dostum harika anlatmışsın ...
anlatıma ve motora hasta oldum..koca sitedeki favori topicim oldu
dostum harika anlatmışsın ...
anlatıma ve motora hasta oldum..koca sitedeki favori topicim oldu
evet viceroy, dediğin gibi motorsiklet tarzım değişmedi ama inan bana değişmeyen tek şey o değil .?.?.
34 EID 02
Kazasız,belasız kullanman dileğiyle tekrar hayırlı olsun. Lastik konusu sakat, uzun yol yapacaksan mutlaka tedbirini al.Doğru bir seçim. Benim hatam 2007 modellerin sonu (karburatörlü) 2008 yılı başlarında Ankara'da yanlış hatırlamıyorsam 13.000 ytl den satılırken ben acaba diyene kadar treni kaçırdım. sonrası tuzlu gelince aranızda olamadım. Bir gün tekrar inşallah.
Teknik birikim ve paylaşımın yüksek olduğu bu topikte merak ettiğim birşey var! 2008 öncesi shadowlar enjeksiyonlu hale çevrilebiliyormu?Maliyeti tahmini nedir? Benim gv650 de karbüratörlü,s&t ithalatları enjeksiyonluymuş. Enjeksiyona takma sebebim Akdeniz gezisi başlıklı yazımdaki m800 intruderin 100 km de 5.5 litre yakması oldu. Benimki 5 litre yakıyor 150cc ve ağırlık farkına rağmen.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Su anda ortalama yakıt sarfiyatım 4.5 lt/100 km. tabi bu rakam yol durumu ve basmama bağlı olarak 0.5 lt artıyor yada eksilebiliyor.
Diğer aynı kategorideki motorlarla mukayesesi nasıldır bilemem ama.
100 km de enjeksiyon sayesinde 1 litre tasarruf çok gezen için haftada-yılda nasıl farkeder.Düşününce önemi farkediliyor.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Cok sagolasin vıceroy, hepimiz inşallah kazasız belasız kullanırız...
Gönül senide shadowlu görmek isterdi keşke ikinci el falan bişeyler düşünseydin ama seninkide fena bir cihaz, belki uzun zamandır biniyorsundur ama ben yeni duydum yada unutmuşum, hayırlı olsun güle güle kullan ...
Senin şu enjeksiyon - karbüratör konusunda da yapılabiliyormu bilmiyorum ama yapılabiliyorsada bana soracak olursan sakın orjinalini bozma derim, fabrika çıkışıyla sonradan yapılma enjeksiyonlu iki motor arasında mutlaka verim farkı olacaktır yakıt tüketimi o yazılan veya tecrübe edilen rakkamlara inemeyecektir ve bu işi eğer çok çok iyi birine yaptırmazsan belki karbüratörlü halinden daha kötü bir performans bile alabilirsin, yapılan masrafta yanına kar kalır, yalnız bu sadece benim şahsi fikrim bu konuda herhangi bir tecrübem yok ...
Bu arada Honda Türkiyeyi aradım ellerinde kullanım klavuzunun basılmış hali yokmuş ama maille pdf olarak gönderdiler, ihtiyacı olan varsa arasın yardımcı oluyorlar yada bende maille gönderebilirim.
34 EID 02
viceroy dostum bende shadow 750'nin iki onceki kasasi vardi (Shadow ACE, zincirli olan) diger arkadaslarin da dedigi gibi 100 km de 4.5 - 5 arasi yakiyordu. Karburatorlu shadow enjeksiyonluya cevirilir mi bilmiyorum ama m800 ile shadow 750 arasinda cok da fark yok gibi geldi.
Bu arada yarani desmek gibi olmasin ama gercekten shadow 750 firsatini kacirmissin. Ankara'da su anda her 3 cruiser'dan biri shadow 750
http://www.ataturkungencligehitabesi.com/
Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
bonzai,SL150-SS250 derken GV650 sıfırını alalı yaklaşık 3 ay oldu.Henüz 2000 km de. Şikayetim olmadı.İnjeksiyon işi hakkında hiçbir tecrübem yok
Alp dostum o fırsat resmen kaçtı
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
enjeksiyon, enjeksiyon
bu tür yakıt sistemleri yeni nesil diye adlandırılır..ancak getirisinden fazla götürüsü vardır..genelde bunun yakıt tasarrufuna yönelik olduğu yanlışına düşerler insanlar yada öyle düşünmek isterler..
oysa durum biraz farklı..
bu arada yeni nesil tabir edilen yakıt sistemini karbüratörlü sisteme entegre etmek uygulamak mümkün değildir.
Çok güzel bilgilendirme.Teşekkür ederim. Gazı fazla kıvırmadan sakin bir şekilde gezerek tasarruf yapmak uygun olanı bu durumda.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
maalesef dostum bunada pek katılamayacağım..aslında yazdıklarım çok yerde bahsi geçen rodajıda ilgilendirmekte...şöyleki;
bazı yorumcuların aksine zaman zaman motora yüksek devirde kullanmak ona iyilik etmek anlamına gelir.
pistonlar ile silindir duvarları arasında segman adı verilen çemberler bulunur.
bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değilde ,
ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.
sürekli düşük devirlerde sakin ,sakin kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.
araçları olan arkadaşlar bilecektir.bazı servislerde kurum temizliği yapılır..silindir kapak sökülür.bu kurumlar manuel olarak temizlenir
işte olay budur.
arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı dahafaydalıdır,ömürüne ömür katarsınız motorun..
yakıtını,tüketimini,azmı yaktı,çokmu kaçtı düşünmeyin bunları..
yada alın birer tane scooter 50 cc olsun bitsin...
Rodaj sırasında vites değişimlerini hızlı yapmakta fayda var. mümkünse devri çok aşağılara düşürmeden diğer vitese geçin. kavradığı yerde bırakıp azar azar gaz açıp orta devirlerde sürelim.motoru çok boğmalardan kaçının. Erken vites atmayın. Ani gaz açımlarından kaçının. Torku alt devirde iyi mi acaba gibi denemelerden kaçının.Motoru zorlamayın. Arkaya artçı almayın, çok rampa dik yokuş çıkmayın. devir çevirmeyeceğiz. 1000 km sakin kullanıp ilk bakımını ve kontrolleri yapıp ondan sonra dilediğimiz gibi kullanabiliriz.
unutmayalım bunların hepsinin tek bir amacı var.Ne yatak aşınması ne rulman durumu sadece piston segmanlarının silindir gömleğine uygun bir şekilde alışmasını sağlıyoruz.
Rodaj kısmını artçılı tamamlamak zorunda kaldım.Henüz 2000 km oldu ama 5. vitese hiç bir gezimde çıkamadım,çıkacak yolu da bulamadım.Belkide otobana çıkmak gerekiyor! Benim motorumun aynısı arkadaşta var otobanda artçısına sürati resimletmiş 235 basmışlar...bu rakam benim hiçbir zaman denemeye cesaret edemeyeceğim kadar bana uzak.Peki krumlanmayı önlemek adına zaman zaman ilk 4 viteste seri kullanıp motoru yoklamak yeterli olacakmıdır? Benim yaptıklarım sadece bundan ibaret. Saygılar.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
arkadaşlar ihtiyaçtan dolayı shadowumu satıyorum bilginize
http://www.sahibinden.com/o_tek_drag...XQQdisplayitem
Dostum, ben motor aldıktan sonra satılığa çıkarman benim için şanssızlık
gözü kapalı alırdım.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Arkadaşlar bende motorumu satıyorum ilanın linki aşağıda. Enduroya geçmek istiyorum artık.
http://www.sahibinden.com/sifir_2008...XQQdisplayitem
hayırlı olsun diyelim..umarım en kısa zamanda ihtiyaçlarınızı görürsünüz..
Merhaba Shadow tutkunları.arkadaşlar motorum karbüratörlü.15 bin km'de.geçen yıl orijinal egzozumun çıkışlarındaki üstüste duran delikleri matkaplala deldirdikten sonra kronik sorun ortaya çıktı.motorum egzostuma müdahale etmediğim vakitlerde artcıyla beraber sıkı bir eğimi 140 civarında torklu bir şekilde tırmanırken deldirme işleminden sonra TEK BAŞIMA olduğum halde aynı eğimleri 120 ve biraz üzeri süratte düşük torkla katedebiliyor.sonraki yaz motoruma bir ümitle highway hawk egzost taktırdım.ilk gün biraz yüksek verim alsam da kısa sürede ciddi kurumlanan egzostumun sesten başka hiçbir özelliği kalmadı.yani çekiş sanki giderek düşüyor.ve düşecek.motorum kılıfsız evin önünde günlerce yağmura maruz kaldı.acaba bunun karbüratörde bir etkisi var mı? bu arada motorum gaz yemiyor.ilk gazda kekeliyor şaşırıyor adeta.motor sanki sıkışmış nefes alamıyor gibi.bakımları günü gününe yapılmaktadır.aldığım günden beri sübap ayarı yapılmadı.kendi eski şoförlüğümden sübap ayarına ümit bağladım.hypercharger uygulamasının da sonuç vereceğini sanmıyorum.motorum düz yolda 135 km ve üzerine çıkamıyor.eskiden pati çeken motorum şu anda sanki 400-500 ccclik motor gücünde gibi; patinaj çekmesi mümkün görünmüyor.kullanabilmek ayakta kalabilmek için gaza yükleniyorum.motorda önce ön cam uygulandı ve hala ön cam mevcut.ancak sorun ne hikmetse egzost deldirmekle başladı ve performans tabir edilen egzosta beraber hiç bir değişiklik göstermedi.motor son derece tatsız ve soğudum.aydınlatırsanız minnettar kalırım tavsiyelerini bekliyorum.saygı ve sevgilerimle
(motorum honda shadow vt750)
Eksoz ile ses uğruna oynanırsa makinanın var olan gücü, tork eğrisi , ciddi sekilde bozulur,rölanti ayarı kaçar,sersem çalısır,senkron ayarında kaçmalar olabilir,eksoz deyip geçmeyin fabrikasyon eksozlar o makinaya en uyumlu eksozdur.İçindeki doluluğun anlamı ve işlevi vardır.Hatanın geri dönüşü yenisini takmak ise ciddi masraf demektir.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
viceroy ilgin için teşekkür ederim.orijinal egzos elimde.ancak çıkışlar delik vaziyette.bir usta bunların yeniden çirkin de dursa kaynaklanacağını söyledi.ancak ben performans egzostlarımı koruyarak senkron karbüratör vesair işlemlerle eski gücü yakalayamaz mıyım?
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)