Honda Shadow 750 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Nisan 2012, 15:15
#2001
novablue adlı üyeden alıntı
Sağolasın abiler. Ben paşa paşa alayım bir tane konjektör. Peki bunu ben internetten sipariş edip alabilir miyim? Ustaya mı gideceğiz illa ki? Honda shadow ile toplam 500 km yapmamışımdır, çok deneyimli olmadığım için trafiğe çıkmaktan çekiniyorum. Ankara'da ayrıca tanıdığım veya bildiğim usta da yok.
yine de bir elektrikçiye ekspertiz yaptırmakta fayda var belki bizim aklımıza gelmeyen başka bir sorun vardır, ayrıca konjektörü getirtirsin netten ama nasıl değiştireceksin ? ben cumartesi bir ara efe hondaya götüreceğim motorumu istersen haberleşelim takıl peşime birlikte gidelim.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
Reklamlar
-
19 Nisan 2012, 15:21
#2002
Benim makinada da buna benzer bir sorun yaşamıştım. İstanbul gibi bir yerde olmama rağmen Honda servisinde arızayı bulabilmek için adeta mosikleti don atlet biraktılar yine bulamadılar. Bende yeni motosikletimi o halde görünce beynımden vurulnuşa döndüm ve be kardeşim marş basmayan makınanın arızasını bulmak için marş düğmesinden arıza aranmaya başlar. Siz deden her tarafını dağıttınız diye ben ortalığı dağıtmaa başladığımda onlarda maşr düğmesinin arızalı olduğunu içindeki kontaklarının yaıpıştığını ve elektrik geçirmede sıkıntı yaşandığını bulmuşlar 1 hafta daha parça bekleyip 380 TL ye marş düğmesi değişmış makınam çalışmıştı.
Yanlız ben o zaman motosikleti kısa devre yaptırarak direk çalıştırıyodum. Akşam eve gittiğimde kısa devre ile marş bastıracağın yeri resimli siteye koyarım. Sende motosikletini normal çalışmasından sonra uygun bir yerde stop eder marşı denersin çalışmazsa bu sefer kısa devre ile çalıştır. Eğer makına heman sorunsuz marsa basarsa demek ki senin de mars düğmen arızalandı demektir.
-
19 Nisan 2012, 17:51
#2003
novablue adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar benim motorda ilginç bir arıza oldu. Belki yaşayan olmuştur aynı sirunu. Motorum soğukken yaz veya kış hiç sorunsuz bir şekilde tek marşta çalışıyor.
Fakat motoru 10 dk - 1 saat arası bir süre kullandıktan sonra, motor ısınmışken stop edince tekrar çalıştıramıyorum. Marş düğmesine basınca akü bitikmiş gibi marş motorunu çeviremiyor. Akü yeni bir yuasa. Aküyü ölçüyorum, full çıkıyor. 5-10 dk motorun soğumasını bekleyip marş butonuna tam değilde çok hafif dokunur gibi basınca bir kaç denemede biraz dişli sesiyle beraber hasbel kader marş alıyor. Ertesi sabah motor soğukken çalıştırınca canavar gibi çalışıyor. Sonra yine aynı sorun.
Trafikte ışıkta beklerken başıma geldi. Motoru çalıştıramayıp bir ton korna ve küfür yedim. Ya da motoru kapatıp markete uğrayamıyorum, bir daha çalışmaz diye.
Motor sıcakken arıza yapıp soğukken iyi çalışmasının sebebi hangi parça veya parçalar ne olabilir? Yardımcı olursanız sevinirim.
osmanba adlı üyeden alıntı
Benim makinada da buna benzer bir sorun yaşamıştım. İstanbul gibi bir yerde olmama rağmen Honda servisinde arızayı bulabilmek için adeta mosikleti don atlet biraktılar yine bulamadılar. Bende yeni motosikletimi o halde görünce beynımden vurulnuşa döndüm ve be kardeşim marş basmayan makınanın arızasını bulmak için marş düğmesinden arıza aranmaya başlar. Siz deden her tarafını dağıttınız diye ben ortalığı dağıtmaa başladığımda onlarda maşr düğmesinin arızalı olduğunu içindeki kontaklarının yaıpıştığını ve elektrik geçirmede sıkıntı yaşandığını bulmuşlar 1 hafta daha parça bekleyip 380 TL ye marş düğmesi değişmış makınam çalışmıştı.
Yanlız ben o zaman motosikleti kısa devre yaptırarak direk çalıştırıyodum. Akşam eve gittiğimde kısa devre ile marş bastıracağın yeri resimli siteye koyarım. Sende motosikletini normal çalışmasından sonra uygun bir yerde stop eder marşı denersin çalışmazsa bu sefer kısa devre ile çalıştır. Eğer makına heman sorunsuz marsa basarsa demek ki senin de mars düğmen arızalandı demektir.
Kesinlikle doğru teşhis,bu motorda konjektör arızasına gerekte yok zaten japon iyidir,bütün olay marş düğmesi,zamanla pislik doluyor içine çalışmıyor,yapılması gereken geçici olarak kontak spreylerinden sıkarak çalışmasını sağlamaktır. WD 40 sprey iş görür,bütün benzincilerde bulabilirsin.
-
19 Nisan 2012, 22:05
#2004
speedy2 adlı üyeden alıntı
Kesinlikle doğru teşhis,bu motorda konjektör arızasına gerekte yok zaten japon iyidir,bütün olay marş düğmesi,zamanla pislik doluyor içine çalışmıyor,yapılması gereken geçici olarak kontak spreylerinden sıkarak çalışmasını sağlamaktır. WD 40 sprey iş görür,bütün benzincilerde bulabilirsin.
İnanmayın bu adama
gönlü gizli gizli enduroda
geçen cumartesi beraberdik bir ağacın altında bana itiraf etti
face tede içimizden arkadaşları ayartıp çalmaya çaışırken yakaladım bugün.
-
20 Nisan 2012, 00:02
#2005
Kızacaksınız ama kontak düğmesinden olması aklıma yatmadı valla osman ve özer abi. Çünkü kontak düğmesinden olsa arada sırada sorun çıkartır. Benim makina soğukken kusursuz çalışıyo, sıcakkenise daima marş motorunu döndürmüyor. Temassızlık gibi bir durum yok yani. Servise ya da ustaya götüreceğim de, öncesinde bi yağını değiştireyim sonra düşeyim yollara diye düşündüm. Daha yağ filtresi sipariş edicem, ohoo çok işim var valla... Yağ filtresi için sahibinden.com da hiflo ve champion marka filtre buldum. Motosikletim.com da ise kn yağ filtresi buldum. Ne tavsiye edersiniz?
Bu arada chopperrider teklifin için teşekkürler fakat bu cumartesi mesai yapmam gerektiği için servis olayını sonraya atmam gerekiyor malesef, yine de çok sağol.
-
20 Nisan 2012, 01:00
#2006
novablue adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar benim motorda ilginç bir arıza oldu. Belki yaşayan olmuştur aynı sirunu. Motorum soğukken yaz veya kış hiç sorunsuz bir şekilde tek marşta çalışıyor.
Fakat motoru 10 dk - 1 saat arası bir süre kullandıktan sonra, motor ısınmışken stop edince tekrar çalıştıramıyorum. Marş düğmesine basınca akü bitikmiş gibi marş motorunu çeviremiyor.
Motor sıcakken arıza yapıp soğukken iyi çalışmasının sebebi hangi parça veya parçalar ne olabilir? Yardımcı olursanız sevinirim.
Selamlar;
Ben konjektör arızasına ve marş düğmesi arızasına pek katılamayacağım.. şöyle yapın;
motorunuz sıcak iken rampada aşağıya bakacak şekilde durdurup stop edin.2.viteste aşağıya salıp vurdurarak çalıştırmayı dneyin.
büyük olasılıkla sorunsuz şekilde çalışacaktır, tedavi için ise marş motoruna bakılacak.eğer durum böyle çıkarsa yetkili servisler komple değişimden yana olabilirler.
marşı alıp oto elektirkçidede yaptırabilirsiniz..
eğer sıcak iken marş basıyo ama çalışmıyor deseydiniz kurum temizliği için üst kapak açılması gerekirdi.
-
20 Nisan 2012, 02:03
#2007
-
20 Nisan 2012, 02:42
#2008
Abi kısa devre o kadar kolaymıymış ya. Osman abi, kaldera, ozer abi ve gürol abimin forumda o kadar çok emeği var ki, bırak denemeyi emrin olur derim ben. (biraz yalakalıktan zarar gelmez ) Yarın uygularım sırayla senin yöntemi ve kalderanın yöntemi sonuçları paylaşırım. Bu arada akşam akşam fotoğraf çekmekle uğraşmışsın abi, extra teşekkür.
-
20 Nisan 2012, 10:43
#2009
ZIPPIRMAN adlı üyeden alıntı
İnanmayın bu adama
gönlü gizli gizli enduroda
geçen cumartesi beraberdik bir ağacın altında bana itiraf etti
face tede içimizden arkadaşları ayartıp çalmaya çaışırken yakaladım bugün.
Biz, bisikletede binsek, mobilet'de sürsek ''biz'' olduk ya..gerisi teferruat güzel abim .
Ama Enduro iyidir lakin satamıyorum makinayı. Elim gitmiyor. Geçen gün ilanı hazırladım onaylamadan sildim . Nedendir bilemem .
-
20 Nisan 2012, 10:46
#2010
ya bu marş düğmesindeki temassızlık sorunu benim motorda da var galiba. bir kaç kez bastım çalışmadı. marş düğmesini açıp kapatıp tekrar deneyince çalıştı. çok üzerinde durmadım ama sorun devam eder ya da büyürse can sıkıcı olabilir.
marş düğmesini mi değiştirmek gerekir ? maliyet konusunda yaklaşık fikriniz var mıdır ?
anladığım kadarıyla shadowlarda kronik bir sorun bu.
yalnız bu olay motor sıcak ya da soğuk fark etmeksizin oldu bende.
olmazsa önce bir kontak spreyiyle deneyeyim belki sadece temizlikle hallolur.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
20 Nisan 2012, 11:37
#2011
Selamlar;
Aslında osman beyin tarif ettiği tornavida yöntemi ile benim önerdiğim rampada vurdurma ikiside aynı şey.Herikiside eskilerin marş taşağı diye bildiği sonradan isminin marş otomatiği olduğu parçayı harekete geçirme yöntemidir.sıcak motorda böyle sikayete neden olur bu..
konjektör arızasında ise;
içerisindeki devreler arıza yaptığında ya fazla şarz etmeye neden olabilir böyle olursa akünüz sulu ise havalandırma deliklerinden kaynayıp asit taşırmaya sebep olur,ampulleriniz i bozabilir vs..yada şarz ettirmeyi kesebilir.Bu durumdada aküyü kısa sürede bitireceği için sıcak soğuk ayırımı olmaz.
Kontak düğmesi sorunundada i soğuk veya sıcak motor ayrımı yapmaması gerekir.
Bizler uzaktan sadece sizin yazdıklarınıza göre olasılıkları ifade edebiliyoruz..Tabii durum daha farklıda olabilir.
eğer motor sıcak iken marş hiç basmıyor,yani hiç bir ses gelmiyorsa marş arızasıda olmayabilir.ama bir vınlama sesi geliyorsa marş arızasını işaret eder.
Vurdurup çalıştırınca ne değişecek denilirse;
sorun olmadan çalışırsa yine marş problemini gösterir..
eğer aksi olursa yazdıklarımızı açıklamaz. ozaman başka senaryoya bakılacaktır.
kolay gelsin..
-
20 Nisan 2012, 13:34
#2012
chopperrider adlı üyeden alıntı
ya bu marş düğmesindeki temassızlık sorunu benim motorda da var galiba. bir kaç kez bastım çalışmadı. marş düğmesini açıp kapatıp tekrar deneyince çalıştı. çok üzerinde durmadım ama sorun devam eder ya da büyürse can sıkıcı olabilir.
marş düğmesini mi değiştirmek gerekir ? maliyet konusunda yaklaşık fikriniz var mıdır ?
anladığım kadarıyla shadowlarda kronik bir sorun bu.
yalnız bu olay motor sıcak ya da soğuk fark etmeksizin oldu bende.
olmazsa önce bir kontak spreyiyle deneyeyim belki sadece temizlikle hallolur.
Kontak spreyinin zararı olmaz. Eğer kontaklarda oksitlenme varsa temizler ve daha iyi olur. Fakat kontakların ucundaki platin uclar oksitlemeden dolayı çapaklanmış ise işin ehli bir kişinin sıfır zımpara ile platinleri mümkün mertebe çok az zimparalayıp çapakları temizlemesi ile uzun bir müddet daha kullanıma şans tanır.
Yenisini ile değişimi bana (Marş düğmesi dış koruması alüminyüm gövde ile bütün olarak değişiyor) 380 TL.ye mal olmuştu.
-
20 Nisan 2012, 15:56
#2013
Yeni shadowcular
Ankara,Konya
orası burası farketmez
yahu kaç km de kaça aldınız motorlarınızı
Foto koymak çokmu zor yahu ki sanmıyorum okadar zor olsa Osman abi gecenin bir yarısı koymuş fotoyu gerek düzkontak için gerekse debriyaj için (saatlere bakın)
birkaç soru oldu bu yönde sizlere ama cevap bile verilmedi ha
piyasayı biliriz ona göre davranırız yazıp çizseniz bunları
Totolar sıkışınca soru bombardımanına tutuyorsunuz bizleri onada tamam
Kaldera Osman Özer Gürol abilere teşekkür ediliyor emekleri içinde oda tamam
Sizlerdende biraz emek istiyorum ben kendi adıma çokmu?
bunu ilk okuyan havaya ateş etsin.
---------- Post added at 14:56 ---------- Previous post was at 14:45 ----------
Kask aldım motorumun renginde http://www.anesmotor.com/?urun-1496-...iv-Orange.html
Canlısı çok daha hoş
Çok kollamıştım böyle bir renk ve deri kaskı
150 lira vedim sus dedim sustular sağolsunlar
birde zincir yağı sprey hediye ettiler
çokmu korkutuyorum ne?
-
20 Nisan 2012, 19:36
#2014
Osman abi, bugün atladım motora biraz sürdüm. Kontağı kapattım, marş bastım çok zorlanıyor, senin anlattığın şekilde kısa devre yaptım. Yine de marş motoru zor dönüyor hem de dişli-çark sesleri geliyor. Aküyü ölçtüm hemen, yine 12 volt 14 amper çıktı. Herhalde marş motorunda sorun var. Isınınca genişleyip sıkışıyo mudur nedir...
Bu arada gürol abi kaskına hasta oldum, hayırlı olsun. Ben de kahverengini ve kımızı rengini alacağım. Rahatlık hakkında yorumlarını paylaş bizimle abi...
-
20 Nisan 2012, 23:02
#2015
novablue adlı üyeden alıntı
Osman abi, bugün atladım motora biraz sürdüm. Kontağı kapattım, marş bastım çok zorlanıyor, senin anlattığın şekilde kısa devre yaptım. Yine de marş motoru zor dönüyor hem de dişli-çark sesleri geliyor. Aküyü ölçtüm hemen, yine 12 volt 14 amper çıktı. Herhalde marş motorunda sorun var. Isınınca genişleyip sıkışıyo mudur nedir...
Bu arada gürol abi kaskına hasta oldum, hayırlı olsun. Ben de kahverengini ve kımızı rengini alacağım. Rahatlık hakkında yorumlarını paylaş bizimle abi...
Demekki marş düğmesinde herhangi bir sorun yok. En azından bunu öğrenmiş oldun. Bu durumda yapılması gereken marş motorunun kontrol edilmesidir. Marş motoru içinde Kollektor bilyası bozulmuş ise marş moturundan bu şekil sesler gelir. Honda servisinde bu işi çözerseniz herhangibir sorunla karşılaşmazsınız. Kolay ve ucuz gele...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:56 ----------
---- Post added at 14:56 ---------- Previous post was at 14:45 ----------
Kask aldım motorumun renginde http://www.anesmotor.com/?urun-1496-...iv-Orange.html
Canlısı çok daha hoş
Çok kollamıştım böyle bir renk ve deri kaskı
150 lira vedim sus dedim sustular sağolsunlar
birde zincir yağı sprey hediye ettiler
çokmu korkutuyorum ne?
Konu ZIPPIRMAN tarafından (Bugün Saat 14:47 ) değiştirilmiştir.
Paylaş
|
Beğen
http://www.youtube.com/watch?v=OCtI09AMeyQ
NE MUTLU TİNERCİYİM DİYEBİLENE
Gürol kardeş kaskın yanıyooo.....
İtfaiyeci tanıdık arkadaş var hemen onu aradım haberin ola.
Güle güle kullan yakışır kardeşime.
-
20 Nisan 2012, 23:44
#2016
novablue adlı üyeden alıntı
Kontağı kapattım, marş bastım çok zorlanıyor, senin anlattığın şekilde kısa devre yaptım. Yine de marş motoru zor dönüyor hem de dişli-çark sesleri geliyor. Aküyü ölçtüm hemen, yine 12 volt 14 amper çıktı. .
Selamlar;
Önerdiğim diğer yöntemi denemediniz sanırım..
Ben kendi adıma burada şahsa yönelik değilde daha genele hitap ederek bilgi paylaşmaya çalışıyorum..Belki söz konusu şikayetler başkalarınında sorunu olabilir.
Bu bakımdan bu yazılanların üretilen aksesuar malzemelerinin kalıcı olmasını ümid ederek gelecektede yeni kullanıcılara faydalı olacağını düşünürüm..
Her neyse ...tarif ettiğiniz şekilde sesler geliyorsa üç olasılığı açıklar..
1)Marş dişlisi üzerinde kırık diş vardır.Marş motoru sökülür Marş dişlisi değişir..pahalı da olabilir normal seviyelerdede olabilir.Bu konuda fikrim yok.
2)Volant üzerinde kırık diş vardır.Bu tesbit edilirse tamiri masraflı ve sıkıntılı olur..
3)Marş motoru Kömürleri bitik olabilir ,diyot tablasında arıza olabilir vs.. marş motoru sökülüp bakım yapılması gerekir..fazla masraflı olmaz...
ZIPPIRMAN adlı üyeden alıntı
Yeni shadowcular
Ankara,Konya
orası burası farketmez
yahu kaç km de kaça aldınız motorlarınızı
Foto koymak çokmu zor yahu
Gürol bey çok haklısınız en azından motorun kmsi model yılı değişen parçalar var ise nelerdir, gibi detaylar olsa teşhise yönelik daha kolay ve isabetli öenrilerimiz olabilir...
-
21 Nisan 2012, 00:02
#2017
Buyurun size motosikletimin fotoğrafı:
Uploaded with ImageShack.us
Motorum 25.000 km de 2004 model Honda VT750C/C4 Shadow. Motorun 3. sahibiyim. 34 yaşındayım.
Motoru aldığım kişi ilk sahibinin titizliğini, motoruna ilgisini çok övdü. Ankara'da bir emekli askermiş. 2. sahibi ise aldıktan sonra basit bakımını yapmış ve pek binmemiş. İlk sahibinin neler yaptığını bilmiyorum. Ben ise kasım ayında satın aldım. Ankara'da bu sene kış çok ağır geçtiği için çok binemedim. Şimdi ise yapabileceğim bakımını kendim yapmaya çalışıyorum. Bu marş motoru sorunu için de tavsiye edilen bir ustaya götüreceğim. Yetkili servise gitmekten de çekiniyorum doğrusu. Bilgi almak için ilk sahibine kullanma klavuzunda yazan telefon numarasından ulaşabilirim fakat rahatsızlık vermek istemediğim için aramayı düşünmedim.
-
21 Nisan 2012, 00:08
#2018
novablue adlı üyeden alıntı
Bu marş motoru sorunu için de tavsiye edilen bir ustaya götüreceğim. Yetkili servise gitmekten de çekiniyorum doğrusu.
Şöyle yapın;
Tavsiye edilen ustanıza gidin..Bu şikayetinizle ilgili en kötü duruma göre değişmesi gerekecek parçaların temini,tedariği,stok durumunu önce öğrenin..
Eğer aksini yaparsanız yedek parça için efe hondaya gitmek zorunda kalırsınız.Yetkili servisler dışarda onarım görenlere bazen yedek parçada sıkıntı çıkarırlar ve siz bunu anlayamazsınız..
Diğer bir öneri daha;
madem 25000 km de motorunuz.Ve geriye dönük öyküsünüde bilmiyoruz..
Eğer onarımlarınız fazla masraflı olmayacak gibi olursa, radyatörü, devirdaimi dışarıda görünen ne varsa söktürüp bakımlarını yapın derim ben.
Ki önümüzdeki yaz hiç bir sürprizle karşılaşmayın..
kolay gelsin..
-
21 Nisan 2012, 10:11
#2019
Kaldera dün senin denememi ustediğin vurdurma işini yapmadım. Marş basmakta zorlanıyorken aküyü ölçüp full çıkınca konjektôr arızasını eledim çünkü. Yardımlarınız için çok teşekkur ederim. Benim motorun canı usta çekiyo belli ki.
Önce de sordum ama gözden kaçtı herhal, hangi marka yağ filtresi tavsiye edersiniz?
-
21 Nisan 2012, 11:50
#2020
Gurol bey haklısın aslında neredeyse bir ay olacak motoru paylasamadim ama mazeretim var bilgisayarım çoktu ancak telefondan girebiliyorum o yuZden telefonla çektiğim fotoları bir servera yüklemeyi beceremedim yarın motoru bici bici yaptırdıktan sonra resimlerim bir yolunu bulacağım ama
Bu arada ben de yağ değiştireceğim 10-50 mı koyuyoruz bunlara acaba ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------
Bu arada kask da sıkmış güle güle kullanın
Diğer mesajda yazmayı unutmusum benim motor 2007 turuncu cobra egzos 34binde aldım 13500'e mal oldu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler