve 650 'in hayırlı olsun, tekerine taş değmesin...
benzin sarfiyatı çok da fazla değilmiş. kalkışlarda kontrolsüz hızlı kalkıyor ve patinaja düşüyor diye duymuştum, böyle bişey yaşadın mı ? bir de geçen bir 650 sahibiyle konuşmuştum. vitesi manuel kullanırken vites küçülttüğünü ve arka lastiğin kitlenerek motoru neredeyse devirdiğini söyledi.tabi dış koşullar nasıldı bilmiyorum ama aklının bir kenarında bulunsun......
saygılar..
selamlar
yosh 1963 öncelikle başın sağolsun hayat devam ettiği ve dünya döndüğü sürece alın yazımızı değiştiremeyiz allah geride kalnlara sabırlar versin...
ayrıca da burgman 650 de hayırlı olsun allah kaza bela vermesin paylaşımın içinde teşekkürler...
saygılar
mustafa
www.yapimarkt.com
Mustafa Demir
A rh+
Selam arkadaşlar
yaklaşık bir kaç gündür motoru çalıştırıp ısıttıktan sonra kullanırken hep kalkışta hani arabalarda V kayışı kaydırması olur ya, o çeşit bir ses geliyor.
Mütemadiyen ne zaman dursam ve yeniden gazlasam başında böyle bir ses geliyor sonradan kesiyor.
Sebebi nedir bileniniz varmı?
Ayrıca geçen gün Atatürk Caddesinden aşşağı iniyorken hani bu aletin yan ayağını açında tak diye bir ses gelip stop eder ya aynen öyle bir ses geldi ve alet stop etti. Tekrar çalıştırmaya çalıştım 3-4 kere nafile.Sonra kaldırıma çektim kontaktan anahtarı çıkartıp tekrar takıp marşa bastım çalıştı. Ama haliyle huylandırdı. Daha alet 500 km 'de alalı 1 ay olmadı, ne trafikte kullanıyorum ne de sürekli dur kalk yapıyorum, bu kadar yumuşak kullandığımız halde bu sorunları yaşayacaksak vallahi işimiz var demek. Neden yapar bilemiyorum. Altan motora gidecek vaktim yoktu ama kısmetse haftasonu gideceğim.
Tamer abi sence sebepleri nelerdir gelene kadar yüreğimize bi su serp derim.
Teşekkürler
Tolga
GIVI V46 Topcase,Tank Bag
Isıtmalı Elcik
Canın sıkılmış belliki haklısında ama , gözden kaçabilecek bir iki konuda yazmak istedim ; Kalkışlarda duyduğun ses kayış değilde , kavramanın sesi olma ihtimali bir hayli yüksek.....AN 400'ün kavraması aslen 3500/4000 dev/dak'da gerçekleşiyor.Kitapçığında okuduysan eğer sürekli düşük hızda kullanmayın der...Sürekli kavramaya çalışan santrfüj kavrama haliyle hem cok ısınır hemde ses yapar , özelliklede kavrama süreci tamamlanmak üzere iken ...Hatta bu yüzden kavrama çanagi (yada kampanası) aşırı ısınıp ovalleşerek deforme de olur...Bu durum kavramayı dahada verimsizleştirir..çünki balatalar ve kavrama yüzeyi birbirine tam temas edemez...Durum bu ise kavrama yüzeyinin tornada yeniden tam yuvarlak formuna getirilmesi gerekir...
Genellikle kayış 22-24 bin km. ömürlü olup eski mopetlerdeki gibi kaçırma sorunu yaşanmaz...her halikarda kontrole gitmeni öneririm.Zaten garantide olduğunu düşünüyorum...öyle değilmi?
Benim 400'de de iki kere olmak kaydıyla bende böyle bir sorun yaşamışdım , 400'ler oldukça geç ısınıyor aslında...görebildiğim kadarıyla da motorcular arasında motor ısıtmak pek yaygın bir tutum değil..Halbuki motor ömrünün %70'i soğuk çalışmada %30'u ise standart kullanım sartlarında tükeniyor.Sıcak motoru stop ettikten sonra 1/4 yada1/8 gaz açıklığı ile çalıştırmalısın ki bunu ben değil kitabı diyor..okuduysan eğer.
Bunların haricinde sahte benzin ihtimalinide göz önünde bulundurmalısın , katkılı veya hileli benzinlerin yanma basınçları düşük ama ısıları yüksek oluyorki buna gizli hararet de denir...silindir kapak contası yakmaya kadar pek cok zararı olur ama normal seyirde farkedilen bir hararet yükselmesi olmaz bizim boyali siyah egzosların kavrulması harici pek de bir sinyal vermez..bi bakarsın erkenden benzinin bitmis öte yandan eskisi gibi gitmiyor ise durum ciddi diyebiliriz...Aklında olsun diye yazıyorum...şom ağızlılık etmiyeyim...
Son olarak: yan ayakda ateşlemeyi kesen bir güvenlik müşürü(yada switch'i) olduğunu hatırlatmak isterim .Paçaların bol ve yan ayağın açma uzantısına takılabilecek gibiyse , yolda istemsiz olarak yan ayağı oynatabilir ve ateşlemeyi kesebilirsin...Motorun tam ısınmasada artık otomatik jiglende devre dışı olacağı için tekrar çalıştırman ancak yukarıda yazdığım gibi 1/4 yada 1/8 acık gaz kolu ile daha rahat olacaktır.
Ben 25600km kullandıkdan sonra 650'ye gectim ..diyebilirimki oldukça sorunsuz bir makina aslında sehir içi içinde bence ideal büyüklükde...Yerden biraz daha yüksek ve biraz daha büyük jantlarla harika olabilir diye düsünüyorum.
Isıtmaya özen gösterir , kavrama noktasına biraz daha dikkat edersen (tabii eger su anda bir hasar oluşmadıysa) , her yerden benzin almaz seçici davranırsan , lastik basıçlarına özen gösterirsen (25 ön - 29 arka sadece sürücü ile ve 25 ön - 41 arka yolcu ile beraber) periodik bakımlarını atlatmaz , zamanında lastik-akü-kayış-filtreleri-kavrama balatası gibi hayati parçalarını değiştirmekden tasarruf yapmaya kalkmazsan , fazla devirli (7500/8500) kullanmaz , ara sıra ( ilk 10000 km'de : her 2000 km'de bir , sonra her 1000 km'de bir ) yağına bir göz atar ve eksiğini doğru vasıfdaki bir yağ ile tamamlarsan ..Uzun uzun ve doyasıya binersin Avrupa turu bile yapar gelirsin
Kal Sağlıcakla
Yahya Dai eski400-yeni 650 Burgman(cı)
Rodaj süreci içinde manuel vites kullanımını pek tercih etmiyorum aslında...650km doldu bile 800'den sonra 6000Dev/dak'ya kadar izin veriyor keyif ve heyecan ile bekliyorum...Sert gaz vermem henuz soz konusu bile degil ayrıca hissetmedikden sonra her guclu makinada buna benzer sorunlar yasamak mümkün..Zemin sartları biz iki tekercilerin asla göz ardı edemiyeceği bir konu...ıslak veya tozlu zeminlerde lastik hakimiyeti sağlamak asıl sorumluluğumuz gibi bir sey neredeyde
manuel mode'da kullanırken aslında sadece vites aralıklarını önceden tespit edilmiş oranlarda geziniyor bizim kontrolümüz dahilinde....ama kavramanin güç aktarımını ayırıp tekrar bir sonraki vitesde yeniden kavraması gibi bir süreç yaşanmadığı için motora kısmen de olsa ani kompresyon bindirmesi bana cok normal geliyor..Otomatikde aynı süreç cok daha kontrollü yaşanıyor diyebilirim.
Yinede uyarın için teşekkür ederim
Yahya Dai
önce herkeze GÜNAYDIN arkadaşlar
TOLGA slm
motorda sordugun şikayetler genelde arıza olarak rastladımız şeyler sesin sebebı depriyaj kavrama kasnanın denge rulmanında gelıyor yaglanması gerekıyor şehır icinde cok kullanıldıgında aşırı sıcaklarda durkalk yapıldıgında
bu sese raslamak mümkün ama korkulaacak birsey degıl kullanırken ciddi bır sorun cıkarmaz
stop etmesının sebeı de benzın de su olmasında kaynaklanıyordur enjektör memesıne su geldıgınde giderken bu sekılde kesıklık yada stop eder motor
(bu sorun daha önemli ) kazasız sürüşler
tamer
yosh1963 arkadaşım başın saglsun
allah kalanlara sabır versın cok :(((
Herkese günaydın tipik bir Burgman sendromu bende ilk duyduğumda tüylerim diken diken oldu, sonra sağolsun Altan Motor gerekeni yaptı mağdur olmadan sorun çözüldü bende bu sesleri 1000 li km lerde duydum ilk sonra yapılan işlemlerden sonra ses kesildi ancak çok nadir ses geliyor ama ilk zamanlarda ki gibi değil yoklayıp tekrar gidiyor. Yeni alan arkadaşlara tavsiyem debriyaj sisteminin rodajını sağlıklı tamamlayabilmesi için dur kalk trafiğe fazla girmemeleri özellikle iki kişi yokuş yukarı trafikten kaçmaları ilerleyen zamanda faydasını gösterecek.
Tolga, stop etme olayı bir iki defa başıma geldi stop edip hemen çalışmaz ise zorlama belki motor boğulmuş ya da pis benzin gelmiş olabilir göstergede FI lambasına dikkat et eğer o lamba sönmez ise işte servise mutlaka git. Son olarak Burgman gözünüzü korkutmasın biraz kullanınca artık alışıyorsunuz bende hatırlıyorum ilk zamanlar aman böyle aman şöyle diye diye içim içimi yedi 16.000km'ye geldim (maşallah diyim) hiç yolda bırakmadı üzmedi. Kıyıköyler'den - İzmit'e her yere gittim araba rahatlığı ile yani Burgman'ın keyfini yaşayın.
İşte Burgy'den çıkan o sesin tarifi
http://yjsa.com/burgie1.aif
2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
Çakma Vstrom
arkadaşlar ve tamer abi
hepinize teşekkürler.
dediklerinizin hepsini uyguluyorum ve motoru ısıtmadan asla yola çıkmıyorum.
Cumartesi de Tamer abiye gittikten sonra durum düzelir sanırım.
Bundan sonra daha da dikkat ederim.
duffy ses linkine hasta oldum demek ki bir tek ben arıza değilim
Hepinize sevgiler kazasız belasız sürüşler.
Not(Akşam köprü geçerken yeni ışıkları Burgman üzerinden daha bir başka gözüküyor tavsiye ederim)
Tolga
GIVI V46 Topcase,Tank Bag
Isıtmalı Elcik
ArkadaŞlar Herkese GÜnaydin
Hayirli Cumalar Dilerim Saglikli Bir GÜn Olsun Hepimİze
Stingrayx, yok burada hepimiz arızayız
Benden de herkese günaydın ve hayırlı Cuma'lar
Bizim motorlarla ilgili bişey dah söylemek istiyorum belki hepiniz yapıyorsunuz ama ben belki yapmayan vardır diye yazayım dedim. Kontağı açtıktan sonra direkt marşa basmayın göstergede bulunan tüm ışıklar söndükten 1 saniye sonra marşa basın. Beynin sensörlerden gelen bilgiyi değerlendirip yakıt karışımını ayarlaması için tüm enjeksiyonlu araçlarda bunu yapmak gereklidir.
2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
Çakma Vstrom
Efenim hayırlı cumalar, yarın alttan motordayız bekleriz efem.
Herkeze selam, yarın çok yağmur yağmassa bende 1000 bakımı için Altan motordayım
Asya 150 T1 - 650 Km / Suzuki Burgman AN 400 K6 - 21.000 Km / Suzuki Burgman AN 400 K8 - 38.000 Km
Suzuki Burgman AN 650 K11 - 4.000 Km
selam
arkadaşlar hepinize iyi hafta sonları
karabatu çalışmalar da bir gelişme varmı
saygılar
www.yapimarkt.com
Mustafa Demir
A rh+
arkadaşlar merhaba,
Bugün Altan Motora bin bakımına gittim vallahi dediğiniz gibi acayip sıcak bir ortam Taner abi daha kapıdan girerken karabatu geldi dedi acayip hissettim kendimi çünkü bizi yakından takipediyorlar her derdimizi biliyorlar benim için çok önemli hizmet anlayışları süper reklam aolrak algılamayın benim için özel bir işlem yapılmadı ama gösterdikleri insanlığı takdir ettim benim çin yapımı motorumda var onuda servise götürdüm ikisinin bakım ücretite aynı ama bana böyle insanlık göstermediler kapıya gelmiş potansiyel bir para gibi baktılar abi servis ve insanlık budur .
Taner ve Tamer abiye çok teşekkür ederim.
Ha bu arada size bir haber vereyim Tanımsızda ordaydı ve bomba haber oda areş böceği oldu darısı bizim başımıza
SYM den mertg ve zühtüpaşa da ordaydı paşam börek için sanada teşekkür ederim.Tam ben çıkıyorken Thai geldi ama benim o saate bulunman gereken bir işim vardı çıkmam gerekliydi Thai sen geldin ben gittim kusurabakma kalamadım iyi şallah en yakında gene hepberaber bir buluşma ortamı yaratırız Dufy hadi hareketlen biraz bir organizasyon daha patlat bekliyoruz
Bana gelince bakımdan sonra140 gördüm mütiş.Burgman beklediğimden daha performaslı hakimiyet çok rahat sanki reys kullanıyormuş gibi oldum. Gazı tamda bitiremedim bu gün tem bayağı yoğundu gazı kökliyecek yol bulamadım biliyorsunuz 130 140 larda hemen öndeki trafiği yakalıyorsun yolu yutuyor gibi
Burgman bir harikaaaaaa
Elcik korumalara gelince elerim artık üşümüyor bu iş tamam boyasınıda halletimmi benim işimi görücek eller kurtuldu şimdi ayaklarımın üşüdüğünü farkettim şimdi hedefte ayak koruma
Size tekrar resimlerini gösteriyim.
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Boyadıktan sonra resimleri yenilerim.
Herkese Saygılar
Bora
Arkadaşlar, erkane den bir haber çıkmadı haberi olan varmı?
Yada erkane abi hiç haber vermiyorsun ne yaptın her hangi bir problem çıktımı bizim yapabileceğimiz bir şey varmı bizi bir haberdar et ben şahsen merak ediyorum.
Bizi habersiz bırakma biz bir takımız bence.
Asya 150 T1 - 650 Km / Suzuki Burgman AN 400 K6 - 21.000 Km / Suzuki Burgman AN 400 K8 - 38.000 Km
Suzuki Burgman AN 650 K11 - 4.000 Km
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)