selamlar,
beğenerek aldığım, severek kullandığım 500km'deki 2007 dl 650 abs motorumu satıyorum.
mat siyah
fiyat 17500
aksesuarsız.
bonus karta taksit yapabilirim.
0533 767 66 34
sevgiler saygılar.
selamlar,
beğenerek aldığım, severek kullandığım 500km'deki 2007 dl 650 abs motorumu satıyorum.
mat siyah
fiyat 17500
aksesuarsız.
bonus karta taksit yapabilirim.
0533 767 66 34
sevgiler saygılar.
İsko arkadasım hayırdır 500 km de DL satmak da neden ? Esas bunu bir açıklasaydın . Burda herkez DL ile ilgili tum bilgilerini paylaşıyor ...
Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili
kıvanç arkadaşım,
dl ile ilgili sorumun yok.yazdığım gibi beğenerek aldım,severek kullandım.
Ankaradan Selamlar Baskent Uyuyor
Ankaradan Izliyorum Sitemizi Cok Guzel Bi Birlikdelik Olusdu Ama Isdanbul Agirlikli Insallah Yaz Geliyor Soyle Buyuk Bi Organizasyonla Dl Ci Tum Dostlarla Bulusalim...............
Burdan Eger Takip Ediyorsa Korlasdan Bulent Beye Selamlarimi Iletiyorum.....................
Motorumu 25000 km de ikinci el olarak almıstım birçok arkadasım bilir ... En son bakımını 12000 de gormus olan DL cim o zamandan bu zamana kadar yağ değişimi dısında bakım gormemiş. Bende aldıgımda yagını değiştirip kullanıyordum . Yaklasık 1 ay bu sekılde kullandım . Altan motor Taner abiden Dl için yağ fitresi - hava filtresi ve bujiler istedim özel mesaj olarak gonderdim ama sanırım gozunden kaçtı . Bende Korlastan temin ettim Toplam 150 YTL . Dun öğlen saatlerınde elime ulastı . bugun sabahta motorcu ustamla başladık montaja. Bujiler 3 yıl boyunca hiç bakılmadıgından çıkartmamız zaman aldı . Hava filtresinin yeride çok ters yerde . Depoyu sökmek gerekıyor onu değiştirmek içinde . Yaklasık 4 saatlik bir zamanda hava filtresini - yağ filtresini - yağını - bujilerini değiştirdik. Motoruma binip kısa bir tur attım . Sanki bana ölümden dönmüş bir kısrak gibi tepki vermeye başladı. Önceleri tıs tıs çalışan koca makine simdi özellikle 3000 - 5000 devir arası sesini tum caddeye dağitmaya başadı. 14000 km boyunca hiçbir bakım görmeden giden DLm bakımdan çıkınca beni inanılmaz tatmin etmeye başladı . Sesini size anlata anlata bitiremem çok hoşlandım . Sizlerde arkadaşlar motorunuza ne yapın edin iyi bakın ...
Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili
Dostum , sen bir de makinana TBS(Throttle body senkronizasyonunu) yap, periyodik bakımda şart olan ama birçok kişinin yapmadığı bir işlem bu(istersen detay verebilirim), bak o zaman alet nasıl sapıtacak. Bir de hava filtesini çıkartmışken keske ikinci hava kelebeklerini çıkartsaydın (hava filtresinin hemen altındaki kelebekler), motor sanki racing oluyor ondan sonra.
Bizim motorlarda hava kelebeklerinin kumandası için kullanılan sensor sadece 1 silindirde mevcut, dolayısı ile motorun beyni sadece bir silindirin ne yaptığından haberdar, 2. silindirden haberi olmuyor. Bu 4 silindirliler dahil birçok motorda boyledir. Bu nedenle 2 silindir arasında hava emişleri ve yakıtı yaa oranları aynı olmadığında motorun verimi de düşer. Bizim yapmamız gereken bu ayarı belirli periyotlar ile yapmak ama malesef ben bu ayarı yapan servis ya da usta şahsen görmedim bu güne kadar. Esasında çok basit ve yararlı bir işlem bu.
Ne gerekir;
1-150 cm boylarında bir tahta parçası
2-Su terazisi yapmak için şeffaf lastik hortum (5mt yeterli);
Şöyle bir alet yapıyoruz;
3-Vakum ağızlarını uzatmak için kalın etli lastik hortum (1,5 m)
4-Uzun bir kargaburun işinizi kolaylaştıracak.
5-Hidrolik fren yağı ya da 2 zamanlı motor yağı (1 lt fazlası ile yeterli olur)
Nasıl yapılır;
1-Öncelikle sağ sol karenaj ve depo sökülür. En zahmetli kısım bu ancak bunu bir defa yapacaksınız daha sonraki ayarlarda uzatma amaçlı ilave edeceğimiz hortumlar olacağı için hiç sökmeden işlemi kolayca yapacaksınız.
2-Motorun gövdesinde silindirlerin birbirine bakan iç taraflarında ki adet üzerinde siyah tıpaçların takılı olduğu ayar yerlerini göreceksiniz. Bunlar hava filtresinin hemen altında gibi kalıyor. Bahsettiğimiz ayarın(TBS) amacı, motor çalışırken bu iki ağız aracılığı ile iki silindir arasındaki vakum farkını minimuma çekmek. Biz bu ağızlara kalın etli lastik hortum takıp uzatacağız ki her seferinde karenajları sökmekle uğraşmayalım diye. Bu hortumları sıkıca bu deliklere geçirip, kablo bağı yada kelepçe tarzı bir şey sıkarak sabitleyelim. İşin en zor kısmı buraya kadar olanı idi, artık istediğiniz zaman kolaylıkla TBS ayarını yapabileceksiniz.
3-Şimdi motoru ısıtmamız lazım. Motoru olduğu yerde fan açana yani hararet 3 çizgisine gelene kadar çalıştırıp ısıtın. Bu arada takometreden rölanti devrinin 1100-1200 arasında olup olmadığını kontrol edin, değilse motorun hemen sol tarafında selenin hemen alt hizası gibi küçük yıldız uçlu bir ida göreceksiniz ki bu da motorunuzun rölanti ayar vidasıdır. rölantiyi 1100-1200 arasında ayarlayın, bu deviri TBS yaparken sürekli gözleyip gerekirse tekrar ayarlayın.
4-Artık başlıyoruz. Şimdi, önceden hazırladığınız ve içini resimdeki gibi yarıya kadar hidrolik yada 2 zamanlı motor yağı ile doldurduğunuz manometreyi motora bağlamaya geldi. Manometrenin her iki ucunu az önce hazırladığımız motordan çıkan lastik hortum uzatmalarla birleştirin.
5-Şimdi TBS ayar vidasını bulmanız lazım. Şöyle tarif edeyim; öncelikle gazı açıp kapattığınızda motorun sağ tarafında oynayan gaz mekanizmasını keşfedin. Öndeki silindirin boğazında aşağı doğru bakanbir vida bu, gaz ile hareket eden mekanizma üzerinde. Bu vidayı normal tornavida ile çevirmek mümkün değil, topuz tornavida kullanmanız gerekecek.
6-Ayar vidası ve manometre önünüzde, yapmanız gereken ayar vidasını sağa sola çevirere, manometreyi mümkün olduğunca eşit seviyeye çekmek olacak (tam eşit olmuyor), ancak bu arada göznüz hep rölanti devrinde olsun ve 1100-1200 dışına çıkarsa hemen ayarlayın.
7-Ayarın bozulmaması için ayar vidasının üzerine çok az bir boya, oje gibi birşey sürün.
8-Motoru toplayın ve motorunuzun gerçek gücünün ne olduğunu keşfedin.
Not:Tüm bu işlemlerden önce, hava filtresi temiz ya da yeni, bujiler iyi durumda ya da yeni olmalıdır. Aksi takdirde, yaptığınız ayar sağlıklı olmayacaktır.
stromer: Abi sen böle bişi biliyonmu?Ben ilk defa duyuyorum ya daAltan abi nerdesin bu neee bölee :D
Bu bilgi çok kıymetli. Teşekkür yetmez. Çok sağolasın.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
arkadaslar sızın dl lerın yastık benım gs500 e uymaz mı yaw.....yastık(sarj donamosu) yandıda ecıcık...........
Thunderkiller walla cok sagol kardesım ama bunu yapmak basit bişi gibi gorunmuyor ... :D
Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili
kivanctf, gözün korkmasın, aslında çok basit, özel bir ustalık ya da beceri gerektirmiyor. Elini attınmı halledersin merak tme. Bir de TPS(Throttle position sensor) ayarı var, birara onuda anlatırım ancak o 50.000 km den sonra filan gerekiyor genelde.
benim hiç suzikim olmadı biliyomusun abi
[COLOR="Magenta"][B]HAYATTA YA TOZU DUMANA KATARSIN YADA TOZU DUMANI YUTARSIN...[/B][/COLOR]
ilk kez görüyorum,
nette nasil yapildigina dair anlatim ve fotolar mevcut..
(stromtrooper da)
thunderkiller paylasim icin tesekkürler.
Übung macht den Meister
Birçok şey soylenıyor DL lerin yakıt durumu için işte size en son verilerim . Çanakkaleye 17-18 martta eşimle beraber gittik gorduk gezdık geldik. Dikiliden toplam git gel 560 km yol yaptık ve tam 70 ytl yaktık ( 2.83 litre fiyatı ) kullanım olarak 460 km uzun yol yaklasık 100 km de şehir içi ( abide v.s ) km basina 140.000 yaktıgını soyleyebilirim . Bunda motorumun yağ fitresi hava filresi ve bujilerini yeni degistirmiş olmamın etkisi şüpesiz vardır . Ama kullanımıza gelincede 2 kişi + torklu ve 120 km yaklasık hızla bir seyehat için mukemmel bir benzin sarfiyatı. Diğer yönden lastikler michalen Anakee virajlarda mukemmel yol tutus cok iyi yağmurda çok çok daha iyi oldugu soyleyebilriim herkese tavsiye ederim. DL her yolda her şartta super bi makıne . Şehitliğe yaklasık 1 km kala bir otobüs yolu bolmustu ordan yardım almadan gectim asfaltın yanı toprak yoldu asfalt araclardan kapalı olunca o yolu kullandık peoblemsizce . DL siz olmaz DL siz olmaz ...
Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)