hade bi toplantı ayarlayalım arkadaşlar
ama şöyle açılalım biraz şehir dışına .. meselaaaaaa ... hah buldum kumburgaz seyranda buluşalım
hade bi toplantı ayarlayalım arkadaşlar
ama şöyle açılalım biraz şehir dışına .. meselaaaaaa ... hah buldum kumburgaz seyranda buluşalım
2 ay önce mondial 150 zat ile scooter kullanmaya başladım.arkadaşlar başlangıç için önermişti.sonra geçen gün burgman 400 e bindim...ve mondialin maalesef yalan oldugunu anladım gerçek aşk burgmanmış...onu istiyorum...temiz burgman 400 veya 650 satan varsa alıcıyım...herkese selamlar.(0505-6687126)alper
Teyzesi defterdaarr olan, faytonla damda dolaşırr:P
Akşam her zamanki starbucks'ta yız (Bağdat Cad./Çiftehavuzlar). 20:00-20:30'da görüşmek üzere
2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
Çakma Vstrom
Arkadaşlar burgman 400 lerin,sigorta panosunun nerde olduğunu ve radyatöre nereden su konulduğu hakkında bilgi verirseniz çok memnun olurum.
Selamlar, ben kolonyanın abisi Gökhan,
Yaklaşık 2-3 ay önce Duffy nin 28.000 km'deki Burgman 400'ünü aldım. Motor düzgün bir şekilde çalışıyordu Duffy ile beraber Fevzi ustaya gidip baktırdık. Duffy de satmadan önce arka lastik, debriyaj balatası ve varyatör kayışını değiştirmem gerektiğini söylemişti. Motor ile ilgili en büyük uyarısı her 1.000 km de bir yağını kontrol etmem gerektiğiydi. Duffy olabilecek en güzel şekilde motorunu bana sattı, her konuda fazlasıyla yardımcı oldu, bahsedeceğim konun dışında kendisene teşekkür ederim. Motorun yağ eksilttiği Fevzi Ustanın yanında da konuşuldu, bunun Burgman ların kronik bir sorunu olduğundan hem fikir gibilerdi.
Motoru alır almaz Duffy'nin önerdiği Castrol motor yağından 5lt alıp ilk iş motorun yağını değiştirdim. Belirli periyotlarla ( çok sık ) motorun eksilen yağını tamamladım. Yaklaşık 2.000 km yol yaptıktan sonra Yücel Motorda arka lastik, debriyaj balatası, varyatör kayışı değişimi ve fren balatası kontrolleri yapıldı. Motorun performansı oldukça arttı ve debriyajdan kaynaklı kalkıştaki vibrasyon sorunu oldukça azaldı. Bu arada sorunlu 2004 X9 200'ümden sonra motordan oldukça memnun olduğumu söylemeliyim.
Ertesi hafta bir arkadaşımla sorunsuzca İzmir' gidip geldim. Motorun performansında, hızında hiç bir problem yoktu. Geçen hafta tekrar İzmire gittim. Sabah İzmir'den Dikiliye giderken hareket etmemden yaklaşık 70-80 km mesafe sonra saatte 130 km süratle giderken bir ses duydum ve motorum kendini boşa aldı. Mevcut hızımla bir benzinciye çekip durdum ve motorum tekrar çalışmadı. İzmir Suzuki servisi Doğa Motor motorumu gelip aldı. Tespit sonucu kayışımın sıkıştığını motorun kilitlendiğini söyleyip kayışı değiştirdiler.(İstanbula dönmem gerektiği için daha doğrusu bekleyemediğim için pistonlarımı değiştiremediler )
Motoru teslim aldığımda çalıştırdım. Sesi bir taka gibiydi ve yağ yakar gibi egzozundan mavi duman atıyordu. Servisle konuşup uyarılardan sonra yanıma bir lt yağ alıp 90-100 km süratle sık sık yağ kontolü yaparak İstanbula Yücel Motora geldim. Fevzi Usta daha gelirken motorun sesinden pistonların gittiğini söyledi. Motor kendini kilitlemiş ve kayış dönmeye çalışınca kayışın tırnakların bir kaçı eksilmiş. ( iki hafta önce değiştirilmiş Mitsuboshi kayış )
Motorum bakım için Yücel Motor da 800TL İzmir Suzuki Doğa Motorda yapılanlar için 600TL yedikten sonra yeni masraflar için Yücel motorda.
Hikayeyi sanırım detaylıca anlattım. Buradan çıkardığım sonuç şu. Burgmanı'nı motoruna oldukça titiz baktığına gerçekten inandığım Duffy arkadaşımdan da alsan, yağını, bakımlarını da ihmal etmesen, bu kadar paralar harcanarak alınan bir motorun bizi bu duruma düşürmesi Suzuki'nin kullanıcılarına bir hediyesi sanırım.
Motorsiklet üreticileri ve piyasası bizim tutkularımız üzerinden güzel paralar kazanıyor.
Burgman 400 lerin sigorta kutusu. Ön Farın üstündeki kaşın altında karşıdan bakınca sağ tarafta bulunuyor. Kaşı açmak için gösterge panelinin sağ ve sol tarafında bulunan 2 adet yıldız vidayı söküp kaşın tam ortasında bulunan delikten öne doğru çekerek çıkartabilirsiniz.
Radyatörde sorun yoksa genellikle eksiltmez servisde bakılır. Radyatör kapağına ulaşmak için torpido açılıp torpidonun tavanındaki pim çıkartılır kontak anahtarının çevresindeki plastik çıkar altta su dolum yerine ulaşırsınız.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:41 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:31 AM ----------
Gökhan selam mesajını şimdi gördüm resmen şok oldum. Dediğin şey inanılmaz garip sen kayışı değiştirdiğin halde nasıl bu oldu ben anlamadım. Çok üzüldüm.
2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
Çakma Vstrom
Gösterge panelinin sağ tarafı karanlık herhalde ampul patlamış değiştirmek çok zahmetli bir işmidir acaba?
Oyun bitince Şah da Piyonda aynı kutuya konur...
SW 600
mrb Arkadaşlar
İkinci el burgman 400 yada piaggio X9 250 almayı düşünüyorum. Hangisinin parça fiyatı uygundur? Parça fiyatlarını nerden öğrebilirim ??
Duffy arkadaşım verdiğin bilgiler için çok teşekkürler.Birşey daha sormak istiyorum. Hava filtresini söküp temizledim,bujiye bakmak istedim ama olmadı. Bujinin yerinide tarif edersen çok sevinirim teşekkürler.
@gokhanay11
Okuyunca bende şaşırdım, böyle bir problemi ilk defa okudum, çok geçmiş olsun, inşallah motorun eski sağlığına kavuşur.
Değiştirmek biraz zahmetli. Önce gösterge panelini yerinden sökmemiz lazım. Bunun için sırasıyla:
Ön camın altındaki kaş sökülmeli
Yan etek grenajları sökülmeli
Kafa grenajı sökülmeli
Ön cam sökülmeli
Ön cam altındaki ile gösterge panel üstündeki siyah parça sökülmeli
(Hangi vidayı nerden söktüğünüzü iyi not almanız, hangi vidanın veya sustanın neyi tuttuğunu bilmeniz ya da tahmin etmeniz lazım)
Ancak bundan sonra gösterge paneline ulaşıp yerinden sökebilirsiniz. Fakat bundan sonrasına bişey diyemeyeceğim, gösterge panelinin içini açmadım hiç ama aşağıdaki adresten servis kılavuzunu indirip inceleyebilirsiniz (sf.318).
http://rapidshare.com/files/175006304/BURGMAN_AN400.zip
Bildiğim kadarıyla ikisininde fiyatları pahalı ama bunu öğrenmenin en iyi yolu bulunduğun şehirdeki Suzuki ve Piaggio servislerine sorman. Mesela far, stop, ayna, etek grenajı gibi parçaların fiyatları öğrenip karşılaştırabilirsin, bizde öğrenmiş oluruz
Bujinin yeri şöyle:
Sol alt etek grenajını sökmeniz gerekiyor. Bunun için sol paspasları söküp altındaki vida ve sustalar çıkarılmalı. Sonra grenajı kendinize doğru çektiğinde geliyor.
Buradan motor bloğunun sol tarafına baktığınızda kalın siyah bir kablonun girdiğini göreceksiniz (hatta kablodan sonra siyah bir parçada geliyor). Kabloyu çekin ve bujiyi sökün.
Ahh ah, eski Burgmancılardan kim kaldı
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
Öncelikle çok geçmiş olsun, bende motorumu aldıktan sonra benzer bir sorun yaşadım, motorum yağ yakıp gürültülü çalışıyordu.Ancak ben aldığımdamı öyleydi yoksa aldığım gün yaptığım 300 km'lik yoldan sonramı öyle oldu bilmiyorum. Sonuçta bende pistonu değiştim ve sana şunu söyleyim şu anda çok memnunum.Motorum neredeyse 1 gram yağ eksiltmiyor değiştiğinden beri ki değiştiği 2000-3000 km oldu. Performansı süper. Başıma geldiğinde moralim çok bozulmuştu ve o moralle motor zevkinden bile soğumuştum. Ama piston değişikten sonra tekrar herşey yoluna girdi ve şu anda büyük zevkle biniyorum motora. Şu anda içinde bulunduğun moral ve durumu anlıyorum. Ama olan olmuş artık moralini bozma. Geçmiş olsun.
05 Suzuki Burgman 400
[QUOTE=Nomarka;1690916]@gokhanay11
Okuyunca bende şaşırdım, böyle bir problemi ilk defa okudum, çok geçmiş olsun, inşallah motorun eski sağlığına kavuşur.
Değiştirmek biraz zahmetli. Önce gösterge panelini yerinden sökmemiz lazım. Bunun için sırasıyla:
Ön camın altındaki kaş sökülmeli
Yan etek grenajları sökülmeli
Kafa grenajı sökülmeli
Ön cam sökülmeli
Ön cam altındaki ile gösterge panel üstündeki siyah parça sökülmeli
(Hangi vidayı nerden söktüğünüzü iyi not almanız, hangi vidanın veya sustanın neyi tuttuğunu bilmeniz ya da tahmin etmeniz lazım)
Ancak bundan sonra gösterge paneline ulaşıp yerinden sökebilirsiniz. Fakat bundan sonrasına bişey diyemeyeceğim, gösterge panelinin içini açmadım hiç ama aşağıdaki adresten servis kılavuzunu indirip inceleyebilirsiniz (sf.318).
http://rapidshare.com/files/175006304/BURGMAN_AN400.zip[COLOR="Silver"]
Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim...
Oyun bitince Şah da Piyonda aynı kutuya konur...
SW 600
Arkadaşım geçmiş olsun,Allah beterinden korusun.Geçen bir arkadaş 2005 model burgmanını yağsız bırakmış,yolda giderken teker kilitlemiş zar zor durabilmiş,piston kırılmış 1000 lira kadar masraf çıkmış.
Aldığın motor 5 senelik bir motor ne kadar çok temiz kullandığına inandığın birinden de olsa işte kul yapısı sonuçta elden bir şey gelmez...
Allah a emanet olunuz.
Selam Arkadaslar,
Sitenin yeni uyesiyim hemen soruma basliyorum. Aku sarj aleti devamli fise takili kalirsa akuye bir zarar veririmi acaba satin aldigim firma hic cikarmana gerek yok dedi.
gokhanay11 cok gecmis olsun,can sıkıcı bir durum ki,alınacak en bakımlı motoru almıssın,kul yapısı her an olabilir..
ama aynısı benim de basıma gelebileceginden merak ediyorum bilen biri veya yaptırdıgın serviste sana herhangi bir acıklama yaptılar mı..?
soru su,varyator kayısı yeni olmasına ragmen nasıl sıkısır kopar..sebep olan nedir..kayısla beraber varyatoru takım olarak mı degistirmek saglıklısı..
ben de kayısı senin gibi mıtsuboshi buz motordan alıp degistirdim..kapaksa tornada temizlendi durumu iyi dendi..
bu durm neden olmustur,bilen var mı arkadaslar..
onumuzdeki haftlarda uzun yol dusunuyorum,yol boyunca bu konu aklıma gelecek cevaplayacak ya da fikri olan varsa sevinirim..
yeni kayıs neden sıkısır...?
arkadaşlar kronik varyatör sorunu yaşayan model üretim yılları hangileriydi...serisini yazarmısınız...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Uzucu bir durum gecmis olsun arkadasim.....
Lutfen yanlis anlamasin ariza yapan arkadasimiz yazacagim yazi tamamen espiridir....
Ben soylemistim bu burgmanlar boyle diye bana inanmamistiniz....
Dun aksam arkadaslarla bulustuk.Isiklara geldigimizde test edelim bakalim ne olacak dedik.Yaklasik 200 metre mesafede x9 burgmana yaklasik 50 metre fark atti.Hatta denizin gsx 600 ancak 3 uncu viteste redline yaparak yetisebildi.....
Atlarim butun suzukilerin uzerinden
Bu arada arkadaslar icinden x9 aldin konusuyorsun diyecekler cikabilir.X9 u sattim motor bakiniyorum yine...
hayat üçbucuk ile dört arasındadır.Ya üç bucuk atarsın yada dört dörtlük yasarsın.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)