Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #781

    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 V Strom 06
    Ben geçen gün motorunu değiştiren bir arkadaşımın givi 40 lt iki adet çanta ve taşıyıcısını aldımHepsine orjinal fiyatının yarısı kadar bir ücret ödedim.Top case de orjinal givi 52 lt olduğundan takım olmuş oldu.

    Buna benzer kullanılmış, yakın çevreden bulunursa yenisine 600 € vermeye gerek yok bence.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #782

    Üyelik
    13 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    vstrom 650
    selam arkadaşlar,
    alarm taktırmak istiyorum,tecrübesi olanlar yardım lütfen.
    fuarda otocode marka alarm broşürleri vermişlerdi,taktıran varmı?
    [CENTER][SIZE="3"][B][COLOR="Red"]MOTO-BOT[/COLOR][/B][/SIZE]
    [URL="http://www.moto-bot.com"][SIZE="2"][B]www.moto-bot.com[/B][/SIZE][/URL]
    [B]Telefondan sipariş ve bilgi almak için: 0533 767 66 34[/B][/CENTER]

  3. #783

    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    Berlin
    Motosikleti
    Suzuki DL650 V-Strom K4
    sagda egsoz olmasindan olsa gerek, suzuki nin orjinal yan cantalarinin biri 32lt digeri 35 lt lik
    iki tane30luk yada 40 lt lik takilsa
    denge veya görünüm acisindan problem yapmaz mi?
    Übung macht den Meister

  4. #784
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    kappa'nın yan çanta bağlantı demirleri egzozun boyutlarına göre orantılı yapıldığı için asimetrik durmuyor.

  5. #785

    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    Berlin
    Motosikleti
    Suzuki DL650 V-Strom K4

    5000 - 6000 devirdeki Vibrasyon üzerine...

    Alıntı MotoBot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90km'de vibrasyonu hissetmedim ama 120km'de veya 5000 ile 6000devir arasında dediğin gibi beni rahatsız etmişti.bende ilk aldığımda 10 gün kadar motor koruma demiri taktıramadan binmiştim sanki bu kadar yok gibiydi.
    120km'de bu motorda bana göre şehirler arası yolda en çok kullanılacak sürat ve bu devirlerde 2007model motorlar vbrasyon yapıyor neyazıkki.bu devirleri hızlı geçmeye ve kalmamaya dikkat etmiştim.5000-6000 devirleri geçerkende ,düşerkende vibrasyon var.koruma demirinide civata sabitleyi ile taktırmanda fayda var.
    simdi bir baska sitede bir baska DL kullanicisi bu vibrasyon konusu üzerine yazmis , ustayada göstermis ,bunun Givi koruma demirinden kaynaklandigi belirtilmis

    Sanchez:
    "arkadaşlar merhaba, özellikle suzuki dl-650 kullanıcılarına ve ustalarına sorum olacak;

    9800km de aldığım, 2.el 2006model dl-650 motosikletimde 5500-6000 devir aralığında motorun zangırdamaya başladığını, çok ciddi bir şekilde sesin değiştiğini ve motorun hissedilir oranda titredğini farkettim.
    ancak o ddevir aralığının ne altında ne üstünde böyle bir sorun, ses, titreme yaşamıyorum.

    motor sanki o devir aralığında yağsız kalmışta parçalar birbirini zorlayarak çalışıyor gibi bir ses çıkartıyor. müthiş rahatsız edici bir durum.

    kullananlar hiç böyle bir durumla karşılaştılar mı acaba?"

    siderites:
    "Sanchez, problemin olduğu devir bana yurtdışı sitelerde okuduğum bir DL650-Givi koruma deviri problemini hatırlattı. Givi koruma demiri 5500 devirde rezonansa gelerek gürültü oluşturuyormuş. Seninkide Givi ise bir kontrol et istersen."

    Sanchez:
    "siderites, arkadaşın dediği gibi çıktı arkadaşlar.
    bugün maslaktaki Fevzi ustaya uğradım, saolsun aynı şeyleri söyledi.
    ama öncesinde maslağa giderken elimi koruma demirine koyup o şekilde devirlendirdim, gerçektende inanılmaz bir titreşim sözkonusu koruma demirinde, sadece 5500-6000 devirde hemde... yani maslağa giderken siderites, arkadşın yardımıyla sorunu ortaya çıkarmış oldum. tekrar teşekkürler."
    Übung macht den Meister

  6. #786
    scuba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    v strom 650
    arkadaşlar bende eskı bır uye ve yenı bır dl kullanıcısı olarak aranıza katıldım tekrardan bulusmalarda gorusmek ve bılgı aktarımlarınızı paylasmak ıstıyorum herkese selam

  7. #787
    Roland - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    iSTANBUL
    Motosikleti
    Honda XL 1000 Varadero
    Alıntı Strom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    simdi bir baska sitede bir baska DL kullanicisi bu vibrasyon konusu üzerine yazmis , ustayada göstermis ,bunun Givi koruma demirinden kaynaklandigi belirtilmis

    Sanchez:
    "arkadaşlar merhaba, özellikle suzuki dl-650 kullanıcılarına ve ustalarına sorum olacak;

    9800km de aldığım, 2.el 2006model dl-650 motosikletimde 5500-6000 devir aralığında motorun zangırdamaya başladığını, çok ciddi bir şekilde sesin değiştiğini ve motorun hissedilir oranda titredğini farkettim.
    ancak o ddevir aralığının ne altında ne üstünde böyle bir sorun, ses, titreme yaşamıyorum.

    motor sanki o devir aralığında yağsız kalmışta parçalar birbirini zorlayarak çalışıyor gibi bir ses çıkartıyor. müthiş rahatsız edici bir durum.

    kullananlar hiç böyle bir durumla karşılaştılar mı acaba?"

    siderites:
    "Sanchez, problemin olduğu devir bana yurtdışı sitelerde okuduğum bir DL650-Givi koruma deviri problemini hatırlattı. Givi koruma demiri 5500 devirde rezonansa gelerek gürültü oluşturuyormuş. Seninkide Givi ise bir kontrol et istersen."

    Sanchez:
    "siderites, arkadaşın dediği gibi çıktı arkadaşlar.
    bugün maslaktaki Fevzi ustaya uğradım, saolsun aynı şeyleri söyledi.
    ama öncesinde maslağa giderken elimi koruma demirine koyup o şekilde devirlendirdim, gerçektende inanılmaz bir titreşim sözkonusu koruma demirinde, sadece 5500-6000 devirde hemde... yani maslağa giderken siderites, arkadşın yardımıyla sorunu ortaya çıkarmış oldum. tekrar teşekkürler."
    Pekala sorunun kaynağı ortaya çıktı yapacak bir şey varmı yani sorun ses devam ediyormu ? Yoksa halledebildinizmi ? Halledebildiyseniz Nasıl ? Yardımcı olursan sevinirim.
    [COLOR="Blue"]En iyi motorcu, gideceği yere varan motorcudur. Önemli olan varmak değil, yolda olabilmektir.[/COLOR]

  8. #788

    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 V Strom 06
    Ben de 2006 model DL yi givi koruma demiriyle aldım.Geçen gün tam aynı diyemeyeceğim ama benim de hissettiğim bir vibrasyon oluştu.Otoyolda 120-130 arası giderken hissettim.Açıkçası bana da kurt düştü şimdi.Haftaya diğer bir DL ci arkadaşla Ayvalık gezisi yapacağız ve yolda tekrar test edeceğim.

  9. #789

    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    Berlin
    Motosikleti
    Suzuki DL650 V-Strom K4
    Alıntı Roland adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pekala sorunun kaynağı ortaya çıktı yapacak bir şey varmı yani sorun ses devam ediyormu ? Yoksa halledebildinizmi ? Halledebildiyseniz Nasıl ? Yardımcı olursan sevinirim.
    ben de bu titresim sorunu yok, sizler anlatmistiniz ben de kendi kendime cok mu duyarsizim da fark etmiyorum bu titresimi diyordum ..

    ama arkadasin (sanchez) anlattiklarini okuyunca fark ettim ki bu baska bir sey
    bugün turlarken givi koruma demirli dl650 kullanicisi bir hatunla karsilastim ona sordum, ama vibrasyon olmadigini söyledi (ilginc)


    bir baska internet sitesindeki koruma demiri üzerine yazilanlari ekleyeyim buraya (ingilizce)

    "Crashbars
    Crashbar options:

    * SW Motech crashbars
    * Givi Engine Guards


    Crashbars are a requirement on the DL650. Why? First, the radiator is quite wide and vulnerable in a tipover. Second, the front fairing panels have a bolt going into the radiator. So a tipover will hit this bolt, tearing the side of the radiator, which results in instant coolant loss.
    Why do we recommend the SW Motech crashbars? The Motech bars are directly compatible with the SW Motech skidplate and are proven on everything from tipovers to high-speed highway crashes. Futher, there were some reports of vibration on the Givi bars at 5000-5500 RPM. However, the Givi bars reach higher, so they may protect the fairing from scratches.
    Caveat on the SW Motech crashbars: the early versions used a cast aluminum bracket to join the bars together (at the bottom of the engine). These are prone to cracking. Ensure your bracket is painted black and is magnetic.
    Some people prefer the Givi engine guards; their bars protect more of the fairing, so they may reduce scratching."


    daha önce yazilanlari ekledigim siteden diger yazilanlari buraya kopyalayayim.(ne de olsa bilgi paylasmak icindir)

    sanchez
    şimdi sorun şu!!! ben bu problemi nasıl çözerim? usta bişey olmaz dedi ama çözen varsa merak ediyorum, çünkü rahatsız edici bir titreşim!
    ???

    mkelleci
    Koruma demirinin cıvatalarını sök ve her iki yüzeyede cıvata sabitleyici(orta derece) sürerek tak ve 35 Nm tork anahtarı ile sıktır.

    Givinin orta birleşim yerindeki orta parçayada biraz bant sardırıp öyle takdır, ortadaki cıvatayada cıvata sabitleyici uygula.

    Biraz olsun geçecek ama hafifde olsa hissedeceksin, gene rahatsız ederse givi yi atıp sw-motech takmanızı öneririm.

    sanchez
    mkelleci, tavsiyelerin için teşekkür ederim. anlattıklarınızı en kısa zamanda uygulayacağım. sanrım sen denedin ve oldu?

    civata sabitleyiciyi herhalde bauhaus ta falan bulabilrim.
    enkısa zamanda malzemeleri alıp usatnın yanına uğrayacağım.

    sw-motech markasını hiç duymadım.
    nereden alınır bilen var mı? fiyat?

    Stromer bu benim
    siyah SW-Motech 119€ fiyati var

    siyah Orjinal Suzuki 91€

    görünüm olarak aynilar.

    bende orjinal suzuki var ,titresim sorunu bende de yok , daha önce bu sorunu duymustum , acaba ben mi cok duyarsizim da farketmiyorum diyordum.ama anlattiklarina bakilirsa farkedilmeyecek gibi de degilmis..

    sanchez
    Stromer, sanırm sen berlinde ki fiyatları veriyorsun.
    burada o modelleri arayacağım bende. özellikle orjinali sw ile aynı ise uygun fiyatıyla tercih edilebilir.

    ayrıca emin ol hassaslıkla ilgisi yok. ses sanki motor yağsız kalmışta, dişliler birbirine yağsız sürtünüyormuş gibi bir ses veriyor.
    tam o 6000 devirde demiri tuttum, yoldayken, elimi uyuşturuyordu o titreşimle, tutmak bile çok zor!

    Stromer
    aynen öyle benim verdigim fiyatlar Almanya fiyatlari,
    3 asagi 5 yukari bir fikir versin diye yazdim.

    umarim sorununu cözersin.
    saglicakla kal. Berlin den selamlar

    mkelleci
    Abim en baştan böyle monte ettirdim, genede 5000 de başlayıp 5500 de azalan bir vibrasyon oluyor, bu givi nin şeklinden de kaynaklanıyor zannederim.

    Civata sabitleyiciyi bauhause ve praktikerde vardı 404 markanınki oldukca ucuzdu (10 veya 15 ytl gibi).

    Sw nin Türkiye ithalatcısı mototaş, fakat DL için herhangi bir ürün getirmiyorlar, orjinal suzuki ile sw aynı, lois.de de 139€ fiyatı var.

    Kolay gelsin.
    _________________
    _________________

    bu civata sabitleyici ise yarar mi orasini bilmiyorum benden sadece aktarmasi .
    yazilanlarin hepsi bu kadar ... ingilizce olan yazida da ne hikmetse hep sw motech tavsiye ediliyor, halbuki orjinal suzuki daha hesapli ki bunlarin ve givinin haricinde baska alternatiflerde mevcut
    Übung macht den Meister

  10. #790
    TRADER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 VSTROM
    Arkadaslar benım basıma gecen sene ılk aldıgımda gelmıstı. Epey bır kafa yorduktan sonra koruma demırlerının bırlestıgı yerde zırıltı oldugunu anladım . sımdı makıneyı yenı alan arkadaslara ses var deyınce hemen orayı gosteroıyorum ve dogru cıkıyor : )

    Sanayıde bır cocuga durumu anlattım. Kendısı cıvataları sıkıstırırken arasına sılıkon gbı bırseyler sıktı. ogun bugun zırıltı kesıldı.

    Bır kere su gercek var . makınenızde zırıltı varsa once koruma demırlerının baglantı yerlerıne bakacaksınız .çunku % 75 ıhtımalle ses oralardan gelıyordur. baglantı yerlerını saglamlastırıp mumkunse plastık bır pul ılave ettırmek ısı cozebılıyor..

    Gıvı lerde ortadakı yag radyotorunun onundekı vıda hep gevsıyor . bana da oldu arkadaslarıma da . bu vıdayı kontrlol edıp ıyıce sıkstırırsanız makınenın sesı yuksek devırlerde nasıl degısıyor goreceksınız

    selamlar
    [B][I]GITMEDIGIN YER SENIN DEGILDIR...SUZUKI DL 650 V-STROM..[/I]
    Ve ZAMAN usulca göz kırpıp telaşına HOMURDANARAK çekip gitmiştir.....Yani bu Aşağılık bir DRAMdır artık...Uzatın ellerinizi diyorum Uzatın Tanışalım HELALLAŞALIM[/B]

  11. #791

    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    Berlin
    Motosikleti
    Suzuki DL650 V-Strom K4
    Topcase cevirisini bitirdim,
    test bizim dl650 üzerinde yapilmis,,
    Faydali bilgiler kismina da ekledim bu ceviriyi,
    link koymak istemedim yazinin kendisini buraya tasidim
    Orjinal suzuki topcase i ve tüm topcaselerin V-Strom üzerinde denenmesinden ötürü yazi burada olmayi hakediyor diye düsündüm.
    umarim faydali olur...

    Topcase Karsilastirma Testi
    Gross Aufnahme


    Holger Hertneck, Fotos: fact

    Topcaseler seyahat motosikletleri ve Büyük Endurolarda özellikle sevilir. Motorrad Aracin arka kismina takilan yükleme Harikalarindan 8’ini test etti.

    Topcaseler kutuplasma yaratirlar.birilerinin güvendigini, digerleri sadece cok kötü veya igrenc bulabilir ve Motosikletlerini hic bir zaman bununla donatmayabilirler. Güzel yada degil, herkes kendi karar verir. Pratikde kalite tartisilmaz.

    Motorrad özellikle yüksek hacimli modelleri derin icerikli kriterlerle teste aldi. Karsilastirmada 8 adet Plastikten yapilma katilimci yer aldi. Test araci olarak seyahate elverisli Suzuki V-Strom 650 hizmet verdi. Suzuki Aksesuar üreticisi olarak da karsilastirilan Topcaseler arasinda yerini aldi. Teste katilan diger örnekler ise Givi, Hepco & Becker, Kappa, Krauser, Moto Detail, Orion ve Shad tarafindan saglandi.

    Prensipde hemen tüm motosiklet modellerine bir Topcase donanim olarak takilabilir. Montaj ya ayri olarak bir modele özel Bagaj veya Topcase tasiyicisi ile ya da (universal) genele uyan ,seri olarak üretilmis arka kisim tasiyicisi ile yapilir. 8 katilimcinin hepsinde her iki takma varyasyonu da uygulanabilir.

    Test kriterleri 4 ana bölümde incelendi. Bunlar; Montaj, Iscilik, Su gecirmezlik ve pratik kullanim.

    Montajda ilk adim Topcase , tasiyici aparat ve bunlarin takilmasi. Montaj talimatlari ne kadar yönlendirici ve anlasilir? Takma islemi ne kadar zaman aliyor? Bunun icin Profesyonel /ustalik gerektiren bilgi gerekli mi? ve veya genis kapsamli aletler ,takimlar gerekiyor mu? Veyahut isten anlamayan biri problemsiz montaj islemini gerceklestirebilir mi? Montaj sonrasi tam olarak uyum sagliyor , oturuyor mu? Bu kriterde Moto Detail, Orion ve Shad daha az ikna edici idi. Bunlar diger adaylarin aksine modele özel tasima sistemi kullanmadilar. Bunun disinda Montaj yönergeleri her zaman dogru ve acik bir sekilde yönlendirmiyor aksine Müsteri /alici kendisi net olmayan yönergeler üzerinde düsünüp dogru metodu bulmak zorunda kalabiliyor.


    Iscilik hakkinda Motorrad genel kriterlerle temiz atilan dikisler, simetrik ayni aralik ölcüleri cila kalitesi ve benzerleri ile degerlendirmeyi gerceklestirdi. Öte yandan kilitlerin ve menteselerin acilimi, stabilite gibi etkenler karari etkileyen unsurlar olarak ele alindi.
    En iyi etkiyi Krauser’ in modeli birakti. Krauser’ in hemen ardinda ayni seviyedeki ürünleri ile Givi, Hepco & Becker ve Kappa gibi modeller yer aldi. Suzuki-Topcase tam olarak ortada yer aldi.Arka sirayi ise Shad, Moto Detail ve Orion paylastilar. Bunlarin isciligi daha az kaliteli izlenimini verdi.


    Sugecirmezlik testini Motorrad bir dusun altinda tazyikli su ile yapti. Bütün test katilimcilari birkac dakika boyunca yukardan güclü bir sekilde suya maruz kaldi ve bir sonraki evrede 5 dakika boyunca sürüs (motorun ön tarafindan ) yönünden tazyikli suya maruz birakildi.(Topcase’in Menteseler inin oldugu yere)
    Moto Detail’in disinda tüm Topcase modelleri–varsayilan su gecirmeye karsi dayaniklilik icin lastik bir sizdirmaz bant/conta tasiyordu. Eksik olan sizdirmazlik bandi icin Moto Detailden 5 puan düsürüldü. Islaklik testinde Topcase buna ragmen su gecirmedi. Bu testte sadece bir tane sinir disina cikan vardi. Orion’un modeli icine her iki test evresinde de kücük su birikintileri topladi.
    Bir cok alt noktaya ayrilan diger bir kriter Pratik uygulama. Topcase rahat tasimaya izin veriyor mu?ya da tutma yeri cok mu kücük veya farkli sebeplerden ötürü pratik degil mi? Üst Kapak acmak icin yeterli genislikte mi? Aracta yükleme yapilirken bir elle acik tutmak zorunda kaliniyor mu? Topcase seledeki artci icin ayrilmis yeri kisitliyor mu? Sele, Topcase takildiktan sonra cikartilabiliyor mu? Problemsiz iki integral kask icine sigiyor mu? Topcase‘in Ic bölümü kösesiz ,cikintisiz olmali.Kilit tek el ile acilmaya ve tekrar kilitlenmeye izin veriyor mu? Topcase ve tasiyici aparat arasinda kilit mekanizmasi olusu ve hirsizliga karsi korumayi da Motorrad son bir arti puan olarak degerlendirdi. Örnegin Suzuki modeli iki vida cevirmesi ile 30 saniye altinda cikarilmasina müsaade ediyor. Krauser-Topcase’i de daha iyi puan almadi ama bir cok vida daha cok zaman kaybina yol aciyor.


    Pratik testlerin cercevesi icinde, yüklenmis topcaseler ile sürüs denemesi de yapildi, seyir esnasinda aralarinda aerodinamik özellikler acisindan fark edilebilir bir degisiklik görülmedi.
    Topcase Modellerinden bagimsiz olarak, farklilik dogru yüklemede olusuyor. Agir seyler ile topcaseini tika basa doldurursaniz sadece Üreticinin belirledigi yükleme kapasitesinin sinirini (genelde 5kg ile 10kg arasinda degisir) asmazsiniz, özellikle seyir esnasinda yol tutusundaki degisiklikleri de hesaba katmaniz gerekir. Yüksek ve arkaya dogru meyilli agirlik Öntekerin üzerindeki yükü alir.bunu takiben 100km/h nin üzerindeki hizlardan itibaren Makinenin siddetli titremesine yol acabilir. Yüksek agirlik noktasi sebebiyle saga sola düsmek tehlikesine maruz kalir,( özellikle virajlarda) ve ön tekerlegin üzerindeki agirlik daha az dolayisi ile gidonu yönlendirme tam anlami ile yapilamaz ve sanki yüklenmemis haldeki gibi olur. Test sürüslerinde Motorrad Üreticlerin belirledigi hiz sinirlarini bir kac kez otoban üzerinde asti.( altta bulunan Röportajda daha fazla dogru ve tutarli bilgi bulabilirsiniz).


    V-Strom 150 km/h‘lik hizda tesirsiz idi, Topcase modelinden bagimsiz olarak 180km/h lik hizda hissedilir sekilde titresim yapmaya basladi. Seyahat edenler, üretici tavsiyesini ve önerimizi göz önünde bulundurarak hareket etsin ki, yüksek hiz veya asiri yükleme sonucu yolda yalpalamasinlar.

    i n t e r v i e w / r ö p o r t a j



    Michael Winter, Kornwestheim da Avukat,
    kendi de aktif Motosiklet sürücüsü
    ve 16 yildan daha fazla bir süredir
    Trafik kurallari ve sorunlari üzerine uzmanlasti,
    temamiz Yükleme sinirlari ve dogru sürat.


    ? Topcase üreticileri, ürünlerine genellikle 5kg ila 10Kg arasinda yükleme sinirlari koyuyorlar, bir Motosiklet sürücüsü bu sinir degerlerini asarsa neler olabilir?

    ! Öyle varsayalim, bir Topcase deki yükleme talimatlari kanun koyucunun(devletin) istegi ile vardir ve yükleme sinirlarinin asilmasi durumunda §22 veya §23 paragraf nolu kanun maddeleri StVO=Straßenverkehrsordnung=cadde trafik emniyeti /düzeni) cignenmis olur .

    ilk paragraf, yükleme düzeni “trafigi tehlikeye sokmayacak sekilde yerlestirilmeli ve düsmelere karsi emniyet altina alinmis olmali“ der. Ikinci paragrafta yük yönetmelige uygun, nizami olmali, ve yükleme trafikdeki araclara zarar vermemeli.
    Topcase in asiri yüklenmesi sonucu bir kaza meydana gelir ve bu ispat edilirse,
    para cezasi da hesaba katilir.
    Arac sürücüsü yükün nizami olarak yüklenmesinden ve durumundan sorumlu oldugundan ve ihmalinden ötürü 50€ para cezasi ve buna ek olarak 3 puan trafik merkez siciline islenir.
    Bu trafik güvenliginin acikca ihlali demektir ya da bir aracin güvenligi özellikle yükleme yüzünden zarar gördü demektir.
    Topcase’den ötürü olusan bir kazada kaza sebebi ekspertiz raporuyla sabitlendiginde geriye sunu düsünmek kalir,
    bu tür hasarlari kendi aracinizin full kaskosu zarari ödemez, ayni sekilde 3.sahislarda zarar gördüler ise bir topcase’in bilincli olarak hatiri sayilir sekilde asiri yüklenmesinden ötürü kendi trafik sigortanizinda tazminat talebi ile karsi karsiya kalirsiniz,
    bu da elinizin tersi ile itebileceginiz bir durum degildir.


    ? Üreticiler en yüksek veya gecerli hizlari tavsiye ederler. Bu sinirlar baglayici mi, ya da otobanda bir kez olsun her an bir yaptirim korkusu olmadan, daha hizli sürülebilir mi?

    ! Simdiye kadar daha önce yasanmis tecrübelerin de isiginda bakarsak
    benim sahsi kanaatime göre Bir Topcase, sadece hava mukavemetini arttirmaz,
    motosikletin agirlik merkez noktasini da yükseltir
    ve hava türbülansina da yol acar.
    Bu sebeple üreticiler bu ürünleri hiz sinirlamalari ile beyan ederler.

    umuyorum ki her bir üretici bahsi gecen rüzgar kanalinda denemeler yaparak bu sinir degerlerini belirlemistir.
    Yüklenmis olan bir Topcase ile acikca üreticinin belirledigi hiz limiti asildiginda, motosiklet yalpalamaya baslar ve bir kazaya sebebiyet verebilir.
    Arac sürücüsü, asiri yüklemeden ötürü aracin trafikde(seyir esnasinda) güvenligini tehlikeye sokup sokmadigindan ötürü sorumlu olup olmadigi sorgulanir.

    Üretici maksimum yüksek hizi tavsiye eder. Sürücü bu limitleri astiginda trafik akisini tehlikeye sokar.
    Bunu takip edecek olan olasiliklari zaten daha önce berlirttim. Bu durumda Topcaseden ötürü motosikletin yalpalayarak yüksek hizda bir kazaya yolactiginin ispatlanmasi sarttir.

    Benim simdiye kadar ki mesleki tecrübelerimde , su ana dek bir kaza olmadan,
    bir baska tehlikeli durum yasanmadan , üreticinin belirledigi hiz limitini astigi icin bir motor sürücüsüne para cezasi verildigine rastlamadim.




    GIVI
    E 52 Maxia

    Sunan : Givi Deutschland,
    Telefon 0911/95 51 00,
    www.givi.de
    Fiyat: 226 Euro dan itibaren
    Renkler: Siyah ; hemen hemen tüm renklerlerde cilali olarak (263 Euro)
    Takma /tasiyici Aparat : Suzuki V-Strom 650 ye özel takma aparati 44,40 Euro
    Artilar
    tasiyici aparati cok kolay takiliyor, buna ragmen yaklasik yarim saat sürüyor
    Montaj yönergeleri prokpektüsü cok iyi ;
    2 büyük integral kaski icine alabilir;
    stabil, oynamayan topcase -tasiyici aparat
    hirsizliga karsi yeterli koruma
    Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
    Artci icin selede herhangi bir kisitlama olmuyor
    paket kayisi alt kisimda
    Topcase kapaginin tek elle kullanimi mümkün
    Sugecirmez

    Eksiler
    kapagin acilma acisi cok az daha büyük olmaliydi.

    Sonuc
    Testteki En Pahali Model, buna ragmen cok iyi iscilik, su gecirmeyen Givi topcase tüm Kriterlerde ikna edici
    Pratik degerlendirmede sivrilmesinden ötürü Test birincisi

    Karar
    Cok Iyi
    (90 Puan)



    Hepco & Becker Journey-Topcase
    Sunan: Hepco & Becker,
    Telefon 0 63 34/9216-0,
    www.hepco-becker.de
    Fiyat: 135 Euro dan itibaren
    Renkler: siyah ; gümüs 165 Euro
    Takma /tasiyici Aparat: Suzuki V-Strom 650 icin Modele özel siyah paket köprüleri/takma aparati 81 Euro

    Artilar
    5 dakikada takilabilen tasima aparati
    Montaj yönergeleri prokpektüsü cok iyi ;
    2 büyük integral kaski icine alabilir;
    hirsizliga karsi yeterli koruma
    Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
    Artci icin selede herhangi bir kisitlama olmuyor
    Topcase kapaginin tek elle kullanimi mümkün
    Sugecirmez

    Eksiler
    Topcase/Tasiyici aparat arasinda hissedilir , oynama(yoltutusu yada yolda sürüsü etkilemiyor)
    Tasirken acma yerinden tasimayin, tasimak icin özel girintileri var

    Sonuc
    Cok iyi isciligi olan, su gecirmez, ve kolayca monte edilebilen kapak ve takma aparati icin iki kiliti olan bir topcase (Iki
    Anahtar) kesinlikle cok iyi bir fiyata
    Fiyat – der MOTORRAD-Kauftipp/ Motorrad-tavsiyesi

    Karar:
    Cok iyi
    (90 puan)



    KAPPA K 52
    Sunan: JF Motorsport,
    Telefon 0 60 02/9103 91,
    www.jfmotorsport.de
    Fiyat: 219€ dan itibaren
    Renkler:Siyah ; Cilali
    koyumavi, Metalik Kirmizi,Siyah veya Gümüs 269 Euro
    Takma /tasiyici Aparat: Suzuki V-Strom 650 icin özel takma aparati48,90 Euro

    Artilar
    Tasiyici aparati cok kolay takiliyor, buna ragmen yaklasik yarim saat sürüyor
    Montaj talimatnamesi cok iyi ;
    2 büyük integral kaski icine alabilir;
    hirsizliga karsi yeterli koruma
    Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
    Artci icin selede herhangi bir kisitlama olmuyor
    Topcase kapaginin tek elle kullanimi mümkün
    Su gecirmez

    Eksiler
    kapagin acilma acisi cok az daha büyük olmaliydi.
    Topcase'in Acma mekanizmasi sadece iki el kullanilarak kullanilabiliyor

    Sonuc

    yüksek kalitede isciligi olan su gecirmez Kappa-Topcaseler Cogu (Suzuki-)orjinal renkde sunuluyor ve kurcalanan kilit mekanizmasinda zayif bir yan görülmedi.

    Karar:
    Cok Iyi
    (87 puan)


    KRAUSER K5-TopCase Reflex
    Sunan: Krauser
    Telefon 0 63 347 92 28-0
    www.krauser.de
    Fiyat: 199€
    Renkler:Gümüs ve Kirmizi renkli reflektörlü siyah , mat krom renginde reflektörlü fiyati 219€ ya cikartiyor.
    Takma /tasiyici Aparat: Suzuki V-Strom 650 icin özel takma aparati 72 Euro

    Artilar
    10 dakika icerisinde takilan tasiyici aparat
    Montaj talimatnamesi cok iyi ;
    2 büyük integral kaski icine alabilir;
    Stabil, oynamayan topcase ve tasiyici baglantisi
    Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
    Artci icin selede herhangi bir kisitlama söz konusu degil
    Topcase kapaginin tek elle kullanimi mümkün
    Su gecirmez

    Eksiler
    Hirsizliga karsi koruma yetersiz
    (Sökmek icin kolay ulasilabilir vidalar az)
    Topcase dikkatli bir sekilde yerine oturtulmali ,(oturdugu zannedilip düsürülebilir)
    Göreceli olarak iyi tasarlanmis , kullanimi biraz komplike
    Acma yerinden tasinmiyor( bunun icin tasima oyuklari mevcut)

    Sonuc

    Cok iyi isciligi olan, su gecirmez ve kolayca monte edilen Topcase,
    bunun tek gercek zayif noktasi düzeltilebilir olan hirsizliga karsi korumasi.

    Karar:
    Cok Iyi
    (88 puan)


    MOTO DETAIL Top Case 42L
    Sunan: Louis
    Telefon 0 40/73 41 93 60,
    www.louis.de
    Fiyat: 59,95 Euro
    Renkler:Siyah
    Takma /tasiyici Aparat: Universal bir tasiyici aparati ile birlikte satisa sunuluyor.

    Artilar
    2 normal integral kaski icine alabilir;
    Hirsizliga karsi yeterli koruma
    Stabil, oynamayan topcase ve tasiyici baglantisi
    Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
    Artci icin selede herhangi bir kisitlama söz konusu degil
    Su gecirmez
    Digerleri ile karsilastirildiginda daha hafif
    Eksiler
    V-Strom’un kic kismindaki tasiyici demir kücük geliyor ve dogru takilamiyor
    Montaj talimatnamesi yetersiz
    Ucuz görünümlü basit plastik kabuk
    Paket kayisi yok
    Kilitte anahtarin pozisyonu belirli degil
    Karsilastirmali olarak satafatli/abartili Topcase kilidi veya sürgüsü
    Kapak tasima esnasinda kilitlenmesine izin vermiyor(tasima yeri cevriliyor/dönüyor)
    Sizdirmaz conta veya sizdirmaya karsi kapak kenarlarinda lastik yok,
    cok düsük tavsiye edilen sürat (100km/h)

    Sonuc

    Testteki en uygun ve farkli fiyati olan, model
    Detaylarda bir hayli eksik var, ikna edici degil.

    Karar:
    Yeterli
    (58 puan)



    ORION Top Case 46L
    Sunan: Paaschung & Wunderlich,
    Telefon 0 40/24 82 77-0,
    www.pwhamburg.de
    Fiyat: 119,95 Euro
    Renkler:Siyah
    Takma /tasiyici Aparat: Universal bir tasiyici ve takma aparatlari ile satisa sunuluyor.

    Artilar
    2 büyük integral kaski icine alabilir;
    Hirsizliga karsi yeterli koruma
    Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
    Artci icin selede herhangi bir kisitlama söz konusu degil
    Topcase in alt haznesinde paket kayislari mevcut
    Eksiler
    V-Strom’un kic kismindaki tasiyici demir kücük geliyor ve dogru takilamiyor
    Montaj talimatnamesi yok,
    Ucuz görünümlü basit plastik kabuk
    Anahtar ve tasima yeri birbirini engelliyor
    Genel olarak kolay kurcalanabilir kilitleme-acma mekanizmasi
    Su gercirmezlik testinde basarisiz
    Sonuc
    Kiyaslanirsa hesapli, buna ragmen sugecirmezlik % 100 basarili degil , daha bir cok eksikligi olan topcase ve toplamda daha az ikna edici.
    Karar:
    Yeterli
    (52puan)



    SHAD SH 46
    Sunan: Niemann +Frey,
    Telefon 0 21 51/55 54-0,
    www.logoscooter.de
    Fiyat: 154 Euro’dan itibaren
    Renkler:Siyah, hemen her renkde cilali olarak satisa sunuluyor (195 Euro)
    Takma /tasiyici Aparat: Universal bir tasiyici ve takma aparatlari ile satisa sunuluyor.

    Artilar
    2 büyük integral kaski icine alabilir;
    Stabil, oynamayan topcase ve tasiyici baglantisi
    Hirsizliga karsi yeterli koruma
    Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
    Artci icin selede herhangi bir kisitlama söz konusu degil
    Su gecirmez
    Eksiler
    V-Strom’un kic kismindaki tasiyici demir kücük geliyor ve bu yüzden montaji gerceklestirmek cok zor
    Montaj talimatnamesi yetersiz,
    Üst kapagin acilma acisi kücük
    Sonuc
    Muntazam isciligi olan, yüksek fiyatina karsin neredeyse tüm orjinal renkleri barindiran topcase’in kücük detay eksiklikleri var fakat pratik kullanimda kabiliyeti oldukca yüksek
    Karar:
    Iyi
    (72puan)




    SUZUKI Top-Case

    Sunan: Suzuki Deutschland
    Telefon 0 62 51/57 00-0
    www.suzuki.de
    Fiyat: 165,11€ dan itibaren
    Renkler: Siyah, ve 7 farkli renkde bulunabilen cilali kapak 33,06 Euro fiyati yükseltiyor.
    Takma /tasiyici Aparat: Suzuki V-Strom 650 icin özel tasiyici aparati, 72 Euro

    Artilar
    Takma cok kolay, -özel Topcase –tasiyicisi orjinal tasiyici ile degistirildi.
    Mükemmel montaj talimatnamesi ;
    2 büyük integral kaski icine alabilir;
    Kilit cok rahat ve kolay kullaniliyor
    Anahtar pozisyonu”Topcase’I tasiyicidan ayir” iceriden kilitlenebiliyor
    Alt haznede elastic kayislar mevcut
    Sele Topcase montajindan sonra cikarilabiliyor,
    Su gecirmez

    Eksiler
    Artci icin selede yaklasik 5cmlik bir daralma sözkonusu
    Hirsizliga karsi koruma yetersiz (sadece iki kolay ulasilabilir vida ile cikarilabiliyor.
    Nisbeten yumusak plastikten yapilma, gövde kenarlari keskin
    Sonuc
    Dar üretilmis ici oldukca genis kullanisli topcase ve stabil olarak tasima aparatina tam oturuyor uyum sagliyor, buna karsin hirsizliga karsi zayif koruma
    Karar:
    Iyi
    (80 puan)

    [img] width=150 height=82]http://img522.imageshack.us/img522/1285/verikopieal4.th.jpg[/img]



    [URL=http://img526.imageshack.us/my.php?image=verilerkopiekd1.jpg]





    Testteki fiyatlar 2005 yili Almanya fiyatlari
    örnegin suzukinin topcase i bu sene 135€ civarinda
    testte72 euro olarak görülen tasiyici aparat ise 90 küsür euro civarinda
    fiyatlarda farkliliklar olabilir, bilginize.
    ve hepsi bu kadar ;D ;D ;D ;D
    Übung macht den Meister

  12. #792
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    STROM seni ayakta alkıslamak ısterdım ama goremessın ... Bu bilgiler ilerleyen zamanda birçok kişiye fayda saglıyacak üşenmeden bukadar yazıyı çevirip paylaştıgın için tesekkurler ...

    -------------------------

    Gelelim konumuza ben giwi 52 olandan var gercekten iyi bir çanta . Benim esas derdim yan canta ama hala bulamadım BMW nin 1200 gs de kullandıgı gri çantalardan dusundum oda cok pahalı ve bizim motora eksoz korucu oldgundan sag tarafa takılmıyor . Napıcam bilmiyorum ...

    Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili

  13. #793

    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 V Strom 06
    Kıvanç hocam Givi E41 modeli keyless 40 L lik yan çantalardan alabilirsin.Taşıyıcı aparatla beraber yaklaşık 580 € civarında.İzmir de Ergür motora, motostop a, göçmen e bakabilirsin

  14. #794

    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Bende de Givi 52 maxia ve keyless yan çantalar var...

    Tavsiye ederim...

  15. #795

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Motosikleti
    Suzuki dl 650 v-strom
    Arkadaşlar bugune kdr motosiklet.nette blueman nicki adı altında yazıyordum bugunden itibaren kullanıcı adım bigdoctor. Diger motosiklet sitelerinden bilen tanıyan arkadaşlar varlar ztn. Belirtmek istedim.

    Topcase olayında 1.5 yıldır sesleniyorum 2. el topase diye ama nedense bir türlü denk gelmedi. Yurt dısından fln getirtmek istedim ama olmadı işte. Ama bulan arkadaşların bu şekilde cözüme ulaşmalarına sevindim. Her yere eşimle gitmeme ve uzun yollar yapmama rağmen malesef ben hala topcase almadım. Ama araştırmalarım, kullanıcı arkadaşlarımın tavsiyeleri ve kendi gözlemlerime göre en iyisi özellikle bizim makinalarımız için Givi 52. Bi ara kappa düşünmüştüm aralarında 50 euro var ama kesinlikle kalite olarak givi cok farklı. Satıcılar aynı oldugunu söylüyorlar fkt fark buyuk. Eskiden givi ile kappa arasında fiyat farkı coktu ama şimdi eskiye nazaran daha makul. Ve ayrıca v strom dısında 52 lik topcase başka makinelerde cok kaba duruyor ama v-stroma cok yakısıyor.

    Koruma demiri konusuna gelince 1 yıl kdr makinamı koruma demirsiz kullandım, 2 ay once uzun yola cıkmadan önce taktırdım ama nedense söylediğiniz rahatsız edici sesi ve vibrasyonu fark etmedim. Fkt sunu belirtmek istiyorumki, givinin 2 çeşit koruma demiri var 2sinin birbirinden farkı bağlantı noktalarıymış. Birde yag radyatörünün oradaki baglantı kısmıda farklıymış. Farkın sebebide motor koruma demirinin üstüne düştüğünde diger taraftan destek görmesiymiş.
    Bir diğer mevzu ise 2004 dahil olmak üzere 2004 oncesi makinalara yeni model koruma demiri takılamıyor sebebi ise yag radyotorunun yeri.

    Gelelim OTOCODE a. Fuarda satıyorlardı ilk başta dandik bişey sandım fkt hondanın, suzukinin ve birkac iyi markanın daha arkasında durduğunu ögrenince üstünde durdum arastırdım. İlk başta kocaeli suzukideki arkadaşlara gidip ne zmn v-stromlara immobilizer takılacagını sordum 2008 de olacakmı diye sordum ama malesef dediler. Yerine alternatif olarak otocode u tavsiye ettiler bende taktırdım. Sistem basit ama cok kullanışlı ve basitliğine göre güven verici.
    Kumandada bir kilit tusu ve 1 den 4 e kdr olan tuslar var. 4 haneli bir guvenlik şifresi ile anahtar gorevi goruyor. Motosikletimiz bildiğimiz araba alarmlarında oldugu gibi hassasiyetini istediğiniz sekilde ayarladıktan snr tepkiye göre devreye giriyor. Tek bir uyarılmada bir sinyal veriyor tepki dvm ettikce devreye giriyor ve 25 snye boyunca calmaya dvm ediyor eger tepki halen daha devam ediyorsa surekli calıyor. Bu sırada alarm devrede iken motosiklet hiçbir şekilde çalışmıyor. Kontak devre dısı kalıyor.
    Alarm devrede iken anahtar kontaga takıdıgında yine calmaya baslıyor ve motor calışmıyor. Immobilizer olayından bir üste cıkaran olay ise anahtarınız calınsa dahi otocodun kumandası olmadan motoru calıstırılamaz olması.
    Bir diger olay ise Renault lagunadaki sahibini tanıma olayının bir benzerinin olusu. Alarm sizin kumandaki kilit tusuna basmanızla devreye giriyor bu sekilde alarmı devreye aldıgınızda alarm kumandadaki şifreyi girmeden devre dısı kalmıyor. Diyelimki kilit tusuna basmadınız kısa sureliğine motoru terkettiniz alarmınızın kumandası motosikletten belirli bir mesafe uzaklastıktan snr 1 dk snr devreye giriyor. Yine motosikletinize yaklatıgınızda siz hicbir tusa basmadan devreden cıkıyor. 1 er bib sesi ilede size bunu bellirtiyor.
    Kumandadaki şifre prensibi kontak acıp kapama seklinde. Yanı alarmınız devrede iken biri alarmınızın kablolarını sokse dahi sizin girmiş oldugunuz sifrelemeyi kontagınıza tanıtmadan kontagı acamıyor alarmı devre dısı bırakamıyor. Örneğin 1 tusu kontagın 1 defa acılıp kapanması demek. 2 tusu 2 kere, 3 tusu 3 kere , 4tusu 4 kere. diyelimki şifreniz 1,2,3,4 ( ki bu şifreyi otocode kabul etmiyor ama) şifrenizin kırılması için kontagın 1 kere acılıp kapanıp 5 snye snra 2 defa kontagınızın acılıp kapanıp, 5 snye snr 3 kere acılıp kapanıp 5 snye snr 4 kere acılıp kapanması lazım.
    Ben Fazlası ile memnunum en azından bu fiyata verdiği sonuc guzel ve hiç olmamasından iyi. Tüm arkadaşlara tavsiye ederim.

  16. #796
    kivanctf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    2006 Honda Silverwing 600 ABS
    İbo3542 tesekkurler fırsat buldgumda bakıcam...

    Giwi koruma demirinde vibrasyon sorunu yasanmada suda etken olabılır . Serviste motoru sokerken bu demiri sokup takıyorlarsa sorun olabılır . Kruma demirini sokmedende cok rahat DL parcalanabılıyor.

    Birde arakdaslar malum yaz geldi ben yaz bakımında 10x40 yag kullandım cok pismanım biraz daha kalın yag kullanın ...
    Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili

  17. #797

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Merhaba arkadaşlar,
    Çiçeği burnunda,henüz 2 günlük bir DL 650 ci olarak aranıza katılmaktan acaip mutluluk duyuyor,hepimize güvenli sürüşler diliyorum.Sonunda hayalimi gerçekleştirdim,'siyah inci' me nihayet kavuştum.Forumunuzu 2 ayı aşkın süredir takip ediyorum ve çok ama çok yararlı buluyorum.Hepinize verdiğiniz bilgiler için ayrı ayrı teşekkurler.Bu arada size Denizli den yazdığımı ve en kısa zamanda hepinizle tanışmak istediğimi belirtmek isterim.Hepinize sevgiler,saygılar..
    Merhaba Big doctor,
    otocode güvenlik sistemi açıkçası çok ilgimi çekti.Nereden bulabilirim ve tabii fiyatı ne kadardır?Bilgi verebilirsen çok sevinirim.Teşekkurler
    güvenli sürüşler

  18. #798
    qrar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 A K07
    ben söyleyeyim 109$.
    internetten satışıda mevcut: http://www.motorturkmarket.com/otocode_alarm.html

  19. #799
    scuba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    v strom 650
    arkadaşlar motorun bakımı gelıyor tavsıye edebılecegınız servısler varmı ıstanbulda (korlasın dısında)

  20. #800

    Üyelik
    13 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    vstrom 650
    bigdoctor otocode ile verdiğin detaylı bilgiler için teşekkür ediyorum.
    ali esengül 75$ 30ytl işçilikle alarmın 45dk içinde montajını yapıyor.
    ilk fırsatta gidiyorum.

    bazı arkadaşlar bilir bu benim ikinci vstrom motorum.
    daha evvelki motordada bu 5000deviedeki vibrasyon vardı,yeni aldığımdada var,ve diyorumki bu aslında motordan kaynaklanıyor.
    niyemi,
    sıkıntıyı bildiğim için yeni aldığım 39km'deki motorumu bu devirlerde test ettim ve vibrasyonu hissettim.daha sonra givi marka koruma demirini samura motordan 130€ 'ya aldım ve ali esengülde ,civata sabitleyicide sürülerek montajını yaptık.
    sonuç,bizim örnek için 1 olan vibrasyon, koruma demiriyle oldu 3
    koruma demirinin vibrasyon olayına katkısı oldu.
    birçok vstrom gördüğüm kadarıyla koruma demirleriyle birlikte ilk tekerini döndürüyor,benim aldığım motorda yoktu.farkı çabuk hissettim.
    vstrom bencede en diğerlerinin içinde en sarsıntısız motor,selede hiç hissettirmiyor.motorumu seviyorum,yine alırım yine alırım.
    1000km bakımını izmir seyahatim sırasında suzuki servisi doğa motorda yaptırdım.kendilerine teşekkür ederim.
    motul motor yağından hepimiz çok memnunuz,ama istanbulda bulamadığım gibi izmirdede yoktu.
    10/40 mobil yarı sentetik koyduk,şimdilik problem yok gibi vites geçişleri normal.
    bilgi alışverişimize benden şimdilik bu kadar,
    [CENTER][SIZE="3"][B][COLOR="Red"]MOTO-BOT[/COLOR][/B][/SIZE]
    [URL="http://www.moto-bot.com"][SIZE="2"][B]www.moto-bot.com[/B][/SIZE][/URL]
    [B]Telefondan sipariş ve bilgi almak için: 0533 767 66 34[/B][/CENTER]


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler