Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
22 Aralık 2006, 04:02
#301
Elimde Motorrad' in aralik ayi sayisi var,
DL650, Kawasaki Versys, Transalp karsilastirilmis,
3 de birbirinden güzel..
Test sonucu mu?
1 V-Strom
2 Versys
3 Transalp
ayrintisini bir baska sefere yazarim insallah.
bu arada Versys i cok begendimi belirtmeden gecmeyeyim.
Reklamlar
-
22 Aralık 2006, 15:18
#302
verysy'i bende çok beğendim
ama DL ayrı tabi
-
25 Aralık 2006, 15:13
#303
Arkadaslar aranızda strom um anlamını bilen varmı ?
Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili
-
25 Aralık 2006, 15:25
#304
Almanca'dan geldiğini biliyorum,Alman edebiyatı ile ilgili bişi olduğunu biliyorum,Bir rüzgar türü olduğunu biliyorum,insanın içini mutlulukla dolduran rüzgar tarzı ama emin değilim
Almancadaki tam sözlük anlamı akım,akıntı,cereyan,nehir,ırmak
-
25 Aralık 2006, 17:42
#305
Merhaba,
Motorumu değiştirip DL650 almak istiyorum. 2007 fazla geldiği için 2004 modellere bakıyorum. Fakat aklıma takılan bir soru var. Genelde baktığım modeller 20.000 li kmlerde. Sizce bu motorun toplam ömrü ortalama kullanım koşulları ile ne kadardır ? 20.000 kmde alacağım bir DL yi ne kadar kullanabilirim ?
-
25 Aralık 2006, 18:47
#306
batris adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Motorumu değiştirip DL650 almak istiyorum. 2007 fazla geldiği için 2004 modellere bakıyorum. Fakat aklıma takılan bir soru var. Genelde baktığım modeller 20.000 li kmlerde. Sizce bu motorun toplam ömrü ortalama kullanım koşulları ile ne kadardır ? 20.000 kmde alacağım bir DL yi ne kadar kullanabilirim ?
Arkadasım uzerine konsutugun motor DL 650 V Strom ... zaten ilk ağır bakımını 20.000 de goruyor adam akıllı bi şekilde . Ardından 40.000 ve 60.000 km gibi . Bu motoru kullanan arkadaslarımda yaz kış demeden gezen kişiler. Motorun en az 300.000 km ye kadar gideceğini idda ediyor servisler . 20.000 falan komik km ler...
Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili
-
27 Aralık 2006, 14:11
#307
Arkadaslar aranızda strom um anlamını bilen varmı ? diye bir soru okudum cevabı "fırtına" demektir.
Birde motorun eksileri nelerdir denmiş, hemen benim gördüğüm bir kaç eksisini size aktarayım.
1- Motor ilk alındığında çok boş geliyor. Yani askıya alma, elcik koruma gibi gerçekten ihtiyaç olan şeyler standart olmamış,
2- Bazen içimden keşke 4 silindir olsaydı diyorum ama biliyorumki sonuçta bu bir enduro, uzun yolda titreşim biraz rahatsız ediyor bence.
3- Gazı bıraktığında motor öne doğru kendini kasıyor. Buda sıkışık trafikte kollara fazla yük bindirip birsüre sonra insanı yoruyor.
4- Sanki artçı için yer tahmin ettiğimden daha küçük gibi geldi, iki kişi topcase ve sırt dayama ile biraz dar bir alan kalıyor. (Arkadaşımda CBF var onda çok daha rahat edebiliyorum)
5- Lastikleri eğer Bridgestone ise kışın değiştirmek gerekiyor çünkü hava soğkken yeri iyi tutmuyor.
6- 2007'den evvel ki modellerde ABS olmadığı için frenleme biraz korkutuyor insanı
Şimdilik aklıma gelenler bunlar tabi yukarıda yazdıklarım bana göre eksiler sanırım bu motor işi biraz kişisel herkesin farklı olabilir herkese kazasız sürüşler dilerim
-
28 Aralık 2006, 09:43
#308
Nurkanın yazdıklarına görüş bildirmek istedim.
1. Aynen katılıyorum
2. Titreşim , oldukça az bir şekilde belli bir hızdan sonra ortaya çıkıyor . Eğer daha önce tek silindir motor kullandıysanız, Vstrom mercedes konforunda gelir. 2 silindir kullandıysanız bile Vstrom titreşim konusunda rakiplerinden çok daha konforlu
3. Motorun öne doğru kasması çok iyi bir kompersyonu olduğunu gösteriyor. Frenleme mesafesini azaltması açısından faydalı. Çoğu zaman frene bile dokunmaya gerek kalmadan yavaşlıyabiliyorsun. Trafikte kullanımında çok rahat değil. Bu konuda katılıyorum. Motorun kafası ağır olduğu için ve ağırlık merkezi ön tarafa doğru olduğundan kullanım bir miktar Kas kuvveti gerektiriyor. Uzun boydan öte, kullanıcının biraz kuvvetli olması gerekli. Ama uzun yolda herhangi bir yorma problemi yok. Bir günde 600km yaptım ve hala yol alabilecek seviyede enerjim vardı.
4-CBF e göre artçı yeri biraz dar . Bu konudada katılıyorum. Ancak bu sürücünün değil artçının konfor sorunu
5-Bendeki lastiklerde Brigestone ancak herhangi bir yol tutuş sorunum yok. Unutmayın lastiklerin kaç km olduğundan öte kaç yaşında olduğuda bu konuda önemli 2 yıllık bir lastik 3,000 km yapmış olsa bile özelliğini yitirir ve sertleşir. Bu durumda yol tutması zor hale gelir.
6- ABS siz modellerde frenleme esnasında kafanın kayma problemini bende hissetim. (Kafanın ağır olması sebebi ile) Ancak ABS de böyle bir sorun yok.
7- Bu da benden ilave . Eğer boyunuz 1.80 den fazla ise standart cam, en üst ayarda bile rüzgarı kesmiyor ve 140 tan sonra rüzgarı hissetmeye başlıyorsunuz. Aynı zamandada rüzgar üzerinizden tam olarak akamadığından bir tür türbilansa maruz kalıyorsunuz (kafa nahiyesinde) 160-170 ten sonra bu kesiliyor ama kafanızı motorun üzerine biraz daha yakınlaştırırsanız
Ancak borun 1.80 den fazla olması, rüzgar alacağınız anlamına gelmiyor. Bu sürekli yapılan bir geyik ancak matematik bir açıklaması var. Her insanın bacak ve gövde oranları eşit değildir. Eğer gövdeniz uzunsa rüzgar alırsınız. Çünkü selenin üzerinde daha yüksekte durursunuz. Eğer bacak boyunuz yüksekse sorun olmaz. Zaten bacak boyunuz yüksek değilse motoru zor kullanırsınız yada zor durursunuz diyelim. En doğrusu motorun üzerinde denemektir.
Rüzgar alma sorunu için bir tür seyahat camı taktırmakta fayda olduğunu düşünüyorum. Zaten bu da Nurkanın 1. maddesi ile örtüşen bir durum .
Yukardaki sorunlara bakınca çok ciddi sorunların olmadığını düşünüyorum. Diğer motorlara baktığınızda daha farklı artılar ve eksiler ortaya çıkacaktır. Dikkat ederseniz yazabildiğimiz eksiler aksesuarlarla ve detaylarla ilgili . Lastikler, artçı oturma yeri, rüzgar camı gibi. Ne bir kronik arıza, ne servis problemi nede genel sürüş ile ilgili bir şey söylemek çok zor. Kendi adıma ben çok memnunum Alın tepe tepede kullanın. Bizdeki motor değiştirme süresine bakarsanız (Senede 1) Bu motoru bitirmeye yetmez.
[COLOR="Blue"]En iyi motorcu, gideceği yere varan motorcudur. Önemli olan varmak değil, yolda olabilmektir.[/COLOR]
-
28 Aralık 2006, 10:51
#309
Roland kardeşim super açıklamalarda bulunmuşun teşekkurler ... Nurkanın dediklerinde de tabiki birçoğunda doğruluk payı var . Ama bende arka yolcu selesi icin soylenene katılmıyorum . Koyulan topcase zaten seleden en az 3-5 cm geride kalıyor yani oturanı etkilemiyor (giwi ) Belki farklı topcase lerde farklıdır bilmiyorum . Tabii oturan kişilerde önemli yani 80 -90 kg dan fazla biri her motorda sızı rahatsız eder ...
Motorlarınızın yağ filtresi ve hava filtrelerini ne zaman değiştirdiniz. Şu anda motorum 26000 km de daha once sanırım değiştirilmemiş . Değiştirmem gerekir mi ?
Kıvanç Tüfekçioğlu - İzmir Dikili
-
28 Aralık 2006, 18:47
#310
Merhaba Roland, sana geçen yazılarda bir sayfadan bahsetmiştim umarım açabilmişsindir. Orda rüzgar problemi ile ilgili güzel ve çok kolay bir çözüm vardı.
Evet gerçekten de teknik olarak bir sorun bende hiç göremedim. Gerçi benim motorumda daha yeni ama eski kullanıcılardan da bir şikayet duymadım ki ben motorumu almadan birçok kişi ile artı ve eksilerini konuşmuştum.
Ama şuda bir gerçek ki motor sevgisi araba sevgisi ile aynı insan hep daha güzelini istiyor
Eğer bu sayfayı devamlı takip eden DL'siz arkadaşlar varsa onlara şunu söylemek isterim.
"HİÇ DÜŞÜNMEDEN ALINABİLECEK BİR MOTOR ve ŞİMDİYE KADAR MEMNUN OLMAYIP SATANINI HİÇ GÖRMEDİM "
Herkese kazasız sürüşler diliyorum
-
30 Aralık 2006, 15:15
#311
Tüm motor dostlarının bayramını tebrik eder nice mutlu yıllar dilerim
-
30 Aralık 2006, 15:38
#312
-
30 Aralık 2006, 15:58
#313
nurkan: senin bahsettiğin Fırtınanın ingilizcesi 'STORM'
ancak modelin adı tam olarak 'V-STROM' v-storm değil yani
Strom dediğim gibi Almanca bir kelime nehir gibi sürekli sessiz şekilde esen rüzgar anlamında..Meltem rüzgarı diyebiliriz.İnsanın içini okşayan cinsten :D
-
30 Aralık 2006, 17:52
#314
Ryangt hakli,
Strom ile Storm farkli seyler
Strom; hemen her tür Akim akinti demek,
Almanca da 3 ayri temaya isaret eder ,
Rüzgar Su ve Elektrik.
Elektrik Akimi
Rüzgar akimi ,esintisi ( iki tarafi acik bir koridor da cereyan yapmasi gibi)
ve su akintisi Nehir gibi
bazi arkadaslar Stream demeyi uygun görüyorlar (bazi forumlarda rastladim ama bu almancasinin tam karsiligini vermiyor)
Storm un Almanca karsiligi ise Sturm dur.
yukaridaki 3 anlamin haricinde
büyük bir grup insanin veya araclarin belirli bir yöne hareket etmelerinde de
bu kelime kullanilir ,Türkce`de karsiligi akin etmek olur, mesela turistler akdeniz sahilerine akin etti , yada motosiklet kullanicilari köprü zammini protesto etmek icin bogaz köprüsüne akin ettiler. anlaminda oldugu gibi
(ein Strom von Autos, Besuchern, Touristen)
yani sadece rüzgar ile aciklayamayabiliriz, Su ve Elektrik anlamida var
fakat ilk 1000 lik V-Strom ciktiginda Suzuki reklamlarinda
Ride the Winds of Change slogani vardi, o yüzden Strom ismi rüzgari daha cok cagristiriyor
bu da V-strom info adli siteden
"According to Suzuki V-Strom is derived from the German word 'Strom'. It means a stream or current or flow of almost any type. It could mean wind, water, or even electricity.
And then, we all know the "V" in the name refers to the configuration of the motor."
-
31 Aralık 2006, 22:40
#315
arkadaşların yeni yılını ve bayramını kutlarım
tamer
batris adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Motorumu değiştirip DL650 almak istiyorum. 2007 fazla geldiği için 2004 modellere bakıyorum. Fakat aklıma takılan bir soru var. Genelde baktığım modeller 20.000 li kmlerde. Sizce bu motorun toplam ömrü ortalama kullanım koşulları ile ne kadardır ? 20.000 kmde alacağım bir DL yi ne kadar kullanabilirim ?
batris slm
DL650 motor ömrü 250 000 km cıvarı benım bıldıgım km şuana kadar bıldıgım en cok km bu türkiyede ise 80 000 km olan motorlar var
-
Arkadaşlar benim hayalimdeki motor dl 650 askerliğim bitsim alıcam dıyodum (Şafak 45) hem fuar yaklasıyo bakarım dıyodum ama Transalp yakın arkadaşımın transalp ı var ve benımde kanıma gırmeye calısıyo.. özellikle sevis ve yedek parça konularını öne sürüyo bide tüm transalpçıların söyledikleri şeyler işte klasik dağda bayırda gidersin falan.. dl 650 de yedek parça ve servis sorunu yaşarmıyım?
-
valla ben servise sordum gelen oluyormu diye...sıfır sorun var diyor,kimse uğramıyor
-
ikinci el olmayacaksa Transalp almamalisin ,
transalp in yakinda yepyeni bir modeli cikar diye tahmin ediyorum,
Versys, V-strom su an bir adim önde ,
Motorrad yorumu
günlük kullanimda ve seyahatte güvenilir partner, ama Transalp eskidi/yaslandi.
yorgun bir motor , cok yumusak olan sürüs komponentleri ve ABS yok.
illa ki transalp olsun dersen , bekle yenilenmis transalpi karsilastir ve hosuna giderse yenisini al ,
Versys in zayif tarafi; rüzgarligi ve farlari
V-strom zayif tarafi yok .
gözü kapali tavsiye ederim.
-
mes: sorma kardeş ya..V-strom'u sadece satarken görüyoruz,birde periyodik bakımlarda ancak..O da para bırakmıyor malesef
SYM'de öyle...Arıza çıkartmaz mı kardeşim bu iki motorda yahu?
strom: Versys'i inceledim ve çok zarif bir motora benziyor...Almanya'daki izlenimler nasıl?
-
arkadaslar dl 650 de yedek parca ve servis sıkıntısı yasarmıyım. transalp mı dl 650 mı kararsızım hala..
pardon arkadaslar ben ıkıncıye aynı soruyu yazdım kaale almayın onu yukarıda verile cevapların farkına varamadım.. yenı uyeyım ya :( benım yıllardır hayalım bu dl 650 inşallah 45 gun içinde askerliğim bitıyo sonra da fuar zamanı zaten alıcam bir tane.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler