Slm. Arkadaşlar yakın zaman da bakım yaptıran oldu mu? 18 bin bakımı :
yağ - yağ filtresi - hava filtresi - ön ve arka fren balataları değişecek.
1000 TL fiyat isteniyor. Kdv + işçilik dahil. Daha önce 12bin bakımında yağ - yağ filtresi değişimine 350 tl vermiştim.
Balatalar bu kadar pahalı mı? Hiç sanmıyorum.
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
Bu bakımları kalıplara sıgdırıldıgı zaman normalden cok daha yüksek fiyatlar isteniyor.
10bin bakımı 20bin bakımı 30bin bakımı .hepsinini fiyatlar farklı ama yaptıkları şeyler nedense aynı klasik hava filtresi temizleme balatalar zincir gerdirme yaglama yag degişimi vs vs..
Ben 1000tl'ye Fazerın agır bakımını yaptım. egzantırık zinciri egzantirik otomatik gergisi degişti sabah 10da gözümün önünde başladılar öglen 4de bitirdiler.. Şimdi bu adamların 1000tl istemeleri saçmalık..
12bin bakımında yag yag filtresine 350tl vermekde aşırı fazla.. Hadi 50tl en fazladan yag filtresi olsa. 100tl'de yag parası olsa etti 150 tl.
geri kalan 200tl günahtır yag degişimi icin istenen 200tl işcilik .. Ben olsam laf sokmadan duramazdım hatta o parayıda vermezdim hocam..
3 balata 60 tl'den 180tl etsin.
yag yag filtresi 150 tl etsin fazla fazla hesaplayalım.
hava filtreside hadi onada 100tl diyelim.
Toplamda 330tl etti.. 1000tl dalgamı geciyorlar ne demek istiyorlar anlamadım. Para kazanmak bu kadar kolaymı ne diyeyim ben bu rakımı isteyen firmaya yada servismidir artık bilemem.
Bu bakımlar motorun en kolay bakımlarıdır balata degişimi 2 kaliperden sökmenize bakar 10 dakikanızı alır yag degişimi yarım saatinizi alır hava filtresi'de deponun altındadır 15 dakikada onunla ugraşırsınız. Hakketigi işçilik benim gözümde maksimum 100tl oda maksimum.
Bakım muahbbetini büyütüyoruz. İşin içine girince yapılması o kadar kolay şeyler ki...
Benim gözümde iki tür bakım vardır. Biri standart yağ bakımı, biri de ağır bakım.
Standart bakımlar; yağ, yağ filtresi, hava filtresi, zincir bakımı, balata değişimi ve genel kontrolü içerir.
Ağır bakımlar; debriyaj balataları, egzantirik gergileri, amortisör, motosiklet sıvıları ve genel kontrolü içerir.
Zincir+dişli takımı değişim işlemleri de kişiye göre standart veya ağır bakım olarak değerlendirilebilir. Seçim sizin.
Her motosiklet sürücüsü, ağır bakımlar dışındaki bakımları yapabilecek yeteneğe sahiptir. Sadece birkaç takım malzemesi ve yapılacak işi izlemek gerekiyor. Youtube sağolsun, bir sürü motosiklet ve elektronik cihazın tamir/bakım videolarına erişebilirsiniz. Gözünüzle gördükten sonra da bunu uygulamak, inanın çok kolay.
Ben her motosiklete binişimde, yetkili servisin bakımda yaptığından daha çok kontrol gerçekleştiriyorum. Honda yetkili servisinde yağ bakımı yapılırken izlemiştim de inanın motosiklete benim gösterdiğim özenin onda birini göstermiyor adamlar. E madem işçilik berbat, daha neye bu kadar para veriyorum?
Standart bakımları öğrenip, kendiniz yapmanızı tavsiye ederim.
O 1000 TL bakımı maksimum 250 TL'ye mâl edersiniz. Arabalar için bile 100 TL'ye hava filtresi yok. Ferrari? Belki...
---
Bir de yedek parça olayından örnek vereyim.
Volkswagen Touraeg ve Porsche Cayenne, şekli dışında aynı arabadır. Motoru, yürür aksamı, amortisörü vs. vs.
Touareg'in hava filtresi 55 TL ise, Cayenne'in hava filtresi 95 TL! Ama filtre aynı
Honda'nın CBR250 için servislerde 110-130 TL'ye sattığı buji piyasada 35 TL. Bujinin marka belli, model belli: NGK SIMR8A9 E o fiyat ne?
---
Ağır bakımlarda bile parçaları servisten almak yerine kendiniz temin edin. Emin olun çok büyük fiyat avantajınız olacak
@ Cem ve Xismalaydin, her ikinizde o kadar iyi özetlemişsiniz ki ! Türkiyede bir kaç servis dışında bizim kendi yaptığımız bakım kadar bakım yapacak eminim yoktur.
Özellikle konu V-strom ise V-strom Türkiyenin forum sayfaları altın değerindedir ....
Standart bir bakım için çok fazla bu ücret. En kaliteli saf malzemeler ile bu çıkmaz.
Motor subab ayarı,shim değişimi ve senkron ayarları var ise eyv. işçiliktir, shim ücretidir tamamda yazdığınız şeyler için ucuk bir rakam. Benim fikrin elinizden gelmiyorsa bu işler yada yapacak takıp ve yeriniz yok ise,malzemelerinizi kendiniz temin edin,ve bir motorcuda sadece işçilik ücretini vererek bakımınızı yaptırın. Çok çok uygun fiyata gelecektir böyle.
Ben genel bakımlarımın hepsini kendim yapıyorum 300 TL'yi geçmez.Tabi beni aşan işleri için ustama gidiyorum.
Givi*V47NN Tech Arka Çanta Topcase ve Baglanti Demiri 2014 - http://sahibinden.com/170680809
Givi*V47NN Tech Arka Çanta Topcase ve Baglanti Demiri 2014 -*http://sahibinden.com/170680809
http://www.motosiklet.net/forum/sati...ir-masraf.html
Eveet... DL'mi satmaya karar vermiş durumdayım. Öyle acil falan değil hani... Sahibinden ilanını kaldırdım. Hani ilgilenen olursa diye buraya koydum.
Arkadaşlar Merhaba,
Temiz bildiğiniz satılık 17.000-18.000 tl arası bir dl650 aramaktayım.Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Arkadaşlar merhaba,
dün 2 aylık fazer 8 imi sattım, enduroya daha doğrusu rahat ve konforlu bir motora geçmek istiyorum.
hedefimde ya DL650 var, yada bmw f650-700-800.
Bmw yi yarın test edeceğim.
fakat kalbim ve bütçem kesinlikle dl650 den yana, bir test edebilsem "lan gerek yok bmw ye bu motor bana yeter" diyebilsem yarını beklemez bugün alırım sıfır bir dl650.
istanbul anadolu yakasında dl650 si olan, bana bu motoru sevdirecek olan, karşılığında kallavi bir öğle yemeği (bol etli) ısmarlayabileceğim kimse yok mu
Herkes mi geziyor
Bende 3 gün önce 2008 model Dl 650 mi almış bulunmaktayım
Dl kullanıcıları MT ye pek uğramıyor sanırım.
Herkes vstromtürkiye de sanırım
hayırlı olsun beko. sevindim vstorm aldığına. CBR dan sonra nasıl geldi acaba motor. biraz iri bir adam olduğum için benimde aklımda olan motor.
birGarip..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)