Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Suzuki Burgman Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #4321
    Duffy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul /Bakırköy
    Motosikleti
    MAJESTY 400 - DL800 SE
    hiç subap ayarı yapılmadı mı ?
    2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
    Çakma Vstrom


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4322
    Nomarka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    Gölcük/KOCAELİ
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    Bu soru bana mıydı? Evet şimdiye kadar hiç yaptırmadım. Açıkçası ustaya da sordum, gerek yok falan filan deyince vazgeçtim. E şimdi bilmiyom yani yaptırmalı mıyım Deniz Bey. Bi de motorun üst kapağındaki conta da değişecek di mi(orayı açtığımız için)?
    2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km

    "Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."

  3. #4323

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    normal şartlarda subap ayarı o kadar km de mutlaka yapılması gerekli. Ben 20.000 de yapmıştım.
    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*

  4. #4324
    vedatarpacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    koşuyolu
    Motosikleti
    suzuki burgman an400
    Alıntı Duffy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç subap ayarı yapılmadı mı ?

    yapılmadııııııııııııııııııııııııı

    sanki kendi yaptırmış ta

    ya bide bu subap ayarı nedir neden gereklidir, nasıl yapılır bunlardan bahsedinde biraz bilgilenelim

  5. #4325

    Üyelik
    21 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    Arkadaşlar selam ;
    Aranıza yeni katıldım daha doğrusu bu foruma yeni katıldım.Yaklaşık 7 aydır burgman kullanıcısıyım daha önce çin işi bir makine vardı.Yazılarınızın hemen hemen hepsini okudum.

    İsmim ozan Turizm sektöründe İstanbulda bir otelde bilgi işlem olarak çalışıyorum isim vermek istemedim reklama girmemesi açısından.Yaz aylarında kabul ederseniz yaptığınız org ve turlarda aranızda olmak isterim.

    Ozan AŞIK

  6. #4326
    motopower1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    burgman AN 400 o artık yok
    h.g ozan aşık sarıyer levent civarlarındamı ikamet ediyorsun sanırım seni görmüştüm yolda ??

  7. #4327

    Üyelik
    05 Haziran 2008
    subap ayarı kesinlikle burgmanlar için yanlış hatırlamıyorsam 15.000 km bir yapılması lazım motorun yakışını gidişini kalkışı yani herşeyini degiştiren motorun can parçalarından biridir bizim motorlarda 4 tane vardır 2 emme 2 egsoz diye geçerlidir.beli km sonra bozulan subap ayarları tam kapanamadıgından yada çok sıkı oldugundan eger kontrol edilmez ise pistonu kırma olasılıgı %60 dır sebep açıkdır.egsoz subapları sıkı olan motorun patlama sonucunda egsoz subapları açılıp dumanı dışarı atmasını sağlanmalıdır sıkı yani ayarı bozulmuş subap tamamını dışarı attıktan sonra tam kapanamıyacagından bu sefer kompresor azalmış yani çekiş düşüklügü olacaktır.







    Bu resimdede yüksek devirlerede subap ayalarının çok bozuldugunda olabilecekler subap pistonu kırıyor subap geri çekilirken piston yukarı çıkıyor kırılma meydana geliyor bu durum en çok emme subaplarda meydana gelebiliyor abart egsoz(sanayi işi) emme subapları zarar verdigi için bu durum yüksek devirde çok gitmekten ve subap ayarlarının ayarsız olmasından da kaynaklanıyor

    Alıntı:

    1- YAĞ SARFİYATININ ARTMASI
    Üstten sübaplı motorlarda aşınmış subap mili ve kılavuzları fazla miktarda yağın veya egsoz manifoltuna sızmasını önleyemez ve motor yağ yakma tabir edilen olayı gerçekleştirir.
    2- MOTORUN SESLİ ÇALIŞMASI
    Subap iteceklerinde oluşan aşırı boşluk veya subap milinin aşınmasından oluşur. Motor şakırtılı bir sesle çalışır.
    3- EKSOZ GAZININ DUMANLI OLMASI
    Egsoz gazının mavi dumanlı olması subapları aşınmasından oluşur.
    4- MOTOR GÜCÜNÜN AZALMASI
    Subap yanmaları veya ykarda ki diğer sebepler ( kaçırmalar, sızmalar ) nedeni ile motorda güç azalması görülür.
    5- RÖLANTİDE DÜZENSİZ ÇALIŞMA
    Kaçıran, sızdıran subaplar silindirlerde balanssız bir çalışmaya sebep olurlar. Bu her silindirden eşit güç alınmaması nedeni ile oluşur. Arıza rölantide düzensizlik şeklinde fark edilir. Çünkü üst devirlerde anlaşılmaz.
    6- EMME MANİFOLTUNDA GERİ ATEŞLEME
    Kaçıran veya sıkışa, sızdıran emme subapı ateşlemenin emme manifoltuna geçmesine sebep olur.
    7- SUSTURUCU İÇERİSİDE YANMA VE PATLAMA
    Kaçıran, sıkışık, sızdıran egsoz subapları yanmanın sustucuda devam etmesine sebep olur. Bu susturcu içerisinde patlama sesleri ve susturucudan çıkan mavi renkli alevle anlaşılır.
    8- MOTORDA KOMPRESYONUN DÜŞMESİ
    Arızalı subap sistemi motorda kompresyonun düşmesine sebep olur. Normalde kompresyona bıraktığımız motor kendini devrini ayarlayamaz ve kendini salar.

    birşeyler anlata bildiysem ne mutlu bana

    Bu arada bunların en büyük yani motora en çok zarar veren sanayi lerde satılan ne oldugu belirsiz abart egsozların takılmasııdır
    [COLOR="Magenta"][COLOR="DarkRed"]2 o o 4 AN 400 BurgMan[/COLOR][/COLOR]

  8. #4328
    alinazik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul / ümraniye
    Motosikleti
    S.wing600abs
    Alıntı erdi58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    subap ayarı kesinlikle burgmanlar için yanlış hatırlamıyorsam 15.000 km bir yapılması lazım motorun yakışını gidişini kalkışı yani herşeyini degiştiren motorun can parçalarından biridir bizim motorlarda 4 tane vardır 2 emme 2 egsoz diye geçerlidir.beli km sonra bozulan subap ayarları tam kapanamadıgından yada çok sıkı oldugundan eger kontrol edilmez ise pistonu kırma olasılıgı %60 dır sebep açıkdır.egsoz subapları sıkı olan motorun patlama sonucunda egsoz subapları açılıp dumanı dışarı atmasını sağlanmalıdır sıkı yani ayarı bozulmuş subap tamamını dışarı attıktan sonra tam kapanamıyacagından bu sefer kompresor azalmış yani çekiş düşüklügü olacaktır.







    Bu resimdede yüksek devirlerede subap ayalarının çok bozuldugunda olabilecekler subap pistonu kırıyor subap geri çekilirken piston yukarı çıkıyor kırılma meydana geliyor bu durum en çok emme subaplarda meydana gelebiliyor abart egsoz(sanayi işi) emme subapları zarar verdigi için bu durum yüksek devirde çok gitmekten ve subap ayarlarının ayarsız olmasından da kaynaklanıyor

    Alıntı:

    1- YAĞ SARFİYATININ ARTMASI
    Üstten sübaplı motorlarda aşınmış subap mili ve kılavuzları fazla miktarda yağın veya egsoz manifoltuna sızmasını önleyemez ve motor yağ yakma tabir edilen olayı gerçekleştirir.
    2- MOTORUN SESLİ ÇALIŞMASI
    Subap iteceklerinde oluşan aşırı boşluk veya subap milinin aşınmasından oluşur. Motor şakırtılı bir sesle çalışır.
    3- EKSOZ GAZININ DUMANLI OLMASI
    Egsoz gazının mavi dumanlı olması subapları aşınmasından oluşur.
    4- MOTOR GÜCÜNÜN AZALMASI
    Subap yanmaları veya ykarda ki diğer sebepler ( kaçırmalar, sızmalar ) nedeni ile motorda güç azalması görülür.
    5- RÖLANTİDE DÜZENSİZ ÇALIŞMA
    Kaçıran, sızdıran subaplar silindirlerde balanssız bir çalışmaya sebep olurlar. Bu her silindirden eşit güç alınmaması nedeni ile oluşur. Arıza rölantide düzensizlik şeklinde fark edilir. Çünkü üst devirlerde anlaşılmaz.
    6- EMME MANİFOLTUNDA GERİ ATEŞLEME
    Kaçıran veya sıkışa, sızdıran emme subapı ateşlemenin emme manifoltuna geçmesine sebep olur.
    7- SUSTURUCU İÇERİSİDE YANMA VE PATLAMA
    Kaçıran, sıkışık, sızdıran egsoz subapları yanmanın sustucuda devam etmesine sebep olur. Bu susturcu içerisinde patlama sesleri ve susturucudan çıkan mavi renkli alevle anlaşılır.
    8- MOTORDA KOMPRESYONUN DÜŞMESİ
    Arızalı subap sistemi motorda kompresyonun düşmesine sebep olur. Normalde kompresyona bıraktığımız motor kendini devrini ayarlayamaz ve kendini salar.

    birşeyler anlata bildiysem ne mutlu bana

    Bu arada bunların en büyük yani motora en çok zarar veren sanayi lerde satılan ne oldugu belirsiz abart egsozların takılmasııdır
    teşekkürler çok bilgilendirici...
    www.yapimarkt.com
    Mustafa Demir
    A rh+

  9. #4329

    Üyelik
    21 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    Alıntı motopower1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    h.g ozan aşık sarıyer levent civarlarındamı ikamet ediyorsun sanırım seni görmüştüm yolda ??
    Şişlide oturuyorum belki dolaşırken falan görmüş olabilirsiniz.Sarıyer tarafına çok gidiyorum çünkü.

  10. #4330
    Nomarka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    Gölcük/KOCAELİ
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    Çok teşekkürler erdi58. Gayet aydınlatıcı oldu. Motorda herhangi bir problem görmesemde ilk işim şu sübap ayarını yaptırmak olacak.
    2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km

    "Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."

  11. #4331
    motopower1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    burgman AN 400 o artık yok
    ebc-lucas marka balata kullanan oldumu aramızda hangisini önerirsiniz ??? intel bende sarıyer civarındayım

  12. #4332
    Duffy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul /Bakırköy
    Motosikleti
    MAJESTY 400 - DL800 SE
    Erdi58, tamda bende bundan bahsetmiştim
    Subap ayarı 12.000de bir yapılması lazım. Servis kitapçığında yazar.Burgman'da subap ayarı için bir kapak açılıyor ama bildiğim kadarıyla orada bir contanın değişmesine gerek yok.
    Subap ayarı için bir arızanın olmasına gerek yok motorun düzgün çalışması için 12.000km de bir yapılması gereken bir ayar.

    Ömer, senin soruna gelince Lucas kullanıyorum şimdilik bir sıkıntı yok ben çok memnunum
    2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
    Çakma Vstrom

  13. #4333

    Üyelik
    14 Mart 2007
    Şehir
    Fenerbahçe
    Motosikleti
    SWT
    Arkadaşlar yarın akşam 20:00, 20:30 arası herzamanki starbucksta toplanalım.
    Uzun oldu


    Bilmeyenler için Bağdat caddesinden bostancı kadiköy istikametinde ilerlerken göztepe ışıklarını geçin ilerde sağda Korlas var.. Onu 200 mt kadar geçin sağ taraftaki zıtarbaks
    Teyzesi defterdaarr olan, faytonla damda dolaşırr:P

  14. #4334

    Üyelik
    05 Haziran 2008
    yardımcı olabiildiysem ne mutlu bana subap ayarı 12,000 yapılmasınn tamamen amacı motorun düzenli bir sistemde çalışması çünkü nomarl şartlarda sıfır motorlarda ve 30.000 üstü motorlar subap ayarlarını rahatlıkla biraz yani MM (milim) de olsa kaçıyor o yüzden en güzeli 10.000 km bir yaprtırmanızı tavsiye ederim benim makinam şuan en son 3 hafta önce sağolsun altan motorda tamer abicim yaptı emme subaplarım sıkı çıktı gerekli ayarlamalar yapıldı şuan makinam 35 ytl ye tam 295 km yapıyor ayrıca baya basıyorum.şimdi de sizden bir ricam olucak bana yardımcı olursanız sevinirim

    ** motor ile sag viraja girdigimde disk balataya sürtünüyo ses çıkıyor ama sol viraja girdigimde ses olmuyor geçen ay ön rulmanları degiştirdim usta digerinin sağlam oldugunu söledi ve bir tanesini degiştirdi. sizde neden böle yapıyor 3.000 km de lucak seramik balatam bitti yeni ebc marka aldım
    [COLOR="Magenta"][COLOR="DarkRed"]2 o o 4 AN 400 BurgMan[/COLOR][/COLOR]

  15. #4335
    motopower1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    burgman AN 400 o artık yok
    balata konusunda kafamda ?? var hangisinden alsam die düşünüyorum ustalar malum ellerindekini satmayı ister ama bilemiyorum erdi58 ebc den memnunmusun peki ?? ne kadar a aldın işcilik fln ne kadar a geliyor

  16. #4336

    Üyelik
    05 Haziran 2008
    ebc den şuan için memnun um altan motordan 40 ytl ye aldım ama sadece önü aldım biliyosun burgmanların ön balata çiftlidir ben tekli aldım ebc ingiliz malı 2 çeşiti var sert olan birde yumuşak ben yumusak aldım çünkü disk de ses inanılmaz yapar sert balata takmayı ise ben taktım.eger ben takamam dersen de herhangi bir motorcu 5 10 liraya takarla.ebc yi tavsiye ederim yani
    [COLOR="Magenta"][COLOR="DarkRed"]2 o o 4 AN 400 BurgMan[/COLOR][/COLOR]

  17. #4337
    motopower1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    burgman AN 400 o artık yok
    bana söylenen fiyatlar böyle arkdşlar sizce normalmi peki orjinal olanlar 248 ytl ön komple arka orj 128 ytl ebc olanlar ise ön 200 ytl arka 100 ytl fiyat normalmi sizce ???

  18. #4338

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    bende lucas organik taktım öne memnunum şimdilik. bide ön rulmanları aldıım geçen hafta bu haftasonu vakit bulabilirsem rulmanlarıda değiştiricem.
    valf ayarını kendi yapmak isteyen arkadaşlar olursa burgmanusa da galerilerin içinde adım adım ayrıntılı açıklaması var.
    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*

  19. #4339
    vedatarpacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    koşuyolu
    Motosikleti
    suzuki burgman an400
    Alıntı tarikiko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yarın akşam 20:00, 20:30 arası herzamanki starbucksta toplanalım.
    Uzun oldu


    Bilmeyenler için Bağdat caddesinden bostancı kadiköy istikametinde ilerlerken göztepe ışıklarını geçin ilerde sağda Korlas var.. Onu 200 mt kadar geçin sağ taraftaki zıtarbaks
    ben geleceğim tarık. sakın baklavaların hepsini bitirme

    erdi 58 verdiğin bilgiler için çok teşekkürler. valla ben motoruma subap ayarı yapıldımı bilmiyorum. 12000km bakımında malum servise oldukça kabarık bir fatura ödemiştim. ama subap ayarından hiç bahsetmemişti. sonra fevzi ustaya gittim 24000km bakımına ondanda böyle bir ayar yaptığını duymadım. bin km sonra 30000km bakımına götürdüğümde muhakkak bu konuyu gündeme getirip gerekli ayarı yaptıracağım. tekrar teşekkürler.

  20. #4340

    Üyelik
    14 Mart 2007
    Şehir
    Fenerbahçe
    Motosikleti
    SWT
    Tamam kardeş akşama görüşürüz
    Teyzesi defterdaarr olan, faytonla damda dolaşırr:P


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 33 kullanıcı var. (0 üye ve 33 misafir)

Bu Konudaki Etiketler