uzun yolda 4.5 - 5 arası
şehir içi 5-5,5 arası
uzun yol gazlamacalı 6-6,5 arası (ama güzel gazlamaca :D)
güzel gazlamalar dilerim size ama dikkatlı gazla lütfen. maalesef motor ağır oldugundan durması biraz uzun sürüyor. tracer ile o kadar hızlı gittmeme rağmen durmak istediğimde motor çok stabil yavaşlıyor ve duruyor. vstrom ise beni bu konuda pek tatmin etmedi açıkçası. sanırım tek kötü yanı frenleri. takip mesafesini daha uzun tutuyorum artık
arkadaşlar merhaba,
2012 yılından beri yaz-kış aktif olarak motorsiklet kullanıyorum. ilk motorum cbr 125 ile 14bin km, ikinci motorum ktm duke 200 ile 7bin km ve son olarak da şu anda xmax 250 abs ile 21bin km yaptım. xmax'i hâlâ daha kullanmaya devam ediyorum.
yıl içerisinde gerek işe gidip gelirken olsun gerekse yazın uzun km olsun yol yapıyorum. artık büyük motora geçme zamanımın geldiğini düşünerek orta sınıf bir motor arayışına girdim. araştırmalarım sonrasında kafamda tek model olarak tracer 700 varken dün akşam 'ya ben bi v-strom da bakayım' dedim ve kendimi bu yazıyı yazarken buldum.
forumun birkaç sayfasını okudum ve internette video, yazı araştırmalarına girdim ancak 2012-2013 modellerin Türkiye'de yapılmış olan değerlendirme videosuna rastlayamadım. gariptir ki yine bu modellerin detaylı yazısını bulamadım. v-strom'un eski modellerini ve sorun yaşanmadan kullanılacağını da biliyorum ancak yazdığım gibi 2012-2013-2014 vs. modelleri için pek bilgim yok. bu modeller için bilgi verebilir misiniz? Bursa'da bakımları serviste mi yapılsa daha iyi yoksa bu motorun ehli bir usta var mıdır? sonuçta, 8-6 çalışan bir insanım ve motora binecek zamanı sanayide harcamak istemiyorum.
kullanım sürem minimum 2-3 sene olacak. kullanım alanım da yazın ve kışın haftada 2-3 kez işe gidip gelirken 30-40 km arası, bu yaz kısmetse 4bin km'lik bir balkanlar turu ve Bursa çıkışlı çevre illere haftasonu gidip kamp atma gibi yerlerde olacak. yani günlük hayatta yol, keyfi zamanlarda da kısa mesafeli köy yolları vb. olarak düşünebilirsiniz.
cevaplar için şimdiden teşekkürler.
2012 sonrası modellerde teknik okarak bariz farklar yok , aeorodinamik olarak kafa ve genel tasarımı yuvarlak hatlara sahip , rüzgar konforu daha iyi birde e4 nedeniyle daha az tüketiyor , arıza çıkarma konusunda fark yok , ilk çıkan 2012 lerin bir kısmında dinamo sargısı yandı , tüm seriyi garanti kapsamında çağırıp yenilediler , benim 2013 68bin km de yag,filtre,zincir vs hariç arıza vermedi , daha önce 2004 kullanıyordum abs si yok diye değiştim tık demedi makina , eski kasalar daha seridir 5000 devirden sonra reyzing gibi coşar , yeni kasalarda tork 2500 de gelir tüketimi ortalama 1-1,5 lt düşüktür..
bana suzukinin metal logosu ve önce cam uzattırgaçı lazım. var mıdır elinde avucunda olan :D vstrom ölü sayfa :D ha bi de herkeste 100 kmh den sonra ince bi titreme var di mi?
Ön cam eklentisi üreten birçok yer mevcut , fiyatlar modele göre 100 tl civarı , numarasını bulamadım ama önceki sayfalarda yazmıştım Okan isminde Vstrom kullanan bir arkadaşda bu camlardan ürettirip satıyordu , logo varmıdır bilemem ama ben birçok parçayı Mecidiyeköy de Merkezyedekparçadan temin ediyorum , Uğur var orada vstromtr den yönlendirdiler derseniz fiyatlarda da ufak bir indirim yapar , elinde olmayanida temin eder ,o hızlarda titreşim olmaması lazım , koruma demirlerine bakıver , özellikle birbirine geçmeli modeller zırıltı yada titreşim üretiyor , çatlak yada gevşek olabilirler büyük ihtimalle..
titremeyi ilk kaç hızlarda hissediyosunuz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------
izmirdeyim maalesefff
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------
daha doğrusu kaç bin devirden sonra inceden titreşim başlıyor. lütfen tam olarak hissedileni yazın, benim için önemli
aslında İzmir de olmanız şans vstromturkiye İzmir grubu çok aktiftir , mesela her hafta Bostanlı da Yasemin kafede bir araya gelirler , İzmirde vstrom yedek parcası , aksesuari ,ustası nerdedir bilirler..
titreşim hakkında benim hiç şikayetim olmadı , uzun zamandır kullandığım için en ufak değişikliği fark ederim , 7 - 8000 devirden sonra doğal olarak titreşim daha hissedilir oluyor ama ben 180-190 la giderken bile aynadaki görüntüyü kaybedecek kadar titreşim hissetmedim vstromda..
Uzun yazdım. Özeti şu: ABS'niz bozuksa bağlantıları ve sensörü temizleyin ve Yücel Motor'a gitmeyin.
2013 model vstrom 650 sahibiyim. Motoru çalıştığım şirketten Kasım 2017'de 125bin km'de iken satın aldım. Aldığımda abs'si çalışmıyordu. Motoru ölü eşek fiyatına satın aldığımdan dert etmedim. Ancak Şubat'ta motoru muayeneye götürdüğümde abs'si çalışmayan motorların muayeneden geçemediğini öğrendim. Yani motor abs'siz ise sorun yok ancak abs'si var da çalışmıyor ise muayeneden geçmiyor. Böyle olunca motoru, 125bin km'ye kadar düzenli bakım gördüğü Yücel Motor-Maslak'a götürdüm. Çalıştığım şirkette aynı motordan iki tane vardı. Diğer motorun da abs'si bozulup beyni değişmişti. Önce benim motorun da beyninin bozulmuş olduğunu söylediler. Beynin orijinali 8bin lira bu arada. Bunu karşılamam mümkün değildi ben de vazgeçtim. Bir süre sonra marş motorunun kömürü bitince tekrar servise gittim. Bu kez motoru bilgisayara bağladıklarını, ön abs sensörünün bozuk olduğunu söylediler. Beyin bozuk olsa bunun da bilgisayarda görüneceğini eklediler. Sensör 800 liraydı ben de siparişi verdim. 4-5 hafta sonra sensör geldi, sensörü değiştirdiler ama dediklerine göre, sensör değiştikten sonra bilgisayar bu kez beynin de bozuk olduğuna dair hata vermiş. Beyni değiştirmemim mümkün olmadığını, sensörü de almak istemediğimi söyledim. Adamlar "Sensörü sen sipariş ettin biz de getirttik. Alacaksın, ne pis pis gülüyosun" sözleriyle üzerime yürüdü. Orada biraz gerildik, ben aynı perdeden cevap verince söylene söylene sensörü söktüler. Ben servisten çıkarken arkamdan hala "biz bu sensörü kime satacağız" diye söyleniyorlardı.
Velhasıl, motora bir kaç ay muayenesiz bindim. Ama geçenlerde çevirmeye takıldım ve motora ceza yazıp muayeneyi tamamlamam için süre verdiler. Ben de bu arada motorun servis el kitabını indirdim. ABS ile ilgili sorunlarda esas teşhis bilgisayarla yapılıyor. Ama bunun dışında bir lokma takımı ve multimetre ile yapabileceğiniz kontroller var. Zaten abs ile ilgili sorunların teşhisinde servis el kitabının önerdiği bağlantıların ve okuyucuların temizliği. Ben de sensörü söktüm. Gördüm ki sensörün etrafına elektrik bandı sarılmış. Okuyunun tekere bakan tarafında da bir kaç milim kalınlığında gres ve grese yapışmış kir vardı. Diş fırçasıyla ancak çıkarabildim. Bunu yapmadan önce aküyü, akü muhafazısını sökerek abs beynine ulaşmıştım. Motora giren hidrolik borularının etrafı ve elektrik bağlantısı da kir içindeydi.Bunları da temizleyip fren hidroliğini değiştirdim. ABS'de hiç bir sorun kalmadı. Mükemmel çalışıyor. İşin özeti, servisin 9bin lira fiyat çektiği abs sorunu, 15 liralık balata spreyi, 20 liralık hidrolik ve 4 saatlik işçilik ile çözüldü. Ki uygun alet ve tecrübe ile yarım saatten fazla sürmezdi.
Velhasıl Yücel Motor'un kötü niyetle beni yolmaya çalıştığını düşünmüyorum ama 9bin liralık yanlış teşhis ve onların yanlış teşhisi yüzünden verdiğim siparişi iptal edince üzerime yürümeleri affedilir şey değil. Böyle olunca, şirketin 8bin liraya abs beyni değişen diğer motorunda sorun aynı mıydı, insan düşünmeden edemiyor.
Aklınızda olsun.
bu ülkede herkesin elinde güzel multimetre ve okulda öğrendiği basit fizik,fen dersine sıkı bağlı olması lazım.
benim titreşim sorunu ön dişlidenmiş, ön arka dişli değiştirdim zinciri temizleyip yağladım, bütün vidaları tekrar elden geçirdim, ön dişli kötü durumdaydı, şu anda 4500-5000 aralığında ince titreşim var onun dışında titreşim kalmadı.
Merhaba, aynısından bende aldım.
Gayette iş görür vaziyette.
https://www.dropbox.com/s/ymgd4jim2a...20HDR.jpg?dl=0
,
evet gayer güzel duruyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:42 ----------
merhaba dostlar yarın sabah vstom 650im ile uzun bir yolculuğa çıkıyorum. takip etmek isterseniz facebook ve instagram profillerimi bırakıyorum
https://www.facebook.com/hayatsurunceguzel/
https://www.instagram.com/?hl=tr
elit motogaraj
eee yine kimse kalmamış burda :D
cuma akşamı yola çıkıyorum alanya son durak olcak. komple sahil şeridi 1 hafta boyunca çadır. gelmek isteyen olursa yazsın haberleşelim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)