Acaba 2004 modelinde abs varmı arkadaşlar lütfen bilgi verirmisiniz teşekkürler
Acaba 2004 modelinde abs varmı arkadaşlar lütfen bilgi verirmisiniz teşekkürler
arkadaşlar merhaba. ben fazer almayı düşünüyorum. araştırırken bu motoru farkettim. acayip hoşuma gitti. yakıt durumu nasıl. bakım ları filan masraflı oluyormu. teşekkürler
abiler selamlar,suzukinin sv 650 s modelini bilen tanıyan varmı içinizde,niye buraya yazıyorsun diyebilirsiniz,bildiğim kadarıyla dl 650,motorunu bu motordan almış,lütfen yardım,almayı düşünüyorum da
sv 650 s modeli bilmem ama DL nin motoru enduro motor ile naked motor arası bir yerdedir. Ne bir tam enduro kadar düşük devir ne de bir 4 silindir kadar yüksek devir çevirir..
Tork ile HP değerlerini optımum yerde buluşturan ender Toruing Enduro tarz bir motor geliştirmiştir.
Elbette bu tartışılabilinir.. Mesela F650GS düşük devir çevirirken alt devirlerde daha sağlamdır. Tek silindirin verdiği tork daha keyifldir. Ama 100 km üzerinde çift silindirin verdiği daha pürüzsüz sürüş F650 GS de olmaz. Didon titreme yapar sürücüyü yorar. Bu 120-130 km lerde daha da artar.. BMW de tek silindir ROTAX motor vardır..
Ama ben tercihimi safkan enduro yerine kendimce Toruing- Enduro Kırması olan DL den yana kullandım...
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Dl'nin motoru Sv'nin motorunun beygiri biraz kırpılmış, torku yükseltilmiştir halidir. Sv Türkiye'de çok az sayıda mevcut. Spor motorlarda genelde 4 silindir tercih edilir. Ama bir Dl kullanıcısı olarak oldukça atak, keyifli ve sorunsuz bir 2 silindir olduğunu söyleyebilirim
GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.
Ayrıca V-Strom içinde bulundurduğu sport özellik (210 Kmh lk hızı bulması), Çift silindiri (Tıpkı Naked gibi asfaltta konfor vermesi), yüksek şase ile enduro ruhu taşıması bence Türkiye motosikleti olduğnu ispat ediyor.
Geçenlerde Datça'ya giderken F650 nin asfalt yol performansından ben memnun kalmadım. Sürekli off road yapmam 70% 30% gibi düşünülür ise V-Strom tek seçenektir.
Ayrıca 50 NM lik tork enduro motor olduğununda açıkça ifadesi sanırım.
Kısaca
Sport Enduro Touring derim ben...
Bu arada yakıtı çok sorulmakta...
90 km hız ile gitmeyi başarırım diyorsan 4lt
120 km hız ile gitmeyi başarırım diyorsan 5lt
140-150 km hız ile gitmeyi başarırım diyorsan 5.5lt
yakar
YANİ;
3kuruşa 3 köfte; 5 kuruşa 5 köfte..
3 kuruşa 5 köfte yok bu dünyada..
Burada ki; R1200 GS bu süper... Ama F650GS tek silindir için aynı şeyi diyemem. Zaten BMW de 2008 den sonra çift silindire geçti..
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
cbf 600 abs ıle dl650 arasında gıdıp gelmekten beynım sulandı:=) ıkı motoruda kullanmıs bır arkadasımız warmı karsılastırma yapabılecek?
Ride your way
Merhaba,
önceki sayfaları okumanı tavsiye ederim, özellikle SELKA ve benim mesajlarımı arattır, her ikimiz de bu iki motor arasında kalıp sonunda DL'ye karar vermiş kişiler olarak zamanında ciddi araştırmalar yapmıştık.
Bu mesajlarda en ince ayrıntısına kadar karşılaştırmalar görebilirsin ama temel soru şudur;
Tek mi kullanacaksın, artçı olacakmı? (artçı açısından DL)
%100 asfaltta mı kullanacaksın yoksa arada köy yolları filan olacakmı? (CBF sadece asfalt için tasarlanmıştır, lastik ebatları ve profilleri farklıdır)
Yakıt konusu ciddi sorun olurmu? (CBF 2008'e kadar karbüratörlü ve 4 silindir, feci yakar ama iyi gider)
Bence yeniden yazmamayım, mesajlarımı arattırın bulursunuz.
Haksızmıyım Selka?
[COLOR="Red"][B]"HEDEF" YOLUN TA KENDİSİ !!![/B][/COLOR]
Alper doğru söze ne hacet. Haklısın.. CBF600 ile DL650 çok karşılaştırıldı. Çok yazıldı çok çizildi.. Geçen sene CBF600 aklımı ve seni çok meşgul etmişti. Yine de bir kaç kelam etmek isterim..
Honda CBF 600
Yere sağlam oturur, boyum 1.65-1.70 ise bunu al derim. 4silindirin sesi ve HP mükemmeldir. 250 km ye kadar hızlanması ivemelenmsi muhteşemdir. Yakışıklı ve karizmatik durur..
Ama;
Yakıtı fazladır. 2008'e kadar 4 silindiiri karbüratör besler.. Bu da 100 km de 1.0-1.5 lt DL ye göre ektra yakıt demektir. Yani her 100 km de yaklaşık 4-5 TL fazla yakıta ödersin.. Asfalttan çıkmaz bu motor.. Cadde motorudur. Safkan NAKED dir. Artçısı DL kadar olamasada rahattır..
Kısaca
HONDA CBF600 güzel motordur ama eksikleri vardır.. (Off Road Olmaması)
Suzuki DL650 V-STROM
210 km lik hız ile sport motor ruhu yanında çift silindiri ile cadde ve otoban konforu veriri.. Yükleme kapasitesinin genişliği artçı konforu ile tam bir TOURING ruhu da taşır. Yüksek tork eğrisi, yüksek karter ve şase ile de off road yeteneği iyidir. Kapalı yollarda yumuşak süspansiyonu geniş artçı selesi ile öndedir. Yakıtı dikkatli harcar.. 67Hp lık kuvvet yüksek hızlarda konforlu araç geçişini sağlar..
Kısaca
Bence Suzuki DL650 V-STROM eksiksiz negatif yönü olmayan bir motordur. Yani bence iyiden öte bir noktadır....
Yani V-Strom "SPORT ENDURO TOURING BİR MAKİNADIR".
Avrupa gezeceksem
CBF600 derdim..
Hem Avrupa hem Türkiye de hemde doğuya İran a giderdim dersem
V-Strom...
Sanırım anlaştık Alper Hocam...
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Devam edecek....
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
yeni aldığım sv650 nin arka fren balatası,arka disk ve debriyaj balatasını değiştireceğim,acaba ne kadara patlar(dl650 parçaları ile aynıdır)
[COLOR="Red"]Türk insanı para gibidir; ışığa tut, içinde Atatürk yoksa sahtedir.!! [/COLOR]
Bu 1000cc değil mi?
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
herkese selam,
formu başlangıcından beri bütün yazıları tek tek okumaya çalışıyorum.bayağı bilgi edindim DL 650 hakkında. buhfta karar verecem.
Merak ettiğim 2 şey var:
1-pazarlıkta olduğum motor 55.000 km. de.alınır mı??bu kadar km yapan var mı??
2-Benden başka torun sahibi olup da bu motora binen var mı??
FORUMDA VAR MI BENDEN BAŞKA DEDE OLAN???
eyvah!!!!galiba en yaşlınız benim.
eski üyeyim ama bu foruma yeni katıldım.
hepinize bol güneşli,kazasız bir sezon dilerim.
En iyi motora cevap, yukarıdada vurgulandığı gibi beklentilerinize hatta fiziğinize göre değişir. İkisi arasında kalmış ve sonunda yakın zamanda CBF600 almış biri olarak neden seçtim derseniz;
Boyum 1.70,çok kaslı bir fiziğim yok. 600-650 cc motorlar yanyana dizildiginde gördümki en narin, nazik yapısı olan CBF600 dür; daha uzun ve kaslı olsa idim V Strom düşünebilirdim. Estetiği dediğim gibi narin yapısı var ama V stromunda kendine özgü estetiginide yabaan atmamak lazım
Şehir içi ve asfalt ağırlıklı kullanacagımdan motor ağırlığıda sikletinde en hafif olanını tercih ettim. Çok hız merakım yok, beygir gücü açısından 600cclerde en sakin tabiatlı olan CBF600, kontrolü daha kolay
CBF 600 fiyatı azda olsa daha ekonomik.
Birde yedek parça ve serviste sanırım HOnda azda olsa daha güvenilir ve yaygın.
Poyraz bey, size birkaç cümlede ben yazmak isterim. CBF600 benimde hoşuma giden bir motosiklet. Tamamen asfalt. Hafif.. Benim boyum 1.74 cm dir. Ve limtlerde kullanabiliyorum V-Strom'u. Bence 1.75 ve üzeri bu motor için idealdir. V-Strom safkan enduro değildir. Bence bir F650 çok daha sıkı bir enduro dur. Lakin hızlanma ivmelenmede sport ruhu taşır. F650 asla onun kadar hızlı olamaz. Asfaltta daha çok yorar. Şunu şöyle özetleyim. 35% enduro+30% sport+35% touring=V-Strom diyorum....
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)