Gecenlerde FazerTR forumunda gectigim haberi aktariyorum.
-----------------------------------------------------------
Rider, ABD de yayınlanan saygin motosiklet dergilerinden ve benim favorilerimden biri. Genelikle turing tarzi agirliklidir, ve geziler, motosikletler uzerine oldukca doyurucu bilgier verir.
Editorleri gectigimiz yil boyunca birkac motosikleti test etti ve Haziran sayisinda iclerinden en begendiklerini "Yilin Motosikleti" olarak kapaktan duyurdu.
Adaylar sirasiyla : (derginin yorumlari, mealen tercume edilerek)
HONDA GL 1800 Gold Wing
Gecen yildan bu yana GPS, yurek hoplatan bir muzik sistemi, ve motosiklet dunyasinda ilk kez "air bag" -hava yastigi- ile 2006 da sunulan unlu Gold Wing.
BMW K1200R
Bavyeranin ciplak guzeli, performans acligi cekenler icin tam porsiyon...
KTM950 Supermoto
950 Adventure un asfalta uyarlanmis modeli. Iki tekerlekli birseyden daha fazla zevk almaniz mumkun degil. 990cc nejeksiyonlu modeli yolda ve merakla bekliyoruz.
KAWASAKI 650 R Ninja
650 cc de en guzel ve sportif modellerden biri, tam bir "twin engine" -ikiz motor- zevki veriyor
SUZUKI M 109R
Hamamatsu dan nefis bir cruiser. Durusu bile bambaska...
VeeEEeeEEeeeee
YAMAHA FZ1 Fazer !
Herkesi buyuleyen yeni fazer... Gorunusu bile "bayilticiya" ayarlanmis ;)
Ve sonuc, Alkislarimizla...... 2006 nin motosikleti, FZ1 Fazer.
Rider dergisi soyle diyor; "Her yil birinciyi secmek oldukca zor ve sicak munakasalara sahne oluyordu ama bu yil hic de bekledigimiz gibi olmadi. Butun test pilotu ve editorlerin soyledigi "daha ilk binisimde bunun yilin motosikleti secilecegini biliyordum seklindeydi."
Dergide FZ1 Fazer icin kisa bir tanitim var... mealen tercume ediyorum..
"Cok yonlu ve sportif FZ1, 2006 da sportif kanada buyuk bir sicrayis gerceklestirdi. Yeni 998cc dort sira silindirli motor gecen yilki R1 SS motosiklettekinin hemen hemen ayni.
150HP uretecek sekilde tasarlanmis ama Yamaha muhendislerine gore, piste degil "disardaki gercek dunyaya" gore kalibre edilmis.
Radikal asagidan asilmis yakisikli 4 ten 1 e egzoz motorun vahsi sesini evcillestiriyor. Yeni FZ1 iskeletide tamamen yeni ve aluminyum alasimi, daha uzun "swingarm" ve "male slider"
on catal tamamen yeni tasarimlar. Motosiklet eskisinden cok daha seksi olmus.
Gelen raporlar ergonomik olarak cok konfrlu oldugu ve kisisellestirmek (customization) isteyenler icin oldukca uzun bir opsiyonlar listesine sahip oldugu yonunde.
Baslicalari degisik gidonlar, on cam ve degisik yan, arka cantalar.
Ve FZ1 basiniza her turlu derdi acacak kadar hizli. "
Makine dairesine de son bir sagli sollu bakis... Bravo Yamaha !