VstromTr grubunda bir arkadaşın yazdıklarından alıntı.........Arkadaşlar merhabalar,
Motorum 142.000 km. oldu,aramızda bu km. de pek motor olmadığından, motorlarımızın bu km.lerde ne durumda olacağını merak eden arkadaşlara ışık tutması amacıyla bu yıl yaptırmış olduğum bakım ve kontrol bilgilerini paylaşmak istedim.
Şimdiye kadar periyodik bakımlarını Düzce’de yaptırıyordum,bu yıl genel bakım ve kontrol yaptırmak ve bazı konularda merakımı gidermek için motoru İstanbul ,Suzuki yetkili servisi Delta Motor’a götürdüm.
Yapılan işlemler;
Motor yağı (Motul 15/50 5100 Ester) ,Filtreler,Bujiler ,Tüm sıvılar,Zincir,Amortisör yağları değişti.
Elektrik tesisatı;
Tüm fişler kontrol edildi ,temizlendi,herhangi bir anormallik görülmedi,
Fren sistemi;
Fren merkezleri sökülüp kontrol edildi,temizlendi, herhangi bir anormallik görülmedi,
Arka teker göbek rulmanında hafif boşluk görüldü,rulman değiştirildi,
Km.Okuyucuda aşınmaya rastlandı,şu an okuyor fakat her ihtimale karşı siparişi verildi.
Motor ;
Üst kapak açıldı,
Sibop ayarları konrol edildi,ayar kaçıklığına rastlanmadı,
Eksantrik zinciri kontrol edildi, boşluk,renk değişimine rastlanmadı,
Senkron ayarı kontrol edildi,%2-3 civarında sapma görüldü ,ayarı yapıldı.
Not:Motorun iç resmini çektim,yüklemeyi becerebilirsem paylaşacağım.142.000 de bu şekilde olan motor 300.000’i çok rahat görür arkadaşlar,km.takıntınız ve korkunuz olmasın,DL’lerinize güvenin,adamlar yapmış..
Hayatını yaşa.
ben 2. vstromu mu kullanıyorum 2013 model 67.000 km de , ilki 2004 idi sattığımda sıfırdan tek farkı grenajdaki hafif çizikler idi , abs si olmadığı için satıp abs li yeni kasasını aldım yoksa hala kullanıyordum , bu motorların bakımına biraz itina gösterirseniz min 300.000 km gider , İngiltere de adamın teki 360.000 km de daha motora bakım harici anahtar değdirmemiş , bakımlarda da bulduğu en ucuz otomobil yağını kullandığını itiraf ediyor
Slm arkadaşlar, aranızda daha önce Honda cbf 600 kullanıp daha sonra v strom 650'ye geçen var mı? veya iki motoru deneyimlemiş olanınız... yakın zamanda bu iki motordan birini almaya niyetim var. Aslında v strom daha ağır basıyor yalnız frenlerin iyi olmadığı yönündeki paylaşımlar yüzünden tereddüt yaşıyorum.
Cbf 600 ü kısa süre kullanma fırsatı buldum , gaz açınca iyi uzuyor ama konfor olarak aralarında dağlar kadar fark var , cbf in amortisörleri asfalt dışı yollarda üzer sizi , vstromun frenleri yazıldığı kadar kötü olsa bunca senedir popüler kalabilirmiydi acaba 150.000 km dir kullanıyorum frenle ilgili şikayetim yok , dört parmak manete asılsam artçım sırtıma çıkıyor , vstromun zincirine çok fazla yağ sıkarsanız arka diske sıçratıyor , arka frenle durmaya çalışan ooo bunun frenler zayıf diyebilir böyle bir sıkıntısı var..
çok uzun araştırmalar, aprilla 1000 capanord ile arada kalmalar, 98 model süper tenere'ye göz kırpmalar sonucunda 2004 model 116000 km'de (yanlış duymadınız :D 116000 yüzonaltıbin km) tertemiz, motoru cillop gibi, frenleri taş gibi (frenleri tutmuyo diyenlere abs çocukları diyorum kimse alınmasın gücenmesin. 3 tane vstorm denedim, 3üde abs'siz, 3 ü de dengeli+sert frenlemede ne arkayı kilitledi ne de durma mesafesini uzattı) dl 650 almış bulunmaktayım.. 500 km yol yaptım ön cam rüzgarı kesmesi için yetersiz (boy 185) 4 parmak daha eklenen camlardan olsa (adını bilmiyorum) harika olucak. benden önceki sahibini tanıyorum zaten koltuğu süngerlemiş ve konforu iyice harika olmuş. yan çantalar arka çantalar kappa. drz 400'den indiğim için bi kaç problem yaşadım ancak sadece uzun yolda yan çantaları takacağımdan pek sorun olacağını sanmıyorum. ara hızlanmaları harika, 5000 devir 120 kmh hız ile sabit çok çok rahat yorulmadan yolculuk yapılabiliyor (130 140 da yormuyor ama benzin sarfiyatını da düşünmek lazım).... %80 uzun yol %20 şehir içi 100 km yakıt ölçümü 5.5 litre olarak ölçtüm. (motoru ilk aldığımda direk benzinliğe girdim, debriyaj gaz tepkisine alışma süreci yakıtı arttırdığını tahmin ediyorum) bu litre uzun yolda daha da düşecek sanırım. araziye girerim diyenler için bence 3-4 defa daha düşünülmesi gereken bi motor. ben bununla araziye girmem. yere yakın ve ne biliyim fazla asfalt uzun yol motoru gibi. drz 400 den inince bana da öyle gelmiş olabilir. virajları yan çantalar yüzünden önce korksam da motor tam olarak senin istediğini yapıyor. bacak arasındaki hakimiyetinden dolayı (aşırı kalın bir gövdesi yok) çok rahat motoru yönlendirebiliyosun ve gerçekten dengeli. viraja çok iyi yatıyo şeklinde iddialı konuşamam ne skuterler gördüm kol bacak değdirerek dönüyolar, onlara da burdan selam olsun. canlarım benim :D yerim.
özet geç diyenlere: güzel motor alınır.
bugüne kadar hep abs'li kullandıysanız abs'liden devam edin derim ben. daha önce abs'li motorda bir iki deneme yaptım (bi tanesi toprakta) hepsinde de düşüyodum. bana göre değil. ama belki size göredir, sürüş tarzları, frenlemeler hep farklılık gösterir o yüzden denemeden almayın derim ben.
bu arada ön cam yetersiz demiştim 185 boy için fakat camın önündeki bütün vidaları söktüğümde camın 4-5 cm kadar yükseltilebildiğini gördüm. Japonlar ayarlı yapmış saolsunlar :D şu anda alacağım yedek ön camla mutlu mesut 100000 ler geçiririz :D
haftaiçi nasipse bende mavi renkte bir vstrom ile aranıza katılacağım. yakın bir arkadaşımın motoru. epeydir kullanmıyor. muayenesi yapılacak sonra teslim alacağım.
hayırlı olsun. sitede vstormcular uyuyo :D
uyansalar iyi olur yarın teslim alacağım motorumu bir aksilik çıkmazsa sonra birkaç resim paylaşırım burada muhtemelen. karter koruma demirine ihtiyacım olacak. n11 de en uygun fiyat 220 tl. daha uyguna nereden alabilirim acaba bilgisi olan arkadaşların önerilerine açığım
motorumu teslim aldım. 2006 model 65k km rede kendisi. ama halen dipdiri ve canlı, son 5 senedir arkadaş grubumuz arasında kullanılan bir motor. bildiğimiz tanıdıgımız bir motor oldugu için satın aldım. önümüzdeki günlerde aliminyum 3lü çanta seti taktıracağım motora. sonrasında bakalım nerelere süreceğiz. tracer 900ümle giremediğim yollara vstrom ile girerim diye düşünüyorum. lastikler anaake 2 yol tutuşundan memnunum birde yakıt sarfiyatından memnun kalırsam motorun iyi anlaşacağız gibi herkese keyifli sürüşler
hayırlı olsun. sen yine de hard arazi takılma :D ben bi girdim, sorunsuz çıktım ama dağların motoru değil bence. stabil yol süper ama yanlaya yanlaya :D
araziden kastım bu aslında
bu arada haftasonu depoyu fulleyerek yola çıktım. karışık kullanımda agresif şehiriçi arazi. eve döndüğümde 355 km'rede yakıt aldım. 18.5 lt ile tekrar doldu depo. yani 100 km rede 5.3 lt yakmış motor. bana biraz fazla gibi geldi. tracer 900ümle aynı yolu daha az yakıt ile katetmiştim. sizin yakıt değerleriniz nedir ?
ben 5 civarı yakıyorum 3 aşağı 5 yukarı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)