Sevgili balthasar ve Selami. Sizleri mutlu görmek bizleri de çok mutlu etti. Darısı tüm kavuşamayanların başına diyelim. Yollarda karşılaşmak ümidiyle, sevgiler.
Sevgili balthasar ve Selami. Sizleri mutlu görmek bizleri de çok mutlu etti. Darısı tüm kavuşamayanların başına diyelim. Yollarda karşılaşmak ümidiyle, sevgiler.
benım motorun ( ismi nefes ) uzun yolda 5.vıtes 110 kmde hızda en ideal devir ile yakalıyor ( motor ne yığılıyor nede yüksek devir ) gittiğimde 4.5 5 lt benzın harcıyor 3. 3.5 lt benzın enjeksiyonlu olmasına ragmen benım motor ıcın pek mumkun degıl.
2 hafa önce honda anesten aldığım malzemelerle bakımını yaptım. hava yag filtresi 4 bujı ve yag ile sezona canavar gibi hazır
Istanbul tekirdağ Edirne bu bölge Mt shadow kullanıcıları olarak bir etkinlik düzenlesek ne dersiniz ;)
@masp
Yakıt tüketim oranını kayıtlı tutmak gibi saplantılı bir huyum var. 2,9 sadece bir kere gördüğüm bir oran. O gün çok şaşırmış, hesapları defalarca yapmıştım.
Hesap şöyle: Sıfır depoya 30 TL'lik benzin (param ona yetmişti. o günün fiyatı ile 6,8 lt yapmıştı) Edirne'den yola çıkıldı. Hız 90 km sabit ile otoban'da tam 235,1 km yol yapıldı ve benzin bitti. İstanbul'a girildiği için "Ya Allah diyerek ve dualarla yedek depo ile eve varılmıştı.
Yazdığım oranlar bahar/yaz dönemi için... Ama sonbahar/kışta da şehir içi özellikle son bir yıl içinde 4,6'yı geçtiğimi hatırlamıyorum.
Bu arada çok nadir agresif kullanırım. Dikkatimi çeken 90-120 km aralığında yakıt tüketiminin optimal düzeyde olduğu. 120 km'nin üzerine çıkıldığında benzini içmeye başlıyor ve oran yükseliyor. Motor ayarlarımı aldığımdan beri hiç oynatmadım. Highway Hawk egsoz taktırdıktan sonra bile.
@DemonKiss çok teşekkür ederim.
13600km de aldığım motorla yaklaşık 4000km yi tamamlamış bulunmaktayım. Motoru aldığım gibi yağ,yağ filtresi hava filtresi ve bujileri değiştirmiştim ve suana kadar hbir sorun yaşamadım ancak geçen gün benzin aldıktan yaklaşık 10km sonra motoru çalıştırdığımda boğulur gibi çalışıyordu birkaç kere gaz verdim stop etti sonra tekrar çalıştırdım ve yol almaya başladığımda gaz veriyorum ancak tekliyor sonra tekrar gaz alıyordu. Ikinci viteste de aynı teklemeyi yaptı vites arttıkça sorun yoktu bu sefer de egzozdan siyah duman çıktığını farkettim. Bu sabah da motoru çalıştırdım yine aynı tekleme vardı sizce ne yapmalıyım ?
Siyah duman çıkıyorsa zengin karışım yakıyor demektir.
Öncelikle jikleni kontrol etmeni öneririm fazla gaz gidiyor olabilir.
Diğer alternatif ise hava filitrenle ilgil olabilir hava az geliyorsa yine zenfgin karışıma neden olur.
Karbüratör ayarlarını da kontrol ettrimekte fayda olabilir.
Arkadaşlar şu an piyasa yüksek biliyorum ama shadow ilanları yine en makul olanlar gibi duruyor. Merak ettiğim için soruyorum, enjeksiyonlu 2007 model aksesuarlı shadow 750 için makul rakam nedir? Ben sıfırdan yanayım ama viragosunu satacak bir arkadaşım sordu anlamadığım için cevap veremedim sizlere danışayım dedim. Dragstar piyasası aşırı yüksek geldi, az yeni modelli cruiserlar için zaten sıfırından yüksek isteniyor bu nedenle shadow a yöneldik.
Geçmiş olsun uçurtma. Sorunun çözüm haberlerini bekliyoruz. Umarım fazla başını ağrıtacak birşey değildir.
Jikleyi kontrol ettim sıkıntılı bir durum görmedim motor sanki daha az titreşimle çalışıyor gibi geldi sanki tek silindir çalışıyor uygun bir zamanda bir ustaya götürüp kontrol ettiricem ama baya bir canım sıkıldı bu arada sağolasın demonkiss
Uçurtma, sevgili Kaldera'nın çok eski bir mesajında seninle benzer sorunlar yaşayan bir arkadaşımız için verdiği yanıtlar burada. Hemen hemen senin söylediğin tepkiler. http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post1213810 Belki yardımcı olur. Bir de novablue arkadaşımızın 2012'de başına gelen şöyle bir durum var. http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post2696429 Burada yer alan bilgilerden ateşleme kaynaklı da olabileceğini düşündüm bir an.
eski bir shadow ve yeni bir vtx 1300 kullanıcısı olarak ben de fikrimi söyleyeyim. anlattıklarından anladığım kadarıyla sorun karbüratöründe. onu kontrol ettirmen lazım. ikincisi, karbüratörünü kontrol ettirirken jiklene de mutlaka baktır. sen normal olduğunu düşünebilirsin ama bir miktar açık kalması bile zengin hava-yakıt karışımına neden olur ve sıkıntı yaratır. motorun buji fişlerinden birisini motor çalışıyorken çek, kısa bir kablo yardımıyla ateşleme yapıp yapmadığını kontrol et. piponun içerisine kablonun bir ucunu sok. diğer ucunu da şasiye 3-5 mm kadar yaklaştır. 4 pipo için de dene bunu. akım yoksa yaz buraya çözümüne bakalım. yakıt tahliye hortumunun tıkalı olup olmadığını kontrol et. (deponun sağ altında hortum çıkışı vardır. başıma gelmişti bu). bujilerini değiştirdiğini söylemişsin. yol yapmışsın ve sıkıntı olmamış şimdiye kadar. genel bilgi olarak söylüyorum. iridyum buji kesinlikle kullanmayın. iridyum buji için ateşleme sisteminin tamamen değişmesi gerekir. sorun bunlardan biri değilse, buraya yaz biz de öğrenmiş olalım. çünkü elektrik ve yakıt tesisatı çok basit ve sağlam bir motordur shadow.
ayrıca bu motora normal şartlar altında hiçbir sürücü şehir içi 4,5 lt, şehir dışı 3,5 litre yaktıramaz. arkadaş bence hesabı yanlış yapmış. 2 yıl shadow kullandım 30.000 km civarı yol yaptım. havada karada mümkün değil. zaten fabrika değerlerinin de altında bir oran bu. bu motor 1 litreyle sakin kullanımda 19-22 kilometre yol yapar. yani 100 kilometrede 5 civarı litre. gazı açarsanız 7-8 litre yakar. saygılar.
Öncelikle cevap için teşekkürler, mesajınızı akşam gördüm ve benzin tahliye hortumunu kontrol etmek için motorun başına indim, tam yerini bilmediğim için karanlıkta yanlış bir aksam ile oynamışım. Adı idle speed control diye geçiyor araştırdığım kadarıyla rölanti devir ayarı yapılan kısım hemen hava filtresinin altında jikle şekline benziyor. Bunu baya bir zorladım ve boşa çıktı gibi oldu. Bilinçsizce iş yapınca böyle oluyor. Sonrasında motoru çalıştırmayı denedim jikle ile bile zor çalıştı sanırım rolanti devrini baya bir bozdum. Sinirlerim iyice bozuldu. Durum bu yani. Akşam eve gidince tekrar bakıcam ama ne yapıcam hiçbir fikrim yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:07 ----------
Evet kaldığım yerden devam edeyim; motorun başına geldiğim gibi ilk iş idle speed diye geçen motorun rolanti ayarını yapmayı sağlayan aksamı kontrol ettim. saat yönünde döndürdükçe devir yükseldi ve motoru düzgün bir şekilde çalıştırabildim. Sesine göre kendimce uygun bir devire ayarladım. Sonrasında hava filtresini söktüm. henüz çok kirli değildi. ancak çıkardığım kapağın içinde ve hava filtresinde gözle anlaşılacak kadar nem vardı. bu kadar benzin kalıntısı olması normal midir bilmiyorum ? Bu arada akşam yeniden benzin alıp motoru 20dk kadar yüksek devirli kullandım. motoru aldığımdan beri alışkanlık düşük devirde kullanıyordum. Siyah dumanın bununla alakalı olabileceğini düşünüyorum. Şuan için siyah duman atmıyor. motoru çalıştırırken tekleme ve gaz yememe durumunu da bu rölanti ayarından olabilir mi diye düşünüyorum. motor soğusun tekrar çalıştırıp deneme yapacağım.
filtredeki durum motora sürekli stop edip tekrar çalıştığı için oluyor. sıkıntı yok. gördüğüm kadarıyla motor hakkında pek bilgin yok, istersen bir honda servisine götür bırak.
Uçurtma selam. Motordaki sorunu ne yaptın? Çözebildin mi? Her şey yolunda mı?
Merhaba demonkiss, kara duman sorunu kendi kendine ortadan kalktı büyük ihtimal motoru düşük devir kullanmam ve de motoru park ettiğimde jikle kolunun az da olsa açılması ve yine bunun farkında olmadan kullanmam, çalıştığında gaz yememe durumu rölanti ile alakalı rölanti ayarını biraz yükselttim ve o sorun da ortadan kalktı yine de uygun bir zamanda motoru bir bakıma götürmeyi düşünüyorum. Aldığımdan beri 6000 km oldu ve 19000lere geldi ki sağolsun hiç yarı yolda bırakmadı.
Süper! Ciddi bir sorun olmamasına sevindim. Bu gibi bilgiler yeni kullanıcılar için çok çok değerli ;) Nice sorunsuz kilometrelere o zaman.
selam
honda shadow un kaç adet depriyaj plakası olur vede kaç adet ara tenekelerinden olmaktadır. ilginizden dolayı şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba, motoru ilk aldığım günden beri 3. vitesten 4. vitese ve yukarısına geçişlerde motora tam gaz vermek ve aşırı vibrasyon yaşamak durumunda kalıyorum bana hiç normal gelmedi. Debriyaj balata sıyırmış olabilir mi? Değiştirsem fayda eder mi? Teşekkürler.
Aklı olan bu motoru ikinci el almasın. Honda'yı mail yağmuruna tutmak lazım ithalat yapsınlar yeni dönemde. İkinci el satanlar çıldırmış ,30.000 TL istenir yakında 2010 modellerine. Piyasasına sı...
Siz motorunuzu nereye götürüyorsunuz? Var mı önerebileceğiniz bir usta. Hem bakım hem tamir için güvendiğiniz ustaları paylaşır mısınız.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)