balataların yeni görünüyorsa ve 30000 daha gider diyorsan da bence sorun yine balatalarındadır. Orjinal mi bilemiyorum ama sert balatalar diske zarar verebilir, çizilmesine yol açabilir. Ayrıca duzgun olmayan aşınma sonucu balata üzerindeki boşluklara ince kum, toz vs yerleşebilir. Malesef balataları sökmek te kısa vadede çözüm olur. Eğer sorun sert balatalarda ise hem sürüş emniyeti hem de motorun sağlığı için balataları değiştirmelisiniz ve diskleri kontrol ettirmeli gerekirse düzelttirmelisin derim..
arkadaşlar özür dileyerek bu motorla alakalı olmayan bişey sormak istiyorum, çünkü tamamını okudum ve gerçekten teknik yardım bölümünde bu soruma cevap verileceğini sanmıyorum,burada mühendisler var galiba
tabiki cevap vermemeniz hak, vermeniz lütuf alakasız çünkü.
denizliden uşağa hiç durmadan artçılı geldim, yolun tamamı yokuştu, hiçbi sorun yoktu ama motoru durdurup etresi gün çalıştırdığımda sesi değişikti, zevksiz bi ses, bugün ise düzeldi eskisi gibi, sanırım hararet yapmıştı, kalıcı bi sorun olurmu acep. (çin malı & hava soğutmalı)
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
hava soğutmalı küçük hacimli motorlar yol durumu, yük durumu,hava durumu,kullanım süresi gibi etkenlere göre çok daha çabuk tepki verirler..halk dilinde motor şişmesi olarak bilinir.. motorun hiç ara vermeden yazdığım etkenlere bağlı olarak sıkıştırılması durumunda ilk tepki olarak vuruntulu çalışma başlayacaktır..bu durum farkına varılmazsa daha sonra aşırı sıcak ortamdan yapısı değişen piston gömlek içinde sıkışıp kalacak,ve kilitlenecektir...
sizin olayınızda bunların hiç biri oluşmamış..belki bir ihtimal segmanlarda hasar oluşabilir..onuda motorun çekişinden anlarsınız...
hava soğutmalı motorların uzun süre kullanılmaması, belli aralıklarda yolda dinlendirilmesi nedenleri bu yüzdendir.su soğutmalılarda bunların hiç biri olmaz..çünkü motor ısısı sürekli sabittir yada soğutucu fan desteği ile sabit tutulur..
selam arkadaşlar bende 2008 model 750 şhadow aldım inanın sürüşü eski modoruma göre daha kolay şimdi şhadowcu arkadaşlarla gezmek günü birlik modorla ilgili bilgi baylaşmak isderim beklerim şimdilik iyi ve güzel sürüşler
Hayırlı olsun Spirit mi? Injektörlü değil mi?
arka fren balatasını komple değiştirmek yerine balata çaktıran oldumu shadow kullananlar arasında..?
Uğur abi deneme bence sonra ses yapar, gıcık olursun... Çok mu pahalı orijinali?
emrah,balatada ses yapma ihtimali var..
ama bu balatanın hamuru ile ilgili...ses yapar ama sert olduğu için çok uzun süre aşınmaz.
balata yumuşaktır çabuk biter ,ama hiç ses yapmaz..
arka balata sorduğum yetkili servislerde daha doğrusu honda da mevcut değil..25 güne kadar gelecekmiş..ön balatalarda sorun yok..disk balata olduğu için alternatif fiyatta seçenekler var..
kısaca çakma balatada ses yapıp yapmayacağı öncesinde belli olur diye düşünüyorum.
arka fren kampanası araçlardan çok farklı değil.serviste orijinali ile değişiminden yana ama çakma balatanında sorun çıkaracağını çok sanmıyorum..bunu yaptıran varsa bir sorun oldumu diye sormuştum.
bu arada 6 temmuz pazar günü saat 11 gibi bostancı beers in oraya gelebilecekler varsa biraz takılıp kritik yaparız...
drag 650 ile shadow 750 arasında yakıt tüketimleri senin için çok önemli ise her ikiside 100 km de 5 LT tüketir.mczaga26-06-2005, 18:53 PM
shadow 750 ne kadar yakıyor?bilen varmı? 600 mü 750 mi yakıt tüketimi fazla değilse 750 alıcaM LÜTFEN yardım
tavsiyem bu motorlardan birine sahip olmak istiyorsan yakıtını düşünmeyeceksin ...ayrıca 2005 yılından beri hala yakıttamısın..?..
hayırlı olsun..
Merhabalar benim aklıma birşey takıldı. Honda shadow spirit türkiyede alan yok türkiyede daha çok classic modeli kullanılıyor. Amerikada da tam tersi spirit modeli daha çok kullanılıyor. Bu türkiyenin yol durumundan mı tarzımızdan mı dolayı?
kaldera abi, bi türlü buluşup, konuşamadık walla, şu anda bilgisayarımı yeni açtım, çünkü shadowumla istanbul- bandırma-gökçeada-istanbul hattı,1 hafta tatil yaptım(çok zevkliydi, fotoları yükleyeceğim inşallah) ve bugün de(6 Temmuz) yine şehir dışına çıkıyorum, 6 Temmuz bostancı buluşmasına katılmayı çok isterdim ama gene görüşemeyeceğiz, Ağustos ayında inşallah geniş katılımlı birşeyler yapalım, zira yaz bitiyoooorrrrrrrrrrrrr..............
kaldera@ sorma her yıl böle araştırıp araştırıp vazgeçiyorum bu sefer kararlıyım galiba.
fakat dragstar ile shadow arasında kaldım . ikisini de 2.el düşünüyorum.
arkadaşlar biliyorsunuz ben 2005 shadow'umu ikinci el aldım ve eski sahibi kullanım klavuzunu kaybettiğini söyledi, haliyle şu an elimde bir kullanım klavuzu yok, acaba sanal ortamda pdf vb. formatlarda ne olursa artık elinde olan varmı? veya ben bunu nereden temin edebilirim...
Birde kısmet olursa hafta sonu motorumla Çanakkaleye gideceğim benim motorla ciddi anlamda ilk uzun yolum olacak acaba yedek buji, yedek ampul gibi yanıma neleri almamı önerirsiniz...
34 EID 02
bonzai ben tek başıma bir seferde 2500 km yol katettim motorumdan tık sesi gelmedi ne bir arıza yaptı ne beni üzdü. Ama tabi bu problem yaratmayacak anlamına gelmez. İşte burada Honda tercih sebebinde servis ağı önem kazanıyor. honda çok yaygın servis ağına sahip. Soruyorlar ya şunumu alsam bunu mu alsam diye. Servis önemi ortaya çıkıyor işte burada.
Ben sadeceyanıma lastik patlamasına karşı sprey almıştım ama kullanmak için ihtiyacım olmadı.seninde olmaz inşallah.
saolasın Tüzemen aslında benimde en çok korktuğum konu bu lastik olayı, onun için bende dediğin spreyden alacağım, onun haricinde çok fazla bişey almayı düşünmüyorum belki birde ön far ampulü,
asıl aklıma takılan debriyaj teli ve fren içinde bişeyler yedekte bulundurmak gerekirmi acaba, sonuçta bunlardan biride yolda bir sıkıntı çıkartırsa yola devam edemem, gerçi bu motorda ben onları değiştiremeyi beceremem herhalde ya neyse...
Bakıma sokalıda daha bir ay olmadı zaten bujiler falan yeni değişti...
34 EID 02
Selam 150cc den 750 cc ye değişmeyen tek şey motosiklet tarzınız olmuş
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)