teşekkürler vedat, benim de çekindiğim nokta da buydu zaten....
1) ağırlık
2) şehir içi hantallık....
teşekkürler vedat, benim de çekindiğim nokta da buydu zaten....
1) ağırlık
2) şehir içi hantallık....
arkadaslar uzun bir suredir nete giremedim tatil v.s. biliyosunuz motorumun debriyajı ve beyni degismisti. motorum 3500 km ye dayandı. ve motorda bariz bir acılma soz konusu.hergun karsıya geciyorum. eskiden aynı gaz acma hareketi ile 120 yle giderken simdi hic farkına varmadan 140 ı cok rahat goruyorum.motor inanılmaz bir performans gostermeye basladı.bende sasırıyorum ve cok da mutlu oluyorum.motor grubumda hep vitesli ve 600 cc motor kullanan arkadaslarım var. uzun yola gıdıyolar acıkcası ben cok cekınıyodum cunku ortalama hızları 130 ve ustu. onlara ayak uyduramam dıye dusunuyodum ama motor ole bir acıldıkı artık daha fazla guvenebılıyorum kendıme.cok sorunlar yasadım ama bu motor hakıkatten bir scooter icin oldukca ileri duzey bi makina.diyceksiniz suzukiye lanet yagdırdıgıın gunleri hatırlıyoruz. dogrudur cok berbat gunlerdi piyasadaki en pahalı scooter i alıp en fazla derdi yasayınca insan kafayı cızıyo hafiften. ancak yigidi oldur hakkını yeme.bu scooter cok hızlı ve cok seri. vitesli motorlarla muhattap olacak duzeyde bi makina. evet bu sene sakın K7 almayın ama seneye tum arızalarını gıderecekler elden gecırecekler ve K8 muthis birsey olacak kanımca.gelecek sene korkusuzca bu motoru alın.ben bu aralar cok keyif alıyorum motorumu surmekten.arkaya cantada aldım 52 litre.sanki arabayla gider gibi gidiyorum heryere bu ara motorumu ve motorla gezmeyi cok seviyorum yollarda selamlasmak dilegiyle....
şimdi arkadaşlar K7 lerin yeni çıkan üretimleri düzgünmüdür yani ben şimdi almak istersem problem yaşarmıyım?
dün Korlas Kızıltopraktaydım ve bana Türkiye'ye yeni gelen K7 lerde herhangi bir problem kalmadığını söylediler....
bu arada bu hafta içinde 650 Burgman deneme şansım oldu, kimseye tavsiye etmem, bağımılık yapıyor!!!
inşallah önümüzdeki hafta sizlere yeni 650 min müjdesini vereceğim
Çaylak Motorcu ben de çok sevindim motorundan aldığın keyfe. Son haftalarda K7'mle baya bi uzun yol yapma fırsatım oldu. Eskişehir Emok festivaline gittik mesela. 3-4 günde 1,000 Km'nin üzerinde yol yaptık. Şimdi anlıyorum ki, Burgman bir scooter falan değil, resmen tam bir touring makine. Gerek yol performansı, gerek konforu ile uzun yolda inanılmaz rahat ettiriyor. Uzun yolda yol müsait olduğunda iki kişi çok rahat 160'ı gördüğümüzü de belirteyim hemen.
Ancak maalesef henüz debriyaj sorunum halledilmiş değil ve bu sorun özellikle şehir içi düşük süratlerde kendini gösteriyor bildiğiniz gibi. Şimdi ikinci kez debriyaj değişimi için Suzuki'den parça bekliyoruz, 3 gün oldu talep yapılalı ve parça hala servise gelmedi. Sonuç olarak sorun artık Burgman sorunu olmaktan çok biraz da Suzuki Türkiye'nin sorunu haline geldi sanki.
Arkadaşlar merhaba,
Gecen hafta bir arkadaşımın sıfır aldığı k7 yi deneme fırsatım oldu. daha önce 2002 model(yanılmıyorsam karbüratörlü) burgman deneme fırsatım da olmuştu. k7 için denemeden önce daha olumlu şeyler düşünüyordum açıkcası.. ilk anda hafifliği ve inceliği gayet başarılı fakat ilk kalkıştaki yavaşlığı ve kulak tırmalayan sesi benim için hayal kırıklığıydı.
Amacım polemik yaratmak değil lütfen kimse yanlış anlaşılmasın.. Gördüğüm kadarı ile Burgman'ın kemik bir kullanıcı kitlesi var ve onlar için maxiscooter dendigi zaman burgman ve diğerleri kalıbı söyleniyor. Fakat aynı testi, yeni aldığı k7sini kullandığım arkadaşım benim kullandığım silverwing ile yaptı ve pişman oldu demek istemiyorum fakat o gece rahat uyuyamadığına eminim.
motosiklet alırken herkes araştırıyor kullananlara soruyor. ama bu noktada bence en onemlisi test etmek.kagıt üzerindeki bilgilerden ziyade pratikte test etmek.
ben honda'nın silverwing 400 test motosikletini kullandıktan sonra bu kararı verdim.
Suzukinin boyle bir uygulaması var mı bilmiyorum ama yoksa bence olmalı, her üreticinin olmalı...
Saygılar!
arkadaşlar ben birşey sotcam burgman 650 aynaları ele mi yoksa motorlu ayarlanıyor ben birtane 650 aldım ama plaka cıkmadı diye daha kulanamıyorum o kadar cok aksam varki hala cozmeye ugraşıyorum
arkadaşlar, sonunda kararımı verip 400 den 650'ye geçtim...henüz bir gündür kullanıyorum ancak keşke bu kararı almak için bu kadar beklmeseydim diye de kendi kendimi şuçluyorum....400 motorumu çok severek kullanıyordum ve hiçbir şikayetim yoktu ama 650 ye bindikten sonra farklı bir motor kullanıyormuş hissine kapıldım....
Silah1,
Aynalar sadece otomatik olarak açılıp kapanıyor ancak ayna ayarını sen parmaklarınla aynaya basarak yapıyorsun...biraz garip geldi ama bir kere ayarladıktan sonra bir daha işin olmuyor zaten...
öncelikle selamlar
yazdıklarına aynen olmasada çoğunluk kesimine katılıyorum.
kesinlikle bir motor alınmadan önce test edilmeli... sanırım suzuki türkiye motosiklete biraz üvey evlat muamelesi yapıyor ve bu konuların üzerinde durmuyor.
vibrasyon olayına gelince, bildiğim kadar silverwing çift silindirli, bu yüzden vibrasyonun burgmana göre daha az olduğu söylenebilir..
daha önce silverwing kullanmadığım için kıyas yapmam doğru olmaz ama 15 aylık bir burgman kullanıcısı olarak ziyadesiyle memnunum motorumdan.şikayetçi olduğum hiç bir konu yok.
[QUOTE=megamax;735249]arkadaşlar, sonunda kararımı verip 400 den 650'ye geçtim...henüz bir gündür kullanıyorum ancak keşke bu kararı almak için bu kadar beklmeseydim diye de kendi kendimi şuçluyorum....400 motorumu çok severek kullanıyordum ve hiçbir şikayetim yoktu ama 650 ye bindikten sonra farklı bir motor kullanıyormuş hissine kapıldım....
hayırlı uğurlu olsun 650 in.. kaça aldın yazman mümkün mü acaba
teşekkürler Vedat, şu anda hazırda sıfır motor yok (bildiğim kadarıyla sonuncusunu bana verdiler), sadece gümrükte işlemleri yapılmakta olanlar var, dolayısıyla fiyatta pek taviz vermiyorlar, ben anahtar teslim 23,000 YTL ye aldım
hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim...
Burada yazılan her yazıya saygım var ve önyargısız olarak baktığımı düşünüyorum. şimdi bir kaç sorum olacak... böylelikle bu ilginç konuda maxiscooter alacak olan arkadaşlara yardımımız dokunabilir..
1.sorum bana hangi açılardan burgman'ın teknolojisinin daha ileri olduğunu aktarman..çift silindir oluşu mu silverwing 400 ü teknolojik anlamda daha geri yapıyor yoksa sabit motor bloğu mu?
(Silverwing'e dikkat ederseniz egzostunun hiç oynamadığını yani arka aks ile bir bağlantısının olmadığını, arka aksın motor bloğundan bağımsız olduğunu bunun da daha yüksek tork üretilmesine izin verdiğini görürsünüz..)
2.sorum hiç silverwing 400 kullanıp kullanmadığın?
(benim bu sorum silverwing 400 ve burgman 400 karşılaşırması içindir.)
saygılarımla...
bi suzukim olsun adı burgman olsun
Mustafa Kemal Atatürk
arkadaslar burgman k7 le sehır ıcı 4000 km ye yaklastım ancak hıc sehır dısı yapmadım hos hergun kopru gecıyoruz gercı ama sehır dısı yıne de baska. acaba sehır dısına cıkan ozelıkle de vıteslı motorlu arkadasları ıle cıkan kımse var mı aranızda deneyımlerınızı paylasırmısınız. mesela
onlarla temponuz tuttumu?
max hızınız ne oldu?
ruzgarı daha mı fazla aldınız onlara gore?
sollamalarda nelere dıkkat etmelı?
acıkcası ben bu yaz uzun yola gıdecem eger tecrubelı arkadaslar varsa deneyımlerınden yararlanmak ısterım.
tesekkurler
Tarden, benzer sorunları hepimiz yaşadık ve yaşıyoruz. Benim varyatör 2. kez değişti. Ancak bu sefer Göztepe Korlas'taki Selahattin Usta, sorunun balataların açılıp kapanırken zorlanmasından kaynaklandığını söyleyerek, debriyaj üzerinde bazı yerleri taşlayarak küçük bir modifikasyon yaptı. Şu anda motorun performansı eskisinden çok çok daha iyi. Kalkışı, hızlanması falan her şey değişti. Ben de Malossi'den sonra buna Selossi performans debriyajı adını verdim. Dediğim gibi şimdilik herşey yolunda görünüyor. Eski sesler kalmadı. Tabi ne kadar daha böyle devam eder bilmiyorum. Bu sorunlar olmasa motor gerçekten tek kelime ile mükemmel ve inanlımaz keyifli.
Bu arada varyatörünün 4 kez değiştiğini yazmışsın. Bilmem biliyor musun ama garanti süresi içerisinde aynı sorun 3 kez tekrarladığında motoru yenisi ile değiştirme ya da iade etme hakkın var. Aklında olsun.
Bana gelince, şimdilik sorun çözülmüş gibi görünüyor ancak bir kez daha tekrarlarsa 3. kez aynı sorun tekrarlamış olacak. Motoru aynısı ile değiştirmeyi talep etsem, yenisinde aynı sorunları yaşamayacağımın bir garantisi yok. Geri vermek istesem, bu sorunların dışında motordan her yönüyle memnunum. Ben de kararsızım açıkçası. Ümidim sorunların tekrarlamaması.
Sevgili Çaylak Motorcu,
K7'mle epey bir uzun yol yaptım sayılır. En azından Eskişehir'e gidip geldim. Hemen şunu söylemeliyim ki, uzun yol yaptıktan sonra bunun bir scooter'dan dah çok bir touring makina olduğuna karar verdim. Motor asıl performansını uzun yolda gösteriyor, gerçek keyfi, konforu o zaman hissettiriyor. Yani burgmanı şehir içinde kullanmak uzun yolda kullanmaktan daha zor.
Sorularına gelince. Uzun yolda, yoluna göre değişmekle birlikte ortalama sürüş hızı 90 - 130 Km civarında oluyor. Tabii ki zaman zaman bu hızların altına düşülüp ya da üstüne de çıkılıyor ancak ortalama değerler bu civarda. Bu tarz bir sürüşte Burgman ile rahatlıkla 600 cc lik makinalarla birlikte gidebiliyorsun. Eğer genel olarak sürüş kurallarına da uyuluyorsa, yani millet habire birbirini geçip durmuyorsa fala tempoda hiçbir sorun yaşamazsın.
Ben bu motorla 2 kişi 160'ı çok rahat görüyorum. Tek kişi 170 gördüm ve 180'i de görebileceğimi biliyorum. Ama bu kadar süratli gitmeye de gerek yok. Yüksek süratlerde bir miktar rüzgar yiyorsun. Bazen rahatsız edici boyutlara da ulaşabiliyor. Bundan kaçış yok gibi görünüyor. Sollamlarda falan hiç bir sorun yok.
Ancak şunu da belirtmeliyim ki, uzun yol için motordan çok sürücünün performansı ve deneyimi çok daha önemli. Gittiğin yolların sürekli sürprizlerle dolu olduğunu unutma. Her an karşına üzeri mıcır kaplı bir viraj çıkabilir. Ya da yüksek süratlerde önceden göremediğin bir tümseğin üzerinden atlamak zorunda kalabilirsin. Onun için sürekli olarak uyanık ve çok dikkatli olmak gerekiyor. Sürekli virajlarla devam eden uzun bir yolda da bu ekstra bir efor anlamına geliyor. Yani uzun yol şehir içi yollara hiç mi hiç benzemiyor.
Uzun yol için naçizane 5 küçük önerim olacak:
1. Asla ve asla alkol alma (bir tane bira bile). Senin için gerekli olan eforun büyük bölümünü o alacaktır.
2. Görmediğin yolda basma. Eğer önünde bir rampa varsa, ya da virajın çıkışını göremiyorsan daima temkinli ol, eğer grup sürüşü içerisinde önündekiler basıyorsa bile sen yolunu görene kadar basma, karşına ne çıkacağını asla bilemezsin.
3. Virajlara daima temkinli gir. Virajın ortasında mıcırla karşılaşırsan, ne yatabiliirsin ne de fren yapabilirsin.
4. Yorulduğunu hissettiğin anda çek kenara ve dinlen. Ya da grup sürüşü öncesinde mola sürelerini baştan belirleyin. Önerim, tek seferde yapacağınız sürüş süresi yolun durumuna göre değişmekle birlikte 30 - 45 dk. yı geçmesin.
5. Tüm bunlardan sonra motorunla birlikte yaptığın yolun keyfini çıkarmaya bak
Sevgiler
tesekkur ederim unique cok guzel bilgiler vermissin anladıgım uzun yol cok dikkat ve tecrube gerektırıyor ama kullanıs acısından sehir icinden daha keyifli. bakalım bu pazar oy kullandıktan sonra sapancaya gidiyoruz.gerci cok uzun yol sayılmaz ustelıkde otobandan gidiliyor ama gene de bu kucuk tecrubelerle kendimi hazırlayacagım.bundan sonraki duraklar kerpe ve edirne olacak.daha sonra ayvalık ve cesme olmasını planlıyorum bakalım.
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)