slm aslanulas,
Öncelikle motorun hayırlı olsun güle güle kullanman dileğiyle,sorularına cvp vermeye çalışayım,
1-DL650'nin yüksek yapısı ve yayvan selesi itibariyle boyu 1,78-180,'den az olan müşteriler genelde sıkıntı çekiyorlar,motoru alçaltmak adına yapılan 2 tane yanlış yöntem var,bunlardan birincisi ön amortisörleri sertleştirmek adına alçalttırmak ikincisi ise arka amortisörle oynamak.Bunlar motosikletin dengesini bozacak şeyler,sana ilk tavsiyem DL650'nin selesini söktüğünde,selenin altına yuvalarına oturtulmuş 1,5 cm uzunluğunda siyah plastik parçalar göreceksiniz.O parçalar zaten isteğe bağlı çıkartılmak adına takılmıştır.Eğer o parçaları çıkartırsanız motor 1-1,5cm daha yere yakınlaşır ve motorun herhangi bir teknik ekipmanı ile oynanmamış olursunuz.İkinci çözüm ise motoru şaseye bağlayan demirler vardır,'yanashiki' yada bir kaç başka firmanın DL650'yi alçaltmak için özel ürettiği uzunluğu biraz daha uzun olanbağlantı demirleri vardır.Bu bağlantı aparatları ile motoru yaklaşık 3cm'ye kadar düşürebilirsiniz fakat bu aparatı takmak şatafatlı bir iştir.Servsiten başkası takamayabilir.
2-Motosikletin her parçasının olduğu gibi,frenlerinin de rodajı vardır.Fren diski, balatala ve lastiklerr üzerindeki mum tam olarak yanmadığı için frenlerin etkisiz gelmesi normal fakat bu etkisizlik aşırı rahatsız edici seviyedeyse servise gösterip bir fren ayarı yaptırmanda fayda var.
3-Rodajın makulu 1000 km olarak bilinse dahi aslında 1000 mil yani 1600 kmdir.ilk 300 km ise motosikletin ömrü açısından çok büyük önem taşımaktadır.Sürekli değişken devirlerde ve değişik vitesler kullanmanız gerekiyor ve asla gazı sonuna kadar açmayın.İlk 300 km 4500-5000 deviri aşmamanızı tavsiye ederim ilk 300 km'den sonra 1200 km'ye kadar 7000-7500 devire kadar çıkabilirsiniz.İlk 1000 km birince yağını ve yağ filtresini değiştirmeyi unutmayın
Bu arada kaliteli bir yağ kullanmanızı heleki Antalya gibi bir yerde şiddetle tavsiye ederim
daha Sonra 1600 km'ye kadar çok gazla kompresöre bindirmeden rahatça kullandıktan sonra istediğiniz gibi kullanmaya devam edebilirsiniz.
4- Top case için 2 farklı marka var piyasada sizinde bildiğiniz gibi,biz genelde Kappa tercih ediyoruz,çünkü Givi ile arasındaki fiyat farkına değecek ölçüde bir kalite farkı yok.49 ile 52 litrenin fiyatı aynı fakat 49'un tasarımı çok daha modern ve şık ayrıca tasarımı yanlara doğru genişlemiyor.O yüzden 49lt Kappa tavsiyemdir.
Eğer sormak istediğiniz başka bişi varsa memnuniyetle cevaplarım.