Selka adlı üyeden alıntı
Alper merhaba, elbette hatırladım hatırlamaz mıyım? CBF600 çok güzel seri bir makina. AMa ben seçimimi V-Strom dan yana kullanmaya karar verdim. Uzun uzun düşündüm. Fazer, CBF600,CBF1000, V-Storm, Transalp, Aprillia Pegaso 650, BMW F650 GS gittim geldim.
Sonuç olarak 3 aylık çalışmalarım;
Fazer; Dehşet bir motor. Müthiş. Performans delisi. Al, bin, uç. 2.eli çok canlı. Hemen al ve sat. Ama yolculuklarda 60 km yi geçme. Uzun seyahatlere (400-500KM) gitmez gibi geldi. Artçı konforu eksi. İki büklüm bel ve bacak ile eşim olmaz dedi. Ayak pegleri yanlış. Kemikli vites geçişleri var. Sert arka fren ve kilitlenmeler. Ama S2 lerde bu olay çözülmüş. Lakin en az S1 lerden 2000 YTL pahalı.
CBF600; Uysal bir aslan. Konfor sahibi. Güçlü, atak,seri. Sessiz lakin hırçın. Artçı 10 numara rahat. Ama cadde motoru olması ile ; seri hızlı olması ile sert amörtisörleri var.
Düşük 2.eli. Fazla yakıt tüketimi, 2.eli fazer kadar hareketli olmaması. Off-Road'u hiç düşünme.
CBF1000; Ne çekiş. 90 NM. Sırf bu çekişi tüm kemiklerde hissetmek için insan bu parayı bu motora verebilir. Motosikletlerin amiral gemisi. Muhteşem denge, ivmelenme. 115HP ve 90NM tork. 10 numara bir karizmatik motosilet. Ancak alırsın ve binersin, binersin, binersin, binersin, satamazsın. 2.eli ölü deniz gibi. Nikah kıyar ve bu amiral gemisi ile hayatımın sonuna kadar gezerim dersen bence bu rakama değer.
Transalp; Muhteşem bir motor, gerçekten bir efsane, arıza mı o da ne! Bin gez, gez, gez, gez, gez. Off-ROAD muhteşem istersen tarlada gez tam bir konfor. Asfalt yada tarla hiç farketmez onun için... Gez gez gez...
Ancak kocaman bir ön teker, hantal ağır bir gövde. Bence benim için sorun yok ama kız arkadaşlarınız yada sevgilileriniz binmek istemeyecekleri bir çizgiye hattalara sahip. 2.eli eh! Yakıt tüketimi fazla.
Aprilia Pegaso; Sağlam motor. Ekonomik yakıt. Arızasız. Ama 2.eli tam bir fiyasko. Kullandığın sürece insanlara ne kadar sağlam bir motor olduğunu anlatır durursun.
BMW F650 GS ; Tam bir enduro. Yakıtta cimri. 2 eli eh işte. Yükse torklu. Lakin bakım maliyetleri, yedek parçada son derece tuzlu. Tek silindirin rahatsızlığı ve 50 HP lık güç eminim bir yıl sonra asfaltta tatmin etmeyecektir..
V-Strom; Tam ideal Türkiye yollarının motosikleti. Yakıtta cimri. Çift silindirin aslfalt konforu, ucuz ve bol yedek parça, düşük bakım maliyetleri, yaygın servis, ve reşat cumhuriyet altını misali 2.eli. Al bir V-Strom 13.000 YTL ye gez gez gez gez bin bin bin ve sat 14.000 YTL ye. Yok böyle bi'şey ya. Motosiklet tam bir karizma. 68HP 60NM tork asflatta muhteşem sanki CBF konforu. F650 kadar off road u olmasada kanında enduro ruhu ile toprak stabilize çakır çukur yollar onun. Muhteşem artçı rahatlığı. Üzerine binince dur ben bir dünyayı gezip geleyip fikri. Eksi yön bence V-Strom da yok. Yeni teknolojik bir motosiklet... Herşeyi ile bnece TAM Türkiye motosikleti. 10 Numara.
O sebebten ben SUZUKI DL650 V-STROM diyorum.