Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki Burgman Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3121
    alinazik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul / ümraniye
    Motosikleti
    S.wing600abs
    Alıntı kolpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla izmirden kahramanlarda arkadaşın tanıdığı bi motorcudan aldım. 20ytl verdim.
    umarım yakıt ekonomosi konusunda hakkaten fark yaratır.

    bugün ilk defa yeni buji ile 40-50km gibi bi mesafe gittim. kesinlikle eski buji ile iridyum buji arasında çok baliz fark var. tabi bu farkın benim eski bujinin bana önceden ittirdikleri patates baskı ngk olmasıyla alakası ne kadardır bilmiyorum. önceki bujinin orjinal ngk olmadığını yeni iridyum ngk yı alınca anladım.
    gaza olan hassaslık ve rölantideki çalışma sesi hissedilir derecede değişti. ayrıca eskiden ara ara ani gaz kesmelerde egzozdan gelen patlama sesinden eser yok...

    eksoz da patlama (gaz kesip tekrar verdiğimde) benim 650 dede var ara ara oluyo bujiyimi değişmem lazım acaba iridyum buji nin faydaları ve zararları nelerdir beni aydınlatırmısınız ilk çalışmada kolaylığı oluyormu gerçekten...ben ilk çalıştırmada marş 4 tur döndükten sonra çalışıyor...bujinin değişimi bu konularda kolaylık sağlarmı ve tabikide yakıtı düşürürmü....

    deniz senin ilgi alanına giren bir konu sanırım iridyum buji yi açarmısın lütfen...

    teşekkürler...
    www.yapimarkt.com
    Mustafa Demir
    A rh+


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3122

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    egzozdaki patlamayı kesti kesinlikle..
    ilk çalıştırmada marşa basmadan elçiği 3 kere çevirip bıraktıktan sonra giç gaz vermeden marşa basarsanız direk alır. en azından benim 400 lük bu şekilde direk alıyor.
    ekonomi açısından uzun mesafeli denemedim ama bende merak ediyorum bi sonraki depomla kaç km gittiği benzin aldıktan sonra yazarım.
    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*

  3. #3123
    Duffy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul /Bakırköy
    Motosikleti
    MAJESTY 400 - DL800 SE
    Mustafa iridyum bujinin diğer bujiden farkı bujinin ucundaki metalden kaynaklanıyor adından anlaşıldığı üzere iridyum denen bir bir metal özellik olarak yüksek ısılara dayanması bu özelliği ile ateşlemenin her zaman düzgün yapılması sağlıyor verimli yanma ile benzin tasarufu sağlanabilir ve marşın kolay alması olabilir. Ancak motorun tüm ayarlarının düzgün yapılmış olması gerekli. Mustafa'cım enjektörlü motorlarda kontağı çevirdikten sonra marşa basmadan önce 5 saniye kadar beklemek gerekli sensörlerden gelen verinin motor tarafından yorumlanması için
    2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
    Çakma Vstrom

  4. #3124

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    Alıntı Duffy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mustafa iridyum bujinin diğer bujiden farkı bujinin ucundaki metalden kaynaklanıyor adından anlaşıldığı üzere iridyum denen bir bir metal özellik olarak yüksek ısılara dayanması bu özelliği ile ateşlemenin her zaman düzgün yapılması sağlıyor verimli yanma ile benzin tasarufu sağlanabilir ve marşın kolay alması olabilir. Ancak motorun tüm ayarlarının düzgün yapılmış olması gerekli. Mustafa'cım enjektörlü motorlarda kontağı çevirdikten sonra marşa basmadan önce 5 saniye kadar beklemek gerekli sensörlerden gelen verinin motor tarafından yorumlanması için
    zaten bunun için FI ışığının sönmesini beklemek lazım!!..
    ben bi arkadaşımın tavsiyesi üzerine marşa basmadan önce bi kaç kez tam gaz verip kapıyorum sonra gaz vermeden marşa basınca hemen alıyor....
    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*

  5. #3125

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    uskudar/istanbul
    Motosikleti
    silver o bir kral,simdilik prenses brg 07
    Alıntı kolpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten bunun için FI ışığının sönmesini beklemek lazım!!..
    ben bi arkadaşımın tavsiyesi üzerine marşa basmadan önce bi kaç kez tam gaz verip kapıyorum sonra gaz vermeden marşa basınca hemen alıyor....
    Normalde bunu yapmana gerek yok.Yaparsan bir zarar verir mi vermez ama faydasıda olmaz. Sebebi burgmanlar transistorlu enjeksiyon sitemine sahip.Yani atesleme oncesi en basit anlatımla acıklamak gerekırse akım biriktiriliyor(FI) benzin depodan cekiliyor ve sonucta en iyi atesleme için ortam hazırlanıyor.
    Eski karbirotörlu motorlarda ise yapmış oldugun sey mantıklı.Cunku yukarıda acıklamaya calıstıgım sistemi manuel olarak(benzinin depodan cekımını) yapmıs oluyorsun.
    hayat üçbucuk ile dört arasındadır.Ya üç bucuk atarsın yada dört dörtlük yasarsın.

  6. #3126
    Duffy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul /Bakırköy
    Motosikleti
    MAJESTY 400 - DL800 SE
    Immobilizer olan modellerde kontak çevrildikten sonra mutlaka anahtar lambasının sönmesini beklemek gerekli ondan sonra marşa basmak lazım böylelikle motorun çalışması kolaylaşır zaten 2004 modelden sonraki modellerde hoş bir özellik olan kontağa basma anında farları kapatan bir sistem varki bence çok zekice bir olay böylelikle marş anında aküden gereksiz alınan fazla yük ortadan kalkıyor
    2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
    Çakma Vstrom

  7. #3127

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    Alıntı creativefx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde bunu yapmana gerek yok.Yaparsan bir zarar verir mi vermez ama faydasıda olmaz. Sebebi burgmanlar transistorlu enjeksiyon sitemine sahip.Yani atesleme oncesi en basit anlatımla acıklamak gerekırse akım biriktiriliyor(FI) benzin depodan cekiliyor ve sonucta en iyi atesleme için ortam hazırlanıyor.
    Eski karbirotörlu motorlarda ise yapmış oldugun sey mantıklı.Cunku yukarıda acıklamaya calıstıgım sistemi manuel olarak(benzinin depodan cekımını) yapmıs oluyorsun.
    teoride öyle olabilir ama pratikte marşa basmadan önce bi kaç kez gaz vermemin faydasını görüyorum. direk marşa bastığımda bazen almazken bu şekilde marşa bastığımda hemen alıyor...
    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*

  8. #3128
    Nomarka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    Gölcük/KOCAELİ
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    Benim motorda NGK nın standart bujisi var(orjinal) ve patlama sorunu yaşamadım. Marş öncesinde ve marş sonrasında gaz vermiyorum. Ama motor çalıştıktan sonra bazen stop edecek gibi oluyor(özellikle soğuk havada), o zamanda gaza dokunduğunuzda motor hemen toparlanıyor. İridyum buji olursa buna da gerek kalmayacağı kanısındayım.
    2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km

    "Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."

  9. #3129
    vedatarpacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    koşuyolu
    Motosikleti
    suzuki burgman an400
    oooh iki gün yokuz bayaa döktürmüşsünüz yok iridyum, yok ateşleme yok fi maşallah. yakında serviste açarsınız valla. korkulur sizden.

    evet arkadaşlar hondanın gs3 eğitimi için cumartesi pazar tam gün honda motosiklet eğitimindeydim. çok faydalı bir kurs oldu benim için imkanı olan herkese tavsiye ederim.

  10. #3130
    Duffy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul /Bakırköy
    Motosikleti
    MAJESTY 400 - DL800 SE
    Alıntı Nomarka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorda NGK nın standart bujisi var(orjinal) ve patlama sorunu yaşamadım. Marş öncesinde ve marş sonrasında gaz vermiyorum. Ama motor çalıştıktan sonra bazen stop edecek gibi oluyor(özellikle soğuk havada), o zamanda gaza dokunduğunuzda motor hemen toparlanıyor. İridyum buji olursa buna da gerek kalmayacağı kanısındayım.
    Evet bu bendede oluyor normal bişey ama bunun bir nedeni PAIR denen bir sensörü var motor bloğunun üstünde bir kapak o kapağın üstünde bir parça var egzost gazından dolayı karbon birikimi oluyor o valfin temizlenmesi gerekiyor. (PAIR reed valve)
    2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
    Çakma Vstrom

  11. #3131
    Nomarka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    Gölcük/KOCAELİ
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    Alıntı Duffy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet bu bendede oluyor normal bişey ama bunun bir nedeni PAIR denen bir sensörü var motor bloğunun üstünde bir kapak o kapağın üstünde bir parça var egzost gazından dolayı karbon birikimi oluyor o valfin temizlenmesi gerekiyor. (PAIR reed valve)

    Bu valfi merak ettim şimdi, müsait zamanda açıp bakacağım yalnız tam anlamadım, bu valfin temizlenmesiyle patlama sorunu mu yoksa stop etme sorunu mu çözülüyor?
    2004 Suzuki Burgman AN400 @ 71500 km

    "Ride as if you are invisible and everyone wants to kill you."

  12. #3132

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    sanırsam stop etme sorunu ile ilgili o valfin temizliği...
    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*

  13. #3133

    Üyelik
    21 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    [2003 Burgman AN 650] [1997 Goldwing GL1500 SE]
    arkadaşlar selam.. 1 aydır forumda sadece bu bölümün mesajlarını okuyorum, gün gün, tek tek hepiniz gibi benim de şu anki hayalim burgman, şimdilik 400.. biraz zor gibi gözüküyo ama ne yapıp edip almak lazım diye düşünüyorum.. her yönüyle değeceğini belli ediyor.. '05 AN400 -34CLH43 sahibi arkadaş da acaba bu forumda mı? veya bilen tanıyan var mıdır? ilanını gördüm de, en azından burgmancılar birbirlerini bilir diye düşünerekten size danışmak istedim..

  14. #3134
    Duffy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul /Bakırköy
    Motosikleti
    MAJESTY 400 - DL800 SE
    Alıntı Nomarka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu valfi merak ettim şimdi, müsait zamanda açıp bakacağım yalnız tam anlamadım, bu valfin temizlenmesiyle patlama sorunu mu yoksa stop etme sorunu mu çözülüyor?
    Patlama sesi değil tamamen motorun çalışmasıyla alakalı özellikle soğukken Burgman enjektörlü bir motor olduğu için, soğuk çalıştırmada jiklenin konumunu kendisi ayarlıyor ve ona göre yakıt hava karıştırıp silindire yolluyor. İşte sensörlerden birinde sorun oldumu makine sapıtıyor. Patlama sesi genelde kompresyonda gerçekleşir ancak ben bu güne kadar duymadım. Subap ayarlarında bir sıkıntı olabilir (ama o zaman zaten çekiş kaybı yaşanır ve bunu hissedersiniz).
    2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
    Çakma Vstrom

  15. #3135

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    patlama sesi ben buji değiştirince bitti. haftasonu bi gezi yaptım ve son dönemlerde arada duyduğum patlama tamamen kayboldu...
    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*

  16. #3136

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    uskudar/istanbul
    Motosikleti
    silver o bir kral,simdilik prenses brg 07
    Alıntı Duffy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet bu bendede oluyor normal bişey ama bunun bir nedeni PAIR denen bir sensörü var motor bloğunun üstünde bir kapak o kapağın üstünde bir parça var egzost gazından dolayı karbon birikimi oluyor o valfin temizlenmesi gerekiyor. (PAIR reed valve)
    denizcim sanki rolanti problemiymiş gibide geliyor bana.Rolanti ayarı (tum ısıklar sinyaller ve mumkunse sogutma vantilatorude calısır vazıyetteyken ) yapmayıda denemekte fayda var diye dusunuyorum.

    Dostlar bu arada 5 6 mayıs tarihlerinde honda motosiklet egitimine kesın kayıdımı yaptırdım.
    hayat üçbucuk ile dört arasındadır.Ya üç bucuk atarsın yada dört dörtlük yasarsın.

  17. #3137
    alinazik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul / ümraniye
    Motosikleti
    S.wing600abs
    Alıntı Duffy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mustafa iridyum bujinin diğer bujiden farkı bujinin ucundaki metalden kaynaklanıyor adından anlaşıldığı üzere iridyum denen bir bir metal özellik olarak yüksek ısılara dayanması bu özelliği ile ateşlemenin her zaman düzgün yapılması sağlıyor verimli yanma ile benzin tasarufu sağlanabilir ve marşın kolay alması olabilir. Ancak motorun tüm ayarlarının düzgün yapılmış olması gerekli. Mustafa'cım enjektörlü motorlarda kontağı çevirdikten sonra marşa basmadan önce 5 saniye kadar beklemek gerekli sensörlerden gelen verinin motor tarafından yorumlanması için

    bilgiler için teşekkürler

    ilk marşa tamamen ışıklar söndükten sonra basıyorum fakat arada sırada duyduğum sanırım manifolddan gelen patlama sesi için bujiyi değişsemmi...ateşleme problemi olabilirmi bu

    t&t rolantimin biraz düşük olduğunu söylemişti buna göre buji yi değişsem zararı olurmu teşekkürler
    www.yapimarkt.com
    Mustafa Demir
    A rh+

  18. #3138

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    bujiyi değiştirmenin hiç bir zaman zararı olmaz her zaman yeni buji iyidir. tek zararı kesene olur heralde
    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*

  19. #3139
    Duffy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul /Bakırköy
    Motosikleti
    MAJESTY 400 - DL800 SE
    Buji periyodik bakımda değişen bir parça o yüzden bir sıkıntı olmaz Mustafa'cım
    2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
    Çakma Vstrom

  20. #3140
    gokhan150zat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2005
    Motosikleti
    Fiddle
    herkese merhabalar sevgili burgmancılar...

    ben an650 suzuki burgman almayı düşünüyorum otoparkımızda hasarlı bi an650 var 2004 model fiyatta anlaşabilrsek alıcam inşallah...yalnız size birşey sormak istedim k3-k4-k5 modelleri hersenenin sonundaki rakamdan mı oluşuyo yani 2007 model k-7 2006 model k-6 şeklindemi ve bu k7 modelleri an400 lerde mevcut diye biliyorum an650 de k7 duymadım...yıllari ile birlikte bana an650 nin k modellerini yazacak birisi varmı acaba ???


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 24 kullanıcı var. (0 üye ve 24 misafir)

Bu Konudaki Etiketler