Bugün anlas m34 lastik taktırdım ön ve arka olarak. Orjinal lastikler ile arasında çok büyük fark olduğunu takınca anlayabildim
Bugün anlas m34 lastik taktırdım ön ve arka olarak. Orjinal lastikler ile arasında çok büyük fark olduğunu takınca anlayabildim
ben pulsar aldım ama hala kendimi bu konuya ait görüyorum :D ilerde motor büyüse de apache topiğini terketmem
500 Bakımına girdik. O arada motorda çanta demirini güncelledim daha sağlam bir demir aldım. Çanta aldım. Depo üstü çanta, Elcik korumalar, Ön tur camı taktım. Motor artık uzun karadeniz gezisine hazır. Cumartesi günü ortalama 4bin kmlik bir yola çıkıyorum eşimle. Konfor selede aldık..
Bu arada Bakım için izmirde 2 servisten fiyat aldım. Koydukları yağ castrol ve motul. Verdikleri fiyat 390tl ve 340TL .. 340a yaptırdım sırf garantide kalsın diye.. Yağ ve filtre hariç parça takılmıyor. Civata sıkımı antifirz kontrolü o kadar. Bajaj servislerinin kendine gelmesi lazım japonlar bu kadar pahalı değil . Garanti bitsin kapılarının önünden geçmem. Hep kendim yaptım motorlarımın bakımlarını..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
Dostlar bir sorunum var benim motorun yağını değiştridim ama motor jiklesiz asla çalışmıyor jikleyi kapatınca stop ediyor ısınsa bile uzun zamandır motoru çalıştırmıyordum. Jikle telinin karbratöre giren kısmındaki kauuk bölüm erimiş acab ondan yapar mı? İçindeki benzin yeni
Ana memenin hava emme kısmındaki memesi tıkanmış o yüzden rölantide jiklesiz çalışmıyormuş. 0.4 mm 3d yazıcı nozül iğnesiyle açıldı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------
Benim stobun 3 ledi sönmüş diğeri yanıyor muayene günü aldım fakat sorun yaparlar mı sizce değiştiripte mi gitsem
stop lambası yanması gerekiyor, arada bir kaç led patlamış olması sorun teşkil etmez diye düşünüyorum, o anda yanıp yanmamasına bakıyorlar.. zaten külliyen saçma salak bir durum, aracı muayene ettiriyorsun ve ertesi gün araç perte çıksa dahi 2 sene garantisi var :D
böyle aptal sistemin soyunu sopunu gelmişini, amaç para ödemek, biraz yeşillik getirdim diyerek verecen motorun onlarda bakıp geçirecekler, hafif kusurlu olarak.
türkiyede adettendir, ön far ayarı düzgün araç azınlıkta oluyor, pahalı lüks arabaların tek saygı duyduğum yanı bu, trafikte gözümü almıyorlar.
edit: garanti yazmışım dilim sürçtü, muayene olacaktı o.
Fatih.met
Sa hocam bir yazınızı okudum 2017 de sanırım 7600 devirde 100 km hız alıyormuş sunuz hala aynı motorumu kullanıyor sunuz ben benim motor 8 bin devirde 100 yapıyor bu normal mi yani bu ara devir sıkıntısı yaşıyorum psikolojik midir artık ama çok iyi biliyorum ki ben 7500 devirde 105 ile uzun yol gidiyordum önceden bu durum bir anda oldu
Karışık bir durum
Arkadaşlar motordaki civataların tork değerlerini servis manuelinde bulabilirsiniz diye okudum. Fakat bulamadım. Bu değerler cıvataya göre değer mi yani internetten atıyorum x cıvata değeri a1, a1 diye mi sıkıcam, yoksa her motorun sıkma değeri fabrikaya göre farklımı
Anladığım kadarı ile standart bir değer bu sadece cıvatanın internetten tork değerini bulsam yeter mi ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:52 ----------
ayriyetten subapların değerlerini nererden bulabilrim emme 0.6 egzoz 0.8 yazılıyor sağda solda ama kaynak arıyorum güvenli
bilen arkadaşlar var mı ?
Çok çok teşekkür ediyorum. Bunca zaman yabancı sitelerde aradım fakat bulamamıştım.
Dikkatimi çeken bir şey oldu karbüratör hava ayarı için 1-4 tur diyor ben 11 ci turda ayarladım hava yakıt karışımı 4cü turda egzoz patlamaları oluyor fena bu konuda bilginiz var mı
Karbüratör 180 cc de 3 + 2 ve 3 -2 dir. Yani 1 tam tur ila 5 tam tur arasında olabilir.
Subap değerleri 0.06 0.08 mm olacak. 0.6 0.8 değil dikkatini çekerim.
Ayrıca orjinal değerlerinde ses yapıyor. Zaten fabrikasyon çıkışında sıkı ayarlanmış oluyor.
Ben 0.05 0.07 ayarlıyorum ses yok neredeyse.
Civataları sıkarken fazla abanma alüminyum malzemedir blok yalama yaparsın. Zaten elin anahtar tutuyorsa ne kadar sıkılması gerektiğini hissedersin. Boşluğunu al zorlanmaya başlayınca tatlı sert sık yeterli.
Teşekkür ederim. Alüminyum olduğunu üzerinde iz kalınca anladım :D
Şimdi @ulkerhan arkadaşın attığı servis manuelini inceliyorum translate ile çeviri yaparak fakat dediğiniz değerleri göremedim hala ama sizi verdiğiniz değerleri deneyeceğim.
bu arada
sadece o alüminyum kapakları açarak yapamıyoruz sanırım. Bugün açtım onları bir bakayım dedim ne var ne yok sonra düşündüm buraya Sentil (filler) çakısı nasıl girecek üst kapağı sökmem gerekecek herhalde ?
bu konuda ne dersiniz? Yapılabilir mi komple üst kapağı açmam mı gerekir
(Sentil (filler) çakısı yok bu arada bende araştırıyorum nereden temin edebilirim diye yada sanayide çalışan arkadaşa şu elektronik olan aletle 2 parça ölçtüreceğim 0.06 0.08 kalınlığında)
Ayrıca şu sente olayı içinde sanırım eksantrik zincirinde yani o üst kapağı açtığımızda onun çarkında bir işaret oluyor ona göre ayarlıyoruz doğru ise ama diğer türlü kolay yoldan buji çıkar ayak marşı ile pistonu ölü noktaya getir vs işlemleri anlatılıyor çok kavrayamamakla beraber becerebilir miyim bilemedim. O konuda bilgi verebilir misiniz ?
Bu arada ilgi alaka için verdiğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ediyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------
Tam mesajı gönderdikten sonra buldum değerleri aksilik
şöyle yazıyor
6. Valf boşluğu
Varsa, valf boşluğunu kontrol edin ve geri yükleyin.
gereklidir. (Şekil 2.6) (Bkz. sayfa 2-37
Ek detaylar)
Standart Vana
Giriş valfi 0.06~0.08mm
Egzoz valfi 0.08~0.10mm
siz 5 ve 7 olunca daha az ses yapıyor dediniz performansa bir etkisi var mı
Rahatsız edici seviyede ses yoksa bence hiç subaplarla uğraşma gerek yok bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:58 ----------
YouTube da tvs apache valve veya tappet yaz.
Birçok video çıkacak. Çok kolay bir işlem.
Üst kapağı açmana gerek yok.
Üst kapak biraz daha zaman alır. Fazla cıvata var.
0.05 ve 0.07 şeklinde 5000 km dir. Kullanıyorum. Performans aynı fark yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:04 ----------
Üst kapağı açacağım diyorsan kapatırken çok ince bir sıvı conta sür . Terleme ve hafif yağ sızıntısı oluyor conta yok üst kapakta .
Benim kafada birazcık vardı şuan hiç yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:08 ----------
Üst kapağı sıkarken bir püf noktası var dikkat etmen gereken.
Alyan başlı piyano tapalarinin oradan geçiyor 2 cıvata . O iki civatayi geçirmek için tornavida gibi birşeyle piyanolarin konumunu hizalaman gerekiyor.
Bugün tüm sanayiyi gezdim sentiller hep 5 ve katı olarak vardı küçük bir dükkanda eski kutu içinde şansa buldum 0,05 0,06 diye giden
Şimdi şu üst kapağı açmadan yapabilir miyim ve silindiri nasıl sekteye getiririm onu araştırıyorum
O alüminyum kapaklarda içeri girer heralde bu sentil
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------
Denedim emme subabına girdi ama egzoz a girmedi sanırım her halükarda üst kapağı sökmek gerekecek şansa bırakmamak adına
https://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/19992-tvs-apache-150-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-1738.html
şu linkte bu konu konuşulmuş videoyu tekrar dikkatli izleyince zaten üst kapağı söktüğümüzde ayar yapamıyoruz piyonlar o kapak içinde konumlu imiş yani kapağı sökmeme gerek yok.
Dediğiniz gibi o alüminyum kapakları söküp oradan daldırıcam sentili
Tek korkum şu resimdeki gibi " verdiğim linkteki videodan alıntı "
senteyi yapmak
mecbur sökecem herhalde stator kapağının yedek contası var üst kapak için sıvı conta alırım dert değil ama videoda anladığım kadarı ile tork anahtarı ile sıkıyor ve öylede olması gerekli bence
ben işlemi yapmaya ve becerememeye çekiniyorum biraz
yani tork anahtarı baktım biraz pahalı benim için :D
Ama şunu diyebilirsiniz resimdeki gibi ben motoru sökmediğim için sanırım zaten ayarlı motor benim sadece sentil ile subapları ayarlamam gerek ama o boşluğu alamıyorum malasef
buji söküp ince tornavida sokun tornavida en üst noktaya geldiğinde ayarlayabilirsiniz deniliyor. Acaba işe yarar mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------
servis kitapçığında şöyle bir kısım buldum resim kötü ama net olanını aşağı koyacağım
çevirisinde hizalayın felan diyor sanırım senteyi böyle yapabilirim yarın deneyeceğim
2 ci resimde kırmızı ile işaretlediğim alandan bu hizalamayı yapabiliyoruz sanırım
Arkadaşlar motorun hava vidası gerçekten denildiği gibi 4 tur yada 3 3,5 çevirip stabil çalıştırabilen var mı gerçekten ben 16 tur çeviriyorum
Sorun be olabilir
2.5 tur deneyebilirsin. Ben hava ayarıyla uzun süre kafayı bozmuştum ne yapsam olmuyordu. 3 tur açtım herhangi bir sorun yok şu an.
Ben de senin gibi düzgün bir ayar için çok uğraştım 5 kere subap ayarı yaptım gene de hala mükemmel değil. Motorum drift bu arada tvsyi bilmiyorum. Karbüratörlü motor sonuçta her hava koşulunda mükemmel çalışmıyorlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)