hiç subap ayarı yapılmadı mı ?
hiç subap ayarı yapılmadı mı ?
2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
Çakma Vstrom
Bu soru bana mıydı? Evet şimdiye kadar hiç yaptırmadım. Açıkçası ustaya da sordum, gerek yok falan filan deyince vazgeçtim. E şimdi bilmiyom yani yaptırmalı mıyım Deniz Bey. Bi de motorun üst kapağındaki conta da değişecek di mi(orayı açtığımız için)?
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
normal şartlarda subap ayarı o kadar km de mutlaka yapılması gerekli. Ben 20.000 de yapmıştım.
(\__/)
(='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
(")_(")*
Arkadaşlar selam ;
Aranıza yeni katıldım daha doğrusu bu foruma yeni katıldım.Yaklaşık 7 aydır burgman kullanıcısıyım daha önce çin işi bir makine vardı.Yazılarınızın hemen hemen hepsini okudum.
İsmim ozan Turizm sektöründe İstanbulda bir otelde bilgi işlem olarak çalışıyorum isim vermek istemedim reklama girmemesi açısından.Yaz aylarında kabul ederseniz yaptığınız org ve turlarda aranızda olmak isterim.
Ozan AŞIK
h.g ozan aşık sarıyer levent civarlarındamı ikamet ediyorsun sanırım seni görmüştüm yolda ??
subap ayarı kesinlikle burgmanlar için yanlış hatırlamıyorsam 15.000 km bir yapılması lazım motorun yakışını gidişini kalkışı yani herşeyini degiştiren motorun can parçalarından biridir bizim motorlarda 4 tane vardır 2 emme 2 egsoz diye geçerlidir.beli km sonra bozulan subap ayarları tam kapanamadıgından yada çok sıkı oldugundan eger kontrol edilmez ise pistonu kırma olasılıgı %60 dır sebep açıkdır.egsoz subapları sıkı olan motorun patlama sonucunda egsoz subapları açılıp dumanı dışarı atmasını sağlanmalıdır sıkı yani ayarı bozulmuş subap tamamını dışarı attıktan sonra tam kapanamıyacagından bu sefer kompresor azalmış yani çekiş düşüklügü olacaktır.
Bu resimdede yüksek devirlerede subap ayalarının çok bozuldugunda olabilecekler subap pistonu kırıyor subap geri çekilirken piston yukarı çıkıyor kırılma meydana geliyor bu durum en çok emme subaplarda meydana gelebiliyor abart egsoz(sanayi işi) emme subapları zarar verdigi için bu durum yüksek devirde çok gitmekten ve subap ayarlarının ayarsız olmasından da kaynaklanıyor
Alıntı:
1- YAĞ SARFİYATININ ARTMASI
Üstten sübaplı motorlarda aşınmış subap mili ve kılavuzları fazla miktarda yağın veya egsoz manifoltuna sızmasını önleyemez ve motor yağ yakma tabir edilen olayı gerçekleştirir.
2- MOTORUN SESLİ ÇALIŞMASI
Subap iteceklerinde oluşan aşırı boşluk veya subap milinin aşınmasından oluşur. Motor şakırtılı bir sesle çalışır.
3- EKSOZ GAZININ DUMANLI OLMASI
Egsoz gazının mavi dumanlı olması subapları aşınmasından oluşur.
4- MOTOR GÜCÜNÜN AZALMASI
Subap yanmaları veya ykarda ki diğer sebepler ( kaçırmalar, sızmalar ) nedeni ile motorda güç azalması görülür.
5- RÖLANTİDE DÜZENSİZ ÇALIŞMA
Kaçıran, sızdıran subaplar silindirlerde balanssız bir çalışmaya sebep olurlar. Bu her silindirden eşit güç alınmaması nedeni ile oluşur. Arıza rölantide düzensizlik şeklinde fark edilir. Çünkü üst devirlerde anlaşılmaz.
6- EMME MANİFOLTUNDA GERİ ATEŞLEME
Kaçıran veya sıkışa, sızdıran emme subapı ateşlemenin emme manifoltuna geçmesine sebep olur.
7- SUSTURUCU İÇERİSİDE YANMA VE PATLAMA
Kaçıran, sıkışık, sızdıran egsoz subapları yanmanın sustucuda devam etmesine sebep olur. Bu susturcu içerisinde patlama sesleri ve susturucudan çıkan mavi renkli alevle anlaşılır.
8- MOTORDA KOMPRESYONUN DÜŞMESİ
Arızalı subap sistemi motorda kompresyonun düşmesine sebep olur. Normalde kompresyona bıraktığımız motor kendini devrini ayarlayamaz ve kendini salar.
birşeyler anlata bildiysem ne mutlu bana
Bu arada bunların en büyük yani motora en çok zarar veren sanayi lerde satılan ne oldugu belirsiz abart egsozların takılmasııdır
[COLOR="Magenta"][COLOR="DarkRed"]2 o o 4 AN 400 BurgMan[/COLOR][/COLOR]
Çok teşekkürler erdi58. Gayet aydınlatıcı oldu. Motorda herhangi bir problem görmesemde ilk işim şu sübap ayarını yaptırmak olacak.
2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km
"Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."
ebc-lucas marka balata kullanan oldumu aramızda hangisini önerirsiniz ??? intel bende sarıyer civarındayım
Erdi58, tamda bende bundan bahsetmiştim
Subap ayarı 12.000de bir yapılması lazım. Servis kitapçığında yazar.Burgman'da subap ayarı için bir kapak açılıyor ama bildiğim kadarıyla orada bir contanın değişmesine gerek yok.
Subap ayarı için bir arızanın olmasına gerek yok motorun düzgün çalışması için 12.000km de bir yapılması gereken bir ayar.
Ömer, senin soruna gelince Lucas kullanıyorum şimdilik bir sıkıntı yok ben çok memnunum
2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
Çakma Vstrom
Arkadaşlar yarın akşam 20:00, 20:30 arası herzamanki starbucksta toplanalım.
Uzun oldu
Bilmeyenler için Bağdat caddesinden bostancı kadiköy istikametinde ilerlerken göztepe ışıklarını geçin ilerde sağda Korlas var.. Onu 200 mt kadar geçin sağ taraftaki zıtarbaks
Teyzesi defterdaarr olan, faytonla damda dolaşırr:P
yardımcı olabiildiysem ne mutlu bana subap ayarı 12,000 yapılmasınn tamamen amacı motorun düzenli bir sistemde çalışması çünkü nomarl şartlarda sıfır motorlarda ve 30.000 üstü motorlar subap ayarlarını rahatlıkla biraz yani MM (milim) de olsa kaçıyor o yüzden en güzeli 10.000 km bir yaprtırmanızı tavsiye ederim benim makinam şuan en son 3 hafta önce sağolsun altan motorda tamer abicim yaptı emme subaplarım sıkı çıktı gerekli ayarlamalar yapıldı şuan makinam 35 ytl ye tam 295 km yapıyor ayrıca baya basıyorum.şimdi de sizden bir ricam olucak bana yardımcı olursanız sevinirim
** motor ile sag viraja girdigimde disk balataya sürtünüyo ses çıkıyor ama sol viraja girdigimde ses olmuyor geçen ay ön rulmanları degiştirdim usta digerinin sağlam oldugunu söledi ve bir tanesini degiştirdi. sizde neden böle yapıyor 3.000 km de lucak seramik balatam bitti yeni ebc marka aldım
[COLOR="Magenta"][COLOR="DarkRed"]2 o o 4 AN 400 BurgMan[/COLOR][/COLOR]
balata konusunda kafamda ?? var hangisinden alsam die düşünüyorum ustalar malum ellerindekini satmayı ister ama bilemiyorum erdi58 ebc den memnunmusun peki ?? ne kadar a aldın işcilik fln ne kadar a geliyor
ebc den şuan için memnun um altan motordan 40 ytl ye aldım ama sadece önü aldım biliyosun burgmanların ön balata çiftlidir ben tekli aldım ebc ingiliz malı 2 çeşiti var sert olan birde yumuşak ben yumusak aldım çünkü disk de ses inanılmaz yapar sert balata takmayı ise ben taktım.eger ben takamam dersen de herhangi bir motorcu 5 10 liraya takarla.ebc yi tavsiye ederim yani
[COLOR="Magenta"][COLOR="DarkRed"]2 o o 4 AN 400 BurgMan[/COLOR][/COLOR]
bana söylenen fiyatlar böyle arkdşlar sizce normalmi peki orjinal olanlar 248 ytl ön komple arka orj 128 ytl ebc olanlar ise ön 200 ytl arka 100 ytl fiyat normalmi sizce ???
bende lucas organik taktım öne memnunum şimdilik. bide ön rulmanları aldıım geçen hafta bu haftasonu vakit bulabilirsem rulmanlarıda değiştiricem.
valf ayarını kendi yapmak isteyen arkadaşlar olursa burgmanusa da galerilerin içinde adım adım ayrıntılı açıklaması var.
(\__/)
(='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
(")_(")*
ben geleceğim tarık. sakın baklavaların hepsini bitirme
erdi 58 verdiğin bilgiler için çok teşekkürler. valla ben motoruma subap ayarı yapıldımı bilmiyorum. 12000km bakımında malum servise oldukça kabarık bir fatura ödemiştim. ama subap ayarından hiç bahsetmemişti. sonra fevzi ustaya gittim 24000km bakımına ondanda böyle bir ayar yaptığını duymadım. bin km sonra 30000km bakımına götürdüğümde muhakkak bu konuyu gündeme getirip gerekli ayarı yaptıracağım. tekrar teşekkürler.
Tamam kardeş akşama görüşürüz
Teyzesi defterdaarr olan, faytonla damda dolaşırr:P
Şu an bu konu içerisinde 33 kullanıcı var. (0 üye ve 33 misafir)