İyidir çağatay. Bir görüşemedik sonrakı bursaya gelişimde seni bulacağım :D
İyidir çağatay. Bir görüşemedik sonrakı bursaya gelişimde seni bulacağım :D
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
slm arkadaşlar bu çift tırnak buji yi nerden bulacağız!
yoksa iridyum buji kullansam ne olur, yada öneriniz nedir?
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
Ugrasma cift tirnak hikaye
Ben yillardir bu bujiyi kullaniyorum
2 kutu bitirdim.
Benim motorun konu başligindan.
Fiyatida uygun.
https://m.n11.com/bosch-buji-ur2cc-i...x-1-P427568715
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------
Dostum ur5ddc buji 70tl,benim kullandigim bosch ur 2 cc ayni işi fazlasiyla goruyor.
Bu bujiyi sana da oneririm tanesi 15 tl
Hatta oto sanayide tanesini 10 tl den alirsin,alirken bir kutu al,kenara koy.
Hindistanda uretilen suzuki motosikletlere fabrikasyon bu buji takiliyor.forum sitesinde gormustum.
Sübab ayarı olması gerektiği gibi bakımları kendim yapıyorum garaj tamirhaneden daha donanımlı sendeki 180lik mi ateşleme sisteminde fark var mı diye bakayım aldım bakalım üzerindeki bitince denerim yine ama adamlar opelin orjinal parçasını bire bir yapmışlar tek farkı fiyatı ucuz ve çabuk bozuluyor yan yana koyunca kare koda kadar herşeyi aynı buji çok daha basit
Haklisin adamlar birebir replika yapiyor.
180 lik,ateşleme sistemi 150 ile aynidir buyuk ihtimal.
Basit bir bakim ama karburator diyafram lastigine baktin mi?deforme,sertleşme var mi?
Senin motorun karburatoru tps sensorlu mu?
Depoyu sokunce,şasenin sol tarafinda gaz teline bagli bir unite var mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------
Konu başligi,
http://www.motosiklet.net/forum/moto...basligi-6.html
Senin 150 beyni yeşil renk mi? Gri mi?kirmizi mi? Mavi mi?
Benim motorda tps yok şase de bahsettigim yere bakabilirsin..
Selamlar arkadaşlar yorumlarda gezerken gördüm aklıma geldi bu gaz kelebek swichini ben gaz verirken elimle konumunu sürekli değiştirdim hiç bir tepki vermedi motor
Bozuk mu acaba nasıl anlaşılır
elinde elektrik tesisatının komple ayrıntılı bir şeması olan var mı
birde şu gaz kelebek switchinin çalışıp çalışmadığını nasıl test edebilirim ?
Herkese kazasız belasız sürüşler.Motorun debriyajı nerdeyse dibe kadar boş dipte elim doluyor,balata bitti diycem gaz yiyipte gitmeme sıyırma gibi gibi bir durum yok. Ayar kısmından ayarlamaya caliştim yinede yeterli olmadi.
Motor az biraz rampa gorunce ölüyor hız dibe vuruyor gazda yemiyor. Birbiriyle alakalimi acaba yoksa bu ikinci durum karbüratör diyaframdanmi bilemedim.Yorumu olan var mıdır?
motorun çalışma prensibini bildikten sonra ileri düzey bilgi olmasa bile sorunu teşhis edebilirsin... mesela rampa çıkarken gitmiyor diyorsun, motor gaz yiyor da mı gitmiyor? yani 3. vitestesin ve 7 bin devire dayandığın halde hızın 60 km ler de değil de 40 lar da falan mı kalıyor? eğer öyle ise motorun normal durumda, debriyaj balataların sıyırıyor yani kaçırıyor demektir...
durum bu ise çözüm şu oluyor;
-eline 2 tane 12 numara anahtar yada 1 tane anahtar ve 1 pense al... motorun ön tekerinin yanına geç ve çömel... egzoza doğru bakar pozisyonda ve ön tekerin yanında durduğunda senden tarafa yakın olan somunu saat yönüne çevir yani anahtarı takıp soldan sağa çevir... tabi bunu yapmak için arkadaki somunu serbest yapmalısın, önce onu saat yönüne çevirerek serbest bırakacaksın sonra senden tarafa yakın olan yani ön tekere bakan taraftaki somunu saat yönüne çevirerek sıkma yapacaksın...
burada önemli nokta ön tekerin yanında durup arka egzoza bakarak işlem yapacaksın çünkü bu açıdan bakarak somunları saat yönüne doğru çevirmek debriyaj telini üst noktaya taşır... yani senin debriyaj artık dibe kadar sıkmana gerek kalmaz...
..........................
evet... eğer motorun boğuluyorsa yani 3. viteste 7 bin devire çıkmayıp da 4 bin devirlere düşüp yavaşlıyor ise işte o zaman karbüratör sağlıklı şekilde benzin ve hava karıştırıp veremiyor demektir...
edit: buji ne durumda? yeni bir buji ile dene istersen, eğer sorun devam ederse yen aldığın bujiyi geri söküp kutusuna koyar yedekte tutarsın... ileride ne de olsa buji değişeceği için sorun olmaz...
benim 2012 model tvs apache 88 bin kilometrede ve karburator diyafram henüz değişmedi... sağlam durumda...
edit2: motorun zengin karışım olabilir... karburatör üzerindeki hava ayar vidasını komple sık ve 3 tur aç öyle dene... jigle ben hiç kullanmıyorum zaten yaz kış, açık unutursan motor boğulur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------
bu videoya bakabilirsin, gavurca konuşuyor ama anlamaya gerek yok, lego gibi zaten, görünce neyin ne olduğunu anlıyorsun, anlayamıyorsan o senin problemin get portekizce öğren, ispanyolca öğren, hangi dili konuşuyor la bu adam :D bende anlamıyorum ama bu video sayesinde komple sök tak yaptıydım.
bak video başlığında "del motor" yazıyor, ingilizce de olabilir, yani işlemleri yaparken "motoru sil" demek istiyor, silecen motoru. delete enter.
Merhaba arkadaşlar uzun zamandır yokum Forum baya sakin)
Bugün motorun yağını değiştirdim bu resimde gördüğünüz parça yağ tapasının içinden çıktı sizce nerenin parçası?
Merhaba arkadaşlar uzun zamandır yokum Forum baya sakin)
Bugün motorun yağını değiştirdim bu resimde gördüğünüz parça yağ tapasının içinden çıktı sizce nerenin parçası?
Şu an bu konu içerisinde 21 kullanıcı var. (0 üye ve 21 misafir)