Öncelikle 1150RT Çok güzel bir motordu. Kendisiyle 6000 km birlikteliğimiz oldu. Her ne kadar çok çeşitli motosiklet kullanmış birisi olmasam da kullandığım ve denediğim motosikletler içerisinde (k1600gt yi ayırmak koşuluyla ) asfalt yolda beni en mutlu eden motordu diyebilirim. Rüzgar koruması gerçekten efsaneydi. uzun yolda müthiş keyifliydi. Çok uzun süreli yollar yapmadım kendisiyle ama vaat ettikleri gerçekten güzeldi. Hafif bir titreşim 160 sonrasında oluyordu ama beni rahatsız eden bir titreşim olmadı. Sesi çok güzeldi. Alttan tahrik ediyordu. Yani duygusal yaklaşıyorum ama o motoru satmadan elimin altında tutup, bir hafta sonu ona bakım yapıp, sonra turlayıp geri eve getirmek çok zevkli olurdu. Kısmen o sebeple aldım ama yoğun hayat şartları buna müsade etmedi. bakım için aldığım tüm malzemeler (çeşit çeşit tork anahtarları bile aldım ) elimin altında ama bir kere bile kullanma şansım olmadı. Buraya kadar yazdıklarım subjektif
Gelelim objektif kısımlara o fiyatlara alınabilecek daha güzel makineler olabilir. Mesela honda st1300 ya da yamaha fjr 1300 daha performanslı makineler. daha sorunsuz olduğu yazılıyor. RT nin benim gördüğüm iki dezavantajı var. Yedek parça azcık zor bulunuyor ama bu konuda müdavimleri bana hemen itiraz edecektir. Yurt dışından bulunuyormuş. krank sensör problemi var. Krank sensörünü ve ateşleme bobinini değiştirmeden önce bu durum beni motordan soğutma noktasına gelmişti. Onları çözdükten sonra motorla aşk yaşadık resmen Bakımı kolay olur diye düşünüyordum ama zormuş. Hidrolik değişiminin vites kavramalarının değişiminin pek çok inceliği varmış onu gördüm. Ben o kadar yetenekli ve bol zamanı olmayan birisi olduğum için hevesimi başka bir motorda çıkartmaya karar verdim ve elimden çıkarttım. İlerde tamirat tadilat konusunda daha rahat olabileceğim bir motor alacağım.
Günlük kullanıma çok da uygun değil bence ben günlük işe gider gelirken kullandım motoru otobanda kullanıyordum. Çok keyifliydi. Ta ki yolda metro çalışması başlayana kadar. motor hararet yapmaya başlıyor durgun trafikte doğal olarak. Hararetten dolayı bir sıkıntı yaşamadım ama motoru elden çıkartma vaktini getiren nokta bu oldu. Motor bende kalsaydı yazık olacaktı. ABS'si çalışan düşük kilometreli bir RT'ye (benim gözümde klasik motor adayıdır kendisi) yazık olacaktı ben de sattım. Performans olarak da tam olarak DL 650 ile aynı diyebilirim ölçmedim ama 0 100 hatta 100-160 benziyor. henüz dl ile son hız denemesi yapmadım ama RT ile tüm şartlar lehime iken son hız 205-210 arasını gördüm (gösterge hızı söylediğim, GPS de kaç bilmiyorum) ama benim güvenle ben bu hıza çıkarım dediğim sürat 180 olur... NC'750x ten örnek verecek olursak on motorda benim için bu sürat 160 idi ama ben NC'de en son 190 görmüştüm. Yakıt olarak da ortalama 6-6,5 yakıyordu yakışıklı ama kendisiyle hiç aman az yakayım kasmam olmadı ya da çok süratli kullanan biri de değilimdir. Bir kaç kere hesapladım bu şekilde çıktı.
Toprak yolda çok mutlu etmeyen bir makine... Belki benim yetersiz tecrübem ya da motora zarar gelmesinden aşırı korkmamdan bilmiyorum ama toprak yolda korkuyordum. Diğer satma sebebim de bu oldu. Toprak yola gönül rahatlığı ile giremeyeceksem satıp enduromsu makinelere geçmeliyim dedim ve sattım. Neticede DL650 aldım. Şimdilik mutluyum ama Heybeti motor sesi ve temiz asfalt yoldaki hissiyatını özlüyorum RT'nin. Eğer asfalt yolda ve rahat trafikte kullanacaksanız fiyat performans açısından mutlu edebilir. Diyebileceklerim bunlar. Umarım faydalı olmuştur.