Evet boş vakit bulabildim ben haziran ayında 2021 model 0 olarak bayiden aldım zonguldak ve çevre illerinde motora alışma sürecim olarak rodajı bitirdim (köy ve düz orman yolları ) rodaj bitene kadar ve lastikler biraz aşınana kadar çok zorladı lastikler dansöz gibiydi resmen
yoldaki beyaz çizgiler ve kamyonların arkalarında bıraktığı o yollardaki yol boyu uzanan lastik izleri beni baya zorluyordu ( lastikler aşındıktan sonra yol tutuşu benim için yeterli oldu )
Zonguldak- Hatay yolculuğum vardı rodajdan sonra kısmet oldu başladım yolculuğa aşırı zevkli bir şekilde yaklaşık 250-300 km aralıksız 7 bin devirde gittikten sonra motorun ateşleme sigortası attı sağa çektim kontrol edince ateşleme bobininin yandığının farkına vardım (Facebook ve Whatsapp grubunda bu tek benim başıma geldi başka duymadım bu sorunu yaşıyan) garantiden ücretsiz şekilde bobini değiştirdik ve eve vardım.
Eve vardıktan sonra ateşleme bobininin yanma sebebini araştırmaya başladım bu sırada motorda hafif itekleme öksürme tabiri bir sorun vardı uzun uğraşlar sonucu buji başlığından olduğunun farkına vardım ve ilk işim buji, buji kablosu ve buji başlığını değiştirmek oldu ondan sonra sıkıntısız binmeye devam ediyorum yeni alacaklara tavsiyem kesinlikle buji kablosu, buji ve buji başlığını değiştirin (cbf150 nin aldım ben)
Bir müddet geçtikten sonra 2 kişi binmeye başladım motora çukura girince arka çamurluk lastiğe sürtüyordu kırma riski vardı aldım elime tornavidayı(sizde elinize tornavida almaktan korkmayın) çamurluğu clips( plastik kelepçe) ile sabitledim ve amortisörü yeterince sertleştirdim biraz yükselme oldu motorda ve yol için daha güvenli hala geldi arazide de daha rahat atlıyıp zıplıyorum bunuda kesinlikle öneririm.
Aradan biraz daha zaman geçti ön kafanın hafif titreşime yol açtığını gördüm söktüm hemen ön çamurluğu onu biraz uzaklaştırdım ön amortisörlerden şuan titreşim yok.
En son olarak motorun partikül filtresini söktüm fark edilir rahatlama oldu motorda sesi fark edilmeyecek kadar yükseldi ama çok tatlı oldu( çevirmeye 5-10 sefer girmişimdir)
Jant tellerini değiştirdim(2021 modellerde pek görülmedi ama için rahat olsun diye değiştirdim benimkiler kırılmadı)
Ek olarak motoru alacaklar ne beklemeli?
1-F/P olsun arazide gitsin parçaları ucuz olsun(10 yıl parça garantisi var )
2-Şekil ve dikkat çekici olsun
3-Trafikte az yüksekte olsun
4-Tabiki crf kalitesi beklemeyin 20 bin liralık motordan 50 bin liralık kalite beklemek olmaz ama 20 bin liralık motora göre günümüz piyasasında en mantıklısı bence ki hondalarla beraber arazide hiç eksik kalır yanı yok selesi 10 beden daha rahat bizim :D
5-Top speedi bu tarz motorlar için yeterli ama 110-120 bandında hız yeterli olmalı sizin için
6-Boy mevzusu selesi yüksekte motorun,motorda yüksek 176 yım ayaklarımın ucu değiyor ama alıştıktan sonra ayaklarımı yere koymasam da olur
7-Yeni başlıcaklar için boy sorunu yoksa rahatlıkla kullanabilir yok ben alacam zamanla alışırım diyenler içinde kullanılabilir.
8-Servisinden pek birşey beklemeyin garantisi bozulmasın diye yağ değişiminden yağ değişimine gidilebilir.
9-30 bin km blok garantisi veya 2 yıl garantisi mevcut
10-Hard enduro ve araziye uygun değil bunun için 2w( 2 zamanlı) bakabilirsiniz
Ben şahsen çok memnun olduğum ve severek bindiğim ve bineceğim motor
Genellikle gelen sorulardan biri ise mondialle farkları
1-Genel yapı olarak aynı motorlar rks biraz daha güçlü ve torklu
2-Rks daha dikkat çekici ve tasarımı daha hoş
3-Rks biraz daha iri duruyor
4-Mondiallere göre enjeksiyon daha iyi ve stabil
5-Rks inin lastikleri daha büyük
6-Servisleri 2 markanın da kötü
7-Mondialde analog gösterge, Rks de ise dijital gösterge mevcut
8-Grenaj kalitesi aynı ama kullanılan boya farkı var