Far camının ön tarafındaki iki vidayı söküp kafadan ulaşıcaksın ... Çok basit...
www.kozagayrimenkul.com
ee tam zamanı abi normaldir yıllık izinler mıllık izinler... demişken gecenin bu saatinde neden burdayım, başıma gelenler, aah ah... ya üstadlarım tam yola çıkacaktım önümüzdeki hafta... bu akşam geldi başıma yaklaşık 45 dakika kullandım sakin sakin makineyi. sonra 4. vitesteyken bir anda istop etti motor. hareket halindeyken çalıştırdım tekrar, rezerve valfini açtım ama km hesabıma göre yarım depo benzin olması lazım... çektim kenara baktım harbiden de yakıt sıkıntısı yok.. neyse koyuldum yola. 4. vitese geldim. sabit hızda bir sorun yok, hafif gaz kestim kompresyona girdiği gibi tekledi sustu tekrar çalışır gibi oldu sonra istop etti. çektim kenara çalıştırdım. 1. viteste kaldırırken tekrar attı. cankurtaran tarafında bir otelin otopark girişine attım kendimi, rölantisini dinliyorum. sanki silindirlerden birinde patlamalar tekliyor gibi geldi. neyse rölantide 3, 4 dakika dinledim motoru. sesi düzeldi, rölantide sıkıntı yok gibi.. çıktım yola. 3. vitese çıktım sonra gaz kestim hususi tık dedi istop etti tekrar. herhangi bir sarsıntı bir ekstrem durum yok sanki benzin bitmiş gibi stop ediyor. yine çektim kenara çalıştırdım rölanti bozuk geliyor yine. stop ettim kontağı kapatıp 10 dakika dinlendirdim. çalıştırdım rölanti normal... 200-300 metre sonra yine aynı terane... dinlendirdim tekrar ama rölantisi düzelmedi bu sefer. motoru itemem. samatyadan fındıkzadeye çıkmam gerekiyor mümkünatı yok. samatya yokuşunun girişinde dinlendirdim yarım saat kadar. çalıştırdım yok. marşı haraç mezat alıyor gaz vermem gerekiyor. marşı almasıyla susması bir oluyor.. neyse zorladım biraz yokuşu çıktım ama gaz kestiğim anda stop ediyor motor. son radde 500 metre motoru iterek park yerine getirdim. motorun son hali, marşı alıyor, aldığı gibi susuyor. eğer gaz vererek çalıştırır da devir düşürmeden yarım debriyajla gidersem şanslıyım belki 20-30 metre sürüklenir ama devir düştüğü gibi kesiliyor motor. bu arada jikle yarı çekili çalıştırmayı denedim 3,5 saniye aşırı dengesiz çalışıp istop ediyor. öyle bir çalışması var ki rölantide sanki pistonlar 3 patlıyor 2 patlamıyor gibi. ateşlemeyle alakalı olabilir dedim, bujiler geldi aklıma sonra tecrübe edenlerin yazdıklarını okuduğumda, sarsıntılı çalışma performans düşmesi diyenler vardı benimki daha çok ateşlemeyi direk kesiyor, kesmese de dengesiz çalışıyor gibi... ya üstadlar yol hadi yalan oldu da... şu tatilimi motorum olmadan geçirmeyeyim bari. kör cahil bir tahminle distribütörde mi sorun var diye düşünüyorum. ama bilgim hayli kısıtlı. tecrübe edenler, duyanlar, bilenler rica edicem yardımcı olun be..
Selamlar ustadlar. Motorun problemi yakıt musluğundan kaynaklanıyor. Rezerv üzerinden benzin alınca sorun yok. Götürdüm ustaya harbiden de soktuk akıttık normal depoya ayarliyken pintilik ediyor. Doğal olarak da deviri biraz yukseltince kesiyor. Gaz kesince stop etmesi tesadüfi bir durum çünkü bugün gaz kesmese de stop ediyordu. Şimdilik rezerv açık kıllanıcam çünkü tr de parça yok. Mototal hayvanatlari 400 lira fiyat çekti ebayde sıfırı 64 dolar kullanilmisi 20 dolar. Eğer tr den ucuza temin etmek için yonlendirebileceginiz bir yer varsa minnettar olurum dostlar.
Geçenlerde bu konuda bir yazı okumuştum.
Bir arkadaş alarm taktırınca immoblizer nedeniyle sıkıntı yaşadığını yazmıştı.
Servis manuelini kurcalarken immoblizerın iki tuşla devre dışı bırakılabildiğini okumuştum.
Zaten bir işe yaradığı yok. Kim gidip o kontağa giren anahtar bulacak da, kontağı cevirecek ama motoru çalıştıramıycak... Ölme eşeğim ölme...
Yani özetle immoblizerı devre dışı bırakırsanız alarmda bir sıkıntı olmaz sanırım
ben musluğun içini açmıştım daha önce temizlemek için. dört adet vidayı söktüğünüzde karşınıza çok basit bir mekanizma çıkıyor. İçini açın ve sorun var mı bakın. Diyaframa benzeyen bir conta ve yay var. Anormallik varsa düzeltmeye çalışın. Sonra musluğun içini kontrol edin. Bozulacak, değişecek bir şey yok onda. Musluğun ana depo ve rezerv depo girişinden tazyikli suyu musluk parçalarına ayrılmış ve tekrar birleştirilmiş halindeyken basın. Su musluktan geçerken vanasını on, off ve reserve konumlarına getirin. Üfleyerek denerseniz hemen hemen hiç hava çıkmaz. Bu normal bir şeydir. Muslukta bozulacak bir şey olmadığını tekrar söylemek istiyorum. Pislenmiş olabilir sadece.
alize hocam sağolasın, deneyeyim bunu da musluk su görünce problem olmasın? problem kesin muslukta çünkü rezerv de kullanıyorum 70 km kadar yaptım tık demedi. ama düzeltebilirsem ne ala masraftan kurtulurum.
yok dostum ben de yaptım aynını oradan biliyorum. Bastım suyu her iki benzin girişinden de. Suyu aç ve hortumu avuç içinle de sıkıştırarak tüm su tazyikinin musluğun içinden geçmesini sağla. Zaten vidalarını söküp içine bakınca, bildiğin vana tarzı her tarafı metal iki parçadan oluşan bir mekanizma bu (yay ve lastik contası hariç) Önce sök ve içine bak. Pislik vs varsa temizle, sonra tekrar toplayıp, gönder suyu. Sonucu da bize yaz.
arkadaşlar, Ankara'da shadow için heybe satan, üreten bir yer var mıdır?
arkadaşlar honda vt 750 shadow'umu 2006 (siyah) 19300 küsür kilometre'de satıyorum. ilgililer varsa bana ulaşırlarsa sevinirim. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-garaj-motoru-memurdan-19250-de-orj.km-fiyat-dustu-kisa-sureli-133591283/detay
ahali selamlar! motorumda bir iki bakım yapmanın, genel bir temizliğe girmenin zamanı geldi sanırım. elimde hava filtresi, yağ filtresi mevcut. yalnız 6000 km de yağ değişecek denirken uğur abinin söylediklerini düşündüm. bir yandan da 15-50 yağ konulmuştu; kış için kalın olur mu bu yağ? 15-40 la falan değiştirmek gerekir mi? yağ filtesinin ve bujilerin ömrü nedir tahmini? bujiler değişeli 11.000 gibi bir km aralığı olmuş. yağ filtresi değişeli de aşağı yukarı 7.000 km olmuş. yağ henüz 5.000 kmsinde o nedenle biraz daha bekletmeyi düşünüyorum 3.000 km kadar. Bir de yağ filtesinin değişimi için yağın da değiştirilmesi gerekiyor sanırım? Teşekkürler. Bu arada evdeki hesap çarşıya uyarsa kasım ayından sonra ön arka çamurluk, rüzgarlık ve yan çanta yapımına başlayacağım polyester döküm yöntemiyle. daha önce polyesterle çalıştım ama işçiliğim çok iyi değil tecrübem az çünkü. bir yandan araştırıyorum, soruşturuyorum ve püf nokta verecek bu işin hileleri şunlar şunlar diyecek varsa aranızda minnettar olurum. tasarım olarak da yamaha dragstar spor kasa arka çamurluğuna benzer damla tipi bir tasarım düşünüyorum. tasarım için de önerisi olan varsa seve seve dinlerim teşekkürler!
selamlar;
bu 15 W 50 yağ konusunu çok yazdık açıkladık. bir kez daha yazayım.
15 demek kışın -15 derecedir
W winter kış demektir
50 + 50derecede 50 baz kalınlaşmak demek
yani kışın -15 dereceye kadar yağ akıcılığını koruyor.yazında + 50 dereceye kadar 50 baz kalınlaşıp yağ filmleri kopmadan işini yapıyor demektir.bu W den sonra gelen 40-50 gibi rakamlar yağın içindeki polimer katkısının artması demektir.bu polimerin görevi sıcak ortamda yağın kalınlığını arttırmaktır.. ama içindeki yağ oranınıda tartışılır.
Bu 15 W 50 yağın içindeki yağ daha düşük olduğu için fiyatıda 10 W 30- 10 W 40- 15 W 40 dan 5 W 30 dan düşüktür.
15 W 50 nin içindeki yağ oranının düşük olması yağın kalitesini göstermez. tamamen mevsim sıcaklıkları ile ilgili konudur.
yağ filtresini ise dönüşümlü olarak değiştirebilirsiniz.yağ filtresinin kullanım süresi en fazla 20.000 kmdir.10.000 de yağ değişilirse 20 binde filtre değişebilir.Buji ler için ise 40 veya 50 binde kontrol edilip gerekirse değişebilir.
diğer çamurluk vs ile modifiyeyi tavsiye etmem.
vesselam.
Mikail hocam, ne yaptın benzin musluğunu? soruyu sordun sonra sonuçtan bahsetmedin. eğer çözdüysen sorunu, bize de anlatırsan faydalanabiliriz.
Uğur abi selamlar. Özellikle bu polimer katkısının artmasi durumu yağın kalitesiz olması gibi algılamamı sağladı. Yanlış düşünüyormusum sanırım. Filtre vs verdiğin bilgiler için teşekkürler.
Alize üstadım yogunluktan pek vakit ayiramadım açıkçası rezerv konumunda kullanıyorum. Dün gece tatlı bir kaza geçirdim taksicilerimiz sağolsun sağ ayak alçıda şimdi. Far kırıldı çalışıyor fakat dış haznesi kırık. Camurlukta taksinin macunu kaldı. Farı direk tr den tedarik edebilir miyim bildiğiniz yönlendireceginiz bir yer var mıdır?
Benimde far çerçevesinde bir çatlak var ve farın ayarı düzeltilemeyecek durumda bozuk. Kısacası far kafasının komple değişmesi gerekli. Esengül e orjinal shadow farı sorduğumda farın yurtdışından sipariş şeklinde geleceğini ve fiyatının 300 tl olduğunu söylemişlerdi. Başka bir tedarik yolu var mı bilmiyorum malesef. Araştırdım bulamadım.
çok geçmiş olsun ya. umarım çabucak iyileşirsiniz. Far konusunda bildiğim kadarıyla Türkiye'de elinde stok olarak tutan yok. Sipariş ettireceksiniz. yada ebaydan far atomu ( iç kısmı) sipariş edeceksiniz. Linki :http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=honda+shad ow+750+head+light&_sacat=0&_from=R40
Geçenlerde ben de motoru yatırdım. Aslında yatmadı. Pegleri söküp yerlerine ayaklık (basamak) almıştım. Bir köşeyi dönerken bir aracın hızla üstüme geldiğini gördüm ve frene asıldım. Tam dönerken fren yaptığım için ön teker kaydı ve motor sağa yattı. Ama 45 derece yattı. O aldığım ayaklık motorun tam yatmasına izin vermedi. İşin garibi ayaklığa da bir şey olmadı. Motorun herhangi bir aksamında en ufak bir şey yok. Çok enteresandı. Ama motoru o haldeyken düzeltmek için çok uğraştım. Çok ağır cidden. geçmiş olsun tekrar. Allah kaza bela vermesin.
Merhabalar ben bir honda shadow mereklısıyım ve artık almaya karar verdim fakat şu anda beğendiğim 2 motor arasında karar veremedim biri 2003 model 20000 km de honda shadow ace zincirli 11000tl, diğeri ise 2004 model 30000 km de honda shadow c4 şaftlı (12000tl) ikiside temiz araçlar sizce hangi modeli tercih etmeliyim. 2003 model olan arkadaşımın diğeri ise internetten buldum. 2 model arasında kaldım yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.
Tabiki şaftlı olanı tercih etmelisin.
Zincir dişli değişimi zaten nerden baksan işçilikle beraber 500 civarı bir rakam tutacak ve motor 20.000 de ise en fazla 35000 de zincir değişimi ister.
E üstüne yağlamasıydı, temizlemesiydi, kiri pasıydı bi ton dert.
Şaftlıyı al, 10.000 km sonra şaft kapağını aç yağı boşalt, litresi 10 TL olan yeni şaft yağını ekle, 40 - 50 bin km boyunca bir daha elini sürme
Motosikletli Kaplumbağa...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)