Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
11 Mayıs 2007, 12:28
#781
Ben geçen gün motorunu değiştiren bir arkadaşımın givi 40 lt iki adet çanta ve taşıyıcısını aldımHepsine orjinal fiyatının yarısı kadar bir ücret ödedim.Top case de orjinal givi 52 lt olduğundan takım olmuş oldu.
Buna benzer kullanılmış, yakın çevreden bulunursa yenisine 600 € vermeye gerek yok bence.
Reklamlar
-
11 Mayıs 2007, 14:43
#782
selam arkadaşlar,
alarm taktırmak istiyorum,tecrübesi olanlar yardım lütfen.
fuarda otocode marka alarm broşürleri vermişlerdi,taktıran varmı?
[CENTER][SIZE="3"][B][COLOR="Red"]MOTO-BOT[/COLOR][/B][/SIZE]
[URL="http://www.moto-bot.com"][SIZE="2"][B]www.moto-bot.com[/B][/SIZE][/URL]
[B]Telefondan sipariş ve bilgi almak için: 0533 767 66 34[/B][/CENTER]
-
12 Mayıs 2007, 04:16
#783
sagda egsoz olmasindan olsa gerek, suzuki nin orjinal yan cantalarinin biri 32lt digeri 35 lt lik
iki tane30luk yada 40 lt lik takilsa
denge veya görünüm acisindan problem yapmaz mi?
-
12 Mayıs 2007, 04:30
#784
kappa'nın yan çanta bağlantı demirleri egzozun boyutlarına göre orantılı yapıldığı için asimetrik durmuyor.
-
12 Mayıs 2007, 14:34
#785
5000 - 6000 devirdeki Vibrasyon üzerine...
MotoBot adlı üyeden alıntı
90km'de vibrasyonu hissetmedim ama 120km'de veya 5000 ile 6000devir arasında dediğin gibi beni rahatsız etmişti.bende ilk aldığımda 10 gün kadar motor koruma demiri taktıramadan binmiştim sanki bu kadar yok gibiydi.
120km'de bu motorda bana göre şehirler arası yolda en çok kullanılacak sürat ve bu devirlerde 2007model motorlar vbrasyon yapıyor neyazıkki.bu devirleri hızlı geçmeye ve kalmamaya dikkat etmiştim.5000-6000 devirleri geçerkende ,düşerkende vibrasyon var.koruma demirinide civata sabitleyi ile taktırmanda fayda var.
simdi bir baska sitede bir baska DL kullanicisi bu vibrasyon konusu üzerine yazmis , ustayada göstermis ,bunun Givi koruma demirinden kaynaklandigi belirtilmis
Sanchez:
"arkadaşlar merhaba, özellikle suzuki dl-650 kullanıcılarına ve ustalarına sorum olacak;
9800km de aldığım, 2.el 2006model dl-650 motosikletimde 5500-6000 devir aralığında motorun zangırdamaya başladığını, çok ciddi bir şekilde sesin değiştiğini ve motorun hissedilir oranda titredğini farkettim.
ancak o ddevir aralığının ne altında ne üstünde böyle bir sorun, ses, titreme yaşamıyorum.
motor sanki o devir aralığında yağsız kalmışta parçalar birbirini zorlayarak çalışıyor gibi bir ses çıkartıyor. müthiş rahatsız edici bir durum.
kullananlar hiç böyle bir durumla karşılaştılar mı acaba?"
siderites:
"Sanchez, problemin olduğu devir bana yurtdışı sitelerde okuduğum bir DL650-Givi koruma deviri problemini hatırlattı. Givi koruma demiri 5500 devirde rezonansa gelerek gürültü oluşturuyormuş. Seninkide Givi ise bir kontrol et istersen."
Sanchez:
"siderites, arkadaşın dediği gibi çıktı arkadaşlar.
bugün maslaktaki Fevzi ustaya uğradım, saolsun aynı şeyleri söyledi.
ama öncesinde maslağa giderken elimi koruma demirine koyup o şekilde devirlendirdim, gerçektende inanılmaz bir titreşim sözkonusu koruma demirinde, sadece 5500-6000 devirde hemde... yani maslağa giderken siderites, arkadşın yardımıyla sorunu ortaya çıkarmış oldum. tekrar teşekkürler."
-
13 Mayıs 2007, 16:06
#786
arkadaşlar bende eskı bır uye ve yenı bır dl kullanıcısı olarak aranıza katıldım tekrardan bulusmalarda gorusmek ve bılgı aktarımlarınızı paylasmak ıstıyorum herkese selam
-
13 Mayıs 2007, 18:57
#787
Strom adlı üyeden alıntı
simdi bir baska sitede bir baska DL kullanicisi bu vibrasyon konusu üzerine yazmis , ustayada göstermis ,bunun Givi koruma demirinden kaynaklandigi belirtilmis
Sanchez:
"arkadaşlar merhaba, özellikle suzuki dl-650 kullanıcılarına ve ustalarına sorum olacak;
9800km de aldığım, 2.el 2006model dl-650 motosikletimde 5500-6000 devir aralığında motorun zangırdamaya başladığını, çok ciddi bir şekilde sesin değiştiğini ve motorun hissedilir oranda titredğini farkettim.
ancak o ddevir aralığının ne altında ne üstünde böyle bir sorun, ses, titreme yaşamıyorum.
motor sanki o devir aralığında yağsız kalmışta parçalar birbirini zorlayarak çalışıyor gibi bir ses çıkartıyor. müthiş rahatsız edici bir durum.
kullananlar hiç böyle bir durumla karşılaştılar mı acaba?"
siderites:
"Sanchez, problemin olduğu devir bana yurtdışı sitelerde okuduğum bir DL650-Givi koruma deviri problemini hatırlattı. Givi koruma demiri 5500 devirde rezonansa gelerek gürültü oluşturuyormuş. Seninkide Givi ise bir kontrol et istersen."
Sanchez:
"siderites, arkadaşın dediği gibi çıktı arkadaşlar.
bugün maslaktaki Fevzi ustaya uğradım, saolsun aynı şeyleri söyledi.
ama öncesinde maslağa giderken elimi koruma demirine koyup o şekilde devirlendirdim, gerçektende inanılmaz bir titreşim sözkonusu koruma demirinde, sadece 5500-6000 devirde hemde... yani maslağa giderken siderites, arkadşın yardımıyla sorunu ortaya çıkarmış oldum. tekrar teşekkürler."
Pekala sorunun kaynağı ortaya çıktı yapacak bir şey varmı yani sorun ses devam ediyormu ? Yoksa halledebildinizmi ? Halledebildiyseniz Nasıl ? Yardımcı olursan sevinirim.
[COLOR="Blue"]En iyi motorcu, gideceği yere varan motorcudur. Önemli olan varmak değil, yolda olabilmektir.[/COLOR]
-
13 Mayıs 2007, 23:23
#788
Ben de 2006 model DL yi givi koruma demiriyle aldım.Geçen gün tam aynı diyemeyeceğim ama benim de hissettiğim bir vibrasyon oluştu.Otoyolda 120-130 arası giderken hissettim.Açıkçası bana da kurt düştü şimdi.Haftaya diğer bir DL ci arkadaşla Ayvalık gezisi yapacağız ve yolda tekrar test edeceğim.
-
15 Mayıs 2007, 04:20
#789
Roland adlı üyeden alıntı
Pekala sorunun kaynağı ortaya çıktı yapacak bir şey varmı yani sorun ses devam ediyormu ? Yoksa halledebildinizmi ? Halledebildiyseniz Nasıl ? Yardımcı olursan sevinirim.
ben de bu titresim sorunu yok, sizler anlatmistiniz ben de kendi kendime cok mu duyarsizim da fark etmiyorum bu titresimi diyordum ..
ama arkadasin (sanchez) anlattiklarini okuyunca fark ettim ki bu baska bir sey
bugün turlarken givi koruma demirli dl650 kullanicisi bir hatunla karsilastim ona sordum, ama vibrasyon olmadigini söyledi (ilginc)
bir baska internet sitesindeki koruma demiri üzerine yazilanlari ekleyeyim buraya (ingilizce)
"Crashbars
Crashbar options:
* SW Motech crashbars
* Givi Engine Guards
Crashbars are a requirement on the DL650. Why? First, the radiator is quite wide and vulnerable in a tipover. Second, the front fairing panels have a bolt going into the radiator. So a tipover will hit this bolt, tearing the side of the radiator, which results in instant coolant loss.
Why do we recommend the SW Motech crashbars? The Motech bars are directly compatible with the SW Motech skidplate and are proven on everything from tipovers to high-speed highway crashes. Futher, there were some reports of vibration on the Givi bars at 5000-5500 RPM. However, the Givi bars reach higher, so they may protect the fairing from scratches.
Caveat on the SW Motech crashbars: the early versions used a cast aluminum bracket to join the bars together (at the bottom of the engine). These are prone to cracking. Ensure your bracket is painted black and is magnetic.
Some people prefer the Givi engine guards; their bars protect more of the fairing, so they may reduce scratching."
daha önce yazilanlari ekledigim siteden diger yazilanlari buraya kopyalayayim.(ne de olsa bilgi paylasmak icindir)
sanchez
şimdi sorun şu!!! ben bu problemi nasıl çözerim? usta bişey olmaz dedi ama çözen varsa merak ediyorum, çünkü rahatsız edici bir titreşim!
???
mkelleci
Koruma demirinin cıvatalarını sök ve her iki yüzeyede cıvata sabitleyici(orta derece) sürerek tak ve 35 Nm tork anahtarı ile sıktır.
Givinin orta birleşim yerindeki orta parçayada biraz bant sardırıp öyle takdır, ortadaki cıvatayada cıvata sabitleyici uygula.
Biraz olsun geçecek ama hafifde olsa hissedeceksin, gene rahatsız ederse givi yi atıp sw-motech takmanızı öneririm.
sanchez
mkelleci, tavsiyelerin için teşekkür ederim. anlattıklarınızı en kısa zamanda uygulayacağım. sanrım sen denedin ve oldu?
civata sabitleyiciyi herhalde bauhaus ta falan bulabilrim.
enkısa zamanda malzemeleri alıp usatnın yanına uğrayacağım.
sw-motech markasını hiç duymadım.
nereden alınır bilen var mı? fiyat?
Stromer bu benim
siyah SW-Motech 119€ fiyati var
siyah Orjinal Suzuki 91€
görünüm olarak aynilar.
bende orjinal suzuki var ,titresim sorunu bende de yok , daha önce bu sorunu duymustum , acaba ben mi cok duyarsizim da farketmiyorum diyordum.ama anlattiklarina bakilirsa farkedilmeyecek gibi de degilmis..
sanchez
Stromer, sanırm sen berlinde ki fiyatları veriyorsun.
burada o modelleri arayacağım bende. özellikle orjinali sw ile aynı ise uygun fiyatıyla tercih edilebilir.
ayrıca emin ol hassaslıkla ilgisi yok. ses sanki motor yağsız kalmışta, dişliler birbirine yağsız sürtünüyormuş gibi bir ses veriyor.
tam o 6000 devirde demiri tuttum, yoldayken, elimi uyuşturuyordu o titreşimle, tutmak bile çok zor!
Stromer
aynen öyle benim verdigim fiyatlar Almanya fiyatlari,
3 asagi 5 yukari bir fikir versin diye yazdim.
umarim sorununu cözersin.
saglicakla kal. Berlin den selamlar
mkelleci
Abim en baştan böyle monte ettirdim, genede 5000 de başlayıp 5500 de azalan bir vibrasyon oluyor, bu givi nin şeklinden de kaynaklanıyor zannederim.
Civata sabitleyiciyi bauhause ve praktikerde vardı 404 markanınki oldukca ucuzdu (10 veya 15 ytl gibi).
Sw nin Türkiye ithalatcısı mototaş, fakat DL için herhangi bir ürün getirmiyorlar, orjinal suzuki ile sw aynı, lois.de de 139€ fiyatı var.
Kolay gelsin.
_________________
_________________
bu civata sabitleyici ise yarar mi orasini bilmiyorum benden sadece aktarmasi .
yazilanlarin hepsi bu kadar ... ingilizce olan yazida da ne hikmetse hep sw motech tavsiye ediliyor, halbuki orjinal suzuki daha hesapli ki bunlarin ve givinin haricinde baska alternatiflerde mevcut
-
15 Mayıs 2007, 09:33
#790
Arkadaslar benım basıma gecen sene ılk aldıgımda gelmıstı. Epey bır kafa yorduktan sonra koruma demırlerının bırlestıgı yerde zırıltı oldugunu anladım . sımdı makıneyı yenı alan arkadaslara ses var deyınce hemen orayı gosteroıyorum ve dogru cıkıyor : )
Sanayıde bır cocuga durumu anlattım. Kendısı cıvataları sıkıstırırken arasına sılıkon gbı bırseyler sıktı. ogun bugun zırıltı kesıldı.
Bır kere su gercek var . makınenızde zırıltı varsa once koruma demırlerının baglantı yerlerıne bakacaksınız .çunku % 75 ıhtımalle ses oralardan gelıyordur. baglantı yerlerını saglamlastırıp mumkunse plastık bır pul ılave ettırmek ısı cozebılıyor..
Gıvı lerde ortadakı yag radyotorunun onundekı vıda hep gevsıyor . bana da oldu arkadaslarıma da . bu vıdayı kontrlol edıp ıyıce sıkstırırsanız makınenın sesı yuksek devırlerde nasıl degısıyor goreceksınız
selamlar
[B][I]GITMEDIGIN YER SENIN DEGILDIR...SUZUKI DL 650 V-STROM..[/I]
Ve ZAMAN usulca göz kırpıp telaşına HOMURDANARAK çekip gitmiştir.....Yani bu Aşağılık bir DRAMdır artık...Uzatın ellerinizi diyorum Uzatın Tanışalım HELALLAŞALIM[/B]
-
16 Mayıs 2007, 18:18
#791
Topcase cevirisini bitirdim,
test bizim dl650 üzerinde yapilmis,,
Faydali bilgiler kismina da ekledim bu ceviriyi,
link koymak istemedim yazinin kendisini buraya tasidim
Orjinal suzuki topcase i ve tüm topcaselerin V-Strom üzerinde denenmesinden ötürü yazi burada olmayi hakediyor diye düsündüm.
umarim faydali olur...
Topcase Karsilastirma Testi
Gross Aufnahme
Holger Hertneck, Fotos: fact
Topcaseler seyahat motosikletleri ve Büyük Endurolarda özellikle sevilir. Motorrad Aracin arka kismina takilan yükleme Harikalarindan 8’ini test etti.
Topcaseler kutuplasma yaratirlar.birilerinin güvendigini, digerleri sadece cok kötü veya igrenc bulabilir ve Motosikletlerini hic bir zaman bununla donatmayabilirler. Güzel yada degil, herkes kendi karar verir. Pratikde kalite tartisilmaz.
Motorrad özellikle yüksek hacimli modelleri derin icerikli kriterlerle teste aldi. Karsilastirmada 8 adet Plastikten yapilma katilimci yer aldi. Test araci olarak seyahate elverisli Suzuki V-Strom 650 hizmet verdi. Suzuki Aksesuar üreticisi olarak da karsilastirilan Topcaseler arasinda yerini aldi. Teste katilan diger örnekler ise Givi, Hepco & Becker, Kappa, Krauser, Moto Detail, Orion ve Shad tarafindan saglandi.
Prensipde hemen tüm motosiklet modellerine bir Topcase donanim olarak takilabilir. Montaj ya ayri olarak bir modele özel Bagaj veya Topcase tasiyicisi ile ya da (universal) genele uyan ,seri olarak üretilmis arka kisim tasiyicisi ile yapilir. 8 katilimcinin hepsinde her iki takma varyasyonu da uygulanabilir.
Test kriterleri 4 ana bölümde incelendi. Bunlar; Montaj, Iscilik, Su gecirmezlik ve pratik kullanim.
Montajda ilk adim Topcase , tasiyici aparat ve bunlarin takilmasi. Montaj talimatlari ne kadar yönlendirici ve anlasilir? Takma islemi ne kadar zaman aliyor? Bunun icin Profesyonel /ustalik gerektiren bilgi gerekli mi? ve veya genis kapsamli aletler ,takimlar gerekiyor mu? Veyahut isten anlamayan biri problemsiz montaj islemini gerceklestirebilir mi? Montaj sonrasi tam olarak uyum sagliyor , oturuyor mu? Bu kriterde Moto Detail, Orion ve Shad daha az ikna edici idi. Bunlar diger adaylarin aksine modele özel tasima sistemi kullanmadilar. Bunun disinda Montaj yönergeleri her zaman dogru ve acik bir sekilde yönlendirmiyor aksine Müsteri /alici kendisi net olmayan yönergeler üzerinde düsünüp dogru metodu bulmak zorunda kalabiliyor.
Iscilik hakkinda Motorrad genel kriterlerle temiz atilan dikisler, simetrik ayni aralik ölcüleri cila kalitesi ve benzerleri ile degerlendirmeyi gerceklestirdi. Öte yandan kilitlerin ve menteselerin acilimi, stabilite gibi etkenler karari etkileyen unsurlar olarak ele alindi.
En iyi etkiyi Krauser’ in modeli birakti. Krauser’ in hemen ardinda ayni seviyedeki ürünleri ile Givi, Hepco & Becker ve Kappa gibi modeller yer aldi. Suzuki-Topcase tam olarak ortada yer aldi.Arka sirayi ise Shad, Moto Detail ve Orion paylastilar. Bunlarin isciligi daha az kaliteli izlenimini verdi.
Sugecirmezlik testini Motorrad bir dusun altinda tazyikli su ile yapti. Bütün test katilimcilari birkac dakika boyunca yukardan güclü bir sekilde suya maruz kaldi ve bir sonraki evrede 5 dakika boyunca sürüs (motorun ön tarafindan ) yönünden tazyikli suya maruz birakildi.(Topcase’in Menteseler inin oldugu yere)
Moto Detail’in disinda tüm Topcase modelleri–varsayilan su gecirmeye karsi dayaniklilik icin lastik bir sizdirmaz bant/conta tasiyordu. Eksik olan sizdirmazlik bandi icin Moto Detailden 5 puan düsürüldü. Islaklik testinde Topcase buna ragmen su gecirmedi. Bu testte sadece bir tane sinir disina cikan vardi. Orion’un modeli icine her iki test evresinde de kücük su birikintileri topladi.
Bir cok alt noktaya ayrilan diger bir kriter Pratik uygulama. Topcase rahat tasimaya izin veriyor mu?ya da tutma yeri cok mu kücük veya farkli sebeplerden ötürü pratik degil mi? Üst Kapak acmak icin yeterli genislikte mi? Aracta yükleme yapilirken bir elle acik tutmak zorunda kaliniyor mu? Topcase seledeki artci icin ayrilmis yeri kisitliyor mu? Sele, Topcase takildiktan sonra cikartilabiliyor mu? Problemsiz iki integral kask icine sigiyor mu? Topcase‘in Ic bölümü kösesiz ,cikintisiz olmali.Kilit tek el ile acilmaya ve tekrar kilitlenmeye izin veriyor mu? Topcase ve tasiyici aparat arasinda kilit mekanizmasi olusu ve hirsizliga karsi korumayi da Motorrad son bir arti puan olarak degerlendirdi. Örnegin Suzuki modeli iki vida cevirmesi ile 30 saniye altinda cikarilmasina müsaade ediyor. Krauser-Topcase’i de daha iyi puan almadi ama bir cok vida daha cok zaman kaybina yol aciyor.
Pratik testlerin cercevesi icinde, yüklenmis topcaseler ile sürüs denemesi de yapildi, seyir esnasinda aralarinda aerodinamik özellikler acisindan fark edilebilir bir degisiklik görülmedi.
Topcase Modellerinden bagimsiz olarak, farklilik dogru yüklemede olusuyor. Agir seyler ile topcaseini tika basa doldurursaniz sadece Üreticinin belirledigi yükleme kapasitesinin sinirini (genelde 5kg ile 10kg arasinda degisir) asmazsiniz, özellikle seyir esnasinda yol tutusundaki degisiklikleri de hesaba katmaniz gerekir. Yüksek ve arkaya dogru meyilli agirlik Öntekerin üzerindeki yükü alir.bunu takiben 100km/h nin üzerindeki hizlardan itibaren Makinenin siddetli titremesine yol acabilir. Yüksek agirlik noktasi sebebiyle saga sola düsmek tehlikesine maruz kalir,( özellikle virajlarda) ve ön tekerlegin üzerindeki agirlik daha az dolayisi ile gidonu yönlendirme tam anlami ile yapilamaz ve sanki yüklenmemis haldeki gibi olur. Test sürüslerinde Motorrad Üreticlerin belirledigi hiz sinirlarini bir kac kez otoban üzerinde asti.( altta bulunan Röportajda daha fazla dogru ve tutarli bilgi bulabilirsiniz).
V-Strom 150 km/h‘lik hizda tesirsiz idi, Topcase modelinden bagimsiz olarak 180km/h lik hizda hissedilir sekilde titresim yapmaya basladi. Seyahat edenler, üretici tavsiyesini ve önerimizi göz önünde bulundurarak hareket etsin ki, yüksek hiz veya asiri yükleme sonucu yolda yalpalamasinlar.
i n t e r v i e w / r ö p o r t a j
Michael Winter, Kornwestheim da Avukat,
kendi de aktif Motosiklet sürücüsü
ve 16 yildan daha fazla bir süredir
Trafik kurallari ve sorunlari üzerine uzmanlasti,
temamiz Yükleme sinirlari ve dogru sürat.
? Topcase üreticileri, ürünlerine genellikle 5kg ila 10Kg arasinda yükleme sinirlari koyuyorlar, bir Motosiklet sürücüsü bu sinir degerlerini asarsa neler olabilir?
! Öyle varsayalim, bir Topcase deki yükleme talimatlari kanun koyucunun(devletin) istegi ile vardir ve yükleme sinirlarinin asilmasi durumunda §22 veya §23 paragraf nolu kanun maddeleri StVO=Straßenverkehrsordnung=cadde trafik emniyeti /düzeni) cignenmis olur .
ilk paragraf, yükleme düzeni “trafigi tehlikeye sokmayacak sekilde yerlestirilmeli ve düsmelere karsi emniyet altina alinmis olmali“ der. Ikinci paragrafta yük yönetmelige uygun, nizami olmali, ve yükleme trafikdeki araclara zarar vermemeli.
Topcase in asiri yüklenmesi sonucu bir kaza meydana gelir ve bu ispat edilirse,
para cezasi da hesaba katilir.
Arac sürücüsü yükün nizami olarak yüklenmesinden ve durumundan sorumlu oldugundan ve ihmalinden ötürü 50€ para cezasi ve buna ek olarak 3 puan trafik merkez siciline islenir.
Bu trafik güvenliginin acikca ihlali demektir ya da bir aracin güvenligi özellikle yükleme yüzünden zarar gördü demektir.
Topcase’den ötürü olusan bir kazada kaza sebebi ekspertiz raporuyla sabitlendiginde geriye sunu düsünmek kalir,
bu tür hasarlari kendi aracinizin full kaskosu zarari ödemez, ayni sekilde 3.sahislarda zarar gördüler ise bir topcase’in bilincli olarak hatiri sayilir sekilde asiri yüklenmesinden ötürü kendi trafik sigortanizinda tazminat talebi ile karsi karsiya kalirsiniz,
bu da elinizin tersi ile itebileceginiz bir durum degildir.
? Üreticiler en yüksek veya gecerli hizlari tavsiye ederler. Bu sinirlar baglayici mi, ya da otobanda bir kez olsun her an bir yaptirim korkusu olmadan, daha hizli sürülebilir mi?
! Simdiye kadar daha önce yasanmis tecrübelerin de isiginda bakarsak
benim sahsi kanaatime göre Bir Topcase, sadece hava mukavemetini arttirmaz,
motosikletin agirlik merkez noktasini da yükseltir
ve hava türbülansina da yol acar.
Bu sebeple üreticiler bu ürünleri hiz sinirlamalari ile beyan ederler.
umuyorum ki her bir üretici bahsi gecen rüzgar kanalinda denemeler yaparak bu sinir degerlerini belirlemistir.
Yüklenmis olan bir Topcase ile acikca üreticinin belirledigi hiz limiti asildiginda, motosiklet yalpalamaya baslar ve bir kazaya sebebiyet verebilir.
Arac sürücüsü, asiri yüklemeden ötürü aracin trafikde(seyir esnasinda) güvenligini tehlikeye sokup sokmadigindan ötürü sorumlu olup olmadigi sorgulanir.
Üretici maksimum yüksek hizi tavsiye eder. Sürücü bu limitleri astiginda trafik akisini tehlikeye sokar.
Bunu takip edecek olan olasiliklari zaten daha önce berlirttim. Bu durumda Topcaseden ötürü motosikletin yalpalayarak yüksek hizda bir kazaya yolactiginin ispatlanmasi sarttir.
Benim simdiye kadar ki mesleki tecrübelerimde , su ana dek bir kaza olmadan,
bir baska tehlikeli durum yasanmadan , üreticinin belirledigi hiz limitini astigi icin bir motor sürücüsüne para cezasi verildigine rastlamadim.
GIVI
E 52 Maxia
Sunan : Givi Deutschland,
Telefon 0911/95 51 00,
www.givi.de
Fiyat: 226 Euro dan itibaren
Renkler: Siyah ; hemen hemen tüm renklerlerde cilali olarak (263 Euro)
Takma /tasiyici Aparat : Suzuki V-Strom 650 ye özel takma aparati 44,40 Euro
Artilar
tasiyici aparati cok kolay takiliyor, buna ragmen yaklasik yarim saat sürüyor
Montaj yönergeleri prokpektüsü cok iyi ;
2 büyük integral kaski icine alabilir;
stabil, oynamayan topcase -tasiyici aparat
hirsizliga karsi yeterli koruma
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Artci icin selede herhangi bir kisitlama olmuyor
paket kayisi alt kisimda
Topcase kapaginin tek elle kullanimi mümkün
Sugecirmez
Eksiler
kapagin acilma acisi cok az daha büyük olmaliydi.
Sonuc
Testteki En Pahali Model, buna ragmen cok iyi iscilik, su gecirmeyen Givi topcase tüm Kriterlerde ikna edici
Pratik degerlendirmede sivrilmesinden ötürü Test birincisi
Karar
Cok Iyi
(90 Puan)
Hepco & Becker Journey-Topcase
Sunan: Hepco & Becker,
Telefon 0 63 34/9216-0,
www.hepco-becker.de
Fiyat: 135 Euro dan itibaren
Renkler: siyah ; gümüs 165 Euro
Takma /tasiyici Aparat: Suzuki V-Strom 650 icin Modele özel siyah paket köprüleri/takma aparati 81 Euro
Artilar
5 dakikada takilabilen tasima aparati
Montaj yönergeleri prokpektüsü cok iyi ;
2 büyük integral kaski icine alabilir;
hirsizliga karsi yeterli koruma
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Artci icin selede herhangi bir kisitlama olmuyor
Topcase kapaginin tek elle kullanimi mümkün
Sugecirmez
Eksiler
Topcase/Tasiyici aparat arasinda hissedilir , oynama(yoltutusu yada yolda sürüsü etkilemiyor)
Tasirken acma yerinden tasimayin, tasimak icin özel girintileri var
Sonuc
Cok iyi isciligi olan, su gecirmez, ve kolayca monte edilebilen kapak ve takma aparati icin iki kiliti olan bir topcase (Iki
Anahtar) kesinlikle cok iyi bir fiyata
Fiyat – der MOTORRAD-Kauftipp/ Motorrad-tavsiyesi
Karar:
Cok iyi
(90 puan)
KAPPA K 52
Sunan: JF Motorsport,
Telefon 0 60 02/9103 91,
www.jfmotorsport.de
Fiyat: 219€ dan itibaren
Renkler:Siyah ; Cilali
koyumavi, Metalik Kirmizi,Siyah veya Gümüs 269 Euro
Takma /tasiyici Aparat: Suzuki V-Strom 650 icin özel takma aparati48,90 Euro
Artilar
Tasiyici aparati cok kolay takiliyor, buna ragmen yaklasik yarim saat sürüyor
Montaj talimatnamesi cok iyi ;
2 büyük integral kaski icine alabilir;
hirsizliga karsi yeterli koruma
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Artci icin selede herhangi bir kisitlama olmuyor
Topcase kapaginin tek elle kullanimi mümkün
Su gecirmez
Eksiler
kapagin acilma acisi cok az daha büyük olmaliydi.
Topcase'in Acma mekanizmasi sadece iki el kullanilarak kullanilabiliyor
Sonuc
yüksek kalitede isciligi olan su gecirmez Kappa-Topcaseler Cogu (Suzuki-)orjinal renkde sunuluyor ve kurcalanan kilit mekanizmasinda zayif bir yan görülmedi.
Karar:
Cok Iyi
(87 puan)
KRAUSER K5-TopCase Reflex
Sunan: Krauser
Telefon 0 63 347 92 28-0
www.krauser.de
Fiyat: 199€
Renkler:Gümüs ve Kirmizi renkli reflektörlü siyah , mat krom renginde reflektörlü fiyati 219€ ya cikartiyor.
Takma /tasiyici Aparat: Suzuki V-Strom 650 icin özel takma aparati 72 Euro
Artilar
10 dakika icerisinde takilan tasiyici aparat
Montaj talimatnamesi cok iyi ;
2 büyük integral kaski icine alabilir;
Stabil, oynamayan topcase ve tasiyici baglantisi
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Artci icin selede herhangi bir kisitlama söz konusu degil
Topcase kapaginin tek elle kullanimi mümkün
Su gecirmez
Eksiler
Hirsizliga karsi koruma yetersiz
(Sökmek icin kolay ulasilabilir vidalar az)
Topcase dikkatli bir sekilde yerine oturtulmali ,(oturdugu zannedilip düsürülebilir)
Göreceli olarak iyi tasarlanmis , kullanimi biraz komplike
Acma yerinden tasinmiyor( bunun icin tasima oyuklari mevcut)
Sonuc
Cok iyi isciligi olan, su gecirmez ve kolayca monte edilen Topcase,
bunun tek gercek zayif noktasi düzeltilebilir olan hirsizliga karsi korumasi.
Karar:
Cok Iyi
(88 puan)
MOTO DETAIL Top Case 42L
Sunan: Louis
Telefon 0 40/73 41 93 60,
www.louis.de
Fiyat: 59,95 Euro
Renkler:Siyah
Takma /tasiyici Aparat: Universal bir tasiyici aparati ile birlikte satisa sunuluyor.
Artilar
2 normal integral kaski icine alabilir;
Hirsizliga karsi yeterli koruma
Stabil, oynamayan topcase ve tasiyici baglantisi
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Artci icin selede herhangi bir kisitlama söz konusu degil
Su gecirmez
Digerleri ile karsilastirildiginda daha hafif
Eksiler
V-Strom’un kic kismindaki tasiyici demir kücük geliyor ve dogru takilamiyor
Montaj talimatnamesi yetersiz
Ucuz görünümlü basit plastik kabuk
Paket kayisi yok
Kilitte anahtarin pozisyonu belirli degil
Karsilastirmali olarak satafatli/abartili Topcase kilidi veya sürgüsü
Kapak tasima esnasinda kilitlenmesine izin vermiyor(tasima yeri cevriliyor/dönüyor)
Sizdirmaz conta veya sizdirmaya karsi kapak kenarlarinda lastik yok,
cok düsük tavsiye edilen sürat (100km/h)
Sonuc
Testteki en uygun ve farkli fiyati olan, model
Detaylarda bir hayli eksik var, ikna edici degil.
Karar:
Yeterli
(58 puan)
ORION Top Case 46L
Sunan: Paaschung & Wunderlich,
Telefon 0 40/24 82 77-0,
www.pwhamburg.de
Fiyat: 119,95 Euro
Renkler:Siyah
Takma /tasiyici Aparat: Universal bir tasiyici ve takma aparatlari ile satisa sunuluyor.
Artilar
2 büyük integral kaski icine alabilir;
Hirsizliga karsi yeterli koruma
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Artci icin selede herhangi bir kisitlama söz konusu degil
Topcase in alt haznesinde paket kayislari mevcut
Eksiler
V-Strom’un kic kismindaki tasiyici demir kücük geliyor ve dogru takilamiyor
Montaj talimatnamesi yok,
Ucuz görünümlü basit plastik kabuk
Anahtar ve tasima yeri birbirini engelliyor
Genel olarak kolay kurcalanabilir kilitleme-acma mekanizmasi
Su gercirmezlik testinde basarisiz
Sonuc
Kiyaslanirsa hesapli, buna ragmen sugecirmezlik % 100 basarili degil , daha bir cok eksikligi olan topcase ve toplamda daha az ikna edici.
Karar:
Yeterli
(52puan)
SHAD SH 46
Sunan: Niemann +Frey,
Telefon 0 21 51/55 54-0,
www.logoscooter.de
Fiyat: 154 Euro’dan itibaren
Renkler:Siyah, hemen her renkde cilali olarak satisa sunuluyor (195 Euro)
Takma /tasiyici Aparat: Universal bir tasiyici ve takma aparatlari ile satisa sunuluyor.
Artilar
2 büyük integral kaski icine alabilir;
Stabil, oynamayan topcase ve tasiyici baglantisi
Hirsizliga karsi yeterli koruma
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Artci icin selede herhangi bir kisitlama söz konusu degil
Su gecirmez
Eksiler
V-Strom’un kic kismindaki tasiyici demir kücük geliyor ve bu yüzden montaji gerceklestirmek cok zor
Montaj talimatnamesi yetersiz,
Üst kapagin acilma acisi kücük
Sonuc
Muntazam isciligi olan, yüksek fiyatina karsin neredeyse tüm orjinal renkleri barindiran topcase’in kücük detay eksiklikleri var fakat pratik kullanimda kabiliyeti oldukca yüksek
Karar:
Iyi
(72puan)
SUZUKI Top-Case
Sunan: Suzuki Deutschland
Telefon 0 62 51/57 00-0
www.suzuki.de
Fiyat: 165,11€ dan itibaren
Renkler: Siyah, ve 7 farkli renkde bulunabilen cilali kapak 33,06 Euro fiyati yükseltiyor.
Takma /tasiyici Aparat: Suzuki V-Strom 650 icin özel tasiyici aparati, 72 Euro
Artilar
Takma cok kolay, -özel Topcase –tasiyicisi orjinal tasiyici ile degistirildi.
Mükemmel montaj talimatnamesi ;
2 büyük integral kaski icine alabilir;
Kilit cok rahat ve kolay kullaniliyor
Anahtar pozisyonu”Topcase’I tasiyicidan ayir” iceriden kilitlenebiliyor
Alt haznede elastic kayislar mevcut
Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
Su gecirmez
Eksiler
Artci icin selede yaklasik 5cmlik bir daralma sözkonusu
Hirsizliga karsi koruma yetersiz (sadece iki kolay ulasilabilir vida ile cikarilabiliyor.
Nisbeten yumusak plastikten yapilma, gövde kenarlari keskin
Sonuc
Dar üretilmis ici oldukca genis kullanisli topcase ve stabil olarak tasima aparatina tam oturuyor uyum sagliyor, buna karsin hirsizliga karsi zayif koruma
Karar:
Iyi
(80 puan)
[img] width=150 height=82]http://img522.imageshack.us/img522/1285/verikopieal4.th.jpg[/img]
[URL=http://img526.imageshack.us/my.php?image=verilerkopiekd1.jpg]
Testteki fiyatlar 2005 yili Almanya fiyatlari
örnegin suzukinin topcase i bu sene 135€ civarinda
testte72 euro olarak görülen tasiyici aparat ise 90 küsür euro civarinda
fiyatlarda farkliliklar olabilir, bilginize.
ve hepsi bu kadar ;D ;D ;D ;D
-
16 Mayıs 2007, 20:57
#792
STROM seni ayakta alkıslamak ısterdım ama goremessın ... Bu bilgiler ilerleyen zamanda birçok kişiye fayda saglıyacak üşenmeden bukadar yazıyı çevirip paylaştıgın için tesekkurler ...
-------------------------
Gelelim konumuza ben giwi 52 olandan var gercekten iyi bir çanta . Benim esas derdim yan canta ama hala bulamadım BMW nin 1200 gs de kullandıgı gri çantalardan dusundum oda cok pahalı ve bizim motora eksoz korucu oldgundan sag tarafa takılmıyor . Napıcam bilmiyorum ...
Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili
-
16 Mayıs 2007, 21:44
#793
Kıvanç hocam Givi E41 modeli keyless 40 L lik yan çantalardan alabilirsin.Taşıyıcı aparatla beraber yaklaşık 580 € civarında.İzmir de Ergür motora, motostop a, göçmen e bakabilirsin
-
16 Mayıs 2007, 22:46
#794
Bende de Givi 52 maxia ve keyless yan çantalar var...
Tavsiye ederim...
-
17 Mayıs 2007, 00:39
#795
Arkadaşlar bugune kdr motosiklet.nette blueman nicki adı altında yazıyordum bugunden itibaren kullanıcı adım bigdoctor. Diger motosiklet sitelerinden bilen tanıyan arkadaşlar varlar ztn. Belirtmek istedim.
Topcase olayında 1.5 yıldır sesleniyorum 2. el topase diye ama nedense bir türlü denk gelmedi. Yurt dısından fln getirtmek istedim ama olmadı işte. Ama bulan arkadaşların bu şekilde cözüme ulaşmalarına sevindim. Her yere eşimle gitmeme ve uzun yollar yapmama rağmen malesef ben hala topcase almadım. Ama araştırmalarım, kullanıcı arkadaşlarımın tavsiyeleri ve kendi gözlemlerime göre en iyisi özellikle bizim makinalarımız için Givi 52. Bi ara kappa düşünmüştüm aralarında 50 euro var ama kesinlikle kalite olarak givi cok farklı. Satıcılar aynı oldugunu söylüyorlar fkt fark buyuk. Eskiden givi ile kappa arasında fiyat farkı coktu ama şimdi eskiye nazaran daha makul. Ve ayrıca v strom dısında 52 lik topcase başka makinelerde cok kaba duruyor ama v-stroma cok yakısıyor.
Koruma demiri konusuna gelince 1 yıl kdr makinamı koruma demirsiz kullandım, 2 ay once uzun yola cıkmadan önce taktırdım ama nedense söylediğiniz rahatsız edici sesi ve vibrasyonu fark etmedim. Fkt sunu belirtmek istiyorumki, givinin 2 çeşit koruma demiri var 2sinin birbirinden farkı bağlantı noktalarıymış. Birde yag radyatörünün oradaki baglantı kısmıda farklıymış. Farkın sebebide motor koruma demirinin üstüne düştüğünde diger taraftan destek görmesiymiş.
Bir diğer mevzu ise 2004 dahil olmak üzere 2004 oncesi makinalara yeni model koruma demiri takılamıyor sebebi ise yag radyotorunun yeri.
Gelelim OTOCODE a. Fuarda satıyorlardı ilk başta dandik bişey sandım fkt hondanın, suzukinin ve birkac iyi markanın daha arkasında durduğunu ögrenince üstünde durdum arastırdım. İlk başta kocaeli suzukideki arkadaşlara gidip ne zmn v-stromlara immobilizer takılacagını sordum 2008 de olacakmı diye sordum ama malesef dediler. Yerine alternatif olarak otocode u tavsiye ettiler bende taktırdım. Sistem basit ama cok kullanışlı ve basitliğine göre güven verici.
Kumandada bir kilit tusu ve 1 den 4 e kdr olan tuslar var. 4 haneli bir guvenlik şifresi ile anahtar gorevi goruyor. Motosikletimiz bildiğimiz araba alarmlarında oldugu gibi hassasiyetini istediğiniz sekilde ayarladıktan snr tepkiye göre devreye giriyor. Tek bir uyarılmada bir sinyal veriyor tepki dvm ettikce devreye giriyor ve 25 snye boyunca calmaya dvm ediyor eger tepki halen daha devam ediyorsa surekli calıyor. Bu sırada alarm devrede iken motosiklet hiçbir şekilde çalışmıyor. Kontak devre dısı kalıyor.
Alarm devrede iken anahtar kontaga takıdıgında yine calmaya baslıyor ve motor calışmıyor. Immobilizer olayından bir üste cıkaran olay ise anahtarınız calınsa dahi otocodun kumandası olmadan motoru calıstırılamaz olması.
Bir diger olay ise Renault lagunadaki sahibini tanıma olayının bir benzerinin olusu. Alarm sizin kumandaki kilit tusuna basmanızla devreye giriyor bu sekilde alarmı devreye aldıgınızda alarm kumandadaki şifreyi girmeden devre dısı kalmıyor. Diyelimki kilit tusuna basmadınız kısa sureliğine motoru terkettiniz alarmınızın kumandası motosikletten belirli bir mesafe uzaklastıktan snr 1 dk snr devreye giriyor. Yine motosikletinize yaklatıgınızda siz hicbir tusa basmadan devreden cıkıyor. 1 er bib sesi ilede size bunu bellirtiyor.
Kumandadaki şifre prensibi kontak acıp kapama seklinde. Yanı alarmınız devrede iken biri alarmınızın kablolarını sokse dahi sizin girmiş oldugunuz sifrelemeyi kontagınıza tanıtmadan kontagı acamıyor alarmı devre dısı bırakamıyor. Örneğin 1 tusu kontagın 1 defa acılıp kapanması demek. 2 tusu 2 kere, 3 tusu 3 kere , 4tusu 4 kere. diyelimki şifreniz 1,2,3,4 ( ki bu şifreyi otocode kabul etmiyor ama) şifrenizin kırılması için kontagın 1 kere acılıp kapanıp 5 snye snra 2 defa kontagınızın acılıp kapanıp, 5 snye snr 3 kere acılıp kapanıp 5 snye snr 4 kere acılıp kapanması lazım.
Ben Fazlası ile memnunum en azından bu fiyata verdiği sonuc guzel ve hiç olmamasından iyi. Tüm arkadaşlara tavsiye ederim.
-
17 Mayıs 2007, 10:05
#796
İbo3542 tesekkurler fırsat buldgumda bakıcam...
Giwi koruma demirinde vibrasyon sorunu yasanmada suda etken olabılır . Serviste motoru sokerken bu demiri sokup takıyorlarsa sorun olabılır . Kruma demirini sokmedende cok rahat DL parcalanabılıyor.
Birde arakdaslar malum yaz geldi ben yaz bakımında 10x40 yag kullandım cok pismanım biraz daha kalın yag kullanın ...
Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili
-
18 Mayıs 2007, 12:15
#797
Merhaba arkadaşlar,
Çiçeği burnunda,henüz 2 günlük bir DL 650 ci olarak aranıza katılmaktan acaip mutluluk duyuyor,hepimize güvenli sürüşler diliyorum.Sonunda hayalimi gerçekleştirdim,'siyah inci' me nihayet kavuştum.Forumunuzu 2 ayı aşkın süredir takip ediyorum ve çok ama çok yararlı buluyorum.Hepinize verdiğiniz bilgiler için ayrı ayrı teşekkurler.Bu arada size Denizli den yazdığımı ve en kısa zamanda hepinizle tanışmak istediğimi belirtmek isterim.Hepinize sevgiler,saygılar..
Merhaba Big doctor,
otocode güvenlik sistemi açıkçası çok ilgimi çekti.Nereden bulabilirim ve tabii fiyatı ne kadardır?Bilgi verebilirsen çok sevinirim.Teşekkurler
güvenli sürüşler
-
18 Mayıs 2007, 15:09
#798
ben söyleyeyim 109$.
internetten satışıda mevcut: http://www.motorturkmarket.com/otocode_alarm.html
-
18 Mayıs 2007, 15:59
#799
arkadaşlar motorun bakımı gelıyor tavsıye edebılecegınız servısler varmı ıstanbulda (korlasın dısında)
-
18 Mayıs 2007, 22:11
#800
bigdoctor otocode ile verdiğin detaylı bilgiler için teşekkür ediyorum.
ali esengül 75$ 30ytl işçilikle alarmın 45dk içinde montajını yapıyor.
ilk fırsatta gidiyorum.
bazı arkadaşlar bilir bu benim ikinci vstrom motorum.
daha evvelki motordada bu 5000deviedeki vibrasyon vardı,yeni aldığımdada var,ve diyorumki bu aslında motordan kaynaklanıyor.
niyemi,
sıkıntıyı bildiğim için yeni aldığım 39km'deki motorumu bu devirlerde test ettim ve vibrasyonu hissettim.daha sonra givi marka koruma demirini samura motordan 130€ 'ya aldım ve ali esengülde ,civata sabitleyicide sürülerek montajını yaptık.
sonuç,bizim örnek için 1 olan vibrasyon, koruma demiriyle oldu 3
koruma demirinin vibrasyon olayına katkısı oldu.
birçok vstrom gördüğüm kadarıyla koruma demirleriyle birlikte ilk tekerini döndürüyor,benim aldığım motorda yoktu.farkı çabuk hissettim.
vstrom bencede en diğerlerinin içinde en sarsıntısız motor,selede hiç hissettirmiyor.motorumu seviyorum,yine alırım yine alırım.
1000km bakımını izmir seyahatim sırasında suzuki servisi doğa motorda yaptırdım.kendilerine teşekkür ederim.
motul motor yağından hepimiz çok memnunuz,ama istanbulda bulamadığım gibi izmirdede yoktu.
10/40 mobil yarı sentetik koyduk,şimdilik problem yok gibi vites geçişleri normal.
bilgi alışverişimize benden şimdilik bu kadar,
[CENTER][SIZE="3"][B][COLOR="Red"]MOTO-BOT[/COLOR][/B][/SIZE]
[URL="http://www.moto-bot.com"][SIZE="2"][B]www.moto-bot.com[/B][/SIZE][/URL]
[B]Telefondan sipariş ve bilgi almak için: 0533 767 66 34[/B][/CENTER]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler