Honda Shadow 750 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Nisan 2012, 12:02
#2021
novablue adlı üyeden alıntı
Önce de sordum ama gözden kaçtı herhal, hangi marka yağ filtresi tavsiye edersiniz?
Honda motosiklet servisine gider de yağ filitresi isterseniz sağlam bir öpücük eşliğinde filitre veriyorlar. Motosikletin üzerindeki yağ filitresini söküp oto yağ filtresi çeşitleri satan bir filitreciden 10 TL. fiyat karşiliğinda alabilirsınız. Bizim motosikletlerin Hava filitresini bir ay önce Honda motosiklet servisinden 85 TL ye aldım. Önemli olan filtrenin ayni ebatlarda olması. Ben her 1000 Km. de yağ ve filitreyi beraber değiştiriyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
[QUOTE=novablue;2654715]Buyurun size motosikletimin fotoğrafı:
http://img14.imageshack.us/img14/4033/hondavt750.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Maşallah... Boğa gibi duruyor vallah.. Kazasız belasız kullanırsın inşallah. Şu an yaşadığın arıza olayı küçük sıkıntılar. Hele bir tepesine binip yol yapmaya başla bakalım herşen unutulur.
Reklamlar
-
21 Nisan 2012, 12:42
#2022
Hocam bin kilometre yağ degisimi için cok az değil mı ?? Ayda en az bir bazen iki yağ degisimi demek neredeyse
-
21 Nisan 2012, 12:53
#2023
Osman abi iyi dileklerin için teşekkürler. Hava filtresi olarak k&n uzun ömürlü filtre takılı. Ngkdan aldım bujilerimi de. Hatırlarsanız elektrik sorunundan dolayı ateşleme yapmayıp egsozda patlama yapıyordu. Buji kablolarını elden geçirip sorunu çözünce bujilerde kurum kalmadı hatta parlıyor şimdi.
Bu arada 1. Vitesde bir uğultu yapıyor motor. 2 ye atınca ses geçiyor. Bir sürtünme sorunu var belli ki. Marş motoru ile bunu da yaptırırsam içine sinecek.
-
21 Nisan 2012, 13:38
#2024
chopperrider adlı üyeden alıntı
Hocam bin kilometre yağ degisimi için cok az değil mı ?? Ayda en az bir bazen iki yağ degisimi demek neredeyse
Ben arabalarımda da aynı şekilde yağ değişimi yaparım. Bu ğüne kadar hiçbir aracımın motor tamirine para harcamadım . Ve motor arızası yüzünden yolda kaldığımı hatırlamam. Araçlar için kalıteli ve erken motor yağı değişimini; Sağlıklı olan insanın en iyi gıdalarla sık sık beslenmesi ve hasta olmamasına benzetiyorum.
Yani bende parayı doktora verip yollarda huzursuz olacağıma gıdaya verip yolların keyfini çıkartıyorum.
Ayrıca bende her zaman çift motosiklet olur. Biri at biri eşek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------
novablue adlı üyeden alıntı
Bu arada 1. Vitesde bir uğultu yapıyor motor. 2 ye atınca ses geçiyor. Bir sürtünme sorunu var belli ki. Marş motoru ile bunu da yaptırırsam içine sinecek.
Birinci viteste uğultu şhadow'ların tamamında var bazan yavaş gitmem gereken durumlarda bu sesten rahatsızlık düyar ve motoru ikinci viteste sürerim. Düşün ki benim motor tamamen sıfır. Hiç ellenmemiş olduğu halde bu ses var. Sorun yaratacak birşey değil.
Sendeki sesi ben duymadan %100 luk bir yorum yapmamda yanlış olur diyorum.
Shadow kolay kolay kırılacak ve arıza verecek motosiklet olmadığını unutma. Hele birde senin motorun geçmişinde titiz bir insanın elinde olması da senin avantajına. Ufak tefek sorunlar herkeste ortaya çıkar. Merak etme. Neticede bu makinalar dünyanin her devletinde ön sıralara çıkmış durumda.
-
21 Nisan 2012, 13:43
#2025
chopperrider adlı üyeden alıntı
bin kilometre yağ degisimi için cok az değil mı ?? Ayda en az bir bazen iki yağ degisimi demek neredeyse
Selamlar;
Bu kadar kısa km lerde yağ değişimlerini model almayın..Tamamen kişisel bir durum.Motoru için en doğrusu olduğuna inanan kişileri bağlar..
km yapamıyorsanız yılda bir kez km ye bakılmaksızın yağ değişimi teknik nedenlerle kabul edilebilir..
ancak yol yapabiliyorsanız 3000-4000 km yerine 10.000 leri geçin..yağ
filtrelerini ise bu kısa mesafelerde hiç değiştirmeye gerek yok.
ikinci yağ değişimine bırakın..
Erken yağ değişiminde bulunursanız işlevsellik açısından doğru değildir..
APİ değerleri SL ye doğru uzamış yağlar zaten 3-4 binlerde en iyi durumuna,verimine geliyor..çıkan yağı birine verseniz 10 bin km daha yapar..
novablue adlı üyeden alıntı
Hava filtresi olarak k&n uzun ömürlü filtre takılı..
KN filtre ise yararından çok zararı bulunan ,toz geçirgenliği daha yüksek olan, ve bu yüzden daha çok hava alan ,kullanıcısınada (filtreyi değiştim çekişi arttı )dedirten filtre-süzme -temizleme-toz tutma konuları ile hiç ilgisi olmayan sportif amaçlı bir üründür..
orijinalini kullanın her zaman..
novablue adlı üyeden alıntı
Önce de sordum ama gözden kaçtı herhal, hangi marka yağ filtresi tavsiye edersiniz?
Özel servislerde dahi orijinal filtresi bir çok modelde aynı filtre olduğu için bulunabiliyor.Muadil olarak ürün numaralarını yazmıştım.. geçmiş sayfalarda olması gerek.
Fakat çıkan orijinal yağ filtresini elinize alıp çapı,dişi tutuyor diye farklı araçlar için üretilmiş olan filtreyi asla kullanmayın.
Her aracın bar basınçları farklıdır.ayrıca yağ filtreleri sadece süzme görevi yapmazlar.Herhangi bir olası tehlikeli bir durumda içerisindeki check-valfleri sayesinde yağı filtre etmeden direk sisteme by pass ederler.Bu durum ise filtrelerin bu özelliğinin çalışması için motorun yağ basınç bar değerleri ile çok ilgilidir.
İşte bunun için her araç motorunun filtreleri birbirinden farklıdır.Çünkü yağ basınçları aynı değildir.
-
21 Nisan 2012, 14:11
#2026
kaldera adlı üyeden alıntı
Selamlar;
Bu kadar kısa km lerde yağ değişimlerini model almayın..Tamamen kişisel bir durum.Motoru için en doğrusu olduğuna inanan kişileri bağlar..
km yapamıyorsanız yılda bir kez km ye bakılmaksızın yağ değişimi teknik nedenlerle kabul edilebilir..
ancak yol yapabiliyorsanız 3000-4000 km yerine 10.000 leri geçin..yağ
filtrelerini ise bu kısa mesafelerde hiç değiştirmeye gerek yok.
ikinci yağ değişimine bırakın..
Erken yağ değişiminde bulunursanız işlevsellik açısından doğru değildir..
APİ değerleri SL ye doğru uzamış yağlar zaten 3-4 binlerde en iyi durumuna,verimine geliyor..çıkan yağı birine verseniz 10 bin km daha yapar..
.
Tamam benimki kişisel düşünce. Parama kıyıyorum. Malımla doğacak sıkıntıyı yaşamak istemiyorum.
Fakat hiçbir yağın kullanıldıkça değer kazandığını da "İstanbul 04" plakalı araca babam sahip olduğu günden beri görmedim düymadim.
-
21 Nisan 2012, 14:38
#2027
osmanba adlı üyeden alıntı
Tamam benimki kişisel düşünce. Parama kıyıyorum. Malımla doğacak sıkıntıyı yaşamak istemiyorum.
Fakat hiçbir yağın kullanıldıkça değer kazandığını da "İstanbul 04" plakalı araca babam sahip olduğu günden beri görmedim düymadim.
Tabiki sizde haklısınız osman bey..babanızın istanbul 04 plakası olduğu 1900 lü yılların başlarında sentetik yağ kavramları olmayıp mineral kabul edilebilecek yağlar vardı.
bunlarında kullanım süreleri çok kısaydı.Çünkü bu yağların polimer filmlerinin kopması, yağın yağlama özelliğini erken bırakması ve değişim kmlerini kısa olmasına neden olurdu..
siz hala 20/50 mineral yağ kullanıyor olabilirsiniz.ve 2000-3000 kmlerde değişebilirsiniz tabii.
Ama ilerleyen yağ teknolojileri tam sentetik yağlarda APİ değerlerini SJ lere SL lere kadar getirdi.403 otobüslerin 100.000 km ye kadar yağ değişim mesafelerinin uzaması
yine bu nedenlerdendir.
Yani yağ kullandıkça değer kazanmıyor kullandıkça en iyi performansını verecek hale geliyor,buda kullanıcılara uzun kmler olarak geri dönüyor..
durum bundan ibaret;katılırsınız katılmazsınız ayrı bir konu..ama bu gerçekleri değiştirecek teknik izah mümkün değildir..
Kısaca gelişim süreci sürekli ilelriye doğru gidiyor. bizlere düşende kendimizi güncel tutmak ,takip etmek sadece...
-
21 Nisan 2012, 15:34
#2028
Ben praktikerden 10/40 castrol yağ aldım. Bir hata yok di mi? Honda arabamda da aynısını kullanıyorum.
-
21 Nisan 2012, 16:59
#2029
novablue adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar benim motorda ilginç bir arıza oldu. Belki yaşayan olmuştur aynı sirunu. Motorum soğukken yaz veya kış hiç sorunsuz bir şekilde tek marşta çalışıyor.
Fakat motoru 10 dk - 1 saat arası bir süre kullandıktan sonra, motor ısınmışken stop edince tekrar çalıştıramıyorum. Marş düğmesine basınca akü bitikmiş gibi marş motorunu çeviremiyor. Akü yeni bir yuasa. Aküyü ölçüyorum, full çıkıyor. 5-10 dk motorun soğumasını bekleyip marş butonuna tam değilde çok hafif dokunur gibi basınca bir kaç denemede biraz dişli sesiyle beraber hasbel kader marş alıyor. Ertesi sabah motor soğukken çalıştırınca canavar gibi çalışıyor. Sonra yine aynı sorun.
Trafikte ışıkta beklerken başıma geldi. Motoru çalıştıramayıp bir ton korna ve küfür yedim. Ya da motoru kapatıp markete uğrayamıyorum, bir daha çalışmaz diye.
Motor sıcakken arıza yapıp soğukken iyi çalışmasının sebebi hangi parça veya parçalar ne olabilir? Yardımcı olursanız sevinirim.
________________________________
Merhabalar... Adım Hasan Honda Shadow kullanıcısıyım.... Sitede çok fazla Yorum yapmasamda Hersayfayı bilirim takipteyim...
Gelelim Sorunun Çözümüne...
Acaba. sis farı varmı ? yada sis tarzı bişeyler sürekli açık olduğunda akım marştan geçiyor zamanlada eritiyor yada başka bir sorun çıkartıyor ilk nedeni budur bir çalışır bir çalışmaz yada ısındığında hiç çalışmaz gibiyse sorun...
Çözümü basit elektrikçi yada iyi bir araba anahtarcı sı açıp halleder eriyen yer varsa basit küçük parçayla tamir ve temizliğini yapar bir daha üzmez...
Bir faydan olduysa ne mutlu bana...
( tabiiki sebep illede bu olmayabilir fakat iyi bir kullanıcıysa kişi Shadowlarda kolay kolay başka arıza yapmaz marş motoru bile ömürlüktür ama marşa basmayı iyi bilmek lazım )
Saygılarımla..
-
21 Nisan 2012, 19:21
#2030
Merhabalar Hasan arkadaşım. Motorumun ilk sahibi sis farını uzun farlardan hat çekerek monte etmiş. Yani uzunları yakınca sis yanıyor. Benden önceki sahibi de beğenmeyip sökmüş. Bana sisi farlarını torbayla verdi. Ben de yine uzun fardan çekilmiş hatta bağladım. Fakat bu marş sorununu yaşadığım zamanlarda sis farını ve uzun farları hiç kullanmadım. Yine de etkiler mi acaba?
-
22 Nisan 2012, 01:56
#2031
kaldera adlı üyeden alıntı
Tabiki sizde haklısınız osman bey..babanızın istanbul 04 plakası olduğu 1900 lü yılların başlarında sentetik yağ kavramları olmayıp mineral kabul edilebilecek yağlar vardı.
bunlarında kullanım süreleri çok kısaydı.Çünkü bu yağların polimer filmlerinin kopması, yağın yağlama özelliğini erken bırakması ve değişim kmlerini kısa olmasına neden olurdu..
siz hala 20/50 mineral yağ kullanıyor olabilirsiniz.ve 2000-3000 kmlerde değişebilirsiniz tabii.
Ama ilerleyen yağ teknolojileri tam sentetik yağlarda APİ değerlerini SJ lere SL lere kadar getirdi.403 otobüslerin 100.000 km ye kadar yağ değişim mesafelerinin uzaması
yine bu nedenlerdendir.
Yani yağ kullandıkça değer kazanmıyor kullandıkça en iyi performansını verecek hale geliyor,buda kullanıcılara uzun kmler olarak geri dönüyor..
durum bundan ibaret;katılırsınız katılmazsınız ayrı bir konu..ama bu gerçekleri değiştirecek teknik izah mümkün değildir..
Kısaca gelişim süreci sürekli ilelriye doğru gidiyor. bizlere düşende kendimizi güncel tutmak ,takip etmek sadece...
Sn. Kaldera;
Öncelikle şunu belitrmek isterim. Ben Makina veya Kimya mühendisi teknik bir kişi değilim. Branjım muhasebe. Bu nedenle teknik kelimelerle konuşmayı da beceremem.
Fakat bu da mineral,yarı sentetik, sentetik veya ultra sentetik yağları ayıramamam anlamına gelmiyor. Türkiye'de sentetik yağın piyasaya çıktığı ilk günlerde açılışını ve işletmesini yaptığımız Mimaroba BP benzin istasyonumuzda bu yağı rafineriden zorunlu olarak almamız gerekmişti. Benim özellikle almak istemememdeki sebep o zaman 3 litre mineral yağın fiyatı 9 TL. Sentetik olan yağın 3 litresi 54 TL. olmasıydı. Çünkü ne halkımız nede ben bu yağı tanımıyorduk.
Bu sebeple istasyon sahiplerini konu ile ilgili bilgilendirme amaçlı Mobilin açmış olduğu seminerlerde bilgilendirildik. Oradaki verilen bilgiler doğrultusunda bizlerde sentetik ve mineral yağlardan belli ölçüde aynı kaplarda ve aynı yüksek ısıda kaynatarak denedik. Mineral yağın belli bir süreden sonra yemek yağı gibi yandığını, sentetik yağın ise renk bile değişmeden durduğunu gördüğümde hemen o saatten itibaren satışını yapmak için rafımıza koyduğumuz yağın daha ilkini kendi arabalarıma koydum. Ve o gündür bu gündür teknolojinin ilerlemesine bağlı olarak yarı sentetiğinden şu an en üst versiyonu olan ultra sentetiğine kadar hepsinden haberim var. Parasına bakmaksızın imkanlarım yeterince en iyiden geri kalmamak prensibimdir.
Yemegin lezzetlisini yemek için gida mühendisi olmak gerekmiyor.
Ayrıca ben motor yağlarının 1000 Km.kullanımda mutlaka değişilmesi gereklidir diye bir dayatma da yapmadım. Sadece kendi görüşümü paylaştım. Şunu da söyleyebilirim. Bize verilen eğitimde sentetik yağların 40 000 ile 100 000 Km. arasında dayanıklı olabileceği söylenmişti. Burada yağın dayanıklı olabilmesi ayrı bir konu, kirliliği ise yağ filitresi ile arındırılamıyacak ayrı bir konu. Çözüm kullanılan yağın değiş aralığının minimüm süresi. Tabi ki isteyen istediği km. de değişebilir. Bu konuda kimsenin incinmesine veya hiddetlenmesine sebep olmak istemem.
Aynı sitede fikir ve görüş paylaşımında bulunan arkadaşım olarak Teknik açıklamalarından,verdiğin bilgilerden ve önerilerinden dolayı teşekkür ediyorum.
-
22 Nisan 2012, 03:23
#2032
Yağın dayanıklılığı, kıvamı ve verimi için kaldera arkadaşıma, yağın kirliliği ve filtre için ise osman abiye katılıyorum.
-
23 Nisan 2012, 11:41
#2033
novablue adlı üyeden alıntı
Merhabalar Hasan arkadaşım. Motorumun ilk sahibi sis farını uzun farlardan hat çekerek monte etmiş. Yani uzunları yakınca sis yanıyor. Benden önceki sahibi de beğenmeyip sökmüş. Bana sisi farlarını torbayla verdi. Ben de yine uzun fardan çekilmiş hatta bağladım. Fakat bu marş sorununu yaşadığım zamanlarda sis farını ve uzun farları hiç kullanmadım. Yine de etkiler mi acaba?
Merhaba...
Kullanmadığınız zaman hatta kısa 5dk gibi kullanumlarda zarar vermez Demekki eskiden kullanıldığında bozulmaya başlamış sonrasındada size denk gelmiştir...
Birde Kendi Sitemizden yorumlarımızı paylaşayım faydası olur sanırım....
1: Bizim motorlardaki ve benzeri motorlarda (CC yakınlığı) alternatörler gücü: önceki modeller 300 Watt gücünde daha sonraki modellerde 350 Watt oldu, Shadowdada ve benzerlerindede bu değer aynıdır,daha küçük motorlarda bu değer daha düşüktür 100 W veya 150 Watt gibi.
Extradan bağladığın tükedicilerle sonradan eklediğin ve aynı anda açık olan tüketicilerin 250-300 Watt'ı aşmamasına bak.
Sürekli tüketenler:
1 adet Ana farlar 55 W
2 adete park lambası 2x5=10 Watt
Elektronik ateşleme ve bobinler = sanırım 10 watt vardır.
Aküyü şajlama ve regulatör = akünün şarj durumuna göre değişkenlik gösterir.
Sürekli tüketmeyenler:
Marş motoru anlık olarak = 300 Watt veya daha fazla, voltajını stop durumunda iken aküden alır çalışırken hem akü hem alternatörden.
2 adet sinyal 2x21 = 42 Watt
4 lü flaşörde 4x21 Watt
1 adet fren lambası =21 Watt
vs vs vs .
aşağıdaki linkteki konular benzer ve bağlantılı konulardır.
http://www.wildstar-fan.de/teile/lic...e/wickeln.html
http://www.turkchopper.com/forum/ind...39313#msg39313
2: Çok önemli: sis farları ve extradan uzunlar(atom far lar diye tabir edilenler) Kesinlikle röle ile bağlanmalıdır ve bu işleri ehil olan oto elektrikcilerin yapmasında fayda vardır,röle kullanılmadan yapılırsa gidondaki lamba açma kapama düğmeleri eriyebilir veya başka daha kötü problemler yaşanır.
3:Birebir ampüllerin çektiği tüketim ve akünün performansı ve şarj durumunun % 70 demi yoksa %100 demi ona bağlı.
Benim yazdığım ilk mesajımda bunları biraz belirtmiştim.
Yanlış bilmiyorsam Shadowun aküsü 9 veya 10 Ah lık bir akü , 2 adet 50 Watt lık sis lambasında çekilen güç zaten 8-9 Amper gibi eder , bu durumda %100 şarjda olan akün 1 saat gider , eeee şimdi birde daha ana far var ve arkadaki lamba var, 60-70 Watt daha yük demek bunlar, bu durumda akü %100 de olsa bile 30 dakika falan gider ,eğer akü miyadı dolmuş ise performans daha düşüktür bu durumlarda 15 dakika zor gider .
Birde telefon çaldı motoru stop ettiniz ama kontak açık...uzun tel. görüşmesinden sonra zaten baya zayıflamış aküye birde marş motoru ile anlık da olsa 100 amper civarı yük ile yüklendinmi akü tamamen çöker.
Eğer akü orijinal jel akü ise 20 dakika beklemeden sonra kendini %70-80 kadar tekrar topalardı , bu avantaj asitli akülerde mümkün değildir.
Sis lambası kullanan tüm arkadaşların dikkatine :trafik mevzuatında sis lambaları 50 metre görüş mesafesei olan durumlarda kullanılır , aksi takdirde teorik olarak polis amcaların ceza tutanağına mecbur kalırsınız buda bir gerçektir.
4:
Bende de 750 cc Shadow var... (Demiştim zaten)
Elçik ısıtma Orjinal
Zenon far...
Çakmak ve şarz aparatı
sis farı Güçlü
ledler 6 adet yaklaşık 2 metre boyunda...
Müzik sistemi vardır...
Sorunsuz biniyorum..
Not: Var ama nasıl her ne taktıysam role ve direkt aküden aldım adlığımdada muhakkak araya sigorta taktım..
Vede kendim yapım...
Role sis farına uzunlara bağlı... sigorta ledler, anfi, zenon far ve elçik ısıtmada
Ha olurda herhangi bir sistem açık kalır aküm boşalır diye bir tedbir aldım Aküden uzatma (şarz kablosu) çektim siyah ve kırmızı renkte yan kapağın içine bağladım akü bittimi koltukları sökmek işi yerine yan kapağı çekiyorum... Başka bir faydası da yanımızdaki başka bir motorun aküsüne de yardımcı olabiliyorum...
Birde Bizim motorları boğdunmu kolay kolay vurduramazsın rampa yoksa arkadan itme yetmiyor 3 kişi çok hızlı itmesi lazım...
Diyelim bitmiş aküyü vurdurdun sakın stop etme çalışmaz 50 kilometre gitmeyle akü dolmuyor haberin olsun... Motor aküsünü 2 saat şarz ettinmi yetiyor yeni gibi olur sonra soğumasını bekle tak motora...
Başka ne diim şunu diim çoğu kişi Shadow un frenlerini zayıf der oysaki bakımları yapılmış frenlerde (zaman aşımından arka freni sıkma yeni balata gibi) Fren sıkma tekniğini iyi yaparsan sorunsuz duruyor...
Başka ne diim ha benzin konusunda Eğer şehir dışında uzun yolda 90/100 gidersen 190 kuruşa düşer 4bujilidir bizim motorlar çoğu idda eder ve bilmez buda 4 buji Atşelemeyi iyi yapar benzin yakışınıda azaltır...
Fakat şehir içinde ara gaz ve 1/2 viteslerde kullanırsanve 140/ 160 km hız yaparsan 230kuruş değil 240 da değil 250 de değil 260 da değil 265 /300 arası yakarsın haberin olsun....
Azda olsa bildiklerim ve yaşadıklarımı anlattım bir çarem olduysa ne mutlu...
-
23 Nisan 2012, 12:03
#2034
Selamlar;
yazdığınız elektirik aksamı ile olan tüm detaylar doğrudur.Sadece şunu ilave edebilrim shadowun orijinal aküsü 12 volt 14 AH dir.Bu 14 AH akü değişimlerinde bulunabiliyormu varmıdır bilmiyorum. belkide olmadığı için yerine daha düşük amper akü kullanıyorlardır.
sisteme ilave yük bindirecek olan tüm eklenilere modifiyelere kendi adıma her zaman karşı sorun çıkarmaya nitelikli, zemin hazırlayıcı bulmuşumdur..direk hat çekilmesi yerine röle faktörü asla unutulmamalıdır..
-
23 Nisan 2012, 17:46
#2035
Evet Akü 12 volt 14 AH dır Fakat sanırım türkiyede Shadowların hiç birinde değiştiği için yok denecek kadar az... Kişi akü almaya gidiyor hadi bulsun bakalım yada bişeeeeyyyy olmaz tak gitsin diyorlar elindekileri...
-
23 Nisan 2012, 18:31
#2036
takuvva adlı üyeden alıntı
Evet Akü 12 volt 14 AH dır Fakat sanırım türkiyede Shadowların hiç birinde değiştiği için yok denecek kadar az... Kişi akü almaya gidiyor hadi bulsun bakalım yada bişeeeeyyyy olmaz tak gitsin diyorlar elindekileri...
Selamlar;
Bunun nedeni 14AH kullanan motorların az olması yüzünden..Akü ithalatçıları veya imalatçıları da fazla hareket görmeyenleri getirmiyorlar yada üretmiyorlar.Bunların raf ömürlerinin olması ve garanti sürecinin problemli olması gibi nedenler sıralanabilir.
Ama şöyle bir yol daha var benim aküm 14 AH olsun diyenler için..
2 adet 7 AH akü paralel bağlanabilir.ebatları daha ince olduğu için yerine sığabilir veya akünün muhafaza yeri genişletilebilir belki...
Mesela sık sık yazdığım şu kuru piller çeşit çeşit ebatlarda boylarda var.Motorcunun akü sorununu kökünden halledebilen piller.7Ahler oldukça ince iki tanesi büyük ihtimal cuk oturur..taneside 20 veya 25 tl..alsın kullansın herkez bundan.asit derdi yok su derdi yok. çok aşırı uzun ömürlü olmasıda aldığınızı unutturacak cinsten
Unutmadan bir de şu var Marka motorlarda örneğin enduro ve turinglerinde AH leri yüksek..Lakin bu aküleride o markanın distribütörleri yok dememek için 3-5 tane getirdiği için fiyatını hiç yazmıyım..
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------
Geçmişte şarza bağlamıştım orijinal 14 AH lik aküyü..Bu akünün aynısını bulmak sanırım zor.japon üretim bir aküydü ve tam kuru tip idi.
kaldera adlı üyeden alıntı
yedekte duran akümü takmaya karar verdim. belli aralıklarla şarj ettiğim aküyü tekrar şarja bağladım.
-
23 Nisan 2012, 22:25
#2037
Selamlar,
benim akü yeni henüz bir ay oldu olmadı. 12 X 12
şu anda normal bi sorun yok. ancak bir iki güne kadar sis takacağım.
iki adet 15 ledli 5 watt lık ampul kullanacağım. sisleri uzunlara bağlamayı düşünüyorum. sanırım araya herhangi bir parça koymaya gerek yok çünki ilave edilecek miktar 10 watt. ayrıca depo altına en fazla beş led olacak şekilde aydınlatma düşünüyorum, onu da 5 wat desek etti 15 watt ilave sarfiyat. bunların yanında elektrik aksamında tadilat olarak uzun yolculuklarda (telefon navigasyon) kullanmak üzere çakmak şarjı takacağım. herhalde bir sorun yaşamadan beni idare eder...
-
24 Nisan 2012, 11:48
#2038
novablue adlı üyeden alıntı
Buyurun size motosikletimin fotoğrafı:
http://img14.imageshack.us/img14/4033/hondavt750.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
Motorum 25.000 km de 2004 model Honda VT750C/C4 Shadow. Motorun 3. sahibiyim. 34 yaşındayım.
Motoru aldığım kişi ilk sahibinin titizliğini, motoruna ilgisini çok övdü. Ankara'da bir emekli askermiş. 2. sahibi ise aldıktan sonra basit bakımını yapmış ve pek binmemiş. İlk sahibinin neler yaptığını bilmiyorum. Ben ise kasım ayında satın aldım. Ankara'da bu sene kış çok ağır geçtiği için çok binemedim. Şimdi ise yapabileceğim bakımını kendim yapmaya çalışıyorum. Bu marş motoru sorunu için de tavsiye edilen bir ustaya götüreceğim. Yetkili servise gitmekten de çekiniyorum doğrusu. Bilgi almak için ilk sahibine kullanma klavuzunda yazan telefon numarasından ulaşabilirim fakat rahatsızlık vermek istemediğim için aramayı düşünmedim.
Selamlar Cümleten...
Dostum motorun arkadan çekilmiş fotolarını hatta mümkünse sinyaller odaklı yakın fotolarını paylaşırmısın...
Ne yalan söyliyim..değişik ama güzel duruyor sinyaller..
Teşekkürler..
---------- Post added at 10:48 ---------- Previous post was at 10:46 ----------
osmanba adlı üyeden alıntı
Merhaba Shadow'cu arkadaşlar. Mucidimiz ZIPPIRMAN (Gürol) arkadaşımız yine bu akşam yanıma geldi. Benim ikamet ettiğim apartmandaki mini ve detaylı atölyemde Apartman sakinlerimizin höşgörü ve iyi niyeti ile (Tabi bizlerde elimizden gelen azami dikkatı göstererek ) geç saatlere kadar çalışma şansımız oluyor. Sağolsun arkadaşımız beyni gibi bedeni de durmaz oturmaz bir insan. Bir işe kenetlendi mi acıktığını, bardağındaki çayının soğuduğunu, kül tablasındaki sigarasının söndüğünü unutan bir azım ile hedefine ulaşarak son düşüncesi (Tamamen kromdan imalat istenilen konumda ayarlanabilme özelliğinde) ve çalışmasının ürününü bu akşam birlikte biçmiş olduk.
http://s16.postimage.org/bsvf4cux1/SDC13157.jpg
gif hosting
Konusunu ettiğimiz üretim benim bu güne kadar Shadowlarda yerli yabancı hiçbir sitede denk gelmediğim ve görmediğim bir uygulama.
Shadow kullanıcısına vites büyütme esnasında büyük kolaylık sağlayan bir parçanın hayata geçirilmesi.
Makinacının milimetrik ölçü ve en ince uzmanlık detayı ile üretilen parça çok orjinal bir biçimde yerine monte edildiklten sonra sıra deneme turu atmaya kaldı. Yaklaşık 5 Km. şehir içi turlamasında denedim. Artık Bu yaz çıkacağımız Gürcistan gezisine giderken vites pedalı yüzünden burnu delik ayakabı giymiyeceğim kesinleşmiş oldu.Bu nedenle ZIPPIRMAN'nın karnesine uzun yıllar motosiklet kullanım tecrubeli,beğenmesi zor bir kişi olan benden 100 tam puanla seri imalat izni ve patent alma hakını kazandığını sizlere beyan ediyorum.
ZIPPIRMAN ve osmanba ikilisinden bir şaheser daha..
ellerinize sağlık abiler...çok sağlıklı ve kullanışlu görünüyor...
-
24 Nisan 2012, 12:49
#2039
FinalCUT adlı üyeden alıntı
Selamlar Cümleten...
Dostum motorun arkadan çekilmiş fotolarını hatta mümkünse sinyaller odaklı yakın fotolarını paylaşırmısın...
Ne yalan söyliyim..değişik ama güzel duruyor sinyaller..
Teşekkürler..
---------- Post added at 10:48 ---------- Previous post was at 10:46 ----------
ZIPPIRMAN ve osmanba ikilisinden bir şaheser daha..
ellerinize sağlık abiler...çok sağlıklı ve kullanışlu görünüyor...
Aleyküm selam...
Kırmizi bültenle aranan adam MT de görülmüştür bilgilerinize !!!
Ünal'ciğim bahsettiğin şaheserin en son versiyonu dün gece saat 03.00 de ortaya çıktı. Gürol abim hala daha baygın yatıyomuş. Bense zorunlu olarak sabah saat 8.00 de işe geldim. Yürürken sendeliyorum. Ama bu sefer CE belgeli olarak piyasaya sürülmüştür. keyif alma atışları tarafımdan yapılmaktadır. " Shadow değil sallama vites" maguris otobüs kullanır gibi gidiyor vallah.
-
24 Nisan 2012, 15:05
#2040
Sallama vites olayına bayıldım...Hep o şekilde minibüs kamyon kullanan abilere özenmişimdir..:D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler