Ya arkadaşlar 2 gündür yoğun bir şekilde çalışıyordum takip edemedim. Öncelikle bulaşma olayı için Cumartesi gunu iş güç var arkadaşlar ya pazar yapamazmıyız şu buluşmayı. Cumartesi gelmem imkansız cünki
Ya arkadaşlar 2 gündür yoğun bir şekilde çalışıyordum takip edemedim. Öncelikle bulaşma olayı için Cumartesi gunu iş güç var arkadaşlar ya pazar yapamazmıyız şu buluşmayı. Cumartesi gelmem imkansız cünki
Hımmm.. pazar gunu de derbi mac var ya.. Istersenız bu bulusma ısını bır hafta erteleyelım . Daha bır net uzlasalım ne dersınız.. Haftaya pazar felan daha ıyı olur mu ? Şakir bir de sen gelecekmisin Yalovadan kesın geleceksen sana gore daha uygun bır bulusma yerı ayarlarız...Ne dıyorsun?
[B][I]GITMEDIGIN YER SENIN DEGILDIR...SUZUKI DL 650 V-STROM..[/I]
Ve ZAMAN usulca göz kırpıp telaşına HOMURDANARAK çekip gitmiştir.....Yani bu Aşağılık bir DRAMdır artık...Uzatın ellerinizi diyorum Uzatın Tanışalım HELALLAŞALIM[/B]
[QUOTE=Makine;493761]Merhaba
Arkadaşlar bu motosiklette 91 oktan ve üzeri benzin, benzin-etanol %15 ve yanlış hatırlamıyorsam %85 lik karışım dahil ethanol kullanılabiliyor. 100 oktan kullanırsanız cebinize zarar gelir. Motor zaten 95 oktan da çalışıyor. 98 kullanmanın bir artısı yok. Sanırım ateşleme sisteminde avans sensörü var. Kullanılan benzin tipine göre ateşleme, dolayısıyla yanma düzenleniyor. 97-98 veya 100 oktan kullandığınızda aracınıza zarar gelmez ancak cebinize zarar gelir. 95 oktan kullanmayı tercih ediyorum, öneriyorum.
QUOTE]
Eger senin söylediğin gibi makinaya bir zarar gelmez ise kesinlikle 100 oktana dönebilirim cnki hem km olarak daha fazla, hemde performas olarak daha seri bir hal alıyor. Hesaba dökdüğümüzdede yaptıgımız km fazla oldugu için verdiğiniz benzin parası birbirini dengeliyor. Sahib oldumuz performansda cebimize kar kalıyor. Arabalarda söylediğiniz gibi yakıt düzenleyici sensörler var bunun sebebide ekonomik motorlardan kaynaklanıyor. Öneğin honda ve toyata nın VVTİ VTEC gibi veya traderın bahsettiği WV nin fsi motorlar gibi motorlar ateşlemeyi düzenleyip motorun fazla yakıt harcamasını engelliyor buda 100 oktan yada 95 oktan kullanmada bi fayda saglamıyor performansıda etkilemiyor. Ama aynı aracların yüksek beygir üreten performans için tasarlanmıs gti veya benzer modelleri bu yakıtlarda ekstra performans veriyor. Ama bizim konumuz dl lerimiz tabi işte benim terettütüm burada başlıyor kendi testlerime gore kesinlikle bu yakıtlar bir extra saglıyor ama bunun bedeli motorumuza zarar verecekse kullanmamak. Sanırım bu ekonomik araba motorlarındaki yakıt sensörleri bizim makinalarda yok. Ama yinede makinamızın ömrü için şimdilik kullanmamaya devam ediyorum.
Kaçırırmıyım ben bu bulusmayı yav Abi fizan dada olsa gelirim, yer mühim değil siz nereyi beğenir uygun görürseniz orası olsun. Benim bir ayagım istanbulda sayılır ztn. Ama bu cumartesi imkansız işte. Önümüzdeki hafta hem cumartesi hem pazara işlerimi ayarlıyorum bir plan yapmıyorum. Bi aksilik olmadıgı surece kaçta nerede isterseniz oradayım.
[QUOTE=blueman;495581]
Şakir makinenın omru deyınce aklıma takıldı. Bu makıneler sorunsuz 100 bını devırıyor demıslerdı.. Zaten o zamana kadar makıneyı degıstırırız bence. Aslında bu makınelerın 2007 lerınde benım hevesım var . THAI arkadasımız gecenlerde bır sohbette soylemıstı. 120-180 arasını race motor gıbı cok serı cıkıyormus. Sanırım cift eksantrıklı bır makıneymıs. Teknık detayını bılemıyorum ama cok ıyı felan dedı..
Yerı gelmısken sorayım cunku ben ayagım kırılınca 2 hafta bunu dusundum cevabını bulamadım. DL nın ustune yenı bır makıne alınacaksa ben bulamadım alternatıf dogrusu .. Bu konuda dusunen var mı?
[B][I]GITMEDIGIN YER SENIN DEGILDIR...SUZUKI DL 650 V-STROM..[/I]
Ve ZAMAN usulca göz kırpıp telaşına HOMURDANARAK çekip gitmiştir.....Yani bu Aşağılık bir DRAMdır artık...Uzatın ellerinizi diyorum Uzatın Tanışalım HELALLAŞALIM[/B]
2 Egsantrik zaten. Sadece egsoz emisyonları düşürmek için daha dengeli bir yanma sağlayan çift buji sistemine geçtiler. önemli diyebileceğim tek fark bu. Gerisi aynı.
Alternatif birşey yok. düşünmeyede gerek yok. Alacaksanız bir üst model DL alın
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
ewet alınacaksa bır ust model alınmalı bencede. benım düşüncem önümüzdeki yaz bu makıneyle gecırmek durumum müsait olursada diğer yazada 2007 modeliyle girmek baska marka ve model düşünmüyürum açıkcası bu motor bana hersekılde yetıyo.
bide arkadaşlar bu hafta sonu için herhalde musaıt değiliz gıbı görunuyo önumuzdekı hafta sonu bır gun kararlaştıralım. Bu hafta ıcınde netleştırıp buluşmamızı gercekleştırelım artık.
selamlar
[B]BMW R 1200 GS[/B]
[B]O Benim Herseyim [/B][B]Başkası yalan [/B]
2004-2005-2006 modeller arasında hiçbir fark yok baksana ztn sanada birsürü secenek var hepimiz 2007 ye dikmişiz gözümüzü birimizden birimizin motorunu alabilirsin. Ha kötümü dersen bizimkisi DL fanatikliği
Aslında temel teknikte 2007'ninde geçmiş modellerden farkı yok. Sadece 2. buji eklenmesi var. Besleme ve enjeksiyon sistemi aynı. Bu bakımdan baktığınızda değiştirmenin bile anlamı yok aslında. batris gerçekten memnun kalacağın bir motor. Şimdiden hayırlı olsun.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
2007 model DL650A' da ABS var.
Suzuki ana sayfada 2007 fiyatı görünce moralim bozuldu. MSRP $6699
Türkiye'deki fiyatlara ise yaklaşmak mümkün değil. $11800
Arkadaşlar benim makinanın 12000 bakımı yaklaştı.
Acaba bakımı bahara bırakmam daha doğru olmaz mı? Kışın zaten çok fazla kullanamıyorum.
Ayrıca bakım için önereceğiniz servis var mı?
Tanselcim sanırım makine nin üst model dl ile demek istediği DL 1000. Sizleri bilmem ama ben dl 1000 i çok tutmuyorum.Bana herşeyi ile hitap eden tek makina DL 650. Herşey bir yana bu yakıta bu performansı verebilen başka bir alet yok. DL 1000 sahibi bir arkadasımla konuşmuştum, DL 1000 güzel ama 100 km de 7-8 lt benzin yaktıgını söyledi. Ayrıca şehir içinde 6 cı vitesi pek kullanamadıgından sık sık vites degiştirme ihtiyacı duydugundan şikayet etti. DL 1000 daha fazla uzun yol makinası dedi. Hatta bana senin makinan iyi bence hiç değiştirme diyede tavsiyede bulundu. Ayrıca sizi bilmem ama benim boyum 1.68 öyle cok cüsselide degilim dl 1000 in içinde kaybolur giderim kesinlikle dl 1000 dl 650 ye gore cok daha iri. Bir CBF 1000 ile cbf 600 arasında motor dısında pek fark yok ama dl oyle değil. CBF dedimde yine baska bir arkadaşım, Honda CBF 1000 sahibi, kendisinin onceki motoru dl 650 imiş ve motorundan gayet memnunmuş fakat degiştirme ihtiyacı duyup ( yani bizim su an ki halimiz gibi ) dl 1000 almış uzun yolda bir muhtesem, 650 liliğin abisi oldugunu her sekilde gösteriyor, dunyanın bir ucuna git gidersin diyor ama dl 1000 sehir içi veya yakın seyahatler için degil diyor. Şehir içindede motorundan inmediği için degiştirme ihtiyacı duymuş. 650 liliğe dusmek istemediği için bide cbf öneren ler oldugu için cbf 1000 almış ama bu dl 650 den farksız ustelik yakıt olarakta 1000 likten bile fazla yakıyor aklın varsa degistirme diyor. Evet cbf 1000 tourıng makina ztn dl gibi değil ama şimdi naptı bilmiyorum.
Ben dl 650 yi almadan önce fazer dusunuyordum. Tarz meselesi daha once racinglerle haşır neşir olduğum için atikliğiyle olsun, max surat performansıyla olsun, 2. kişinin rahatlığıyla olsun beni tatmin edebilecegini düşünüyordum, DL yi her zmn begenmişimdir ama iriliğinden dolayı biraz göz ardında tutuyordum fkt suspansiyonların benim boyumdan daha kısalara bile hitap ettiğini öğrenince bir an bile terettut etmedim. Cnk fazer temiz yolların çocugu ama bizde nerde öyle yollar. Ayrıca fazer 6-7 devirden snr kendini gösterebilen bir alet dl ise torklu makina 2.5-3 bin devirde bile kendini toplayabilir. Benim için en önemli faktörlerden biri ise 2. kişinin rahatlığıydı fazer da 2. kişi uzun yolda yoruluyor ama bizim motorsikletlerimizde hele birde topcase in varsa kullanıcıdan bile rahat. Neyse lafı baya uzattım.
Evet arkadaşlar bende 2007 dl nin cıktıgından beri başka bir şey düşünmez oldum ama su anda 2. el fiyatları ile o fiyatlar arasında cok fark var fiyatların biraz oturmasını bekleyip en kısa zmnda bende 2007 dl ye gecmek istiyorum. Bizi DL 650 den başkası paklamaz.
Yuh be kardeşim bu kadarda olmazki ya. Yedek parcadada aynısını yapıyor bgunlar ayıptır kardeşim be
Abi benim makınanın da 12000 bakımı yaklastı bende dusunuyorum. Önümüz kıs ve kısın azda olsa kullanıyorsan bakıma girmesi iyi olur en azından radyoterler bi elden gecmiş olur.
Arkadaslar ben Ve Tansel bakım konusunda bır ıkı yerden fıyat almıstık.. Onları ben yazmadım ama sanırm Tansel bılıyor.. SIz de bır sorusturun eger fıyatlar makulse bostancı da bızım arkadasımız var ona yaptıralım .. belkı bırden fazla motor olursa daha makul fıyatlar olabılır..
Tansel senın Ertugruldan aldıgın fıyatlar neydı?
[B][I]GITMEDIGIN YER SENIN DEGILDIR...SUZUKI DL 650 V-STROM..[/I]
Ve ZAMAN usulca göz kırpıp telaşına HOMURDANARAK çekip gitmiştir.....Yani bu Aşağılık bir DRAMdır artık...Uzatın ellerinizi diyorum Uzatın Tanışalım HELALLAŞALIM[/B]
arkadaslar merhaba taner ben alanya'dan
bende dl 1000 kulanicisiyim 2004 model sizlere inaniyorumki paylasicak cok seylerimiz var ve bi organizasyon yapilirsa buna sevinerek katilirim herkese saygilar taner
murat abı ertuğruldan aldığım fıyat listesi 12000 km içindir. aynen kopyalıyorum mailimi
tansel kardeşim,
-yağ: tam sentetik valvoline 17,50*3lt+10 ytl işçilik=62,50 3 taksit yada nakitte %10 isk.
-yağ filtersi k&n: 27 ytl 2 taksit nakitte 25 ytl
-buji ngk:17 ytl adedi*2=34ytl+15 ytl işçilik 2 taksit. nakitte işçilik yok
-hava filtresi k&n:105 ytl 2 taksit. nakit 100 ytl
yıl sonuna kadar gecerlı bır kampanya fıyatı verdı.
[B]BMW R 1200 GS[/B]
[B]O Benim Herseyim [/B][B]Başkası yalan [/B]
@tanerpeköz Hangi numara fitlre kullandın? Bu çok önemli çünkü bazı tamirciler ince dişli ne filtre bulursa takmaya çalışyıorlar. Benim motorumda da şu an K&N takılı ama bir sorun yok. Yağ basıncı normal.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
arkadaşlar! belki ben yanlış biliyorumdur diye tanığımı tüm usta arkadaşlarıma sordum şu an k&n den daha kaliteli bir filtre daha yok. tanerpeköz arkadaşımızın söyledikleri karşısında aklıma gelenler;
1- sahte k&n kullanılmış olabilir.
2- farklı bir motorun filtresi uydurulmaya çalışılmış olabilir.(bağzı servislerin ucuz olsun die benzer ebattaki araba filtrelerini kullandıklarını gördüm)
3- uygun yağ kullanılmamış olabilir.
4- eksik yağ koyulmuş olabilir.
5- yağ pompası bozulmuş olabilir.
6- motorun kendisinde bir sorun olabilir.
şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)