c4 shadow ile c arasında ne fark var bilen varmı ?
bi ara şöle biliniyodu model durumun göre yani diyelimki 2005 model shadow C5 2003 C3 deniyodu ama aslı yok yani nette gördüğünüz c4 yada c arasında bir fark yok. bu modelin asıl adı shadow aero daha önceki model ise shadow ace idi (american classic edition).
C serisi burda markonun dediği gibi model yılını temsil ediyor.2004 model C4
2005 model C5 gibi. 2004 -2005 modellerde depo üzerinde sticker yapıştırma var.sonrakilerde ise shadow yazısı metal parça.2004 ile 2007 yılı sonuna kadar olanlarda başkada bir fark olduğunu sanmıyorum.
ben motorun üzerine pösteki koymayı düşünüyorum.bu konuda fikri olan varmı acaba..?
pösteki bana kalırsa iyi durmayabilir. kısa tüylü ve düzgün dikişli olursa belki olabilir.
bildiğiniz üzere honda shadow aero yada ülkemizdeki adıyla VT750C shadowda karakteristik olarak tek egsoz kullanılmakta. bence çok şık durmakla birlikte aslında tek egsoz olmadığını da belirtmek isterim. kendi çizimim olan şekilde anlattığım gibi egsozun içinde 4 hücre bulunmakta 1-3 hücreler ilk silindire 2-4 hücreler de ikinci silindire bağlı. ses bu hücrelerde patlam ayaparak son çıkış noktasında sessizleşiyor. bu yüzden egsoz sesi sevenler fakat fazla ses çıkmasın diyenler en az 2 hücreyi açarak iyi bir sese sahip olabilirler.
işin açıkçası ben orjinal egsozlara kıyamadım bu yüzden. kaldera abinin tavsiyesiyle bir çok markanın arasından gözüme en uygun gelen model olan cobra streedrod slashdown modelini aldım. fiyat 600$ fakat herhangi bir hücre falan yok yani dümdüz bir boru. haliyle dolaşmaya çıktığınızda sanki üzerinizde bir bulut devamlı şimşek çaktırıp gökgürültüsü yapıyor, bir tek yağmur eksik ;D. bu arada bu model çift kat kromajlı ve kararma gbi bir sıkıntısı yok. ayrıca yüksek devirlerde motoru rahatlatıyor ve gazı açmanız da kolaylaşıyor. dinlemek isteyenler için ses dosyasının linkini koyuyorum
arkadaslar oncelıkle bılgılerden dolayı herkese sonsuz tesekkurler...
Ama hiç netleştiğine inanmadıgım bır konu var
BU motor ne kadar yakıyor bunu bılmek zorundayım cunku ben bır öğrencıyım dısımden tırnagımdan arttırarak alacagım bu motoru ve değiştirme sansım yok bır kere alıp senelerce memnun kalmak ısterım her acıdan...
benım evımle işim işimle okulum vs araları gidişisadece 25 km ve benım yakıt sarfıyatım bu durumda onemlı oluo
bir arkadasımız hava filtrelerının temızlıgı onemlı demıs bu hakıkaten yakıt tuketımınde onemlı bı nokta kımı arkadaslar 100km 5-6 litre yakıo diolar bu arkadaslarımızın hava filtreleri tıkalı olabılırmı acaba? 3-3.5 yakıo dıyen arkadaslarda bu hususu dikkate almıslarmı acaba yanı hava fıltresının temızlıgıne onem vererekmı bıze bu sonucu cıkardılar bu konuda vercegınız kesın bılgılerden dolayı sımdıden saygılarımı sunuyor tesekkur edıorum
[COLOR="Red"][I]Rüzgarınız bol olsun...[/I][/COLOR]
benim arada bir kontrolüme göre şehir içinde 130-140 ykrş civarı yakıyor.
bence ağır cruiser lerin yakıt tüketimleri söz konusu olmamalı.
ne kadar istiyorsa o kadar yaksın...yakışır
haklısın abicim cok güzel söyledin agzına saglık yakısır ama öğrenciyim abi bende
durum bu olunca bi takım seylere dıkkaet etmem gerekıo ister istemez hani 100km de 3-4 litre yakıosa problem değilde 100km de 5-6 biraz iyi yakıomus abi ya...
boyle motorun canı sagolsun gerçi...
aslında asıl bunları yazma sebebim yanı hava filtresini temızleyıp yakıt sarfıyatını dusurebıleceksek neden yapmayalım?
[COLOR="Red"][I]Rüzgarınız bol olsun...[/I][/COLOR]
şaka gibi sanki..
böyle bir şey nasıl olabilir..mümkün olabileceğini düşünmek bile çok hatalı.
yakıt haznesinde yanacak olan yakıtın oranı belli.kirli, gözenekleri kapanmış hava filtresi yakıt tüketimini arttırır.
ama filtreyi temizlemek,yada yenisi ile değiştirmek artan yakıt tüketimini önceki değerlerine getirir.
buda zaten yüksek bulduğunuz tüketimdir.
İyigunler,
Bu aralar yeni veya az kullanılmış bir shadow almayı düşünüyorum ve tüm yazılanlar beni çok bilgilendirdi teşekkür ederim. Piyasada 11 12bin YTL civarında 2006 ve 2007 model 5000km altında motorlar buldum fakat Ankara EFEdeki 12.750lik 2008 modeller aklımı çeldi, o yüzden 0 almayı düşünüyorum.
Yalnız yeni öğrendiğim bilgiler
-2008de enjeksiyonlu ve karbüratorlu 2 farklı model var. EFEde satılanlar 12.750 karbüratorlu 16.900 enjeksiyonlu. Karbüratorlu modelin 2007lerden hiçbir farkı yok, yukarıda bahsedilen farklar ise enjeksiyonlu modeller için geçerli. Ben 4000ytl farka değmez diye düşünüyorum ama görüşlerinizi de merak ediyorum.
Ben istanbulda ikamet ettiğim için motoru alıp istanbula gidicem o yüzden alıralmaz serviste veya ankarada ön cam takmam zaruri. EFEde ön cam olarak Kappa verebiliriz Hondanın orjinali elimizde yok ve gelmesi uzun sürer dediler. Kappanın görünüşü ve kalitesi hakkında bilgisi olan var mı? Orjinal honda ya da Givi ön cam dışardan bulabilir miyim, nerden ve nekadara?
Motor koruma, radyatör koruma için ise kromman markası var, tamamen kromdan ve orjinali gene aynı şekilde elimizde yok ve uzun sürer dediler.
Sürücü cc ise yok dediler. Ben de 450km yol yapacaım için orta yükseklikte öncam, koruma demiri ve sürücü cc'yi taktırmak istiyorum. Bu 3ünün dışında motoru alırken EFEde, aynı gün ankara'da ya da dönünce istanbul'da
-radyatör koruma
-Ön arka çamurluk koruma
-Çamurluk süsü
-Sinyal ve farlara kaş
-Yolcu CC
-Yan çantalar ve çıtaları
-Depo üstü kemeri
-Krom ayak pedalı
düşünüyorum. Bunların hepsinde tercihim orjinalden yana ama sanırım çoğu 2.5 aydan önce teslim olmuyor. Alternatifleriniz veya görüşlerinizi bekliyorum.
hatta motor hakkında soracağım sorular için de numaranızı verirseniz arayıp konuşmak isterim.
Kazasız Günler
12 750 ytl fiyatı olan motorlar efe hondada kaldı ise ;
tercihinizde sıfırdan yana ise bence kaçırmayın..16 900 ytl fiyat koymuşlar 2008 ler için.
ön cam için kappa ve givi zaten aynı ürünler.üreticisi aynı..
380 ytl büyük boy olanların fiyatı var.
diğer malzemeler içinde fuardan da temin edebilirsiniz.markaları farklı olsada standarttır hepsi.önce motor olmuş aksesuarlar olmuş fark etmez sanırım.
Zaten ben de aksesuarlar icin acele etmek istemiyorum. Yalnız alır almaz ankara-ist yapacagım icin on cam almam lazım. Motor korumayı da alıyım diyorum, cünkü motora alısma donemi 250kglık bir motor icin beni tedirgin ediyor. onun dısındakiler icin dediginiz gibi fuar mantıklı ama shadow kullanıcılarının gene de bi fikrini ogreniyim dedim
kaldera ben bunu motoru 5-6 l yakan arkadaslar için soyluyorum şimdi bunun standartı 3.5 L yaklasık olarak
o zaman bu 5-6yakıo dıyen arkadaslar acaba hava filtreleri falanmı tıklaı bunu merak edıorum sadece o arkdasların bı kontrol edıp karar vermelerını tercıh edıyorum yanı5-6 L yakıo diyip kestırıp atmak benım gıbı yenı shadow sahıbı olacak arkadasları dusunduruo? o kadar yanı mesele
yani standartı 3.5 litre iken neden b u arkadslarınkı 5-6L yakıo ben onu anlayamadım sadece
ayrıca bu hava filtresi olayı yanı tıkanması ve yakıt sarfıyatının artması olagan bısey belkıde bu arkadslarınkı tıkalı ondan cok yakıo
neyse yinede verdiğiniz bilgiler için cok tesekkur ederim saygılar...
[COLOR="Red"][I]Rüzgarınız bol olsun...[/I][/COLOR]
merhabalar bahsettiğiniz 2008 ve 2007 farklarını bikaç sayfa önce belirttik. fakat 4000 ytlilik farka asla değmez, bana kalırsa yeterli paranız varsa da 2007 tercih edin.
özellikle yeni egsozların görüntüsü çok kötü ve egsoz değiştirirseniz enjeksiyon ve egsoz daki oksijen sensörü sebebiyle model bulmakta zorluk yaşayacaksınız.
kappa ön camı hiç tavsiye etmiyorum. çünkü alt kısımlara doğru siyahlaşıyor estetik olarak (bence tabi) kötü duruyor. ist mototal da national cycle ön camlar var ondan tavsiye ederim. ama bana kalırsa hiç takmayın. ön cam iyi gibi gözüksede anafor yapıp alt kısımlara rüzgar alıyor.
sürücü sissy barı hepco&becker ve highway hawkda var fiyatlar da 200E civarı.
ilk olarak motor koruma demirini taktırın yeter. aksesuarlar için acele etmemek gerek çünkü zamanla ve motora alıştıkça istekleriniz değişecektir.
yeni test ettiğim değer olarak; normal kullanımla 11 litre ile 261km gittim. yani 100kmde 4.21 litre. bunu biraz efendi ve hesaplı kullanırsanız 4 litreye çekersiniz. ama ben genelde 140-160km/h leri çok gördüğüm için 5-6 litre arası gidiyor.
Bilgiler ve tavsiyeler için teşekkür ederim. Sırf bu motoru almak için istanbuldan ankaraya gelip donucem ve kalmak istemedigim icin orada cok arastima firsatım olmayacak o yuzen simdiden sizlerin goruslerinizi alıyım demistim simdiden cok faydalı oldu. Motorla otobanda 450km gidecegim icin on camı alır almaz ankarada taktırmak istiyorum ve forumlarda okuduguma gore fazla yuksek takınca dediginiz gibi asagi kisimlarda anafor yapiyormus. O yuzden cok yuksek olmayan bir on cam dusunuyorum. Aslında takmamak en guzeli ama genelde 80-140 arası kullanacagım icin takmak istiyorum. Bundan onceki motorum olan F650de bile sehirdısı da kullandıgım icin orjinalin biraz buyugunu taktırmıstım.
Koruma barı icin EFE'de kromman takıyorlar tavsiye eder misin?
bu arada su anda hem karburotorlu hem de enjeksiyonlu olanlar 2008 model olarak satılıyor ama ben de karburotorlu modeli tercih edicem (ettim) cunku hem 4000YTL hem de tork degerleri daha hosuma gitti. Turkiye'de shadow icin guzel gorunen takometre (devir saati) satan bir yer biliyor musunuz? www.cruisercustomizing.com'da buldum ama bi tanıdıkla falan gelmesi iki ayı bulur. burada varsa gerek yok. bu arada eger bakmayan varsa bahsettigim siteyi incelemenizi tavsiye ederim super seyler var.
fuara gelecek olanlarla tanısmak ve fıkır almak isterim bu arada
kazasız gunler dilerim
ben de devamlı 120-150 arası kullanırım bu yüzden biraz kullanıp öyle takın bence
EFE deki koruma demiri çok güzel ve bana lalırsa en işlevsel olanı tavsiye ederim. zaten koruma demirsiz üstüne binmeyin.
devir saati için en uygunu highway hawk bana kalırsa. highway hawk getiren herhangi bir mağazadan bulabilirsiniz. ankarada sanırım ulusan motorda vardı.
shadow da kullanılan maudil marka bujiler ve referans noları aşağıdaki gibidir.
2x2= 4 adet olmak üzere;
0242 145 500= BOSCH
DPR 8 EA9= NGK
OE073/T10=CHAMPİON
0001245702= BERU
Buyuk Turk Milletinin Necip fertleri
Bu benim shadow isi sizlerin de yazilari sagolsun kesinlesti. kaparoyu verdim. Fuardan sonraki hafta ankaraya gidip motorumu alicam. Siyah cillop gibi 0 shadow. Allah kazadan beladan sakalasin, daha buyuklerini once sizlere sonra da bana versin. Daha once kisa mesafeler haric hic cruiser kullanmadim (kullanimi en kolay motor oldugunu dusunuyorum). Simdi motoru alinca ben bodos Ankara İst yapicam, cok basmadan motoru zorlamadan, artci olmadan zannimca rodaj icin ideal de bi yol olucak. Yalniz bu devir saati meselesi kafama takildi. Bildiginiz uzre bizim kısraklarda devir saati yok, ben de motora ilk kez binicem ve bi de uzun yolda 100 120 gibi suratlerde seyredip ruzgarda olacagim icin motorun devrini ve vitesleri nasil ayarlayacam. Yani 1 haftada alisirim ama rodajda motoru yazik etmeyeyim. Simdi icinizden ooof ne iskilli adamsin bisey olmaz diyenler olsa da Turkiye'de Shadowlar icin devir saati bulaniniz oldu mu? Amerikada cok buldum ama 1 aydan once gelmezi o zaman da zaten gerek kalmaz. Ozen Motor getirmis, adamlarin devir saati die getirdikleri KM saati cikmis . Mototal da getirio ama 2 ayi bulur gelmesi.
Simdiden tesekkurler ve kazasiz belasiz gunler
PS: Yaa bi de tamam ne yaktigini bilmek guzel, devir ekonomi devri ama bu motora da sucularin yaptigi 120lira yakio muhabbeti hic yakismio yaaa. Olayin dogasina aykiri. Yani size inat motoru kullanirken bi bidon benzini de yandan ufak ufak zevk olsun die asfalta dokucem.
devirle ilgili gerekli açıklmayı özelden atıyorum wozzy
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)